PDA

View Full Version : waarom BUB kiezen?


duveltje382
11 april 2009, 16:48
Beste

Waarom zou ik op BUB stemmen

duveltje382

(indien er fouten staan in mijn post ligt dit aan politics.be die een deel van mijn rechten heeft afgenomen zonder reden )

Zwartengeel
11 april 2009, 17:39
Beste

Waarom zou ik op BUB stemmen

duveltje382

(indien er fouten staan in mijn post ligt dit aan politics.be die een deel van mijn rechten heeft afgenomen zonder reden )

Best die vraag aan de partij in kwestie stellen. Cottenjé is geen kandidaat voor de BUB, maar voor de BAB. ;-)

Savatage
11 april 2009, 17:50
Best die vraag aan de partij in kwestie stellen. Cottenjé is geen kandidaat voor de BUB, maar voor de BAB. ;-)

LOL

duveltje382
11 april 2009, 17:52
Zeg ik kan niet meer volgen hoor :lol:

cdekeule
11 april 2009, 18:34
Ik wil voor de BIB stemmen! :-)

Cottenjé
12 april 2009, 11:52
Beste

Waarom zou ik op BUB stemmen

duveltje382

(indien er fouten staan in mijn post ligt dit aan politics.be die een deel van mijn rechten heeft afgenomen zonder reden )

Tot zover geeft de Belgische Alliantie geen aanwijzingen om zijn naam af te korten. Noch BAB, ABA of ABBA en dergelijk zullen door ons worden gebruikt. Men schrijft gewoon de naam volledig.

De beweegreden om voor de Belgische Alliantie te stemmen zou kunnen liggen in het feit dat we een einde willen maken aan de communautaire twisten waaronder ons land gebukt gaat.

De Belgische Alliantie is er zich van bewust dat België een sterk merk is en dat de eendracht leidt tot een veiligstellen van onze welvaart.

Pelgrim
12 april 2009, 12:41
Een einde maken aan de communautaire twisten.

Kan u concreet zeggen hoe u dat gaat doen? Politiek baseer je immers niet op sentimenteel gepreek maar op feiten en instrumenten.

MaGNiFiCaT
12 april 2009, 14:27
Ik heb jullie niet gevolgd, maar jullie waren als BUB al zo klein, nu zijn jullie nog zoveel kleiner geworden, plus een groot deel van jullie geloofwaardigheid dat jullie hebben kwijtgespeeld door die ridicule strubbelingen die uiteindelijk tot jullie split leidden.

Mijn vraag is nu: vrees je niet dat je de gebieden Brussel en Wallonië zult verliezen aan BUB, en dat jullie het vooral zullen moeten doen met enkele sympathisanten uit Vlaanderen?

Jazeker
12 april 2009, 15:04
Zeg ik kan niet meer volgen hoor :lol:

Het is simpel. Uit puur unitarisme is de BUB gesplitst. ;-)

Pelgrim
12 april 2009, 15:27
Ik heb jullie niet gevolgd, maar jullie waren als BUB al zo klein, nu zijn jullie nog zoveel kleiner geworden, plus een groot deel van jullie geloofwaardigheid dat jullie hebben kwijtgespeeld door die ridicule strubbelingen die uiteindelijk tot jullie split leidden.

Dat is wel oneerlijk hoor. Je kan de B.A. niet verwijten dat de BUB fouten maakt (enfin, stommiteiten is een beter woord). Dat zou zo ongeveer even zinnig zijn als LDD de fouten van VLD verwijten, of PVDA de fouten van SP.A. Wat me vooral opvalt is dat deze B.A. wel overal in Vlaanderen opkomt en BUB niet. Dat zegt al veel over de BUB.

Ruben Cottenjé
12 april 2009, 18:00
Ik heb jullie niet gevolgd, maar jullie waren als BUB al zo klein, nu zijn jullie nog zoveel kleiner geworden, plus een groot deel van jullie geloofwaardigheid dat jullie hebben kwijtgespeeld door die ridicule strubbelingen die uiteindelijk tot jullie split leidden.

Mijn vraag is nu: vrees je niet dat je de gebieden Brussel en Wallonië zult verliezen aan BUB, en dat jullie het vooral zullen moeten doen met enkele sympathisanten uit Vlaanderen?

Ik begrijp Uw bezorgdheid, maar de Belgische Alliantie is ondertussen wel 100 keer groter dan wat de BUB ooit is geweest. De nieuwe en vooral andere koers, en ook de deelname aan deze verkiezingen bewijzen net dat de Belgische Alliantie zich in één jaar tijd als de hoofdrolspeler heeft opgeworpen binnen de Belgische beweging.

Wij hebben zeer zeker ook leden in Brussel en Wallonië, maar ondervinden wel dat de roep naar een pro-Belgische partij ginds minder sterk is omdat de traditionele Franstalige partijen niet contra-België zijn.

Patriot!
12 april 2009, 19:29
Ik begrijp Uw bezorgdheid, maar de Belgische Alliantie is ondertussen wel 100 keer groter dan wat de BUB ooit is geweest.

Ik ben verheugd dat een Belgischgezinde partij direct 34 procent zal behalen! Dat lijkt me het sterkste debuut in de Belgische politiek ooit!

MaGNiFiCaT
14 april 2009, 17:32
Dat is wel oneerlijk hoor. Je kan de B.A. niet verwijten dat de BUB fouten maakt (enfin, stommiteiten is een beter woord). Dat zou zo ongeveer even zinnig zijn als LDD de fouten van VLD verwijten, of PVDA de fouten van SP.A. Wat me vooral opvalt is dat deze B.A. wel overal in Vlaanderen opkomt en BUB niet. Dat zegt al veel over de BUB.

Er is wel dat verschil dat BA rechtstreeks en volledig uit BUB komt. Dit is niet zo met bv LDD en VLD. LDD is vuile grauwe hutsepot van malcontente, gefrustreerde lieden vanuit alle mogelijke partijen.

En het feit dat BUB niet opkomt in Vlaanderen is misschien te verklaren dat BA bestaat uit het gehele Vlaamse gedeelte vh land vd vroegere BUB, terwijl de huidige BUB bestaat uit de restjes vanuit Brussel en Wallonië.

Patriot!
14 april 2009, 18:00
En het feit dat BUB niet opkomt in Vlaanderen is misschien te verklaren dat BA bestaat uit het gehele Vlaamse gedeelte vh land vd vroegere BUB, terwijl de huidige BUB bestaat uit de restjes vanuit Brussel en Wallonië.

Dat klopt helemaal niet, integendeel zelfs.

MaGNiFiCaT
14 april 2009, 18:00
Dat klopt helemaal niet, integendeel zelfs.

Hoe is het dan wel? Leg uit, zodat we wat bijleren.