PDA

View Full Version : Vlaamse burgerpatroulles


AdFundum
21 december 2002, 10:11
dankzij een veiligheids commité komen er in Borgerhout VLAAMSE BURGERPATROULLES. Die willen de overlast en het rondhanggedrag van migrantentenjongeren filmen.

bron: de standaard


iemand uit de buurt van borgerhout die daar nog iets meer weet over te vertellen :?:

Darwin
21 december 2002, 11:16
Tiens, het bestaat toch, autochtonen die niet in hun broek doen voor de moslim-allochtonen?

:)

maddox
21 december 2002, 11:43
Indien en als het zo is.
Hoe lang voor er straatgevechtjes van komen?

Knuppel
21 december 2002, 13:50
Als het waar is zal er gauw genoeg schande over gesproken worden in de media. :wink:

broeder jacob
23 december 2002, 15:47
Als het waar is zal er gauw genoeg schande over gesproken worden in de media. :wink:

Volgens het Vlaams Blok willen “sommige Vlaamse Borgerhoutenaren” zelf met patrouilles starten als antwoord op de burgerwacht van de Arabisch Europese Liga (AEL).Volgens Bloksenator Wim Verreycken willen die burgers zich “verenigen in veiligheidscomités om in hun wijk te wandelen”. Er zouden ook foto’s gemaakt worden “van rondhangenjongeren en personen die zich op en rond zitbanken bevinden”.

Het Vlaams Blok is het idee genegen en wilde, bij monde van Verreycken, van de federale overheid weten of dergelijke patrouilles op “hetzelfde gedoogbeleid als de burgerwacht van de AEL kan rekenen”. Minister van Justitie, Marc Verwilghen (VLD), merkt op dat “het druk begint te worden in de straten van Borgerhout”.

Ten gronde stelde Verwilghen vast dat “sommige individuen de samenleving in Borgerhout blijkbaar opnieuw op de proef willen stellen”.Volgens de minister kan dit soort wandelclub, tenzij de deelnemers de politie gaan controleren of burgers gaan fotograferen. “In dat geval wordt een gerechtelijk onderzoek geopend.”


Onpartijdigheid van de ministers ? Mijn botten ja ! Gaan we wedden dat, als dit doorgaat, er direct maatregelen worden getroffen ? BLijkbaar mag AEL net dat ietsje meer....

Coekie
23 december 2002, 15:55
Onpartijdigheid van de ministers ? Mijn botten ja ! Gaan we wedden dat, als dit doorgaat, er direct maatregelen worden getroffen ? BLijkbaar mag AEL net dat ietsje meer....

Er toch even op wijzen dat men ook onmiddellijk heeft opgetreden tegen de patrouilles van de AEL. Hebt u onlangs nog een AEL-patrouille gezien?

Er bestaat een wetgeving op bv de privémilities en de privacy, deze dient gerespecteerd te worden door zowel autochtonen als allochtonen.

Op een bank zitten lijkt mij bovendien een tamelijk onschuldige bezigheid.

Coekie

broeder jacob
23 december 2002, 15:57
Uiteindelijk pas NA de rellen hé....
die patrouilles waren al weken daarvoor bezig !

Dimitri
23 december 2002, 16:19
Op een bank zitten lijkt mij bovendien een tamelijk onschuldige bezigheid.


Fotograferen lijkt mij ook vrij onschuldig...! Is de wetgeving hier en daar niet een beetje doorgeslagen, mensen?

S.
23 december 2002, 16:44
De waarheid is vaak 1000 maal absurder als de extreemste fantasie! Dit mag dan wel van het Blok? Waarom? Wat doen de AEL-patroulles anders als de niet-volksvreemde patroulles?

EIGEN PATROULLES EERST!

broeder jacob
23 december 2002, 16:50
EIGEN PATROULLES EERST!


ha ge weet het ! :D :D :D :D

Calle
23 december 2002, 16:54
Tja S. We kunnen hetzelfde zeggen van de extreem-linkse partijen die het initiatief van de AEL met open armen verwelkomden.

Coekie
23 december 2002, 17:01
Van zodra het AEL zijn intentie heeft bekendgemaakt om met de beruchte patrouilles te beginnen heeft de regering hierop gereageerd door te stellen dat dit niet kon en dat hiertegen zou worden opgetreden. Voor zover mij bekend is er nooit een AEL-patrouille rondgewandeld, misschien zijn er ooit wel geweest maar echt veel zullen het er in alle geval niet geweest zijn.

Een foto nemen op zich is natuurlijk een vrij onschuldige activiteit, dit doen in het kader van een vorm van controle en door sommige mensen te volgen is wel niet aanvaardbaar en valt vrees ik zelfs onder de stalking wetgeving.

Coekie

uilenspiegel
25 december 2002, 22:05
Ik vind dat niemand het recht heeft met "patrouilles" de straat op te trekken om de politie te controleren. Als de politie fouten maakt (en dat zal zeker geregeld gebeuren), moeten we als burgers proberen de daarvoor bestaande organen aan te spreken (bv. Comité P). We kunnen ook lezersbrieven schrijven in kranten en magazines. In principe dus geen patrouilles. Maar als AEL met zijn dwaze propaganda de straat mag afschuimen, heb ik er geen moeite mee dat andere mensen ook initiatief tonen. De AEL-patrouilles zijn dwaas, provocerend en overbodig. Ze lepelen er bij migranten in dat die altijd racistisch worden behandeld. Zoiets noemen ze brainwashing.

S.
27 december 2002, 10:26
Maar als AEL met zijn dwaze propaganda de straat mag afschuimen, heb ik er geen moeite mee dat andere mensen ook initiatief tonen.

Dit leidt regelrecht tot confrontaties van 'wij' tegen 'zij'. U gaat zich toch niet tot het niveau van het AEL verlagen zeker?

Dalmatio
27 december 2002, 10:29
"Die willen de overlast en het rondhanggedrag van migrantentenjongeren filmen"

Hoe triestig, als ge al het leven van anderen moet gaan filmen, zijt ge wel toe aan een hobby.

S.
27 december 2002, 10:44
Neenneen, ze gaan het doorsturen naar Kanaal 2. Elke week mag de kijker dan bepalen welke rondhangjongere een Blok-patroulle op het vliegtuig naar het Zuiden mag zetten.

Dalmatio
27 december 2002, 10:47
Hoe gaan ze het noemen? Big Blokker?

vlaanderen72
17 januari 2003, 23:17
Het werd verdomme tijd dat er eens vlaamse patrouilles kwamen.
Die onveiligheid loopt de spuigaten uit.
En als de politie het niet alleen aankan dan moeten ze een handje geholpen worden nietwaar.
En zeker tegen die provocaties van de ael.