PDA

View Full Version : Onafhankelijk maar SP.A


forzaflandria
1 mei 2009, 16:03
U bent dus onafhankelijke op de lijst van de SP.A.

Sorry, maar ik ben echt skeptisch over hoe onafhankelijk u zal (kunnen) zijn eenmaal u verkozen bent.
Zal u niet trouw de SP.A-lijn volgen? Over welke thema's ziet u zich eventueel met de SP.A-mainstream van mening verschillen, en zelfs anders stemmen?

Marc Spandel
1 mei 2009, 16:54
Ik heb indertijd ook eens de 'mondelinge' vraag van Freddy Willockx gekregen om als 'onafhankelijke' op zijn lijst te staan, maar heb er vriendelijk voor bedankt.

Als je als 'onafhankelijke' op een lijst staat van een bepaalde partij, dan moet je n�* de verkiezingen naar de mond praten van die partij én een deel van je inkomsten aan die partij 'schenken'. Kijk bijvoorbeeld naar wat met destijds met de 'voorstander van vrije meningsuiting' Jurgen Verstrepen is gebeurd...

Wouter, waarom bestaat er geen lijst voor 'onafhankelijke' kandidaten?

Wouter Van Bellingen
2 mei 2009, 10:58
Ik vind uw vraag alvast raar. Met mij gaat het over samenwerken en zaken samen realiseren. En dan ga je normaal niet focussen over wat jij scheidt en maar wel over wat je bindt.

an1958
2 mei 2009, 15:42
Ik heb indertijd ook eens de 'mondelinge' vraag van Freddy Willockx gekregen om als 'onafhankelijke' op zijn lijst te staan, maar heb er vriendelijk voor bedankt.

Als je als 'onafhankelijke' op een lijst staat van een bepaalde partij, dan moet je n�* de verkiezingen naar de mond praten van die partij én een deel van je inkomsten aan die partij 'schenken'. Kijk bijvoorbeeld naar wat met destijds met de 'voorstander van vrije meningsuiting' Jurgen Verstrepen is gebeurd...

Wouter, waarom bestaat er geen lijst voor 'onafhankelijke' kandidaten?

Dat zou me nog al een soepke worden,al die "onafhankelijke"kandidaten.
die een gezamentlijk programma moeten opstellen,veronderstel ik.
Men zou dit kunnen oplossen,door als partij te aanvaarden,dat hun kandidaten
hun verschillende meningen voldoende zouden gerespecteerd zouden zien,zonder dat ze daarom scheef bekeken worden door de andere partijleden.
en dat men zou respecteren,dat men bij één partij is aangesloten,en van andere sociale bewegingen deel uitmaakt.
En geloof me,als men dat toch is...Je wordt wel gescreend,hoor...Natuurlijk door geen privé-ditective,maar er zijn dan wel leden uit de partij die dat dan gratis voor hen doen,dat is dan nog gratis ook.En ik weet waarover ik spreek.
Het is al wel enkele jaartjes geleden,maar naar ik uit goede bron heb vernomen,zou het nog steeds zo zijn.

Marc Spandel
3 mei 2009, 08:30
Dat zou me nog al een soepke worden,al die "onafhankelijke"kandidaten.
die een gezamentlijk programma moeten opstellen,veronderstel ik.
Men zou dit kunnen oplossen,door als partij te aanvaarden,dat hun kandidaten
hun verschillende meningen voldoende zouden gerespecteerd zouden zien,zonder dat ze daarom scheef bekeken worden door de andere partijleden.
en dat men zou respecteren,dat men bij één partij is aangesloten,en van andere sociale bewegingen deel uitmaakt.
En geloof me,als men dat toch is...Je wordt wel gescreend,hoor...Natuurlijk door geen privé-ditective,maar er zijn dan wel leden uit de partij die dat dan gratis voor hen doen,dat is dan nog gratis ook.En ik weet waarover ik spreek.
Het is al wel enkele jaartjes geleden,maar naar ik uit goede bron heb vernomen,zou het nog steeds zo zijn.

Beste,
Een 'partij' of 'groep' van onafhankelijken binnen het politieke gebeuren zou meer 'democratisch' zijn, dat het statuut van 'partij-afhankelijke-onafhankelijke' ...
Ik heb genoeg gezien tijdens gemeenteraden hoe tijdens 'stemmingen' op bevel van de hoogste in rang, de vingertjes van een ganse partij-kliek de hoogte in gingen of niet!
Partij-onafhankelijken zullen bij 'stemmingen' tenminste hun vrije meningsuiting 'kunnen' uiten zonder schrik voor 'sancties'.

circe
3 mei 2009, 08:51
Wat mij vooral stoort is dat de koers die gevaren wordt gewoon wordt bepaald door de partijbesturen, dat we dus geen democratie kennen, maar particratie.

maar dat anderzijds de kandidaten gewoon hun zitje mee mogen nemen als ze van partij willen wisselen!

Indien ik dus voor persoon X stem van partij A, dan weet ik totaal niet wat er gaat gebeuren.
wil partij A van standpunt veranderen, dan moet persoon X mee veranderen of hij wordt uit de partij gezet.
wil persoon X van partij veranderen, dan wordt mijn stem gebruikt om een totaal andere partij te steunen?

Vette Pois(s)on
3 mei 2009, 08:53
Ik vind uw vraag alvast raar. Met mij gaat het over samenwerken en zaken samen realiseren. En dan ga je normaal niet focussen over wat jij scheidt en maar wel over wat je bindt.

Positief denken en de rest daar spreken we niet van :-)

andev
3 mei 2009, 09:43
Ik vind uw vraag alvast raar. Met mij gaat het over samenwerken en zaken samen realiseren. En dan ga je normaal niet focussen over wat jij scheidt en maar wel over wat je bindt.

Mooi "politiek" geformuleerd... maar helemaal geen antwoord op de vraag, natuurlijk... Ik vrees dat er enkel samen te werken zal vallen en samen te organiseren als je toevallig hetzelfde wil doen als "de grote broer", anders ben je toch maar een "roepende in de woestijn"?
Naar mijn gevoel heeft dat "onafhankelijk" zijn helemaal geen zin noch invloed op wat dan ook. Maar het is wel een leuke job...
En dat soort zinnetjes zullen we waarschijnlijk nog veel horen de komende dagen met de verkiezingen in zicht!

an1958
5 mei 2009, 00:31
Beste,
Een 'partij' of 'groep' van onafhankelijken binnen het politieke gebeuren zou meer 'democratisch' zijn, dat het statuut van 'partij-afhankelijke-onafhankelijke' ...
Ik heb genoeg gezien tijdens gemeenteraden hoe tijdens 'stemmingen' op bevel van de hoogste in rang, de vingertjes van een ganse partij-kliek de hoogte in gingen of niet!
Partij-onafhankelijken zullen bij 'stemmingen' tenminste hun vrije meningsuiting 'kunnen' uiten zonder schrik voor 'sancties'.

Precies of partijleden hun vrije meningsuiting niet kunnen doen,zonder schrik voor sancties?Het is toch niet omdat je lid bent van een partij,dat je ineens afhankelijk zou zijn.
En opbevel van de hoogste in rang het vingertje opsteken in de gemeenteraad.
Héwel,als ze dat bij jullie daar deden,zitten ze niet op hun plaats in de politiek.
In de politiek moeten wakkere burgers met een eigen mening ziiten,en geen kleine aapjes.Stuur die kleine aapjes van bij jullie dus maar de brousse is,daar zitten die op hun plaats!!!
Of denken die vingertjesopstekers dat ze afhankelijk worden,omdat ze eens geholpen worden in een of andere zaak?Om hulp te bieden worden de politiekers betaald,dat is hunnen job,en degene die denkt dat hij of zij daardoor mensen afhankelijk kan maken,is geen geengageerde politieker,en degene die denkt dat men afhankelijk wordt door een dienst verleend te krijgen,zit er gewoon naast.
We leven toch niet meer in de 19de eeuw zeker???Vrijheid van meningsuiting is een verrijking voor iedereen,en schrik is een slechte raadgever,dus ga recht door zee,en zeg je gedacht,dewereldzou er veel beter uitzien,moesten de mensen altijd hun gedacht zeggen,natuurlijk op een menselijke manier.

Oberon
22 mei 2009, 18:31
Ik vind uw vraag alvast raar. Met mij gaat het over samenwerken en zaken samen realiseren. En dan ga je normaal niet focussen over wat jij scheidt en maar wel over wat je bindt.


Beste Wouter,

Ik vind die vraag best gepast maar uw antwoord is nietszeggend.
Eerst Spirit, dan VlaamsProgressief en uiteindelijk op de lijst van sp.a maar onafhankelijk.
U stelt dat u wil samenwerken maar u weet blijkbaar nog niet goed met wie of waaraan. Hoe kan je nog serieus genomen worden?
In West-Vlaanderen hebben wij daar een woord voor ... dat ik uit respect niet gebruik.

FDM
22 mei 2009, 18:50
in de klas ernaast zit nog een onafhankelijke : bertje ;
meerdere onafhankelijken kreeeert een duivekot-beeld volgens mij