PDA

View Full Version : Mannen in dassen


Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 18:11
Beste Kristof,

Deze vraag lijkt frivoler dan ze is, omdat ze naar een aantal wezenskenmerken van het liberalisme (of juist haar tegendeel) lijkt te verwijzen.

Het valt me op dat VLD'ers zich bij voorkeur in pak en das laten fotograferen. Hoe komt dat eigenlijk? Op het eerste gezicht lijkt dit soort uniformisering van het tenue in strijd met menselijke diversiteit en vrijheid. Ik associeer zulke nette pakken en dassen met conformisme in plaats van liberalisme. Tegelijkertijd komt het ook nogal arrivistisch-dikkenekkerig over, alsof men zeggen willen: kijk naar mij, ik ben een belangrijk man. Misschien wil zo'n gepakte en gedaste man uitdrukking geven aan een gekoesterd klassenverschil tussen de politicus en de kiezer? Aardig overigens om vast te stellen dat vrouwelijke VLD'ers zich op dit vlak toch een grotere diversiteit kunnen veroorloven. Of wijst dit op de tweederangspositie van vrouwen in de politiek?

Ik zie dat ook u op uw website, in uw hoedanigheid van politicus, het "uniform" draagt. Wat is voor u de reden om dat te doen?

Vriendelijke groet,
Den Duisteren Duikboot

Dajjal
3 mei 2009, 18:13
Eerlijk gezegd...ik weet niet hoe oud u bent DD, maar als ik ga werken, voel ik me niet 100% tenzij ik mijn pak en das aanheb.

Het getuigt van een respect voor de klanten waar ik mee in contact kom, het getuigt van respect en discipline voor mijn werknemers...

Ik vind het niet OK dat iedereen tegenwoordig maar denkt dat hij in half versleten lompen kan komen opdagen op het werk.

En voor onze politieke medemensen, is iedere dag in de schijnwerpers "werk"...

brother paul
4 mei 2009, 09:28
En wat moet een werkmens dan zeggen die stemt voor zijn rooie met das en pak ? De contradictie is daar nog groter ?? Ikvind het anders wel een goeie filosofische vraag.