PDA

View Full Version : Boeken


Metternich
29 mei 2009, 23:47
Beste

Ondertussen een paar jaar geleden hebt u "Het Verloren Vaderland" geschreven. Niet diepgaand academisch, maar zoals u zelf aangeeft in het boek was dat ook niet de bedoeling, maar wel een zeer goede basis voor geïnteresseerden naar de ware achtergrond van de Belgische omwenteling in 1830. Ik heb het boek dan ook met plezier gelezen.

Over welke (historische) onderwerpen zou u nog graag een boek schrijven?

F.Lurk
30 mei 2009, 15:16
Spaar ons astemblieft van nog een politieker die weer met een boekje komt rondzeulen, dat is blijkbaar hun voornaamste bezigheid geworden.

Vorenus
30 mei 2009, 15:20
Spaar ons astemblieft van nog een politieker die weer met een boekje komt rondzeulen, dat is blijkbaar hun voornaamste bezigheid geworden.

Sorry maar waarom mag een politici geen boek schrijven over geschiedenis of politiek gerelateerde zaken?

F.Lurk
30 mei 2009, 15:24
Sorry maar waarom mag een politici geen boek schrijven over geschiedenis of politiek gerelateerde zaken?

Omdat sinds enkele jaren iedere individuele politieker zich geroepen voelt zijn allerindividueelste dada's eens op papier te zetten en er een boekske over uit te geven. Afgezaagde mode van en voor puppets on a string met de bedoeling de mensen nog wat geld uit hun zakken te jagen........

Metternich
30 mei 2009, 15:31
Het Verloren Vaderland is allesbehalve de socio-economische visie van Karim Van Overmeire op de huidige toestand. Het is gewoon een goede inleiding op de Belgische omwenteling van 1830 die zich niet baseert op de Belgische romantische geschiedschrijving van de 19de eeuw.

Vorenus
30 mei 2009, 15:32
Omdat sinds enkele jaren iedere individuele politieker zich geroepen voelt zijn allerindividueelste dada's eens op papier te zetten en er een boekske over uit te geven. Afgezaagde mode van en voor puppets on a string met de bedoeling de mensen nog wat geld uit hun zakken te jagen........

Boeken van politici over hun kookkunsten, dieetmethodes enzovoort wil ik ook niet lezen en is inderdaad mediageilheid.

Maar boeken van politici hun biografie of politieke opvattingen zijn dan weer een andere koek die wel intressant.

Jazeker
30 mei 2009, 16:39
Spaar ons astemblieft van nog een politieker die weer met een boekje komt rondzeulen, dat is blijkbaar hun voornaamste bezigheid geworden.

Als ze zelf schrijven, geen probleem. Als een ghostwriter het doet voor hen, dan wel.

Karim Van Overmeire
1 juni 2009, 20:39
Ik heb op dit ogenblik nog twee boeken op stapel staan.

Het eerste moet een vrij lijvig werk worden over de geschiedenis van Europa en de islam. Zeg maar vanaf het ontstaan van de islam over Poitiers, de kruistochten en reconquista, Lepanto en Wenen tot vandaag.

Het tweede is een boekje over Vlaanderen en de Vlaamse Beweging in het Engels. Ik denk wel dat er daar nood aan is, cfr. de slechte pers die we vaak krijgen in het buitenland en de slechte 'rapporten' van de Raad van Europa e.d. (dit alles met dank aan onze Franstalige landgenoten, die geen enkele gelgenheid laten voorbij gaan om ons in het buitenland zwart te maken).

En ja hoor, ik schrijf mijn boeken helemaal zelf. Van de eerste tot de laatste letter.

Metternich
1 juni 2009, 20:55
Het eerste moet een vrij lijvig werk worden over de geschiedenis van Europa en de islam. Zeg maar vanaf het ontstaan van de islam over Poitiers, de kruistochten en reconquista, Lepanto en Wenen tot vandaag.Ik kijk er naar uit op voorwaarde dat het geen politieke propaganda is �* la "Inch'Allah". Ook een hoofdstuk (of meerdere) over de Barbaarse piraten en de blanke slavenhandel?

Metternich
1 juni 2009, 21:47
Wat vindt u trouwens van politici die hun boeken laten schrijven en daarna hun naam erop kletsen?

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 11:02
Er zijn ook politici die hun tussenkomsten in het parlement door medewerkers laten schrijven. Dat merk je soms wanneer de tussenkomst gebracht wordt. ;-)

En er zijn misschien ook wel politici die hun interventies op politics.be door medewerkers laten tokkelen... ;-). Deze jongen dus niet.

Metternich
2 juni 2009, 15:35
Ook een hoofdstuk (of meerdere) over de Barbaarse piraten en de blanke slavenhandel?

Wat vindt u trouwens van politici die hun boeken laten schrijven en daarna hun naam erop kletsen?

Kapitein Nemo
2 juni 2009, 15:35
Het eerste moet een vrij lijvig werk worden over de geschiedenis van Europa en de islam. Zeg maar vanaf het ontstaan van de islam over Poitiers, de kruistochten en reconquista, Lepanto en Wenen tot vandaag.
Ga je ook iets schrijven over de Convivencia of de overdracht van cultuur en wetenschap naar Europa vanuit de Arabische wereld? Niet onbelangrijk, wanneer je over de geschiedenis van Europa en de islam schrijft. Of gaat het een louter negatief verhaal worden?