PDA

View Full Version : Wanneer gaan jullie EIDELIJK de zoekfuntie fixen?


Tantist
16 april 2004, 23:39
Ik begin er gefrustreerd door te raken

Could not obtain post ids

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ') AND f.forum_id = p.forum_id AND f.forum_id NOT IN (64, 70) ' at line 3

SELECT p.post_id FROM phpbb_posts p, phpbb_forums f WHERE p.post_id IN () AND f.forum_id = p.forum_id AND f.forum_id NOT IN (64, 70)

Line : 502
File : /home/politics/web/forum.politics.be/search.php

zoekterm: IMF

Jeroen
17 april 2004, 14:58
De vorige keer had je geen zoekterm gegeven terwijl ik die wél gevraagd had, nu geef je eindelijk de zoekterm, waarvoor dank.

Ik zal proberen dit z.s.m. te bekijken en hopelijk op te lossen ;)

Maus
17 april 2004, 15:01
Eidelijk ?

Zoekfuntie ?

Niet moeilijk dat dat ding niets vindt!

Jeroen
17 april 2004, 16:34
Het daagt me net dat niet alle woorden met drie letters worden toegevoegd aan de database (enkel de gekende partijen met drie letters).

Ik kan voor imf een uitzondering voorzien, zoals met de partijnamen, maar ik ga dit niet met terugwerkende kracht doorvoeren, meer dan 300 MB tekst herindexeren is namelijk zeer belastend voor onze server.

Jeroen
17 april 2004, 16:36
Als je deze fout, of een andere fout, nog krijgt bij het zoeken aarzel dan niet om het in dit topic, of een nieuw, te melden.
Vermeld wel de zoekterm zodat we kunnen zoeken waar de fout ligt.

Dies
17 april 2004, 17:22
Ik heb het ook al meermaals voorgehad, wanneer ik bijvoorbeeld op de term 'voluntarisme' zoek vind ik geen berichten terug van mijn hand en dat terwijl ik daar ooit toch wel een vrije lange tekst over schreef.
Vaak loopt het ook mis wanneer ik op 2termen probeer te zoeken door middel van 'AND'.

Jeroen
17 april 2004, 17:30
Klopt op voluntarisme vind ik ook niks van jouw hand, je weet soms niet meer in welk forum je het postte en wanneer (ongeveer)?
Dan kan ik zoeken om welke post het gaat en op basis daarvan debuggen.

Dies
17 april 2004, 18:11
Heel lang geleden, ik denk in links en het ging over het liberalisme en mijn ideologische voorkeuren. Maar goed, je hoeft er niet achter te zoeken hoor, ik zal hem misschien ooit nog wel eens terugvinden. In de toekomst zal ik het ook iets sneller proberen te melden wanneer het fout loopt.

Jeroen
17 april 2004, 18:16
Misschien dat het over de verwijzing in dit (http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=258254&highlight=#258254) bericht gaat?
Ik zie dat die topic verdwenen is ...

Dies
17 april 2004, 18:43
Ik denk dat dit correct is. Waarom worden sommige topics trouwens verwijdert?

P.S. Nu je hier toch bent, kan je je misschien eventjes uitspreken over het idee van de forumoscars: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=431535&highlight=#431535

Thomas Hx
17 april 2004, 19:30
Ik denk dat dit correct is. Waarom worden sommige topics trouwens verwijdert?

P.S. Nu je hier toch bent, kan je je misschien eventjes uitspreken over het idee van de forumoscars: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=431535&highlight=#431535

Och, jeroen heeft daar niks over te zeggen :lol:

Niet waar Jeroen :D 8)

Jeroen is maar een techneut... 8O

Zo voelt hij zich ook...

Niet dat een onozel redacteurke als ik meer betekent... :wink:

Tantist
17 april 2004, 19:33
De vorige keer had je geen zoekterm gegeven terwijl ik die wél gevraagd had, nu geef je eindelijk de zoekterm, waarvoor dank.

Ik zal proberen dit z.s.m. te bekijken en hopelijk op te lossen ;)

Excuseer dan... :oops:

Jeroen
17 april 2004, 19:35
Ik denk dat dit correct is. Waarom worden sommige topics trouwens verwijdert?

P.S. Nu je hier toch bent, kan je je misschien eventjes uitspreken over het idee van de forumoscars: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=431535&highlight=#431535

Och, jeroen heeft daar niks over te zeggen :lol:

Niet waar Jeroen :D 8)

Jeroen is maar een techneut... 8O

Zo voelt hij zich ook...

Niet dat een onozel redacteurke als ik meer betekent... :wink:

8O 8O "Maar" 8O 8O

:cry:

Thomas Hx
17 april 2004, 19:37
Och, jeroen heeft daar niks over te zeggen :lol:

Niet waar Jeroen :D 8)

Jeroen is maar een techneut... 8O

Zo voelt hij zich ook...

Niet dat een onozel redacteurke als ik meer betekent... :wink:

8O 8O "Maar" 8O 8O

:cry:

Begin maar te wenen ja :wink:

watje

Spetsnaz
17 april 2004, 19:40
Ik zou Thomas bannen, Jeroen ;)

Jeroen
17 april 2004, 19:40
Ik zou Thomas bannen, Jeroen ;)

:twisted:

Thomas Hx
17 april 2004, 19:40
Ik zou Thomas bannen, Jeroen ;)

Voor twee weken :lol:

FMisplon
17 april 2004, 20:24
Ik ben meer dan behoorlijk blij met mijn 'simpele techneutjes'... 'k zou niet weten wat ik zonder hen moet beginnen. Met ideeën allen kom je immers niet ver... je moet ook de mensen en de kennis hebben om ze uit te voeren. Bij deze dank ik even publiekelijk het hele team.

Thomas Hx
17 april 2004, 20:31
Ik ben meer dan behoorlijk blij met mijn 'simpele techneutjes'... 'k zou niet weten wat ik zonder hen moet beginnen. Met ideeën allen kom je immers niet ver... je moet ook de mensen en de kennis hebben om ze uit te voeren. Bij deze dank ik even publiekelijk het hele team.

P1: Wanneer pak je Thomas sereuis?

P2: Zelden of nooit, maar vooral op zaterdagavond niet en zeker niet als hij van vakantie komt!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hierbij ook een openlijke dankbetuiging aan Jeroen en alle techniekers :wink:

Spetsnaz
23 april 2004, 12:10
bij het zoeken op
verkiezingslogo


Could not obtain topic ids

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ') AND f.forum_id = p.forum_id AND f.forum_id NOT IN (63, 70) G' at line 3

SELECT p.topic_id FROM phpbb_posts p, phpbb_forums f WHERE p.post_id IN () AND f.forum_id = p.forum_id AND f.forum_id NOT IN (63, 70) GROUP BY p.topic_id

Line : 432
File : /home/politics/web/forum.politics.be/search.php

Jeroen
23 april 2004, 12:22
Grmbl :D

Ik zal het eens bekijken één dezer dagen / weken.

Dies
23 april 2004, 12:37
En ik heb er ook nog eentje, wanneer ik zoek op huur/huurprijs/huurprijzen of huren vind ik geen enkele post terug van mijn hand en dat terwijl ik zeker ben dat ik ooit in discussie ben gegaan met iemand van de LSP over dat onderwerp. Ik denk dat het in het forumonderdeel 'links' was en plusminus 2maand geleden.

Jeroen
23 april 2004, 12:43
Hmm, het ziet er naar uit dat de gehele zoekfunctie eens goed onder microscoop zal moeten worden gehouden.

Gentenaar
23 april 2004, 13:01
Eidelijk ?

Zoekfuntie ?

Niet moeilijk dat dat ding niets vindt!

:lol: Meer van dat, Maus! Girl power!

Dies
3 mei 2004, 19:25
Bestaat er een mogelijkheid om topics/berichten die niet langer bestaan te recupereren?

De reactie die hier http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6353&postdays=0&postorder=asc&star t=45 stond, had ik namelijk wel graag niet verloren zien gaan.

Jeroen
3 mei 2004, 19:29
Bestaat er een mogelijkheid om topics/berichten die niet langer bestaan te recupereren?

De reactie die hier http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6353&postdays=0&postorder=asc&star t=45 stond, had ik namelijk wel graag niet verloren zien gaan.

Ik vrees dat die niet meer gerecupereerd kan worden, de backups gaan zo ver niet terug.