PDA

View Full Version : 190 "nieuwe Belgen" per dag


kris
20 december 2002, 16:02
Dat de "snel-Belg-wet" haar effect niet gemist heeft, kon recent blijken uit de cijfers die Volksvertegenwoordiger Bart Laeremans bij Binnenlandse Zaken opvroeg. De Vlaams Blokker kon enkel maar datgene vaststellen waarvoor het Vlaams Blok altijd heeft gewaarschuwd: een Belgische identiteitskaart is voor heel wat vreemdelingen uitermate aantrekkelijk, zeker wanneer er geen voorwaarden worden gekoppeld aan het verkrijgen van die identiteitskaart.

De rush van de vreemdelingen naar de gemeentehuizen voor hun "Belgische pas" is enorm. Elk jaar worden er zowat 70.000 vreemdelingen Belg of ongeveer 190 per dag. Dat is bijna een verdubbeling van de cijfers van voor de versoepeling van de nationaliteitswetgeving. Sinds de invoering van de nieuwe wet op 1 mei 2000 zijn er maar liefst 186.236 "nieuwe Belgen" bijgekomen. Dat zijn in orde van grootte iets minder mensen dan er in de stad Gent wonen. Al even frappant is het feit dat 90% van al die vreemdelingen van buiten de Europese Unie afkomstig is en ver verwijderd staan onze cultuur en gewoonten. Via de verkregen nationaliteit zullen al deze mensen in 2003 naar de stembus geroepen worden. Dit alles zonder dat ze verplicht zijn de taal te leren en te integreren in onze samenleving.

De cijfers tonen aan dat de nationaliteitswetgeving verstrakt dient te worden. Is het niet logischer dat het verkrijgen van de nationaliteit de beloning is voor een succesvolle assimilatie? Een beloning waarbij de vreemdeling zijn lot aan het onze verbindt, onze taal leert en onze waarden en normen tot de zijne of de hare maakt? Wij denken dat dit niet te veel gevraagd is.

Kris

Truder
20 december 2002, 16:15
Verstrakken, gewoon stoppen met die importatie!
Zouden we niet beter eerst de binnenlandse problemen oplossen voor we nog meer mensen opvangen? We zitten zo al tot over ons oren in de problemen met mensen die pertinent weigeren van te integreren.

Welvaart&Veiligheid
20 december 2002, 16:18
Dat de "snel-Belg-wet" haar effect niet gemist heeft, kon recent blijken uit de cijfers die Volksvertegenwoordiger Bart Laeremans bij Binnenlandse Zaken opvroeg. De Vlaams Blokker kon enkel maar datgene vaststellen waarvoor het Vlaams Blok altijd heeft gewaarschuwd: een Belgische identiteitskaart is voor heel wat vreemdelingen uitermate aantrekkelijk, zeker wanneer er geen voorwaarden worden gekoppeld aan het verkrijgen van die identiteitskaart.

De rush van de vreemdelingen naar de gemeentehuizen voor hun "Belgische pas" is enorm. Elk jaar worden er zowat 70.000 vreemdelingen Belg of ongeveer 190 per dag. Dat is bijna een verdubbeling van de cijfers van voor de versoepeling van de nationaliteitswetgeving. Sinds de invoering van de nieuwe wet op 1 mei 2000 zijn er maar liefst 186.236 "nieuwe Belgen" bijgekomen. Dat zijn in orde van grootte iets minder mensen dan er in de stad Gent wonen. Al even frappant is het feit dat 90% van al die vreemdelingen van buiten de Europese Unie afkomstig is en ver verwijderd staan onze cultuur en gewoonten. Via de verkregen nationaliteit zullen al deze mensen in 2003 naar de stembus geroepen worden. Dit alles zonder dat ze verplicht zijn de taal te leren en te integreren in onze samenleving.

De cijfers tonen aan dat de nationaliteitswetgeving verstrakt dient te worden. Is het niet logischer dat het verkrijgen van de nationaliteit de beloning is voor een succesvolle assimilatie? Een beloning waarbij de vreemdeling zijn lot aan het onze verbindt, onze taal leert en onze waarden en normen tot de zijne of de hare maakt? Wij denken dat dit niet te veel gevraagd is.

Kris

Hebt u indertijd uw stem uitgebracht in de poll "Weg met de snel-Belg-wet" van een tijdje geleden? Het valt in elk geval aan te bevelen dat u dat bericht bij die poll eens zou lezen.

AdFundum
20 december 2002, 16:21
Crap, 'k wist wel da't het erg was maar zò erg?

en dan vragen ze zich af waarom het Vl B zoveel stemmen krijgt...
wel ge moet genen einstein zijn om daar de oorzaak van te vinden :!:

Knuppel
20 december 2002, 16:23
Ik hoorde het ook al op de radio.

Iedereen weet onderhand dat de snelbelgwet een ramp is. De staatsveiligheid was trouwens nooit gelukkig met die wet. En die zullen toch weten waarom, zeker?

Ik vraag me af of er serieuze vodden moeten gebeuren vooraleer ze deze wet volgens redelijke normen gaan aanpassen.

AdFundum
20 december 2002, 20:57
als ik mij niet vergis waren ze al s n stoot tegengekomen waarbij ze een belgisch paspoort hadden gegeven aan een of anderen Rus (of enen van die kanten) en da was als ik mij nie vergis nen fermen maffiapeet.

dusja, er zijn zeker al vodden geweest, maar nog niet genoeg zo te zien.

Greetz

thePiano
20 december 2002, 20:58
Elk jaar worden er zowat 70.000 vreemdelingen Belg of ongeveer 190 per dag. Dat is bijna een verdubbeling van de cijfers van voor de versoepeling van de nationaliteitswetgeving. Sinds de invoering van de nieuwe wet op 1 mei 2000 zijn er maar liefst 186.236 "nieuwe Belgen" bijgekomen.

Prima. Via onze migrantenorganisatie, en ook de koepel waartoe wij behoren, moedigen wij alle migranten zich spoedig te laten naturaliseren -nu het nog kan!

Daar bestaan verschillende redenen voor.

Het stemrecht voor migranten zal er waarschijnlijk niet doorkomen vermits de liberalen njet blijven zeggen. Het Vlaams Blok wordt wel groter. Hoe het een en ander valt om te keren, is door...Belg te worden!

Om jezelf veilig te stellen en de antivreemdelingenhetze van het Blok te keren is anti-Blok te stemmen. Van die 186 duizend nieuwe Belgen, daarvan zullen er niet teveel stemmen naar het Blok gaan. :roll:

AdFundum
20 december 2002, 21:16
Prima. Via onze migrantenorganisatie, en ook de koepel waartoe wij behoren, moedigen wij alle migranten zich spoedig te laten naturaliseren -nu het nog kan!

cool, laat ze maar binnenstromen, plaats teveel en problemen tekort :(

btw, welke bevolkingsgroepen help jij zo allemaal legaliseren? (niet negatief of verwijtend boedoeld enkel uit interesse)
en zijn dat dan voornamelijk mensen die politiek asiel zoeken of zijn het meestal andere gevallen?

Greetz
AdFundum

AdFundum
20 december 2002, 21:19
Het stemrecht voor migranten zal er waarschijnlijk niet doorkomen vermits de liberalen njet blijven zeggen.

En terecht nee :!: :?:

Greetz
AdFundum

thePiano
20 december 2002, 22:03
btw, welke bevolkingsgroepen help jij zo allemaal legaliseren? (niet negatief of verwijtend boedoeld enkel uit interesse)
en zijn dat dan voornamelijk mensen die politiek asiel zoeken of zijn het meestal andere gevallen?

Om in aanmerking te komen voor naturalisatie moet je al eerst geregulariseerd zijn en vijf jaar legaal in het land verblijven (drie jaar voor een gehuwde met Belg). Dan wordt je ook nog eens doorgelicht door het parket en justitie, als je wat op je kerfstok hebt kan je't wel vergeten.

Maar om op je vraag te antwoorden: iedereen die zich hier op een legale wijze tracht te vestigen kan bij zijn/haar regularisatieprocedure op mijn hulp rekenen. Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren.

thePiano
20 december 2002, 22:06
Het stemrecht voor migranten zal er waarschijnlijk niet doorkomen vermits de liberalen njet blijven zeggen.

En terecht nee :!: :?:



Nee, ik vind dat niet terecht, en met mij ook de SP.a, Agalev en het gros van de franstalige partijen niet. Er zou maw makkelijk een wisselmeerderheid kunnen gevonden worden om het stemrecht (lees:plicht) voor migranten er door te krijgen, maar blijkbaar knijpt iedereen'm voor Verhofstadt.

AdFundum
20 december 2002, 22:17
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)
n partij die zoveel mogelijk stemmen wilt (, da's logisch,) maar dan nog het liefst van homos & lesbiennes die n kind willen adopteren
die de natuur willen behouden maar op landbouwgrond naast m'n deur(in wondelgem) een tramstelplaats wouden zetten niet tegenstaande er op 6 (!) andere plaatsen een even strategisch gelegen tramstelplaats had kunnen gezet worden
...

thePiano
21 december 2002, 00:03
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)

Klopt, en dat is dan ook het enige wat me interesseert op dit ogenblik.

zorroaster
21 december 2002, 00:08
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)

Klopt, en dat is dan ook het enige wat me interesseert op dit ogenblik.

En weer een uiting van racisme! Ik geloof dat ik toch het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding zal moeten inlichten, want dit loopt de spuigaten uit, Piano!

Bob
21 december 2002, 02:07
Prima. Via onze migrantenorganisatie, en ook de koepel waartoe wij behoren, moedigen wij alle migranten zich spoedig te laten naturaliseren -nu het nog kan!

Och, het echte probleem is niet dat de immigranten die hier zijn zich laten naturaliseren (allé, half laten naturaliseren, een dubbele nationaliteit aannemen). Dat ze zich integreren is nog minder een probleem.
Wat wel een probleem is, dat er door mond aan mond reklame, door al of niet gedwongen of op liefde gebaseerde huwelijken... er een stroom immigranten blijft komen, waar niemand achter vraagt, zeker de economie niet.
Hier is zeker geen democratische meerderheid voor.

AdFundum
21 december 2002, 10:00
Och, het echte probleem is niet dat de immigranten die hier zijn zich laten naturaliseren (allé, half laten naturaliseren, een dubbele nationaliteit aannemen). Dat ze zich integreren is nog minder een probleem.
Wat wel een probleem is, dat er door mond aan mond reklame, door al of niet gedwongen of op liefde gebaseerde huwelijken... er een stroom immigranten blijft komen, waar niemand achter vraagt, zeker de economie niet.
Hier is zeker geen democratische meerderheid voor.

kben ook niet te vinden voor die instroom, maar ik vrees da ge verkeerd zit met uw visie op economisch vlak.

kweet nie meer de Xacte cijfers maar ik weet da europa een schandalig grote instroom van buitenlanders nodig zal hebben tegen 20..(?) als xtra (goedkope) arbeidskrachten?

Alé da is toch wat ze een jaar of 2 gelden zeiden... als da ondertussen al veranderd is moogt ge mij gerust verbeteren hoor :)

greetz
AdFundum

Tjolder
21 december 2002, 13:34
Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren.

8O 8O 8O

Mooi principe van rechtstaat heb jij . :roll:

Als het in uw kraam past (Anti-VB of knuffelbeleid) dan is de wet heilig.

Maar als de staat oordeelt dat die mensen hier niet mogen blijven dan moeten ze van jou , het nog maar eens proberen.

( En die mensen tweemaal valse hoop geven )

Misschien heb jij ook die afrikaanse (weet haar naam niet) die gestikt is in dat kussen ook wel geadviseerd om zich te verzetten bij haar terugsturing.

AdFundum
21 december 2002, 13:46
Misschien heb jij ook die afrikaanse (weet haar naam niet) die gestikt is in dat kussen ook wel geadviseerd om zich te verzetten bij haar terugsturing.

semira adamou? (of zoiets)

greetz
AdFundum

zorroaster
21 december 2002, 23:21
Misschien heb jij ook die afrikaanse (weet haar naam niet) die gestikt is in dat kussen ook wel geadviseerd om zich te verzetten bij haar terugsturing.

semira adamou? (of zoiets)

greetz
AdFundum

De Nigeriaanse Semira Adawu, om precies te zijn! Maar u zat er heel dichtbij.

thePiano
21 december 2002, 23:50
Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren.

8O 8O 8O

Mooi principe van rechtstaat heb jij . :roll:

Als het in uw kraam past (Anti-VB of knuffelbeleid) dan is de wet heilig.

Maar als de staat oordeelt dat die mensen hier niet mogen blijven dan moeten ze van jou , het nog maar eens proberen.
.

Toon mij dan maar eens waar ik dat zou gezegd hebben. Als je een ernstige discussie wilt voeren met me, zal je om te beginnen geen volslagen onzin en leugens moeten verkopen.

Zoals ik al zei: uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren naar eigen land, en bij die terugkeer help ik inderdaad. Dat zou je zelfs moeten aanmoedigen ipv afkeuren :roll:

AdFundum
22 december 2002, 00:54
Zoals ik al zei: uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren naar eigen land, en bij die terugkeer help ik inderdaad. Dat zou je zelfs moeten aanmoedigen ipv afkeuren :roll:

lol, ik moedig dat in elk geval al aan hoor, kwil zelfs m'n zuurverdiende spaarcentjes aan een vliegtuigticket hangen. bvb voor Diab abou jahjah, dat lijkt mij n mooie opkuis :lol:

greetz
AdFundum

Tjolder
22 december 2002, 09:42
Piano schreef :

------------------------
Maar om op je vraag te antwoorden: iedereen die zich hier op een legale wijze tracht te vestigen kan bij zijn/haar regularisatieprocedure op mijn hulp rekenen. Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren.
-----------------------------

Je kunt dit op 2 manieren bezien

Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren

1 Na hun uitwijzing naar hun land moeten ze gewoon nog een keer terugkomen .

2 Na hun negatief advies adviseer ik ze om terug te keren naar hun land .

Als je het tweede adviseert dat heb je mijn steun .

thePiano
22 december 2002, 10:09
Zoals ik al zei: uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren naar eigen land, en bij die terugkeer help ik inderdaad. Dat zou je zelfs moeten aanmoedigen ipv afkeuren :roll:

lol, ik moedig dat in elk geval al aan hoor, kwil zelfs m'n zuurverdiende spaarcentjes aan een vliegtuigticket hangen. bvb voor Diab abou jahjah, dat lijkt mij n mooie opkuis :lol:

greetz
AdFundum

"Jahjah moet opgekuisd worden" volgens jou? Dat heb je weer duidelijk uitgelegd :roll:

thePiano
22 december 2002, 10:13
Piano schreef :

------------------------
Maar om op je vraag te antwoorden: iedereen die zich hier op een legale wijze tracht te vestigen kan bij zijn/haar regularisatieprocedure op mijn hulp rekenen. Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren.
-----------------------------

Je kunt dit op 2 manieren bezien

Uitgeprocedeerden adviseer ik om terug te keren

1 Na hun uitwijzing naar hun land moeten ze gewoon nog een keer terugkomen .

2 Na hun negatief advies adviseer ik ze om terug te keren naar hun land .

Als je het tweede adviseert dat heb je mijn steun .

Onzin. Als je uitgeprocedeerd bent moet je volgens de huidige wetgeving 5 jaar wachten vooraleer je nog eens om asiel kan aanvragen EN, dat geldt voor de gehele Europese Unie. M.a.w. je kan ook niet meteen in Duitsland of Italië aanvragen. Met het nieuwe systeem worden ook de vingerafdrukken afgenomen van de kandidaat asylanten en in een centrale computer ingegeven die door de hele DVZ's v/d gehele EU kan ingekeken worden. Dit om frauderen tegen te gaan.

Bob
22 december 2002, 11:01
Als je uitgeprocedeerd bent moet je volgens de huidige wetgeving 5 jaar wachten vooraleer je nog eens om asiel kan aanvragen EN, dat geldt voor de gehele Europese Unie. M.a.w. je kan ook niet meteen in Duitsland of Italië aanvragen. Met het nieuwe systeem worden ook de vingerafdrukken afgenomen van de kandidaat asylanten en in een centrale computer ingegeven die door de hele DVZ's v/d gehele EU kan ingekeken worden. Dit om frauderen tegen te gaan.

Ja maar Piano, nu eens ernstig. Ofwel:
1)is men voor de geest van de wet, en zegt men duidelijk tegen alle economische asielzoekers (zo'n 90% van het totaal) dat het geen zin heeft om asiel aan te vragen
2)is men tegen de geest van de wet en trekt men het via allerlei procedures tot in het oneindige (wat de staat een massa geld kost)
3) ofwel is men gewoonweg anarchist, en stookt men de economische asielzoekers op, om de wet gewoonweg niet te volgen
BTW: hoe lang duurt het vooraleer men uitgeprocedeerd is ?

thePiano
22 december 2002, 12:21
Als je uitgeprocedeerd bent moet je volgens de huidige wetgeving 5 jaar wachten vooraleer je nog eens om asiel kan aanvragen EN, dat geldt voor de gehele Europese Unie. M.a.w. je kan ook niet meteen in Duitsland of Italië aanvragen. Met het nieuwe systeem worden ook de vingerafdrukken afgenomen van de kandidaat asylanten en in een centrale computer ingegeven die door de hele DVZ's v/d gehele EU kan ingekeken worden. Dit om frauderen tegen te gaan.

Ja maar Piano, nu eens ernstig. Ofwel:
1)is men voor de geest van de wet, en zegt men duidelijk tegen alle economische asielzoekers (zo'n 90% van het totaal) dat het geen zin heeft om asiel aan te vragen

Ga dat maar eens uitleggen in Afghanistan, Roemenië, Sierra Leone, Irak, Venezuela, Ivoorkust, China enz.... migratie is van alle tijden en altijd zullen er mensen zijn die er alles voor over hebben om te trachten hun levensomstandigheden te verbeteren.

Ten andere, wat wij doen via onze migrantenorganisatie is mensen begeleiden die HIER_AL_ZIJN of die TERUG_WILLEN_GAAN. Wij gaan ze zeker niet naar hier halen, temeer daar de kans dat zij geregulariseerd worden (en zeker als het over Georgiërs gaat) op dit ogenblik bijna nulkommanul is.


2)is men tegen de geest van de wet en trekt men het via allerlei procedures tot in het oneindige (wat de staat een massa geld kost)

De procedures zijn wat ze zijn. Ook wij hebben klachten over de procedure en zijn ook vragende partij om de procedure drastisch in te korten en transparanter te maken, inclusief de rechten van asielzoekers que verdediging, vertaling enz... te laten gelden.


3) ofwel is men gewoonweg anarchist, en stookt men de economische asielzoekers op, om de wet gewoonweg niet te volgen

Moesten wij inderdaad mensen aanzetten om de wet te ontduiken is dit in de 1ste plaats al in strijd met onze statuten. Dus daar doen wij al niet aan mee, want dan kan ik net zo goed mijne winkel NU al sluiten.


BTW: hoe lang duurt het vooraleer men uitgeprocedeerd is

Zoals het vroeger ging was het onhoudbaar. Mensen moesten vele jaren wachten op regularisatie, ik ken persoonlijk gevallen die al 7 jaar in procedure zijn.

Maar sinds 1 januari van dit jaar is er wel een en ander gewijzigd. Er wordt nu gewerkt volgens 'Wie laatst binnen komt, wordt eerst behandeld' dit om potentiële asielaanvragers te ontmoedigen of af te schrikken. Ook moeten asielzoekers zich aanmelden in de asielcentra want er wordt geen geld meer toegestoken sinds Johan Vd Lanotte besliste enkel warme soep en dekens te geven.

Met het gekende resultaat: een halvering tot zelfs een kwart van het vroegere aantal asielaanvragen.

Om je een voorbeeld te geven: ik heb hier een Georgische familie: man en vrouw, 2 kinderen en hun grootmoe vroegen asiel aan op 20 november 2000. Zowel het 1ste interview als het 2de interview (in beroep) werden negatief bevonden. Laatste stap (beroep) was voor de Raad van State en sinds verleden week kreeg de ganse familie negatief op haar rekwest. Er loopt echter nog een regularisatieaanvraag bij de Stad Antwerpen, dus daar is nog een sprankeltje hoop. Alleen is het wel zo dat, nu zij volledig uitgeprocedeerd zijn, zij ook geen enkele financiële steun meer genieten. Dus, op dit ogenblik vertoeven ze nog altijd legaal in het land omdat er nog een procedure loopt, maar geen centen meer. Ik heb hen dan ook geadviseerd om terug naar Georgië te trekken want VIJF mensen zonder eten of bed, dat lukt niemand.

Tjolder
22 december 2002, 13:03
Ga dat maar eens uitleggen in Afghanistan, Roemenië, Sierra Leone, Irak, Venezuela, Ivoorkust, China enz.... migratie is van alle tijden en altijd zullen er mensen zijn die er alles voor over hebben om te trachten hun levensomstandigheden te verbeteren.


Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze zich willen verbeteren.
(Wij zouden dat ook doen ). Maar het probleem is dat wij onmogelijk ALLE vluchtelingen naar hier kunnen laten komen.

We doen al meer dan ons deel. Laat ze maar eens aankloppen in het midden-oosten bij die steenrijke oliestaten.

thePiano
22 december 2002, 13:08
Ga dat maar eens uitleggen in Afghanistan, Roemenië, Sierra Leone, Irak, Venezuela, Ivoorkust, China enz.... migratie is van alle tijden en altijd zullen er mensen zijn die er alles voor over hebben om te trachten hun levensomstandigheden te verbeteren.


Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze zich willen verbeteren.
(Wij zouden dat ook doen ). Maar het probleem is dat wij onmogelijk ALLE vluchtelingen naar hier kunnen laten komen.

We doen al meer dan ons deel. Laat ze maar eens aankloppen in het midden-oosten bij die steenrijke oliestaten.

Als ze d�*t zouden doen, en die oliestaten zouden daadwerkelijk zich bekommeren om die vluchtelingen, zou ik wel eens willen zien hoeveel jij je benzine aan de pomp zal betalen. Op dit ogenblik worden er al vele conflicten uitgevochten over de prijs_per_vat van de ruwe olie en/of het beheer over de oliereserves -Venezuela, de landen v/d Kaukasus bijvoorbeeld- en er dreigt een nog veel groter conflict te komen thans in Irak. Begin maar al benzine of mazout te stokeren :roll:

AdFundum
22 december 2002, 13:19
"Jahjah moet opgekuisd worden" volgens jou? Dat heb je weer duidelijk uitgelegd :roll:

Nee nee, totaal niet piano, Jahjah is het voorbeeld van de perfect geintegreerde buitenlander EN zorg er zeker niet voor dat de mensen (lees: autochtone belgen) een negatief (of negatiever) beeld krijgen van de buitenlanders.

btw, piano, gij die het toch zo graag over het blok hebt. awel, sorry ze, maar den jahjah is toch wel nen 'blokker' maar tons wel eenen met n kleurken (cfr uitspraken over Israël en israelieten)

spreek dat maar eens tegen...


greetz
AdFundum

thePiano
22 december 2002, 13:28
"Jahjah moet opgekuisd worden" volgens jou? Dat heb je weer duidelijk uitgelegd :roll:

Nee nee, totaal niet piano, Jahjah is het voorbeeld van de perfect geintegreerde buitenlander EN zorg er zeker niet voor dat de mensen (lees: autochtone belgen) een negatief (of negatiever) beeld krijgen van de buitenlanders.


Nee, maar "Jahjah opkuisen" is een regelrechte aanmoediging om de kerel om te leggen, in de stijl van wat er met Pim Fortuyn is gebeurd. Jahjah heeft ook daadwerkelijk (doods)bedreigingen gekregen, dus z stop maar al met dat wishfull thinking of straks komt er weer zo'n tunneldenker die in navolging wat het Blok van de daken schreeuwt en 'het recht in eigen handen neemt'. Het zou er alleen maar een martelaar van maken.

Trouwens, jij keert de zaken om, zoiets (dat Jahjah een doetje is) heb ik zeker weten NOOIT en NERGENS beweerd. Maar de boodschap van Jahjah is duidelijk: integreren JA MAAR... met behoud van eigen waarden en normen, cultuur en religie. Dus pro-integratie maar tégen de eis om te assimileren (wat het Blok eist).


btw, piano, gij die het toch zo graag over het blok hebt. awel, sorry ze, maar den jahjah is toch wel nen 'blokker' maar tons wel eenen met n kleurken (cfr uitspraken over Israël en israelieten)

Jahjah en zijn AEL is een regelrecht gevolg op de demonisatiepolitiek van vreemdelingen en moslims die door het Vlaams Blok al onafgebroken 25 jaar lang wordt aangehouden.

AdFundum
22 december 2002, 13:43
@piano

zeg GIJ mij nen keer waar IK zou gezegd hebben van hem DOOD te schieten?
-> ik zei enkel BUITENKUISEN! tenzij je tegenwoordig al iemand kunt doden door een vliegtuigticket te kopen?(9/11 & semira buiten beschouwing gelaten)

Zeg gij mij s waar ik beweerd heb dat jij denkt da jahjah een doetje is?

waarom leg jij mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb?


piano: ...in de stijl van wat er met Pim Fortuyn is gebeurd...
het volgende wat ik ga vertellen is een HYPOTHESE dus pak mij niet op m'n woorden, dus gewoon ff rationeel nadenken, geen gevoelen insteken of whatever, tis n dekpiste hé Piano...

maybe is het n goede zaak dat pim den bol af is.
STEL(!) dat iemand hitler had vermoord in z'n begin periode (waar hij volgens mij ook nie echt ZO extreem was). laten we zeggen zo na ongeveer een zelfde tijdsduur als PIM, dan had WOII er waarschijnelijk nooit geweest OF onder een andere vorm, zonder massa uitroeiingen...
wieweet mogen we die gek die Pim heeft neergeschoten niet ongelooflijk dankbaar zijn voor wat hij misschien vermeden heeft?
who knowz...


greetz
AdFundum

thePiano
22 december 2002, 14:06
@piano

zeg GIJ mij nen keer waar IK zou gezegd hebben van hem DOOD te schieten?
-> ik zei enkel BUITENKUISEN! tenzij je tegenwoordig al iemand kunt doden door een vliegtuigticket te kopen?(9/11 & semira buiten beschouwing gelaten)

Nee, OPKUISEN heb je gezegd.


piano: ...in de stijl van wat er met Pim Fortuyn is gebeurd...
het volgende wat ik ga vertellen is een HYPOTHESE dus pak mij niet op m'n woorden, dus gewoon ff rationeel nadenken, geen gevoelen insteken of whatever, tis n dekpiste hé Piano...

maybe is het n goede zaak dat pim den bol af is.
STEL(!) dat iemand hitler had vermoord in z'n begin periode (waar hij volgens mij ook nie echt ZO extreem was). laten we zeggen zo na ongeveer een zelfde tijdsduur als PIM, dan had WOII er waarschijnelijk nooit geweest OF onder een andere vorm, zonder massa uitroeiingen...
wieweet mogen we die gek die Pim heeft neergeschoten niet ongelooflijk dankbaar zijn voor wat hij misschien vermeden heeft?
who knowz...

Ik heb daar ook een mening over, maar die is niet vatbaar voor dit forum, maar de mensen die mij kennen zullen wel weten wat ik bedoel ;)

AdFundum
22 december 2002, 14:13
@piano
idd, pianotje,ik heb "OPGEKUIST" geschreven maar dat hij jij weer lekker uit z'n context getrokken hé.
en zijt ge nu blij?!

||
||
V


lol, ik moedig dat in elk geval al aan hoor, kwil zelfs m'n zuurverdiende spaarcentjes aan een vliegtuigticket hangen. bvb voor Diab abou jahjah, dat lijkt mij n mooie opkuis

thePiano
22 december 2002, 14:23
@piano
idd, pianotje,ik heb "OPGEKUIST" geschreven

Ok, dat is dan weer recht gezet :)

AdFundum
22 december 2002, 14:43
@piano
idd, pianotje,ik heb "OPGEKUIST" geschreven

Ok, dat is dan weer recht gezet :)

Maar toch heb je het uit z'n context getokken!!! :evil: :evil: :evil:

Supe®Staaf
22 december 2002, 14:53
Ik heb daar ook een mening over, maar die is niet vatbaar voor dit forum, maar de mensen die mij kennen zullen wel weten wat ik bedoel ;)
De loop van de geschiedenis..... etc. etc. etc. :?:
:twisted: :twisted: :twisted:

DNB
23 december 2002, 17:22
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)
n partij die zoveel mogelijk stemmen wilt (, da's logisch,) maar dan nog het liefst van homos & lesbiennes die n kind willen adopteren
die de natuur willen behouden maar op landbouwgrond naast m'n deur(in wondelgem) een tramstelplaats wouden zetten niet tegenstaande er op 6 (!) andere plaatsen een even strategisch gelegen tramstelplaats had kunnen gezet worden
...


1. Wat is er mis met een Belgische van Turkse origine aan het hoofd van een lijst? Wilt u dat zo iemand zich integreert, en zelfs aan politiek gaat doen, om zo op een positieve manier het beleid aan te pakken, of wilt u dat ze zich niet integreert en de taal niet leert, uitgehuwelijkt wordt, en welke clichés bestaan er nog allemaal? U moet weten wat u wil he...
2. Heeft u daarbij ook nog iets tegen homo's en lesbiennes?
3. Daarenboven ook nog eens last van NIMBY? Dwz, dat u wel een oplossing wil voor een probleem (nl. dat er een tramstelplaats moet komen), maar niet ten koste van uzelf maar wel van een ander! (NIMBY = Not In My BackYard ; daarnaast heb je ook NIABY = Not In Anybody's BackYard).

Fraaie oplossingen die u wil voor onze samenleving.

Mvg,

DNB

DNB
23 december 2002, 17:25
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)

Klopt, en dat is dan ook het enige wat me interesseert op dit ogenblik.

Deze uitspraak, en nog één hierboven, vind ik persoonlijk ongelukkige uitspraken... Als we een oplossing willen voor de problemen in onze samenleving, gaan we toch geen uitspraken doen die de tweedeling nog feller maken?

Allez, ik hoop tenminste dat politiek voor u niet ALLEEN maar betekent wat u er zelf uit haalt en wat een Turkse voor u (als Turk neem ik aan) kan doen... Want dan doet u hetzelfde als het Blok: ikke ikke ikke en de rest kan stikken...

Mvg,

DNB

thePiano
23 december 2002, 18:27
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)

Klopt, en dat is dan ook het enige wat me interesseert op dit ogenblik.

Deze uitspraak, en nog één hierboven, vind ik persoonlijk ongelukkige uitspraken... Als we een oplossing willen voor de problemen in onze samenleving, gaan we toch geen uitspraken doen die de tweedeling nog feller maken?

Allez, ik hoop tenminste dat politiek voor u niet ALLEEN maar betekent wat u er zelf uit haalt en wat een Turkse voor u (als Turk neem ik aan) kan doen... Want dan doet u hetzelfde als het Blok: ikke ikke ikke en de rest kan stikken...

Mvg,

DNB

Ik begrijp niks van wat je zegt en ik ben geen Turk maar een Antwerpenaar.

DNB
24 december 2002, 16:12
daar noem je n partij: algalev

n partij die aan het hoofd van de lijst volgend jaar een turkse gaat zetten (in antw)

Klopt, en dat is dan ook het enige wat me interesseert op dit ogenblik.

Deze uitspraak, en nog één hierboven, vind ik persoonlijk ongelukkige uitspraken... Als we een oplossing willen voor de problemen in onze samenleving, gaan we toch geen uitspraken doen die de tweedeling nog feller maken?

Allez, ik hoop tenminste dat politiek voor u niet ALLEEN maar betekent wat u er zelf uit haalt en wat een Turkse voor u (als Turk neem ik aan) kan doen... Want dan doet u hetzelfde als het Blok: ikke ikke ikke en de rest kan stikken...

Mvg,

DNB

Ik begrijp niks van wat je zegt en ik ben geen Turk maar een Antwerpenaar.

Sorry, heb overhaaste conclusies getrokken. Ik dacht dat u bedoelde dat het enige wat voor u telt om op Agalev te stemmen, het feit is dat er een Turkse op de eerste plaats staat. Maar ik heb me blijkbaar vergist, waarvoor mijn excuses nogmaals.

(Was eigenlijk verontwaardigd: Et tu, ThePiano :wink: Ben blij dat ik me vergiste.)

Mvg,

DNB