PDA

View Full Version : Situering politiek kompas


cdekeule
25 mei 2009, 21:23
Waar staat Vrijheid (ongeveer) op het Politiek Kompas (http://www.politicalcompass.org/) ?

49433

Op een assenstelsel van -10 tot +10, waar situeert Vrijheid zich (ongeveer)?

Tim Tubbax
1 juni 2009, 03:48
Om het dan toch in een hokje te plaatsen...Links bovenaan het paarse vakje ongeveer.

VRIJHEID is echter niet geneigd in hokjes te denken, want sommige van onze punten en meningen situeren zich dan weer elders.

Wij proberen de meest actuele problemen aan te kaarten, in welk VAK die zich dan ook mogen bevinden.

cdekeule
3 juni 2009, 23:36
Om het dan toch in een hokje te plaatsen...Links bovenaan het paarse vakje ongeveer.

VRIJHEID is echter niet geneigd in hokjes te denken, want sommige van onze punten en meningen situeren zich dan weer elders.

Wij proberen de meest actuele problemen aan te kaarten, in welk VAK die zich dan ook mogen bevinden.

Wel, ten eerste is het linkse bovenvak rood en niet paars en ten tweede impliceert een autoritair standpunt per definitie minder vrijheid voor de burger, een positie die ik niet zou verwachten van een partij die zich 'VRIJHEID' noemt.

Jeronimo
4 juni 2009, 04:37
Wel, ten eerste is het linkse bovenvak rood en niet paars en ten tweede impliceert een autoritair standpunt per definitie minder vrijheid voor de burger, een positie die ik niet zou verwachten van een partij die zich 'VRIJHEID' noemt.
Ik denk dat hij bedoelt in het paarse vakje, en daarin links bovenaan...

cdekeule
4 juni 2009, 17:21
Ik denk dat hij bedoelt in het paarse vakje, en daarin links bovenaan...

Ah ja, je hebt gelijk. Dan klopt het wel. Bedankt.

Tim Tubbax
4 juni 2009, 22:36
Ik denk dat hij bedoelt in het paarse vakje, en daarin links bovenaan...

U heeft mijn antwoord correct gelezen, waarvoor dank.