PDA

View Full Version : Lombas is de vierde zelfverklaarde forummer van de week


lombas
25 mei 2009, 21:23
Omdat iémand initiatief neemt. Uw nederige dienaar - ik - sta ter uwe beschikking.

FDM
25 mei 2009, 21:34
waarom een mexicaanse scheet als onderschrift ?

lombas
25 mei 2009, 21:43
waarom een mexicaanse scheet als onderschrift ?

Het komt uit een Sefardisch liedje. Betekenis: "De dikke ratten, ze klappen in hun handen."

:-D

Dronkoers
25 mei 2009, 21:54
hoe verkoel jij je u met deze temperaturen?

lombas
25 mei 2009, 21:56
hoe verkoel jij je u met deze temperaturen?

Ik had vandaag een t-shirt, een hemd en een truitje aan. Echt warm had ik het niet (zelfs niet op de trein).

Ge moet wel rekenen dat ik de laatste maanden wat gewend ben geraakt aan warmte want op kantoor bengelt de temperatuur rond de 26 graden.

:?

Dronkoers
25 mei 2009, 21:57
Ik had vandaag een t-shirt, een hemd en een truitje aan. Echt warm had ik het niet (zelfs niet op de trein).

:?

8O

Heb je koorts ofzo?

of iets gelijkaardigs?

lombas
25 mei 2009, 22:09
8O

Heb je koorts ofzo?

of iets gelijkaardigs?

Nee, kantoritis archivisticae.

Dronkoers
25 mei 2009, 22:11
Nee, kantoritis archivisticae.

't Is de airco eh ;-)

lombas
25 mei 2009, 22:16
't Is de airco eh ;-)

Eerder het gebrek eraan, die in ons klein kantoortje is kapot en het staat vol met archiefmateriaal (lees: duf papier). Gevolg: gemiddelde temperatuur van 25 �* 26°C en een vies geurtje om u tegen te zeggen.

Dronkoers
25 mei 2009, 22:18
Eerder het gebrek eraan, die in ons klein kantoortje is kapot en het staat vol met archiefmateriaal (lees: duf papier). Gevolg: gemiddelde temperatuur van 25 �* 26°C en een vies geurtje om u tegen te zeggen.

Als ge een t-shirt, hemd en trui draagt, moet dat toch een aangename temperatuur zijn voor u? ;-)

lombas
25 mei 2009, 22:28
Als ge een t-shirt, hemd en trui draagt, moet dat toch een aangename temperatuur zijn voor u? ;-)

Ik zei ook niet dat het me stoorde. ;-)

Buiten dat het niet de meest optimale omstandigheden zijn om mijn archieffonds in te bewaren, maar ja.

Dronkoers
25 mei 2009, 22:34
Ik zei ook niet dat het me stoorde. ;-)

Buiten dat het niet de meest optimale omstandigheden zijn om mijn archieffonds in te bewaren, maar ja.

Dat leer je nog wel dat je nooit iets ideaal zal krijgen ;-)

Voor de rest: Alles goe? ;-)

FDM
25 mei 2009, 22:35
ben/ was je aktief op andere fora ?

lombas
25 mei 2009, 22:51
Dat leer je nog wel dat je nooit iets ideaal zal krijgen ;-)

Het begint te dagen.

:-P


Voor de rest: Alles goe? ;-)

Ja hoor, op alle gebied.

:-)

lombas
25 mei 2009, 22:52
ben/ was je aktief op andere fora ?

Ja. Ik ben een lid van Revleft, al is het lang geleden dat ik daar nog geweest ben. En het archiefforum natuurlijk (dat is quasi een verplichting).

:-D

toccata
25 mei 2009, 22:52
Dag lombas
Hoe gaat het met je?

lombas
25 mei 2009, 22:53
Dag lombas
Hoe gaat het met je?

Dag toccata :-)

Met mij gaat alles prima, dank je wel. Met jou?

Dronkoers
25 mei 2009, 22:53
Dat leer je nog wel dat je nooit iets ideaal zal krijgen ;-)

Voor de rest: Alles goe? ;-)

Dag lombas
Hoe gaat het met je?

18 minuten tussen... ;-)

Vind je ook dat ze eerst eens mogen lezen voor ze vragen stellen? :-P

Dronkoers
25 mei 2009, 22:54
Heel belangrijke esthetische vraag

Vind je vrouwen met teensletsen nie vele sexier dan vrouwen met botten?

toccata
25 mei 2009, 22:54
Vind je ook dat ze eerst eens mogen lezen voor ze vragen stellen? :-P

:oops:

lombas
25 mei 2009, 22:55
18 minuten tussen... ;-)

Vind je ook dat ze eerst eens mogen lezen voor ze vragen stellen? :-P

Lieve, intelligente mensen als toccata mogen dat. Die gaan voor verpersoonlijking binnen de meest gangbare contemporain-vloeibare relateies.

:-P

Dronkoers
25 mei 2009, 22:56
Lieve, intelligente mensen als toccata mogen dat. Die gaan voor verpersoonlijking binnen de meest gangbare contemporain-vloeibare relateies.

:-P

'k Voel me gediscrimineerd :-(

lombas
25 mei 2009, 22:56
Vind je vrouwen met teensletsen nie vele sexier dan vrouwen met botten?

Uiteraard.

8-)

lombas
25 mei 2009, 22:57
'k Voel me gediscrimineerd :-(

Gij moogt sowieso alles vragen en zeggen.

:>

Dronkoers
25 mei 2009, 22:59
Uiteraard.

8-)

Welkom in mijn lijstje van meest aangename forummers ;-)

Hoe is't in de liefde?

lombas
25 mei 2009, 23:04
Hoe is't in de liefde?

Zo'n vraag had ik kunnen verwachten.

:-)

Heel goed. Ik ben erg gelukkig.

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:04
Welk Gnosisbezorgend systeem geniet jouw voorkeur, of ben je een spirituele eunuch?

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:05
Beschrijf Antwerpen in maximaal 20 woorden.

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:06
Bestaan er plekken waar je niet graag binnenkomt omwille van je verleden met bepaalde mensen die daar frekwent vertoeven?

lombas
25 mei 2009, 23:07
Welk Gnosisbezorgend systeem geniet jouw voorkeur, of ben je een spirituele eunuch?

Ik haal mijn gnosis uit roesmiddelen, schrijven, treinreizen, en nachtelijke verzuchtingen. Dat bezorgt een levensrite. Ik ben zeker geen spirituele eunuch, maar er zijn dingen die meer aandacht opslorpen het laatste jaar.

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:08
Beschrijf je optimale treinrit.

Mitgard
25 mei 2009, 23:08
hey lombas.

krijg je dat wel vaker te horen?

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:09
Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven, en waarom de keuze voor juist die kleding?

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:10
Ben je een cultuursnob die afkeer heeft van Amerikaanse humor omdat het moet, hou je van Amerikaanse humor, of laat Amerikaanse humor je volstrekt koud?

lombas
25 mei 2009, 23:10
Beschrijf Antwerpen in maximaal 20 woorden.

Mijn moederstad, de plek waar ik opgroeide. Cadiz tot Pinar del Rio over Drakensbergen: de kaaimuur blijft in je dromen.

Bestaan er plekken waar je niet graag binnenkomt omwille van je verleden met bepaalde mensen die daar frekwent vertoeven?

Jazeker. Om u een voorbeeld te geven, ik kom niet graag in Mechelen. Er zijn er talloze. Ik mijd die plekken niet echt, maar volledig op m'n gemak voel ik me dan niet.

Flanelcondoom
25 mei 2009, 23:12
Het is donker en het regent, ergens in een eenzaam straatje in Berchem. Je loopt naar huis. Drie sinister uitziende figuren spreken je aan en je voelt dat ze iets kwaadaardigs beramen. Wat doe je?

Dronkoers
25 mei 2009, 23:14
Weet jij trouwens waar Kim naartoe is?

Mitgard
25 mei 2009, 23:17
heb ja al met agressie te maken gehad?
wat voelde je toen?

lombas
26 mei 2009, 06:17
Beschrijf je optimale treinrit.

De beste treinrit wordt niet door de trein maar door het landschap en de medepassagiers gemaakt.

Ge kunt een intens plezier beleven aan een mooie vrouw, het boek dat zij aan het lezen is, twee ambtenaren, enkele toeristen - &c. Maar ook ziet ge soms mensen met rode ogen, wallen, een gespannen blik naar buiten. Ge ziet op een dag, in een reis Antwerpen-Brussel, zoveel gezichten dat de emoties u van tijd tot tijd niet loslaten.

hey lombas.

krijg je dat wel vaker te horen?

Nee, mensen spreken me aan met mijn voornaam meestal! Of met een koosnaampje - zoals "mon p'tit" op't werk.

:-P

lombas
26 mei 2009, 06:24
Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven, en waarom de keuze voor juist die kleding?

Zeer klassiek. Er komt langzaam verandering in: binnenkort misschien zelfs een jeans!

De reden is dat ik op het werk plots veel meer half bekostumeerd moet rondwandelen, en dat ik dus een contrast zoek met m'n vrijetijdskleding. Vroeger droeg ik altijd gewoon een broek (geen jeans) en een hemd.

Ben je een cultuursnob die afkeer heeft van Amerikaanse humor omdat het moet, hou je van Amerikaanse humor, of laat Amerikaanse humor je volstrekt koud?

Hoewel er zoiets is als "Britse humor" betwijfel ik of het zelfde van Amerikaanse kan gezegd worden. Er is enerzijds de humor van de grote zenders - �* la Friends en Simpsons, die doet wat-ie moet: onderhouden. Nooit teveel uitdagen, maar soms wel vragen. Ik heb de moed in dat soort series wat opgegeven ten voordele van werk, liefde en andere zaken.

Anderzijds is er een amalgaam van ander werk: "dieper" gaande series als Curb Your Enthousiasm (dat wordt heruitgezonden maar jammer genoeg voor mij digitaal). Én de "comedy" uiteraard, waar ook enkele pareltjes in zitten.

lombas
26 mei 2009, 06:30
Het is donker en het regent, ergens in een eenzaam straatje in Berchem. Je loopt naar huis. Drie sinister uitziende figuren spreken je aan en je voelt dat ze iets kwaadaardigs beramen. Wat doe je?

In Berchem? Nu niet bepaald de ruigere coté hé... Maar goed. Ik heb géén idee. Ik ben nog nooit lastig gevallen, en ik heb mijn portie nachtdolen toch gehad. Dus ik vrees dat ik totaal niet voorbereid ben op zo'n situaties. Mocht er echter iéts gebeuren, dan werk ik graag gewillig mee. Materiële bezittingen doen me dan weinig.

heb ja al met agressie te maken gehad?
wat voelde je toen?

Bedoelt ge dat ik agressie voelde of dat ik met geweldpleging te maken had?

Wat het eerste betreft: zelden. Ik klopt meestal eens hard op iets (deuren, bureaus) en dan gaat dat wel over.

Het tweede: goh, dat valt hier in't stad wel eens voor. Jongens die hun vriendin slaan op de tram en dan vragen of ge misschien een probleem hebt als ge met ongeloof even kijkt. Vechtpartijen, ... Ik voel me daar nooit echt goed bij. Niet alleen kan ik er niet zo goed tegen, het laat me ook nooit direct los.

lombas
26 mei 2009, 06:32
Weet jij trouwens waar Kim naartoe is?

Ik kan wat dat betreft niet antwoorden in haar plaats. De reden zou ik nog wel kunnen bedenken.

Flanelcondoom
26 mei 2009, 10:54
Jongens die hun vriendin slaan op de tram en dan vragen of ge misschien een probleem hebt als ge met ongeloof even kijkt. Vechtpartijen, ... Ik voel me daar nooit echt goed bij. Niet alleen kan ik er niet zo goed tegen, het laat me ook nooit direct los.

Zou je tussenkomen moest pakweg een dronken agressieveling op de tram een meisje beginnen lastigvallen, of zou je de stadsbewoner uithangen?

lombas
26 mei 2009, 11:16
Zou je tussenkomen moest pakweg een dronken agressieveling op de tram een meisje beginnen lastigvallen, of zou je de stadsbewoner uithangen?

Hangt er van af. Wat is lastigvallen? Onnozel doen waarbij het meisje zelf de situatie perfect de baas kan? Dan zou ik niets doen buiten observeren. Echt lastigvallen (meestal seksueel van aard) zonder gewelddadig over te komen? Indien het meisje dat niet de baas kan en ik dichtbij zit: observeren en mogelijks tussenbeide komen. Indien de situatie gewelddadig van aard wordt: de chauffeur verwittigen en/of de politie bellen, maar ik denk niet dat ik persoonlijk tussenbeide zou komen als ik het te gevaarlijk (losgeslagen, in het bezit van een wapen) inschat.

Dronkoers
26 mei 2009, 11:20
Wees nu eens eerlijk, ben je nu echt nooit naar fakbars geweest? ;-)

lombas
26 mei 2009, 11:21
Wees nu eens eerlijk, ben je nu echt nooit naar fakbars geweest? ;-)

Hehe.

:-D

Nee.

IronChef
26 mei 2009, 11:24
what's your poison?

lombas
26 mei 2009, 11:41
what's your poison?

Havana Club 7 años on the rocks.

Rabo-de-galo.

Pølle
26 mei 2009, 13:22
Jazeker. Om u een voorbeeld te geven, ik kom niet graag in Mechelen. Er zijn er talloze. Ik mijd die plekken niet echt, maar volledig op m'n gemak voel ik me dan niet.

Wat is er mis met Mechelen :(?

lombas
26 mei 2009, 13:30
Wat is er mis met Mechelen :(?

Twee ex-vriendinnen. Alle herinneringen met die ex-vriendinnen. Voornamelijk slechte.

:-D

AdrianHealey
26 mei 2009, 13:42
Dat 'simpsons' en 'friends' allebei onderhouden, is een goede classificatie, maar zouden we niet kunnen zeggen dat er nog een verdergaand classificerend verschil is?

Geef eens wat goede tips om af en toe mij te kunnen relaxen zonder naar mijn stapel boeken te grijpen?

lombas
26 mei 2009, 13:54
Dat 'simpsons' en 'friends' allebei onderhouden, is een goede classificatie, maar zouden we niet kunnen zeggen dat er nog een verdergaand classificerend verschil is?

Geef eens wat goede tips om af en toe mij te kunnen relaxen zonder naar mijn stapel boeken te grijpen?

Ambtenaar worden, vriendin zoeken, meer drinken.

It's gripped, it's sorted!

AdrianHealey
26 mei 2009, 16:20
Ambtenaar worden, vriendin zoeken, meer drinken.

It's gripped, it's sorted!

Ik heb vandaag mijn eerste examen gehad - of niet gehad, beter gezegd - maar 'k ben vorige week wel nog dinsdag, woensdag en donderdag tot na zonsopgang gaan zuipen in de swa en de salamander.

En 'k zit nu bij haar. ;)

Dat laatste krijg ik toch niet over mijn hart, ze. :(

lombas
26 mei 2009, 17:42
Ik heb vandaag mijn eerste examen gehad - of niet gehad, beter gezegd - maar 'k ben vorige week wel nog dinsdag, woensdag en donderdag tot na zonsopgang gaan zuipen in de swa en de salamander.

En 'k zit nu bij haar. ;)

Dat laatste krijg ik toch niet over mijn hart, ze. :(

De swa. 8O

Keigoe.

In combinatie met 't middelste is dat nochtans ne giller. (Wel oppassen in de douche de volgende ochtend - de nodige "auws" zijn niét te vermijden.)

Pølle
26 mei 2009, 17:52
Auws :|? 'k Volg niet.

Is/Zijn uw favoriete quote(s) al veranderd sinds uw vorige sessie?

Onderschrijft ge nog altijd de lombasiaanse democratie van weleer?

Wat is het meest beschamende dat ge al hebt meegemaakt :-D?

En ... hoe heten uw Mechelse ex'en?

Flanelcondoom
26 mei 2009, 18:11
Wie is IRL de tofste forummer?

lombas
26 mei 2009, 18:16
Auws :|? 'k Volg niet.

:-D


Is/Zijn uw favoriete quote(s) al veranderd sinds uw vorige sessie?

Ziedis op facebook.

8-)


Onderschrijft ge nog altijd de lombasiaanse democratie van weleer?

Zeer zeker, in combinatie met het lombasiaans keizerstelsel uiteraard.


Wat is het meest beschamende dat ge al hebt meegemaakt :-D?

Ongetwijfeld zaalvoetbal in het zesde middelbaar, toen er voor de ogen van een honderdtal mensen een goal op mijn hoofd is gevallen.

Spoed voor mij, en buldergelach in de zaal.


En ... hoe heten uw Mechelse ex'en?

An en Mélissa.

Euh, nu ik er over nadenk, geene zwans.

Knipp
26 mei 2009, 18:27
01 SOWELL, Thomas, The vision of the anointed - [politiek - link] - €5
02 VAN RIEMSDIJK, Jan, Cirkelen rond het geheim - [filosofie - geen link] - €5
03 GREEN, Ronald, The human embryo research debates. Bioethics in the vortex of controversy - [bioethiek - link] - €9
04 FUKUYAMA, Francis, Our posthuman future - [bioethiek, politiek - link] - €3
05 RANA, Kishan, The 21st century ambassador - [diplomatie - link] - €7
06 BAEYENS, Erik, De verraderlijke zee - [geschiedenis - link] - €6
07 HAWKING, Stephen, Het heelal - [fysica - link] - €8
08 HAWKING, Stephen, Een korte geschiedenis van de tijd - [fysica - link] - €3
09 SAFRANSKI, Rudiger, Het kwaad - [filosofie - link] - €4
10 RIFKIN, Jeremy, De Europese droom - [brede politiek - link] - €9
11 KAPLAN, Robert, Krijgspolitiek - [geschiedenis - link] - €5
12 SLOTERDIJK en FINKIELKRAUT, Hartslag van de wereld - [filosofie - link] - €6
13 BODIFÉE, Gerard, Aandacht en aanwezigheid - [filosofie - link] - €4
14 CLITEUR, Paul, Tegen de decadentie - [filosofie - link] - €6
15 Todorov, Tzvetan, De nieuwe wereldwanorde - [politiek - link] - €4,50
16 The 9/11 Commission report - [politiek - link] - €4


al die boeken dan kwijtgeraakt ?

lombas
26 mei 2009, 18:33
Wie is IRL de tofste forummer?

Er zitten aardig wat leuke mensen hier. Armadel is één van mijn beste vrienden maar komt hier nauwelijks. Voor de rest qua toffe mensen: Percalion, Kim, Patriot, ... Pff, moeilijk om volledig te zijn �* la minute.

lombas
26 mei 2009, 18:33
al die boeken dan kwijtgeraakt ?

Enkel dat van Baeyens.

:-D

Pølle
26 mei 2009, 18:36
Lombasiaans keizersstelsel :p? Ik heb iets gemist.

Knipp
26 mei 2009, 18:36
Levinasfan -adept -kenner ?

Pølle
26 mei 2009, 18:37
Wat is uw levensfilosofie? Wat moet iemand altijd in gedachten houden?

Pølle
26 mei 2009, 18:37
Favoriete filosofische werken?

lombas
26 mei 2009, 18:58
Lombasiaans keizersstelsel :p? Ik heb iets gemist.

*kuch*

Niet lachen. Dees' voor een projectje.

Heftruck
26 mei 2009, 19:01
*kuch*

Niet lachen. Dees' voor een projectje.

Wat betekenen de pijlen?

lombas
26 mei 2009, 19:18
Wat betekenen de pijlen?

Haja, euh, één van de volgende:

- vaardigt af
- controleert
- zetelt in
- kiest
- adviseert de benoeming van

lombas
26 mei 2009, 19:39
Levinasfan -adept -kenner ?

Lichte ervaring. Niet bereid om er serieus in verder te gaan.

:-)

Wat is uw levensfilosofie? Wat moet iemand altijd in gedachten houden?

Epicuristisch van aard.


Favoriete filosofische werken?

Comte-Sponville, Onfray, Catharina van Siena, ...

Knipp
26 mei 2009, 19:49
Comte-Sponville, Onfray, Catharina van Siena, ...

Allez. Vertel op !

lombas
26 mei 2009, 20:31
Allez. Vertel op !

Ik ben van de overtuiging dat filosofie meegroeit met de jaren. Constanten bij mij zijn juist Comte-Sponville, Onfray en Catharina van Siena.

Daarnaast dus een bont allegaartje van mensen die ik heb afgezworen, die nu m'n helden zijn en die in kast liggen om in de toekomst mijn idolen te worden.

Knipp
26 mei 2009, 21:28
Ik ben van de overtuiging dat filosofie meegroeit met de jaren. Constanten bij mij zijn juist Comte-Sponville, Onfray en Catharina van Siena.



Dat lijkt me dan wel een volstrekt uniek groeiproces ...
En hoe je die drie met elkaar kan verweven, is me een volstrekt raadsel.

Knipp
26 mei 2009, 21:32
"Politiquement, Comte-Sponville se définit comme social-démocrate ou libéral de gauche"

Lombas ook ?

Dronkoers
26 mei 2009, 21:50
Er zitten aardig wat leuke mensen hier. Armadel is één van mijn beste vrienden maar komt hier nauwelijks. Voor de rest qua toffe mensen: Percalion, Kim, Patriot, ... Pff, moeilijk om volledig te zijn �* la minute.

Da's omdat ge mij nog niet bent tegengekomen :mrgreen:

Maximus Aurelius
26 mei 2009, 21:56
Lombos,

ook een vraagje:
- waar woon je (geografisch en huur je appartementje of hotel mama?)
- welke auto, indien van toepassing, bezit je?

thnx

lombas
26 mei 2009, 22:35
Dat lijkt me dan wel een volstrekt uniek groeiproces ...
En hoe je die drie met elkaar kan verweven, is me een volstrekt raadsel.

De leidraad daardoor is Camus. We moesten L'hôte lezen in het vijfde middelbaar. Dat heeft muren omvergegooid bij me.

"Politiquement, Comte-Sponville se définit comme social-démocrate ou libéral de gauche"

Lombas ook ?

Le capitalisme est-il moral heeft een zekere invloed op me gehad, maar ik volg Comte-Sponville niet omwille van zijn politiek maar omwille van zijn deugdelijkheid.

lombas
26 mei 2009, 22:39
Da's omdat ge mij nog niet bent tegengekomen :mrgreen:

Waarschijnlijk.

:-P

Lombas,

ook een vraagje:
- waar woon je (geografisch en huur je appartementje of hotel mama?)
- welke auto, indien van toepassing, bezit je?

thnx

Nog geen rijbewijs (plan ik ergens deze zomer) en ik ben in het proces van alleen/samen te gaan wonen. Voorlopig kampeer ik ergens tussen mijn vader (die er niet vaak meer is omdat hij hier wegtrekt) en euh ja, de vriendin.

't Is ingewikkeld.

Maximus Aurelius
26 mei 2009, 22:44
Naar waar trekt uw vader? Is hij gepensioneerd?


En zeg nu niet Marbella, aub..

lombas
26 mei 2009, 22:50
Naar waar trekt uw vader? Is hij gepensioneerd?


En zeg nu niet Marbella, aub..

Mechelen, bij zijn vriendin inwonen.

:-)

En ja, mijn vader is al bijna twintig jaar op pensioen.

IronChef
26 mei 2009, 23:05
Als je muziek zou kunnen regelen voor tijdens een nachtje aan de kaaien, wat zou je dan spelen?

Maximus Aurelius
26 mei 2009, 23:30
op welke partij stem je straks?

Pølle
26 mei 2009, 23:31
Wat vindt ge van de vroegere cd's van Metallica?

Maximus Aurelius
26 mei 2009, 23:34
hoeveel uur slaap per nacht? (ik wens er u meer toe dan mijn gemiddelde van 6)

Pølle
26 mei 2009, 23:34
Wat doet ge om nieuwe mensen die ge leert kennen en die heel verlegen of zenuwachtig zijn op hun gemak te stellen? Bent ge zelf socialer dan vroeger? Heb om een of andere reden de indruk van wel.

Pølle
26 mei 2009, 23:35
Hoe ziet een gemiddelde weekdag eruit? Weekenddag? Leest ge nog altijd 2 tot 4 uur per dag?

Pølle
26 mei 2009, 23:36
Hebt ge al heel uw leven gelezen of is dat met periodes?

Pølle
26 mei 2009, 23:40
Wat schrijft ge zoal en hoeveel? Zin om iets te delen?

Pølle
27 mei 2009, 00:15
Ik kan wat dat betreft niet antwoorden in haar plaats. De reden zou ik nog wel kunnen bedenken.

Groentje is weg :p.

Dr. Strangelove
27 mei 2009, 02:01
Ik heb ook wel nog een paar vraagjes voor lombas:

Welk boek ben je momenteel aan het lezen? (of boeken, kan ook)

En is er iets dat je mij kan aanraden? 'T is gelijk welk genre, het hoeft niet eens een dikke, droge filosofische of politieke turf te zijn :-)

En ten slotte: klopt het dat jij eigenlijk Mandstein heet?

Knipp
27 mei 2009, 04:10
De leidraad daardoor is Camus
... maar ik volg Comte-Sponville niet omwille van zijn politiek maar omwille van zijn deugdelijkheid

Okee. Begin het plaatje te zien.

Waarschijnlijk heb je dan soms dezelfde impuls ?
Om dit politiek forum open te breken 'naar boven toe'.
Richting moraal en spiritualiteit ?

Ooit iets van Vladimir Jankélévitch gelezen ?

lombas
27 mei 2009, 06:40
Als je muziek zou kunnen regelen voor tijdens een nachtje aan de kaaien, wat zou je dan spelen?

Tool, Silversun Pickups, Anathema, beetje Led ertussen, Fokofpolisiekar, Lhasa de Sela (voor de zwoelere momenten), betere stijlklassiek (Franck, Bruch), Radio Tarifa.

op welke partij stem je straks?

Op de partij waar ik lid van ben.

:-)

lombas
27 mei 2009, 06:50
Wat vindt ge van de vroegere cd's van Metallica?

Beter dan vroeger.

:-D

Ik vind het niet echt zo'n diepgaande groep.

hoeveel uur slaap per nacht? (ik wens er u meer toe dan mijn gemiddelde van 6)

Een kleine zeven. Nauwelijks meer.

Wat doet ge om nieuwe mensen die ge leert kennen en die heel verlegen of zenuwachtig zijn op hun gemak te stellen? Bent ge zelf socialer dan vroeger? Heb om een of andere reden de indruk van wel.

Ik ben een pák socialer dan vroeger geworden. Rustiger in mezelf vooral. Ik heb een binnenbalans gevonden waar ik al jaren naar op zoek was. Hoewel ik het de laatste tijd erg hard heb gehad. Je kunt dat niet op anderen uitwerken, je moet aanvaarden dat je gelukkig bent en juist openstaan voor anderen.

Verlegen mensen bestaan uit minstens twee categorieën: zij die niet willen, en zij die niet kunnen. De eerste is gevaarlijk, want je kan je daar serieus in vergissen. Er lopen, zo ondervind ik tot mijn verbazing, gewoon een heleboel mensen rond die gewoon weinig op hebben met andere mensen. De tweede categorie, daar kun je iets mee. Gewoon normaal doen volstaat; maar je vráágt meer over hen en je vertelt best ook meer over jezelf. Het handigst is natuurlijk om dat met twee of meerdere mensen te doorbreken.

Waar ik me namelijk ook over verbaas, is hoe gemakkelijk mensen het eigenlijk met elkaar kunnen vinden en hoe veel aanzetten je krijgt tot vriendschap. Eigenlijk zijn de meeste mensen gewoon dát: vriendelijk, aangenaam, bereid om iets terug te doen, ...

Hoe ziet een gemiddelde weekdag eruit? Weekenddag? Leest ge nog altijd 2 tot 4 uur per dag?

Een gewone weekdag waarop ik werk:

6.45: opstaan
7.00: haar gewassen en geschoren, tijd voor koffie, sinas en een yoghurtje
7.15: tijd voor mails en voorbereidend werk (dossiers doorsturen voor controle &c.)
7.45: douche &c. (vandaag verlaat :evil:)
8.00: vertrek naar station
8.20-30: trein naar Brussel
9.30: aankomst in de Madou
11.00: koffie & sigaretje
12.30: eten zoeken & lunch
13.30: opnieuw werken
15.00: koffie & sigaretje
17.00: vertrek naar station
18.20: terug thuis, kleren uitzwaaien, soms drankje (:oops:)
18.45: eten
19.30: ontspanning
00.00: slapen

Lezen beperkt zich tot bedtijd en weekends, ik heb het te druk.

lombas
27 mei 2009, 06:54
Hebt ge al heel uw leven gelezen of is dat met periodes?

12-14, 16-19, 21; dat waren mijn zware leesperiodes.

Wat schrijft ge zoal en hoeveel? Zin om iets te delen?

Ik heb tot nu toe een toneeltje geschreven (Ataram en Laïda), een politiek traktaat (Het Systeem. De dingen die zijn en niet worden), en een episch gedicht (De Hajarkunin).

De tekst van A&L moet mij nog terug opgezonden worden, Het Systeem heb ik "verworpen" en de Hajarkunin staat hier al ergens.

Aan de "Salijnvallei" (eerst: project Avalon) ben ik al jaren bezig. Ik zou eigenlijk fantasy-boeken schrijven áls de gewone boeken van iemand in die wereld. Dat zou betekenen dat ik de volgende delen moet afkrijgen:

1283 Omzwervingen doorheen de landelijke Republieken
1284 Geschriften van Meester Johan Caspel de Jongere over zijn reis naar de eilanden van Ergashnië
1286 Weergave van de reis van Meester Johan Caspel de Jongere in de Koninkrijken
1288 Wachttijd van Meester en Strateeg Johan Baron Caspel de Jongere in de beide Gewesten van de Salijnvallei
1290 Zien is leven (geschreven in 1282)
1291 De Populaire Revolutie
1295 De Geschiedenis van de Salijnvallei
1298 Korte overpeinzingen van en opmerkingen bij mijn leven
1300 De laatste keizer
1301 Het leven en beleven van Johan Caspel de Oudere
1302 Apologie van het Nieuw Stelsel
Postuum Toespraken van Meester Johan Caspel de Jongere, alsook enkele brieven
Postuum Uiteenzetting en verdediging van mijn hedendaagse positie

't Is bezigheidstherapie, quoi

Groentje is weg :-P.

Ja, dat zal haar geen goed hebben gedaan.

:-D

*kuch*

Maximus Aurelius
27 mei 2009, 06:57
Op de partij waar ik lid van ben.

:-)


't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng???? Plea-ea-ea-eaze zeg dat 't 't Vlomsj Belèèèng is!!

Maximus Aurelius
27 mei 2009, 06:57
Wanneer voor het laatst eens gekotst wegens overmatig drankgebruik?

lombas
27 mei 2009, 07:04
Ik heb ook wel nog een paar vraagjes voor lombas:

Welk boek ben je momenteel aan het lezen? (of boeken, kan ook)

Ik ben bezig in iets van Crowley, in een boek over fotografie met handen in Musée d'Orsay, Lenin, en de geschiedenis van Byzantium van Herrin.


En is er iets dat je mij kan aanraden? 'T is gelijk welk genre, het hoeft niet eens een dikke, droge filosofische of politieke turf te zijn :-)

La Puissance d'Exister van Onfray (essayistisch eigenlijk, mijn neef noemt dat "para-filosofie"). L'hôte van Camus dus. Doe er ook maar wat gedichten van St. Vincent Millay bij.


En ten slotte: klopt het dat jij eigenlijk Mandstein heet?

Haha. :-D

We treden niet in details, m' beste.

Okee. Begin het plaatje te zien.

Waarschijnlijk heb je dan soms dezelfde impuls ?
Om dit politiek forum open te breken 'naar boven toe'.
Richting moraal en spiritualiteit ?

Dat boeit mij inderdaad meer dan de contemporaine bekommeringen.


Ooit iets van Vladimir Jankélévitch gelezen ?

Ja, als ik Comte-Sponville zeg, is het natuurlijk onvermijdelijk dat Jankélévitch vernoemd wordt. Nee, buiten wat C-S ophaalt, en ik schaam me erover.

lombas
27 mei 2009, 07:07
't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng? 't Vlomsj Belèèèng???? Plea-ea-ea-eaze zeg dat 't 't Vlomsj Belèèèng is!!

Haha. :-D

Nee.

Wanneer voor het laatst eens gekotst wegens overmatig drankgebruik?

De enige keer: +/- 15 mei 2004. Een nacht die ik niet gauw zal vergeten. Ik ken mijn grens, en hoewel ik érg graag drink en érg graag loecht ben, hou ik er niet van d'rover te gaan.

Laatste keer wakker geworden met zwaar hoofd: deze zaterdag.

En hopelijk ook morgenochtend.

8-)

Knipp
27 mei 2009, 10:38
Ja, als ik Comte-Sponville zeg, is het natuurlijk onvermijdelijk dat Jankélévitch vernoemd wordt. Nee, buiten wat C-S ophaalt, en ik schaam me erover.

Heb hier al jaren twee delen Traité des Vertus in huis,
ga er uit (plaatsvervangende :D ) schaamte es in neuzen straks.

Voor wie geïnteresseerd is in dit soort dingen, toevallig viel m'n oog vanmorgen op dit dingetje. (http://home.pi.be/~kessel/cevi/docwebi/WSA1-1.htm)

Knipp
27 mei 2009, 10:52
Nog een paar losse vragen.

Al veel van de wereld gezien ?
Eet je vlees ?
Heb je ochtendrituelen ?
Heb je een band met toneel ? ga je vaak nr theaterdingen ?
Vind je jezelf een romanticus ?

Flanelcondoom
27 mei 2009, 11:16
Ik ben bezig in iets van Crowley

Welk?

Pølle
27 mei 2009, 12:03
Eet je vlees ?


Waarom terug wel?

Savatage
27 mei 2009, 12:43
Wat vond je van deze boek?

http://friendlyhobo.com/files/2007/Fooled%20by%20Randomness.jpg

lombas
27 mei 2009, 15:05
Heb hier al jaren twee delen Traité des Vertus in huis,
ga er uit (plaatsvervangende :D ) schaamte es in neuzen straks.

Voor wie geïnteresseerd is in dit soort dingen, toevallig viel m'n oog vanmorgen op dit dingetje. (http://home.pi.be/~kessel/cevi/docwebi/WSA1-1.htm)

Leuk...

En: :-P

Nog een paar losse vragen.

Al veel van de wereld gezien ?

Ik weet niet wat "veel" is. Voor mijn leeftijd wel. De meeste Europese landen, met een focus op Spanje (mijn vader heeft daar gewerkt, ik ben er al redelijk vaak geweest). Daarnaast ook Rusland. Voor de rest: VS, Cuba, Egypte, Gambia, Zuid-Afrika.


Eet je vlees ?

Ja, maar niet veel. Ik ben drie jaar vegetariër geweest.


Heb je ochtendrituelen ?

Knuffelen, koffie. Niet noodzakelijk in die volgorde.


Heb je een band met toneel ? ga je vaak nr theaterdingen ?

Ik ben geen liefhebber van toneel. Van film ook niet echt.


Vind je jezelf een romanticus ?

Ik ben wel wat romantisch, maar niet uitgebreid. Daarentegen ben ik wel ne plekker

lombas
27 mei 2009, 15:08
Welk?

Euhm, ik ben niet thuis vandaag en ben m'n bedboek vergeten, maar ik geloof iets van The Books of Thelema. Een bundeling, in elk geval.

Waarom terug wel?

Omdat ik het beu was op restaurant alleen de sla- of pastaschotel du chef te eten die niks kost qua ingrediënten en dan vaak nog schandalig goor is.

lombas
27 mei 2009, 15:08
Wat vond je van deze boek?

http://friendlyhobo.com/files/2007/Fooled%20by%20Randomness.jpg

Hij miste zijn boodschap door een overdaad aan wiskunde. Gij zult dat juist geapprecieerd hebben, of vergis ik me daarin?

IronChef
27 mei 2009, 15:22
Welke Nederlandstalige lectuur moet iedereen gelezen hebben?

lombas
27 mei 2009, 15:26
Welke Nederlandstalige lectuur moet iedereen gelezen hebben?

Belgisch: Les Catalinaires van Nothomb.

Nederlandstalig: Ik kan niks bedenken buiten vertalingen... :oops:

vlijmscherp
27 mei 2009, 15:31
lees jij Vlaamse thrillerauteurs zoals Aspe, Deflo?

Savatage
27 mei 2009, 15:33
Hij miste zijn boodschap door een overdaad aan wiskunde. Gij zult dat juist geapprecieerd hebben, of vergis ik me daarin?

Ik vond z'n cijfervoorbeelden en Monte Carlo uitleg net verduidelijkend, maar ik kan best begrijpen dat dat zijn boodschap enkel onduidelijker maakt als je daar niet mee vertrouwd bent. Ik had na het lezen van elk hoofdstuk ook wat het wrange gevoel dat ik wel deels snapte wat hij wou zeggen, maar indien hij het was lezersvriendelijker had geschreven dan pas kwam zijn boodschap er echt goed uit.

Heb je Black Swan ook gelezen van Taleb? Ben half half aan het overwegen om die te bestellen op Amazon.

Savatage
27 mei 2009, 15:34
Lees je ook horrorboeken? Zoja, enige favorieten die je echt goed vindt?

lombas
27 mei 2009, 15:39
lees jij Vlaamse thrillerauteurs zoals Aspe, Deflo?

Neen, nooit.

Ik vond z'n cijfervoorbeelden en Monte Carlo uitleg net verduidelijkend, maar ik kan best begrijpen dat dat zijn boodschap enkel onduidelijker maakt als je daar niet mee vertrouwd bent. Ik had na het lezen van elk hoofdstuk ook wat het wrange gevoel dat ik wel deels snapte wat hij wou zeggen, maar indien hij het was lezersvriendelijker had geschreven dan pas kwam zijn boodschap er echt goed uit.

Heb je Black Swan ook gelezen van Taleb? Ben half half aan het overwegen om die te bestellen op Amazon.

Goh, heb die is zien liggen voor 8 euro, maar 'k vond het dan na die "teleurstelling" niet echt de moeite.

lombas
27 mei 2009, 15:40
Lees je ook horrorboeken? Zoja, enige favorieten die je echt goed vindt?

Ik lees normaal al nauwelijks fictie, tenzij van filosofischere of absurde aard. Neen, geen horror dus. Wel in film, dat kan ik goed smaken.

netslet
27 mei 2009, 15:42
Black Swan is te koop in de Fnac voor een ietsje meer dan 10 euro ofzo. Het boek gaat wel veel meer de wetenschappelijke en wiskundige toer op dan Fooled by Randomness.

Soit, sorry voor het draad-crashen.

netslet
27 mei 2009, 15:44
Dan toch maar een vraag:

Welke ideologie denk je dat het makkelijkst/moeilijkst is om in te geraken?

en

Welke ideologie denk je dat het makkelijkst/moeilijkst is om van zich af te schudden?

netslet
27 mei 2009, 15:46
En was jij geen Lovecraft-fan?

De meeste mensen categoriseren zijn werk toch onder horror.

Pølle
27 mei 2009, 15:49
Welke boeken zijn het meest bepalend geweest voor je huidige politieke, euh, overtuiging (gesteld dat het een overtuiging is)?

Savatage
27 mei 2009, 15:54
Black Swan is te koop in de Fnac voor een ietsje meer dan 10 euro ofzo. Het boek gaat wel veel meer de wetenschappelijke en wiskundige toer op dan Fooled by Randomness.

Soit, sorry voor het draad-crashen.

Thx voor de info :-)

Knipp
27 mei 2009, 16:19
Soit, sorry voor het draad-crashen.

Keep crashing !

roger verhiest
27 mei 2009, 16:41
Ik had vandaag een t-shirt, een hemd en een truitje aan. Echt warm had ik het niet (zelfs niet op de trein).

Ge moet wel rekenen dat ik de laatste maanden wat gewend ben geraakt aan warmte want op kantoor bengelt de temperatuur rond de 26 graden.

:?

GE moet vooral toch ook een broek aandoen..

filosoof
27 mei 2009, 16:43
Nee, kantoritis archivisticae.Oy, oy, daar is nog geen medicatie tegen.
Innige deelneming.

roger verhiest
27 mei 2009, 16:50
Tool, Silversun Pickups, Anathema, beetje Led ertussen, Fokofpolisiekar, Lhasa de Sela (voor de zwoelere momenten), betere stijlklassiek (Franck, Bruch), Radio Tarifa.



Op de partij waar ik lid van ben.

:-)

nog altijd VLOTT ? Of zijt gij nu ook al een overloper ?

Pølle
27 mei 2009, 18:03
't Is ne sos geworre.

Savatage
27 mei 2009, 18:10
Anathema

Favoriete album van Anathema? Favoriete track?

Pølle
27 mei 2009, 18:24
Wat vindt ge van Iced Earth of Ancient Rites?

lombas
27 mei 2009, 20:22
En was jij geen Lovecraft-fan?

De meeste mensen categoriseren zijn werk toch onder horror.

Ja, maar ik vind dat eerder "fantasy".

Welke boeken zijn het meest bepalend geweest voor je huidige politieke, euh, overtuiging (gesteld dat het een overtuiging is)?

Geen, eigenlijk.

lombas
27 mei 2009, 20:24
Favoriete album van Anathema? Favoriete track?

Natural Disaster, en dat moet in z'n geheel beluisterd worden.

Hun doomdingen zijn ook leuk, maar niet op de kaaimuur.

Wat vindt ge van Iced Earth of Ancient Rites?

Iced Earth: enkel Glorious Burden.

Ancient Rites: geen fan.

Maximus Aurelius
27 mei 2009, 20:27
kun je je voorstellen op LDD te stemmen?

Pølle
27 mei 2009, 21:45
Welke jazz vindt ge goed?

Hebt ge ondertussen Waking Life al eens gezien?

Heftruck
28 mei 2009, 00:29
Natural Disaster, en dat moet in z'n geheel beluisterd worden.

Dik vet 2-ke.

Wat vindt ge trouwens van hun ouder werk?

En Ayreon, wat vind ge daar van?

Flanelcondoom
28 mei 2009, 01:21
Euhm, ik ben niet thuis vandaag en ben m'n bedboek vergeten, maar ik geloof iets van The Books of Thelema. Een bundeling, in elk geval.

Wat is je mening, je gedachten erover?

Vind je de Thelema een goed systeem, of is het een tikkeltje te gestructuraliseerd voor jou?

Of misschien juist te postmodern (zulke pipo's zijn er ook nog blijkbaar)?


Mij stoorden enkele dingen, ben benieuwd wat jouw commentaar zal zijn.

Tenzij je het natuurlijk leest vanuit een lichtjes hoogneuzige lekenhoek om de tijdsgeest van Victoriaanse occultuur aan te voelen. Dan kan je er natuurlijk even goed mee stoppen.

Flanelcondoom
28 mei 2009, 01:22
Hij miste zijn boodschap door een overdaad aan wiskunde. Gij zult dat juist geapprecieerd hebben, of vergis ik me daarin?

Ligt meer aan jouw beperkingen dan aan "te wiskundig" te zijn. Er is niks te wiskundig, er zijn enkel historici ;-)

Savatage
28 mei 2009, 01:46
Ooit een boek van Dean Koontz gelezen?

Savatage
28 mei 2009, 01:46
Ligt meer aan jouw beperkingen dan aan "te wiskundig" te zijn. Er is niks te wiskundig, er zijn enkel historici ;-)

Heb je ook maar een flauw benul waarover de boek gaat of welke wiskundige zaken erin voorkwamen?

Savatage
28 mei 2009, 01:47
Iced Earth: enkel Glorious Burden.

Alive in Athens is veel beter ;-)

Vooral de eerste CD.

Savatage
28 mei 2009, 01:48
Favoriete plaats in Zuid-Afrika als toerist?

Flanelcondoom
28 mei 2009, 01:53
Heb je ook maar een flauw benul waarover de boek gaat of welke wiskundige zaken erin voorkwamen?

Heb capita selecta gelezen.

lombas
28 mei 2009, 15:53
nog altijd VLOTT ? Of zijt gij nu ook al een overloper ?

Ik ben indertijd van VLD naar Vlott gegaan; ik heb daar in 2006 niet op gestemd vanwege hun band met het VB en ben dan ook weggegaan.

Sinds enige tijd ben ik lid van sp.a.

lombas
28 mei 2009, 16:01
kun je je voorstellen op LDD te stemmen?

Absoluut niet. Die partij vertegenwoordigt een meerderheid van zaken waar ik het niet eens mee ben.

Welke jazz vindt ge goed?

Billie Holiday (Lady in Satin), Miles Davis (Kind of Blue), Brandon Marsalis...

Hebt ge ondertussen Waking Life al eens gezien?

:oops:

lombas
28 mei 2009, 16:08
Dik vet 2-ke.

Wat vindt ge trouwens van hun ouder werk?

Goed, maar geef mij dan maar My Dying Bride.


En Ayreon, wat vind ge daar van?

Heb enkel Universal Migrator beluisterd. Aangenaam voor even, maar blijft niet goed hangen vind ik. Vaak nogal karakterloos en warrig.

Wat is je mening, je gedachten erover?

Dat ik het had moeten lezen toen ik zeventien was, want toen was ik nog dronken genoeg om het beter te vatten.


Vind je de Thelema een goed systeem, of is het een tikkeltje te gestructuraliseerd voor jou?

Zoals ik in deze draad al heb gezegd, heb ik me de laatste tijd neergelegd bij dit soort zaken - ik doe er geen actieve inspanningen rond.

Tenzij je het natuurlijk leest vanuit een lichtjes hoogneuzige lekenhoek om de tijdsgeest van Victoriaanse occultuur aan te voelen. Dan kan je er natuurlijk even goed mee stoppen.

...

lombas
28 mei 2009, 16:09
Ligt meer aan jouw beperkingen dan aan "te wiskundig" te zijn. Er is niks te wiskundig, er zijn enkel historici ;-)

Door het feit dat ik zeg "gij zult dat wel geapprecieerd hebben" toon ik al aan dat het inderdaad ten dele aan mijn beperkingen ligt, wiskundige invloeden te volgen.

lombas
28 mei 2009, 16:13
Ooit een boek van Dean Koontz gelezen?

Zoals ik al aangaf heb ik niet de gewoonte horrorboeken te lezen.

:-)

Favoriete plaats in Zuid-Afrika als toerist?

Goh, moeilijk. Mijn ochtendlijke beklimming in Drakensbergen om de zonsopgang te zien was erg leuk. Knysna is prach-tig. Overnachten in het midden van Krugerpark en wakker worden naast aapjes is wonderlijk. Stellenbosch, Franschhoek en Paarl liggen in een heerlijk landschap.

Maar ik kan mijn intieme reisdetails niet verbergen als ik zeg dat de plaats in Zuid-Afrika waar ik de meest intense herinneringen aan heb de Algoa-Expresstrein Jo'burg-Port Elisabeth was.

lombas
28 mei 2009, 16:14
Laatste keer wakker geworden met zwaar hoofd: deze zaterdag.

En hopelijk ook morgenochtend.

8-)

En dat is gelukt mensen.

Met de glimlach.

8-)

Heftruck
28 mei 2009, 16:35
U favoriete vloek na iets lomp uitgehaald te hebben?

Maximus Aurelius
28 mei 2009, 20:17
Absoluut niet. Die partij vertegenwoordigt een meerderheid van zaken waar ik het niet eens mee ben.





Zoals?

lombas
28 mei 2009, 23:04
U favoriete vloek na iets lomp uitgehaald te hebben?

Sinds kort (terug): putain de merde.

Zoals?

Promoten van ondernemerschap, verlagen van belastingen en tegelijkertijd middelen daarvan overbrengen naar voor de rijken gunstige investeringen, vlaktaks, privatisering, ...

Flanelcondoom
28 mei 2009, 23:06
Pranayama of mantrayoga?

lombas
28 mei 2009, 23:14
Pranayama of mantrayoga?

Ik ben niet echt ingewijd in yoga, maar ik denk dat mantrayoga mij beter zou liggen.

Maximus Aurelius
28 mei 2009, 23:19
Promoten van ondernemerschap, verlagen van belastingen en tegelijkertijd middelen daarvan overbrengen naar voor de rijken gunstige investeringen, vlaktaks, privatisering, ...



jij moet dringend eens een basisboekje economie openslaan.

ik kan erin komen dat je de taart oneerlijk wilt verdelen ten gunste van de hongerigen, eens de taart er is

maar ik kan er niet inkomen dat je de taart kunstmatig klein wilt houden door belastingen hoog te houden, ondernemerschap te ontmoedigen en inefficiente niet geprivatiseerde monsterbedrijven monopolies wilt laten uitoefenen met de kostprijs zowel financieel als door gebrek aan vernieuwing ten spijt.

lombas
28 mei 2009, 23:31
jij moet dringend eens een basisboekje economie openslaan.

Economie heeft mij nooit kunnen interesseren. Ik bekijk zaken ook niet met een economische bril - daar zijn anderen voor.

Op politiek vlak liggen mijn interessen bij cultuur, internationale zaken, migratie, &c.


ik kan erin komen dat je de taart oneerlijk wilt verdelen ten gunste van de hongerigen, eens de taart er is

Het gaat hier niet over "eerlijk" of "goed". Politiek heeft met moraal weinig van doen - ik hou me niet bezig met moralistisch gehakketak. Het komt er gewoon op neer van bovenaf zo streng en strikt mogelijk dingen gelijk te kloppen.

Dat heeft te maken met eigenbelang, hoe je dat draait of keert.


maar ik kan er niet inkomen dat je de taart kunstmatig klein wilt houden door belastingen hoog te houden,

Nergens heb ik mij uitgesproken voor hoge belastingen (voor iedereen).


ondernemerschap te ontmoedigen

Inderdaad, ondernemerschap mag voor mij in bepaalde sectoren ontmoedigd worden - van boekhandelaars over apothekers tot fietsverhuurders aan zee.


en inefficiente niet geprivatiseerde monsterbedrijven monopolies wilt laten uitoefenen

Ik denk dat gij dringend eens een studie moet vastpakken over de inefficiëntie bij monopolistische private monsterbedrijven.


met de kostprijs zowel financieel als door gebrek aan vernieuwing ten spijt.

Het grappige is dat private monsterbedrijven ook opvallend weinig aan hoogstaande research doen - meestal betreft het dan kleinere garnalen die daarop ofwel opgekocht worden of zelf opgroeien tot een privaat monsterbedrijf.

Flanelcondoom
28 mei 2009, 23:35
Economie heeft mij nooit kunnen interesseren. Ik bekijk zaken ook niet met een economische bril - daar zijn anderen voor.

Politiek is integraal of ze is niet.

Heftruck
28 mei 2009, 23:50
Economie heeft mij nooit kunnen interesseren. Ik bekijk zaken ook niet met een economische bril - daar zijn anderen voor.

Ge doet anders wel sterke economische uitspraken, zelfs al weet ge het zelf niet.

Flanelcondoom
28 mei 2009, 23:55
Het komt er gewoon op neer van bovenaf zo streng en strikt mogelijk dingen gelijk te kloppen.

Breid uit.

lombas
29 mei 2009, 07:10
Politiek is integraal of ze is niet.

Politiek is inderdaad maar best integraal. Dat wil echter niet zeggen dat iedereen die aan politiek doet &c. een integrale kennis dient te hebben.

Ge doet anders wel sterke economische uitspraken, zelfs al weet ge het zelf niet.

Dat kan.

Maximus Aurelius
29 mei 2009, 07:19
Economie heeft mij nooit kunnen interesseren. Ik bekijk zaken ook niet met een economische bril - daar zijn anderen voor.

Ik denk dat gij dringend eens een studie moet vastpakken over de inefficiëntie bij monopolistische private monsterbedrijven.







Dat economie je niet interesseert, doch je wel politiek je stem uitbrengt over de economische koers die dient gevaren te worden, kan ik niet vatten.

Wat je zegt over private monopolies klopt volledig. Vandaar dat we er steevast voor moeten zorgen dat er concurrentie is. Dat impliceert privatisering, of je nu van het woord houdt of niet.

IronChef
29 mei 2009, 14:25
Welke tijdsperiode in de geschiedenis vind je het meest interessant? En zou je toen graag geleefd hebben?

lombas
29 mei 2009, 17:14
Breid uit.

Een voor bovenlagen repressieve staat.

Flanelcondoom
29 mei 2009, 17:15
Een voor bovenlagen repressieve staat.

Waarom streef jij juist dit na?

lombas
29 mei 2009, 17:16
Dat economie je niet interesseert, doch je wel politiek je stem uitbrengt over de economische koers die dient gevaren te worden, kan ik niet vatten.

Je vat democratie niet? Interesseren =/= begrijpen of zelfs maar nastreven.


Wat je zegt over private monopolies klopt volledig. Vandaar dat we er steevast voor moeten zorgen dat er concurrentie is. Dat impliceert privatisering, of je nu van het woord houdt of niet.

"We" moeten er voor zorgen dat de concurrentie er is. Neoconservatief is het wel, maar aantrekkelijk, hmmmz...

Welke tijdsperiode in de geschiedenis vind je het meest interessant? En zou je toen graag geleefd hebben?

Klassieke oudheid, Revolutietijdperk, Interbellum --- en neen, ik denk niet dat ik in een andere tijd had willen leven.

lombas
29 mei 2009, 17:18
Waarom streef jij juist dit na?

Omdat ik iedereen graag in welstand en -zijn zie. Ik geloof niet in het eleveren van massa's, maar in het beneden halen van de elites.

Flanelcondoom
29 mei 2009, 17:22
Omdat ik iedereen graag in welstand en -zijn zie. Ik geloof niet in het eleveren van massa's, maar in het beneden halen van de elites.

Geldelites, of alle elites?

Komt dit neer op collectieve verpaupering?

lombas
29 mei 2009, 17:25
Geldelites, of alle elites?

Elites die zich stoelen op materiële basis.


Komt dit neer op collectieve verpaupering?

Hoegenaamd niet.

Flanelcondoom
29 mei 2009, 17:33
Men kan op meerdere manieren hameren. Pakweg de Cubaanse manier veroorzaakt verpaupering. Hoe wens je concreet te hameren?

netslet
29 mei 2009, 17:43
Omdat ik iedereen graag in welstand en -zijn zie. Ik geloof niet in het eleveren van massa's, maar in het beneden halen van de elites.

Is om dat te doen de creatie van een laag die de huidige elite kan domineren niet noodzakelijk?

En die laag, wordt dat door de naar-beneden-haling van de huidige elite niet de nieuwe elite?

Als beide vragen met ja beantwoord worden, dan zit men opnieuw bij de beginsituatie. Alleen is de nieuwe elite dominanter dan de vorige. Is dat niet problematisch?

netslet
29 mei 2009, 17:44
Wat luchtiger: fiets je regelmatig?

lombas
29 mei 2009, 18:39
Men kan op meerdere manieren hameren. Pakweg de Cubaanse manier veroorzaakt verpaupering. Hoe wens je concreet te hameren?

Cubaanse verpaupering? Al eens serieus sociale cijfers van Cuba bekeken en vergeleken? Al eens serieus Cuba bezocht?

Los daarvan hou ik niet van éénpartijstaten, dictaturen, of gerontocratieën. Nepotisme gaat nog net, maar die politieke structuur vloeit daar niet uit.

lombas
29 mei 2009, 18:44
Is om dat te doen de creatie van een laag die de huidige elite kan domineren niet noodzakelijk?

Uiteraard. Ik heb niets tegen elites in het algemeen. Mosca en Michels gelezen.

:-)


En die laag, wordt dat door de naar-beneden-haling van de huidige elite niet de nieuwe elite?

Uiteraard.


Als beide vragen met ja beantwoord worden, dan zit men opnieuw bij de beginsituatie. Alleen is de nieuwe elite dominanter dan de vorige. Is dat niet problematisch?

Ik denk dat je politieke en economische elites met elkaar wil verstrengen. Ik wil die juist lostrekken van elkaar. Geen politiek-economische elites, of politiek-culturele elites (de koning-filosoof), ...

Wat luchtiger: fiets je regelmatig?

Ik kan niet goed fietsen. Heb een kleine afwijking waardoor ik niet recht kan gaan (of fietsen dus).

Zwemmen doe ik tweemaal per week, en ik fiets wel naar het zwembad. Ik fiets dus 20 minuten wekelijks.

:-D

Maximus Aurelius
29 mei 2009, 19:32
Je vat democratie niet? Interesseren =/= begrijpen of zelfs maar nastreven.





Ik begrijp niks van wat je hier zegt...