PDA

View Full Version : De ultieme kans om klaarheid te scheppen, Ahmed.


Andreeke
16 april 2004, 12:07
Onderstaande vragen zijn niet vijandig bedoelt, maar dit zijn de vragen die de gewone vlaming zich stelt:

Jullie hebben het hier blijkbaar zo slecht dat er behoefte is aan een eigen politieke partij.
Wat is er hier dan zo slecht?
En als het hier zo slecht is, waarom laten jullie dit dan niet weten aan jullie families en vrienden in het thuisland zodat zij niet dezelfde fout zouden maken.
Waarom blijven jullie hier als het hier toch zo slecht is?
Jullie weten op voorhand dat jullie naar een land vertrekken die een kompleet andere cultuur en religie heeft. Als je toch wilt vasthouden aan de Islam, waarom migreer je dan toch naar hier en niet naar een moslimland?
Als je dan toch voor ons kiest, waarom kan je dan het verleden niet loslaten en kompleet opnieuw beginnen conform onze cultuur?

Gentenaar
16 april 2004, 12:36
Andreeke, als een donkerkleurige jongeman die capaciteiten heeft om verder te studeren, maar zijn ouders, die destijds door onze ouders naar hier werden gelokt om in de mijnen te werken, kunnen zijn studies niet betalen, als die jongeman nu onze straten moet herleggen in weer en wind, belastingen betaalt zoals jij en ik, en ondertussen nog eens moet aanhoren dat hij een makak of een profiteur is, dat zijn cultuur minderwaardig is, dan heeft die gast volgens mij recht om zich gediscrimineerd te voelen. Een partij als MDP zou nooit zijn ontstaan als er geen Vlaams Blok was.

Nog enkele jaren, en jullie gaan het tegenovergestelde beweren: het Vlaams Blok is een reactie op de MDP.

Budweiser
11 mei 2004, 02:43
Ben hier nieuw op het forum, bij deze dan ook mijn excuses voor het late reageren op deze topic(s)...




Andreeke, als een donkerkleurige jongeman die capaciteiten heeft om verder te studeren, maar zijn ouders, die destijds door onze ouders naar hier werden gelokt om in de mijnen te werken, kunnen zijn studies niet betalen, als die jongeman nu onze straten moet herleggen in weer en wind, belastingen betaalt zoals jij en ik, en ondertussen nog eens moet aanhoren dat hij een makak of een profiteur is, dat zijn cultuur minderwaardig is, dan heeft die gast volgens mij recht om zich gediscrimineerd te voelen. Een partij als MDP zou nooit zijn ontstaan als er geen Vlaams Blok was.

Nog enkele jaren, en jullie gaan het tegenovergestelde beweren: het Vlaams Blok is een reactie op de MDP.

Het kan allemaal best zijn dat zulke gevallen voorkomen. Doch durf ik te betwijfelen of het MDP wel oplossingen biedt voor die 'gediscrimineerde' groep.
Deze partij strijdt immers niet voor de mensen die zich weldegelijk willen aanpassen en bijvb. willen gaan studeren, neen, deze partij streeft naar een volledig andere cultuur.
Ik ben voor de integratie van mensen die het goed menen en die zich enigsinds willen aanpassen aan bepaalde waarden en normen, deze mensen zouden alle rechten en plichten moeten hebben van een Belg. Maar het MDP pleit juist voor andere rechten en plichten dan diegene die hier nu zijn.. Dit vind ik te ver gaan...
Het MDP zal mijns inziens enkel maar de ongelijkheid die er nu is tussen de allochtonen en autochtonen vergroten...

Mvg,
Budweiser

lustige lezer
25 mei 2004, 19:35
[quote="Gentenaar"]Andreeke, als een donkerkleurige jongeman die capaciteiten heeft om verder te studeren, maar zijn ouders, die destijds door onze ouders naar hier werden gelokt om in de mijnen te werken, kunnen zijn studies niet betalen, als die jongeman nu onze straten moet herleggen in weer en wind, belastingen betaalt zoals jij en ik, en ondertussen nog eens moet aanhoren dat hij een makak of een profiteur is, dat zijn cultuur minderwaardig is, dan heeft die gast volgens mij recht om zich gediscrimineerd te voelen. Een partij als MDP zou nooit zijn ontstaan als er geen Vlaams Blok was. [quote]

Wat is dat nu voor een antwoord? Dat is even belachelijk als sommige zogenaamde VBers. Je staat op hetzelfde niveau.
Als vreemdeling hebt ge evengoed kans op een job. In mijn famillie heb ik een pracht voorbeeld daarvan (en ik ken nog vorbeelden). Je moet je natuurlijk wel gedragen en moet je Nederlands kunnen. Als je bv geen nederlands kunt zul je wel putten moeten graven om kabels te trekken en straten herleggen. Eigen schuld.