PDA

View Full Version : Politiek engagement


JCVD_WHO
8 april 2009, 19:38
Best Peter,
Nog een vraagje.
Wat is uw politiek stokpaardje? Waar wilt u zich voor inzetten op politiek vlak?

Peter Reekmans
8 april 2009, 20:50
Best Peter,
Nog een vraagje.
Wat is uw politiek stokpaardje? Waar wilt u zich voor inzetten op politiek vlak?

mijn absoluut politiek stokpaardje is de dorpstraat terug echt naar de wetstraat brengen, ik wil een volksvertegenwoordiger zijn en worden die terug echt een vertegenwooridger is van het volk uit zijn streek en niet zoals de vele parlementsleden van de huidige trad partijen die enkel één keer per week ja of neen komen drukken op het knopje
minder particratie brengen in de parlementen en meer gezond verstand

verder wil ik vooral werken rond ondernemen, openbare werken, binnenlands bestuur en mobiliteit

cdekeule
8 april 2009, 21:31
mijn absoluut politiek stokpaardje is de dorpstraat terug echt naar de wetstraat brengen, ik wil een volksvertegenwoordiger zijn en worden die terug echt een vertegenwooridger is van het volk uit zijn streek en niet zoals de vele parlementsleden van de huidige trad partijen die enkel één keer per week ja of neen komen drukken op het knopje
minder particratie brengen in de parlementen en meer gezond verstand

verder wil ik vooral werken rond ondernemen, openbare werken, binnenlands bestuur en mobiliteit

Slogan taal *geeuw*

JCVD_WHO
8 april 2009, 21:39
mijn absoluut politiek stokpaardje is de dorpstraat terug echt naar de wetstraat brengen, ik wil een volksvertegenwoordiger zijn en worden die terug echt een vertegenwooridger is van het volk uit zijn streek en niet zoals de vele parlementsleden van de huidige trad partijen die enkel één keer per week ja of neen komen drukken op het knopje
minder particratie brengen in de parlementen en meer gezond verstand

verder wil ik vooral werken rond ondernemen, openbare werken, binnenlands bestuur en mobiliteit

Werken rond ondernemen, openbare werken enz... dat is wel nogal erg vaag.

Gezond verstand is ook wel een erg algemene, abstracte term. En elke politicus en politieke partij zal wel van zichzelf vinden dat hun maatregelen een bewijs is van gezond verstand. Zo zijn er wel velen (die niet voor u stemmen) dat LDD juist het tegenovergestelde is van gezond verstand.
Het is maar hoe dat je die term invult en dat iedereen dan wel ergens gelijk heeft

brother paul
8 april 2009, 21:49
Je weet dan toch dat je vragen kunt stellen over
- mobiliteit en rekeningrijden bvb
- over flitspalen, en je kunt hem vragen of hij voorstander is van flitspaalkappen als marketing stunt voor de LDD (dus LDD financiert met reclame bedrukte plastiekzakken met twee stokken die je kunt over flitspalen trekken)
- over openbare werken, dus nog meer beton, en over oosterweel
- over fileprobleem oplossingen
- over eco vriendelijke mobiliteit
- over windenergieparken als openbare werken
- over isoleren van schoolgebouwen in een marshall plan om eens een inhaaloperatie te doen en alle overheidsgebouwen die niet geisoleerd zijn onbewoonbaar verklaren en eens goed alle werklozen gebruiken om die dingen weer op te kalefateren: 20cm gyproc isolatie tegen de muur, en 3dubbele ramen allemaal vernieuwen, en overal WKK centrales installeren... Een pure winwin voor de overheid: isoleren aan kostprijs van het materiaal en energie sparen genoeg om de kyoto normen te halen zonder dat de rest nog een lik moet doen.
- en zo van die vragen hé

Peter Reekmans
8 april 2009, 22:07
Slogan taal *geeuw*
je mag het slogantaal noemen, kijk maar eens op mijn website www.peterreekmans.be naar al mijn initiatieven dan merk je snel dat het voor mij geen slogantaal is

Peter Reekmans
8 april 2009, 22:09
Werken rond ondernemen, openbare werken enz... dat is wel nogal erg vaag.

Gezond verstand is ook wel een erg algemene, abstracte term. En elke politicus en politieke partij zal wel van zichzelf vinden dat hun maatregelen een bewijs is van gezond verstand. Zo zijn er wel velen (die niet voor u stemmen) dat LDD juist het tegenovergestelde is van gezond verstand.
Het is maar hoe dat je die term invult en dat iedereen dan wel ergens gelijk heeft

mijn website www.peterreekmans.be is allesbehalve vaag :) kijk daar maar eens
een vb één van de eerste voorstellen die ik zal indienen als de kiezen mij op 7 juni een mandaat geeft is de politieke zelfbediening bij de intercommunales wegwerken, een gans dossier hierover staat op mijn site

JCVD_WHO
10 april 2009, 16:25
mijn website www.peterreekmans.be is allesbehalve vaag :) kijk daar maar eens
een vb één van de eerste voorstellen die ik zal indienen als de kiezen mij op 7 juni een mandaat geeft is de politieke zelfbediening bij de intercommunales wegwerken, een gans dossier hierover staat op mijn site

Indrukwekkend!
U steunt een paar lokale projecten ivm wat verbeteringen aan de wegen, een lokale radio en subsidie voor een kerk.
Verder volgt u gewoon de mening van Jean-Marie Dedecker, zijn algemeen progroamma..
Jullie zijn vooral een partij van de auto. Alles voor de auto. Dan beweren jullie dat die files vooral slecht zijn voor de economie en het milieu. Als jullie inzaten met het milieu dan zouden jullie eerder openbaar vervoer promoten en zou een deel zijn voor het oplossen van het file probleem. Maar jullie willen ook nog meer beton en dat in een land met al de dichtste wegeninfrastructuur van heel Europa. België: een beton overgoten land.
Het standpunt ivm de omsluiting van Antwerpen van LDD is dubbelzinnig en allesbehalve duidelijk: De Oosterweel - verbinding moet er zo snel mogelijk komen of een alternatief dat niet meer geld kost. Maar jullie toch rekening houden met het referendum. Als de uitslag van het referendum negatief is dan is er hoe dan ook een uitstel dan komt er dus een alternatief. Maar welk alternatief?
Ook jullie nieuwe aanwinst: de vorige woordvoerster van Touring: heeft als enig doel in de politiek. De automobilist steunen. Dat vertelde ze in het programma Phara op Canvas. Dat is erg gemakkelijk om stemmen te winnen natuurlijk, bijna elk mens rijdt tegenwoordig met de auto.
Alleen opkomen voor de auto en verder met niets rekening houden: Onmogelijk om in een moderne samenleving een beleid voor de "auto" uit te stippelen zonder met andere dingen rekening te houden. M.a.w een zeer kortzichtige visie: Een minister van Auto, zou zij dan willen worden, veronderstel ik. Dat worden dan minstens dubbel zo veel ministers in de volgende regering als zijn aan de macht komt. Als je zelfs een aparte minister van Auto wil
Maar verkeer is een federale bevoegdheid, zij houdt een campagne voor de verkiezingen voor over 2,5 jaar

Babeth
10 april 2009, 17:44
Indrukwekkend!
U steunt een paar lokale projecten ivm wat verbeteringen aan de wegen, een lokale radio en subsidie voor een kerk.
Verder volgt u gewoon de mening van Jean-Marie Dedecker, zijn algemeen progroamma..
Jullie zijn vooral een partij van de auto. Alles voor de auto. Dan beweren jullie dat die files vooral slecht zijn voor de economie en het milieu. Als jullie inzaten met het milieu dan zouden jullie eerder openbaar vervoer promoten en zou een deel zijn voor het oplossen van het file probleem. Maar jullie willen ook nog meer beton en dat in een land met al de dichtste wegeninfrastructuur van heel Europa. België: een beton overgoten land.
Het standpunt ivm de omsluiting van Antwerpen van LDD is dubbelzinnig en allesbehalve duidelijk: De Oosterweel - verbinding moet er zo snel mogelijk komen of een alternatief dat niet meer geld kost. Maar jullie toch rekening houden met het referendum. Als de uitslag van het referendum negatief is dan is er hoe dan ook een uitstel dan komt er dus een alternatief. Maar welk alternatief?
Ook jullie nieuwe aanwinst: de vorige woordvoerster van Touring: heeft als enig doel in de politiek. De automobilist steunen. Dat vertelde ze in het programma Phara op Canvas. Dat is erg gemakkelijk om stemmen te winnen natuurlijk, bijna elk mens rijdt tegenwoordig met de auto.
Alleen opkomen voor de auto en verder met niets rekening houden: Onmogelijk om in een moderne samenleving een beleid voor de "auto" uit te stippelen zonder met andere dingen rekening te houden. M.a.w een zeer kortzichtige visie: Een minister van Auto, zou zij dan willen worden, veronderstel ik. Dat worden dan minstens dubbel zo veel ministers in de volgende regering als zijn aan de macht komt. Als je zelfs een aparte minister van Auto wil
Maar verkeer is een federale bevoegdheid, zij houdt een campagne voor de verkiezingen voor over 2,5 jaar
Het openbaar vervoer zal mij nooit zo snel op mijn werk krijgen als de auto. (bijna anderhalf uur tegen 14 minuten momenteel, inclusief het half uurtje benenwerk om op het station te geraken) Om d�*t te kunnen, en het te kunnen voor iedere werkende Belg, moet het hele land volgelegd worden met spoorlijnen, tramlijnen en bushaltes. Is dat de toekomst die U zo glorieus voor ogen hebt ?

Peter Reekmans
12 april 2009, 00:27
Indrukwekkend!
U steunt een paar lokale projecten ivm wat verbeteringen aan de wegen, een lokale radio en subsidie voor een kerk.
Verder volgt u gewoon de mening van Jean-Marie Dedecker, zijn algemeen progroamma..
Jullie zijn vooral een partij van de auto. Alles voor de auto. Dan beweren jullie dat die files vooral slecht zijn voor de economie en het milieu. Als jullie inzaten met het milieu dan zouden jullie eerder openbaar vervoer promoten en zou een deel zijn voor het oplossen van het file probleem. Maar jullie willen ook nog meer beton en dat in een land met al de dichtste wegeninfrastructuur van heel Europa. België: een beton overgoten land.
Het standpunt ivm de omsluiting van Antwerpen van LDD is dubbelzinnig en allesbehalve duidelijk: De Oosterweel - verbinding moet er zo snel mogelijk komen of een alternatief dat niet meer geld kost. Maar jullie toch rekening houden met het referendum. Als de uitslag van het referendum negatief is dan is er hoe dan ook een uitstel dan komt er dus een alternatief. Maar welk alternatief?
Ook jullie nieuwe aanwinst: de vorige woordvoerster van Touring: heeft als enig doel in de politiek. De automobilist steunen. Dat vertelde ze in het programma Phara op Canvas. Dat is erg gemakkelijk om stemmen te winnen natuurlijk, bijna elk mens rijdt tegenwoordig met de auto.
Alleen opkomen voor de auto en verder met niets rekening houden: Onmogelijk om in een moderne samenleving een beleid voor de "auto" uit te stippelen zonder met andere dingen rekening te houden. M.a.w een zeer kortzichtige visie: Een minister van Auto, zou zij dan willen worden, veronderstel ik. Dat worden dan minstens dubbel zo veel ministers in de volgende regering als zijn aan de macht komt. Als je zelfs een aparte minister van Auto wil
Maar verkeer is een federale bevoegdheid, zij houdt een campagne voor de verkiezingen voor over 2,5 jaar
wij zullen u maw nooit kunnen overtuigen van ons programma, veel succes met de standpunten en realisaties van uw huidige partij

cdekeule
12 april 2009, 10:41
Het openbaar vervoer zal mij nooit zo snel op mijn werk krijgen als de auto. (bijna anderhalf uur tegen 14 minuten momenteel, inclusief het half uurtje benenwerk om op het station te geraken) Om d�*t te kunnen, en het te kunnen voor iedere werkende Belg, moet het hele land volgelegd worden met spoorlijnen, tramlijnen en bushaltes. Is dat de toekomst die U zo glorieus voor ogen hebt ?

Meer bussen, goedkopere treinen, betaalbare taxi's, verplicht car poolen en vooral ervoor zorgen dat de mensen minder MOETEN rijden door bijvoorbeeld bedrijven te verplichten hun werknemers de mogelijkheid te geven van thuis te werken indien van toepassing. Maar een partij zoals de LDD wil bedrijven niks verplichten.

JCVD_WHO
16 april 2009, 12:40
wij zullen u maw nooit kunnen overtuigen van ons programma, veel succes met de standpunten en realisaties van uw huidige partij

Kortzichtig zoals ik al schreef. goed dat je dat toch wil toegeven