PDA

View Full Version : VB is te eng


Rupseflup
29 mei 2009, 22:34
Beste,

Waarom o waarom. blijven Filip De Winter en Gerolf Annemans, in eender welk debat, steken op het vreemdelingenbeleid. Het lijkt wel of dat het enige is waarover ze het kunnen hebben. De islam. Alsof dat het enige in Vlaanderen is.

Het Belang heeft in hun partijprogramma toch nog een hele hoop andere punten die ook interessant zijn ?
Islamisering is en zal een stokpaardje blijven, maar als de Islam morgen in Vlaanderen zou verdwijnen, wat komt er dan ?

Vorenus
29 mei 2009, 22:37
Het Vlaams Belang wordt enkel uitgenodigd voor dergelijke debatten.

Je kan die vraag beter stellen aan de journalisten.

Flanelcondoom
29 mei 2009, 22:41
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.

PetSel
29 mei 2009, 22:52
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.

:lol:

daiwa
29 mei 2009, 22:53
Beste,

Waarom o waarom. blijven Filip De Winter en Gerolf Annemans, in eender welk debat, steken op het vreemdelingenbeleid. Het lijkt wel of dat het enige is waarover ze het kunnen hebben. ?


Blijkbaar kent u het programma van het VB niet goed want het streven naar naar een onafhankelijk Vlaanderen is ook een van hun strijdpunten.

PetSel
29 mei 2009, 22:59
Beste,

Waarom o waarom. blijven Filip De Winter en Gerolf Annemans, in eender welk debat, steken op het vreemdelingenbeleid. Het lijkt wel of dat het enige is waarover ze het kunnen hebben. De islam. Alsof dat het enige in Vlaanderen is.

Het Belang heeft in hun partijprogramma toch nog een hele hoop andere punten die ook interessant zijn ?
Islamisering is en zal een stokpaardje blijven, maar als de Islam morgen in Vlaanderen zou verdwijnen, wat komt er dan ?

Een tip: Kijk eens wat meer naar Villa Politica bvb..

AsGardSGO
29 mei 2009, 23:34
Tja het VB heeft enkele sterke punten die nu eenmaal door andere te weinig of geen aandacht krijgen. Of erger no vaak stijf genegeerd en gedoogd.
Langs de andere kant zijn er ook vele punten bij het VB die niet passen in een verlichte maatschappij (blijven steken in de jaren 50).
Iets typerend voor het VB net zoals andere gelijkaardige kwalen die we bij andere partijen dan ook weer vinden.
Op dat gebied is het VB mssch wat eng ja maar niet slechter of beter dan andere partijen. Het enige verweer dat men heeft tegen deze partij is het soort propaganda dat men in de VS in de jaren 50-60 gebruikte om het communisme te verketteren. Zonde dat men aan zulks vandaag de dag nog steeds wil deelnemen.

DEMOKRATOS
29 mei 2009, 23:42
Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!

Rupseflup
29 mei 2009, 23:54
Ik ben trouwens een vrij trouwe Villa Politica kijker, het gaat mij dan ook niet om het vragenuurtje enz, wel over de debatten in de aanloop van de verkiezingen. En het partijprogramma heb ik wel degelijk gelezen, hoe zou ik er anders bij komen dat er andere goede dingen instaan. Wat mij "stoort" is dat die niet aan bod komen.

Om nu Annemans in Terzake 09 als voorbeeld te nemen. Daar had hij toch meermaals de kans om het over andere dingen te hebben ? Terwijl hij het telkens weer draaide om over de islamisering te kunnen praten.
Vergelijkbaar trouwens met Van Brempt. Die antwoord ook altijd met zo een draaibeweging om haar armoededingen in de verf te zetten.

De eerste politica van het VB die ik echt over wat anders hoorde praten en vooral gematigder klonk, was Morel in Phara enkele maanden geleden.

Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!

U verwoordt hier ook wel mijn idee.

PetSel
29 mei 2009, 23:55
Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!

De snel-Belgwet vinden VB'rs dan ook weer "te extreem" ..

Vorenus
30 mei 2009, 00:01
Als vlaams belang niet zo radicaal was,

Liever radicaal dan de zoveelste traditionele inwisselbare partij.

DEMOKRATOS
30 mei 2009, 00:01
De snel-Belgwet vinden VB'rs dan ook weer "te extreem" ..

Ik ben tegen de snelbelg wet. Ge moet es zien, sommigen kunnen amper 5 woorden nederlands, dit is ook weer een ander onderwerp...

F.Lurk
30 mei 2009, 15:19
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.


hahahaha...

F.Lurk
30 mei 2009, 15:21
Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!


Het VB is helemaal niet radicaal, wel voor softies en ouwe mensen.

Ten andere het vreemdelingenstandpunt van't VB is op zich al heel gematigd, ze willen de vreemdelingen niet eens meer buitenbonjouren, maar ze laten "aanpassen" en enkel uitzonderingen laten opkrassen........

Renesse
30 mei 2009, 22:23
Het Vlaams Belang wordt enkel uitgenodigd voor dergelijke debatten.

Je kan die vraag beter stellen aan de journalisten.

Het is allemaal de schuld van de journalisten natuurlijk.

Vlaams-nationalist
30 mei 2009, 22:28
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.
:thumbsup:

Bhairav
31 mei 2009, 05:02
Het VB is niks meer dan een manier om enggeestige fascistische neigingen van het volk netjes weg te kanaliseren.

PetSel
31 mei 2009, 06:29
Het VB is niks meer dan een manier om enggeestige fascistische neigingen van het volk netjes weg te kanaliseren.

Of zou de bekende doofpot-techniek zijn einde naderen misschien?
Beginnen meer en meer mensen zich bewust te worden dat links niet de oplossing maar ondergang is voor Vlaanderen..

U kan het verschil maken aanstaande zondag !! Doen doen doen :lol:

CLAESSENS Joris
31 mei 2009, 14:57
Het is allemaal de schuld van de journalisten natuurlijk.

Vervang journalisten door 'de media' en dan vooral door hun beleidsmensen en redactieverantwoordelijken.
Dan klopt het wel.

Ik ken ondertussen toch al heel wat journalisten en mediamensen en deze zijn lang niet allemaal zo anti-belang als men zich dat voorstelt.
De twee meest aangekaart feiten door die mensen zijn
1 om je job te krijgen, behouden en vooruitgang te boeken bij de media moet je je gewoon als anti-rechts profileren... of je wordt aan de kant gezet.
2 Velen vinden de rage van het 'duiden' van informatie een brug te ver. Het is aan de media en de journalisten om de bevolking zo goed en zo breed mogelijk te informeren en niet om te filteren op basis van ideologie of politiek! Journalisme zou geen grenzen mogen kennen, niet extern maar heel zeker niet intern! Want vanaf dat punt wordt je een broodschrijver.
Sic één van de redactieverantwoordelijken van de VRT.

Deze twee opmerkingen komen maar al te regelmatig terug en verwoorden eigenlijk maar 1 grote bezorgdheid.
Het aan banden leggen van de journalistieke vrijheid door de politiek...

Fieseler
31 mei 2009, 15:06
[QUOTE=Rupseflup;4132419]Beste,

Waarom o waarom. blijven Filip De Winter en Gerolf Annemans, in eender welk debat, steken op het vreemdelingenbeleid.

Omdat het probleem niet alleen niet is opgelost, neen, het wordt met de dag erger...



Het lijkt wel of dat het enige is waarover ze het kunnen hebben. De islam. Alsof dat het enige in Vlaanderen is.

Dat lijkt inderdaad zo.
En het is bovendien het grootste gevaar voor de fundamentele kultuursokkels van onze beschaving zoals wij Vlamingen ze kennen en waarbinnen onze kinderen zullen moeten leven.
Scheiding van kerk en staat, gelijkheid van man en vrouw, westerse jurisprudentie versus sharia, enz...





Het Belang heeft in hun partijprogramma toch nog een hele hoop andere punten die ook interessant zijn ?

ah neen zeker...en wat voor programmapunten...ge moogt gerust zijn..



Islamisering is en zal een stokpaardje blijven, maar als de Islam morgen in Vlaanderen zou verdwijnen, wat komt er dan

Uh? Verwijnen?
Ik denk dat het VB er vooral op uit is om onze eigen kultuur te beschermen en te vrijwaren voor het nageslacht.....

Henri1
31 mei 2009, 18:39
Blijkbaar kent u het programma van het VB niet goed want het streven naar naar een onafhankelijk Vlaanderen is ook een van hun strijdpunten.

U kent het waarschijnlijk zeer goed, en U voelt er zich goed bij ?

Shadowke
31 mei 2009, 18:40
U kent het waarschijnlijk zeer goed, en U voelt er zich goed bij ?

meer dan bij jou hé Henri1

T.Sarens
1 juni 2009, 19:57
U kent het waarschijnlijk zeer goed, en U voelt er zich goed bij ?
Hoe staat u trouwes tegenover vreemdelingen?
Pas op, ik ben ook pro-België, enkel ben ik rechts, een nogal rare combinatie. Ik weet het ;)

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 15:28
Het Vlaams Belang is natuurlijk in de eerste plaats de Vlaamse onafhankelijkheidspartij.
Immigratie vormt een belangrijk onderdeel van ons programma, en binnen de immigratie-problematiek maken wij ons grote zorgen over de groeiende invloed van de islam.
In ons programma (op onze webstek te raadplegen voor iedereen die er kennis van wil nemen) hebben we goed onderbouwde en gedetailleerde standpunten over economie, mobiliteit, gezin, milieu, enz... enz...
Maar zo werken politiek en media natuurlijk niet. Partijen willen vooral hun kernthema's naar voor schuiven. De media is in toenemende mate (zeg maar: nog bijna uitsluitend) geïnteresseerd in nationale kopstukken die liefst een paar straffe uitspraken doen. Goed voor de kijkcijfers / de krantenverkoop.
We zijn in de Commissie Buitenlands Beleid van het Vlaams Parlement wekenlang bezig geweest met de Europese Grondwet, en daarna met het Verdrag van Lissabon. Heel interessant, heel belangrijk. Ooit iets over gelezen? Ooit iets van gezien op uw tv-scherm? Ik ook niet.

Jarno
2 juni 2009, 15:59
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.

:twisted: Hèhè. :lol:

Herr Oberst
2 juni 2009, 16:05
Het VB is helemaal niet radicaal, wel voor softies en ouwe mensen.

Ten andere het vreemdelingenstandpunt van't VB is op zich al heel gematigd, ze willen de vreemdelingen niet eens meer buitenbonjouren, maar ze laten "aanpassen" en enkel uitzonderingen laten opkrassen........

Als ik in onze grootsteden rondkijk, betwijfel ik of het woord 'uitzonderingen' wel op zijn plaats is.

dominatrix
2 juni 2009, 18:14
Het Vlaams Belang is natuurlijk in de eerste plaats de Vlaamse onafhankelijkheidspartij.
Immigratie vormt een belangrijk onderdeel van ons programma, en binnen de immigratie-problematiek maken wij ons grote zorgen over de groeiende invloed van de islam.
In ons programma (op onze webstek te raadplegen voor iedereen die er kennis van wil nemen) hebben we goed onderbouwde en gedetailleerde standpunten over economie, mobiliteit, gezin, milieu, enz... enz...
Maar zo werken politiek en media natuurlijk niet. Partijen willen vooral hun kernthema's naar voor schuiven. De media is in toenemende mate (zeg maar: nog bijna uitsluitend) geïnteresseerd in nationale kopstukken die liefst een paar straffe uitspraken doen. Goed voor de kijkcijfers / de krantenverkoop.
We zijn in de Commissie Buitenlands Beleid van het Vlaams Parlement wekenlang bezig geweest met de Europese Grondwet, en daarna met het Verdrag van Lissabon. Heel interessant, heel belangrijk. Ooit iets over gelezen? Ooit iets van gezien op uw tv-scherm? Ik ook niet.

Als onafhankelijkheidspartij is het juist noodzakelijk te onderbouwen dat ons land en ons volk en onze taal belangrijk zijn. Een land zonder geschiedenis verdient geen toekomst. Het is een verhaal van houden van dat geen verhaal mag zijn van haten van. Het laten primeren van dus. Indien we gebieden aan Franstaligen zich aan te passen en zich meester te maken van onze taal, dan dienen we net hetzelfde te verwachten van andere immigranten in pakweg de Muide in Gent. Dat is consequent en realistisch nationalisme, iets waar het Vlaams Belang voor staat en gaat.

Het is een intriest verhaal dat U hier weet te schetsen, we zijn inderdaad met zovele andere zaken bezig. Anderzijds is het maar logisch dat onze core-business naar voren wordt geschoven. Echter wat moet je als politicus van onze partij in godshemelsnaam op tv gaan uitleggen over je hele programma als je pakweg een quote van 1 min krijgt...

dominatrix
2 juni 2009, 18:16
Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!

Zo leeg is de slogan niet, maar dat is smaak. We zijn ook niet zo des duivels, misschien eens een keertje naar een colloqium van onze partij komen om te zien wat onze diepte kan zijn?

bruggeman
2 juni 2009, 18:20
Als ik in onze grootsteden rondkijk, betwijfel ik of het woord 'uitzonderingen' wel op zijn plaats is.
Moesten ze nu eens beginnen met alle gevangenis’uitzonderingen’ uit te wijzen (exiten) "t zou al de aanbouw van spiksplinternieuwe gevangenissen doen besparen. En moesten deze toch nog eens opgetrokken worden, dan zou nog de vertroetel en knuffelpolitiek (positieve discriminatie noemen ze dat) ook op dit vlak toegepast worden: autochtoon = in de oude kotten //Allochtoon = In de nieuwbouw. zoals het gebeurt met de sociale woningen.