PDA

View Full Version : Vernieuwing in de democratie nodig


Valentine Julien
29 maart 2009, 16:09
Het is dringend nodig op dit moment dat er echte linksen zoals jij in het parlement komen en ik sta volledig achter je kandidatuur en hoop van harte dat je er zal geraken!
Gij en Roberto D'Orazio. Dat zou schitterend zijn! Hoe kan jij verkozen worden?
Wat heb je daarvoor nodig?

De geschiedenis van de Weimarrepubliek leert nl dat fractiediscipline de representatieve democratie in crisistijden zelfs de fatale nekslag kan toedienen . De namaak linksen doen net of ze progressief zijn en de burgers "beschermen" tegen extreem rechts, ('cordon sanitair) terwijl ze zelf zo rooms als de paus zijn en boter op hun hoofd hebben!

Ze gaven onze burgerrechten onder de fractiediscipline aan de ondemocratische militaristische EU, de lonkende geldmachine! Ergens een vergelijkbare situatie met de weimar republiek, een onbestuurbare ondoorzichte gevaarlijke molog!
Waar An van Lancker jouw partijgenoot... mooi in is getrapt en heel de partij met haar! Hoe is het mogelijk!
Schurken met de macht noem ik dat!

17 miljoen euro voor het EU belgisch voorzitterschap is er gebudgetteerd.

In Duitsland komt zowel door het gebruik van referendums als de invloed van "die Linke" langzaam een beetje democratie op gang. De beide zijn nodig in mijn ogen. Die Linke diende klacht in tegen het verdrag van Lissabon... de rechters beraadslaagden twee dagen erover. Mischien ligt de EU hierdoor stil...

De mensen wachten op vernieuwing van de democratie aan linkse kant maar hebben geen vertrouwen in partijen en hun vertegenwoordigers meer.... en terecht....
Wat is jouw antwoord daar op?

Interessant artikel; Partijtucht gif voor de democratie?

http://www.terzijde.be/de-wereld/internationale-politiek/partijtucht-gif-voor-de-democratie

Het is niet simpel en ik bewonder de mensen zoals jij die het toch nog willen proberen en wens je veel sterkte en wijsheid!

Erik De Bruyn
30 maart 2009, 23:06
Ik ben voorstander van partijdiscipline maar enkel indien deze gebaseerd is op interne partijdemocratie. Dat laatste ontbreekt in de SP.a momenteel volkomen. Een volksvertegenwoordiger moet m.i. niet alleen om de 4 jaar gekozen worden maar moet zich via democratisch functionerende partijen die zich tot doel stellen de participatie van de burger aan de politiek te vergemakkelijken voortdurend verantwoorden. Tenzij de SP.a op korte termijn een metamorfose ondergaat moet je dus niet verwachten dat ik mij veel zal gelegen laten aan partijtucht.

Wat ik nodig heb om verkozen te worden? 15.000-25.000 voorkeurstemmen achter mijn naam op de SP.a lijst (11e plaats) voor de Vlaamse verkiezingen in Antwerpen. Dat is minder dan de helft dan wat Peter Mertens van de PVDA nodig heeft om over de kiesdrempel te geraken. Ik heb dus 200 militanten nodig die elk op jacht gaan naar 100 stemmen. Can I count you in? Zo ja, dan zie ik je op zondag 19 april om 16 uur, Ten Eekhovelei 131, 2100 Deurne voor de aftrap van de Roodshow, mijn campagne.