PDA

View Full Version : Tim Tubbax in K-1


Blue Sky
26 mei 2009, 12:43
Wel hoe zit het met die plannen?

De Nederlanders leveren de ene K-1 kampioen af na de andere, waar blijft de Belgische vertegenwoordiging?

Volg je de K-1 nog steeds?

Tim Tubbax
1 juni 2009, 03:42
Ik ben sinds vorig jaar Prof in de K1 klasse en nog steeds actief, maar dien te erkennen dat Nederland inderdaad 80% van de Kampioenen aflevert.

K1 Is wereldwijd en landen veel groter dan de onze slaagden er ook nog steeds niet in een kampioen af te leveren.

Zelfs de THai, waar de sport ontstaan is, komen te kort tegen Nederland.

Moeilijk te zeggen hoe dit komt, maar de sportondersteuning verloopt daar alvast stukken proffesioneler, en worden vechtsporten niet gemarginaliseerd zoals bij ons.

Misschien beantwoordt dit uw vraag.

Blue Sky
1 juni 2009, 20:30
Nederland heeft natuurlijk al een hele traditie in het kickboksen. Ze zijn er vroeg mee begonnen en thans zijn er een resem aan gyms te vinden. Chakuriki, Mejiro, de Golden Glory gyms, Mike’s Gym enz. Ze hebben daardoor veel trainingsmogelijkheden, veel sparring partners en dat zorgt ervoor dat ze tot de wereldtop behoren. Hierdoor en ook doordat het nu op de openbare TV komt, is de sport steeds populairder gaan worden en dat zorgt er dan weer voor dat er ook veel nieuwe jongeren opkomen. Ze zullen dus nog wel een tijdje blijven domineren …

Als je het als Belg wil maken is dan ook het advies om in Nederland te gaan trainen.
In het verleden hadden we in K-1 een Belgische vertegenwoordiger met de Belgische chippendale Marc Dewit die onder meer van Pavel Majer won en tevens partijen draaide tegen de absolute wereldtop met Alexej Ignashov en Jerome Le Banner. Aziz Katthou was een andere Belg die in verschillende K-1 Gp’s heeft meegedraaid zoals Parijs, Vegas maar ook in Japan heeft gestaan en later volgde Brecht Walis die in de K-1 Scandinavië heeft gewonnen en later de finale haalde in de K-1 Vegas, waar hij tegen Mighty Mo op KO verloor. Alle drie haalde ze een behoorlijk niveau … maar daarna werd het echter stil rond de Belgen …

K-1 blijft in ieder geval een schitterende sport. De formule (3x3 min), kwalificatietoernooien door het jaar, de Eliminations in september en de finales elk jaar met de beste 8 vechters en een waanzinnige productie kwaliteit staan steeds garant voor een schitterend spektakel.

De reden waarom ik dit vroeg is vnl omdat ik dacht dat Tim Tubbax de volgende Belg ging zijn die in de K-1 ging stappen. Met 37 jaar is het daar thans waarschijnlijk wel te laat voor, maar toch veel succes in uw verdere carrière. Misschien moeten we wachten op Tye Tubbax ;-)

Tim Tubbax in K1
Kickboksen/Antwerpen - Gazet van Antwerpen pakte er in primeur mee uit: Tim Tubbax - die niet meer voorgesteld moet worden - wil in het K1 stappen. Hij bereidt zich momenteel voor op een eerste deelname. Trainer Jan Goyvaerts van "The Bushido"s is alvast vol lof over hem. "Tubbax is super, maar tussen training en wedstrijd ligt een groot verschil. Bedoeling is om hem rustig te laten starten in een of ander kleiner selectietornooi in Scandinavië of zo.
Als Tubbax effectief in de K1 aan de slag gaat, zal het de derde Belg zijn die probeert een plaatsje te veroveren bij de allerzwaarste en allerbeste kicboksers. Meest bekend is Marc De Wit, gevolgd door de Brusselaar Aziz Khattou. Deze laatste, veelvoudig kampioen fullcontact, verteerde zijn eerste kamp mét lowkicks anders niet al te best.

Freegrass
4 juni 2009, 08:16
Hey Tim,

Dit is Danny, je ouwe gekke buur van de Langbaanvelden.
Ik zie juist dat jij opkomt voor de verkiezingen...
Nice dude :)

Ik heb je juist een mailtje gestuurd via myspace.
Stuur eens eentje terug als je tijd hebt...

Mijn site is www.drugsdiscriminatie.be
En een debat over drugsdiscriminatie kan je op dit forum vinden via deze link.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=121915

Misschien heb je er al wat van gelezen, en ik ben benieuwd naar je mening.
Weinigen die meer weten dan jij. ;)

Groetjes aan Tom
Danny