PDA

View Full Version : verschil Belgische Alliantie


Denker
3 mei 2009, 23:14
Misschien een voorspelbare vraag, maar waarin onderscheiden jullie jezelf van de Belgische Alliantie?

Als ik het aantal lijsten van de Belgische Alliantie bekijk, en het aantal kandidaten dat op die lijsten staat ... dan lijkt het mij als de BUB is leeggelopen. Ik veronderstel dat jij die perceptie tegenspreekt?

Maarten

Hans Van de Cauter
5 mei 2009, 12:57
Wij zijn unitaristen, zij niet.

Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.

Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.

largo_w
5 mei 2009, 15:05
Wij zijn unitaristen, zij niet.
Dus u gaat rechtlijnig voor een Belgische Unie; geen compromis mogelijk?
In feite leg je jezelf dus een cordon op want met jou in zee gaan heeft voor geen enkele partij of groep nut...
Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.
Ik lees dus dat U blij bent met een scheiding in het Belgische kamp?
Net zoals er scheidingen zijn en hanengevechten tot over ons oren in het extreem-rechtse en extreem linkse kamp. U vindt dat allemaal zeer goed?
Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.
De antwoorden van uw collega waren zeer volledig en mooi geformuleerd ik hoop voor U dat U dat minstens even goed doet...

Renesse
5 mei 2009, 16:37
Dus u gaat rechtlijnig voor een Belgische Unie; geen compromis mogelijk?
In feite leg je jezelf dus een cordon op want met jou in zee gaan heeft voor geen enkele partij of groep nut...

Dat vind ik nogal straf uitgedrukt.


hun verkiezingsuitslag zal van die aard zijn dat er geen cordon nodig is
geen enkele partij stelt zijn programma "te pakken of te laten" bij regeringsvorming. Ik zie dus niet in waarom ze geen coalitie kunnen vormen met hun eenzame standpunt.

Ruben Cottenjé
5 mei 2009, 16:44
Wij zijn unitaristen, zij niet.

Voor de rest ben ik blij dat ze er zijn, maar ook dat ze apart van ons werken. Dat is beter.

Ik ga hun lijsten niet analyseren. Ik hou me bezig met de B.U.B.. Dat is al werk genoeg. Wij geloven 100% in ons programma, in onze leden en in onze werkwijze.

Beste Hans

Het is niet aan U om te stellen dat wij, van de Belgische Alliantie, geen unitaristen zouden zijn. Wij gaan er enkel van uit dat, gezien de huidige situatie, het beter is om in een eerste fase te streven naar het versterken van de Belgische federatie. Dit met respect voor de verworvenheden van de Vlaamse beweging, die het Nederlands op gelijke voet met het Frans heeft gezet. Toch geloven wij niet dat de huidige Vlaamse beweging tot doel heeft om België beter te besturen, zoals zij dat eerst wél voor ogenhad, maar nu slechts een ontspoorde uitloper is die roept naar confederalisme en separatisme en aldus haar doel voorbij schiet.

largo_w
5 mei 2009, 16:51
Beste Hans

Het is niet aan U om te stellen dat wij, van de Belgische Alliantie,...

oooh nee niet beginnen kibbelen hier op het forum net zoals extreem links onlangs deed met hun studentenpartijtjes en extreem rechts hier constant doet. Indien U dat wenst te doen doe dat eens rustig onder elkaar op café...

Hans Van de Cauter
5 mei 2009, 19:14
Men kan de B.U.B. geen gebrek aan rechtlijnigheid verwijten. We zijn unitaristen sinds dag één en zullen dat blijven. Het is waar dat we een niet-verplichte tussenfase in ons programma hebben van een België met taalgemeenschappen, maar zonder gewesten. Maar ons einddoel en zelfs direct doel is het unitarisme. Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit andes zijn. Het federalisme biedt geen enkel voordeel, tenzij men er mij één uitlegt.