PDA

View Full Version : Motorsport Terreinen.


Matthias131
30 mei 2009, 13:48
Beste

Het vroegere Vlaams Blok was voor Motorcross en Motoriseerden (http://vlaamsbelangvlaamsparlement.org/2/27/) sporten in het algemeen hoe is het nu gesteld met dat dossier in het Vlaams Belang?

En je kunt er wel voor zijn maar werkt iemand af en toe aan het dossier?
Of is het "voor" zijn gewoon een truck om de motor sporters aan uw partij te binden?

Ik heb namelijk enkele concrete vragen wat gaat u namelijk doen met de onterechte sluiting van Neeroeteren het thuis parcours van levende legende Stefan Everts? Is u partij bereid daar voor in de bres te springen en eens echte politieke moed te tonen? En wat met de beloofde nieuwe parcours door de voorgaande Vlaamse regering...

Hier kan u ook een open brief (http://matthias.e-projectsonline.be/motorsportbrief.pdf) van mij vinden over het onderwerp.

dominatrix
30 mei 2009, 18:11
Hela matthias, ik woon zoals je kunt zien in Neeroeteren (zelfs in de buurt) en onze partij heeft voor het openhouden van het circuit een pleidooi gehouden en consequent geparticipeerd aan de mars voor het openhouden van het circuit.

Karim komt uit Oost-Vlaanderen, dus zal hij niet zo op de hoogte zijn van de lokale problematiek hier.

Fractieleider in de gemeenteraad en tevens uittredend Vlaams volksvertegenwoordiger Leo Pieters is dat wel, ook hij verdedigt het huidige op tafel liggende PRUP. In ons lokaal blaadje hebben we hierover ook een artikel geschreven.

In 2006 klokten we hier af met meer dan 20% van de stemmen, we sprongen van 2 naar 5 zetels dus onze consequente standpunten werden door de kiezers beloond. Alle partijen hier stonden trouwens achter dit PRUP, behalve, tja, Lijst Dedecker bij monde van de lokale voorzitter Guido Nijs. Zijn zijn resoluut tegen, maarja, tussen ons gezegd en gezwegen: Guido is een inwijkeling hier, heeft democratisch gezien recht van spreken maar is vooral bekend omdat hij zoveel mensen tegen elkaar opzet. Hij is ons ook al komen opvrijen, maar dat pakte geen verf. We kennen hem van bij de vvb, daar wilde hij ook altijd haantje de voorste spelen in de tijd dat hij nog bij de n-va zat... daarom waren ze hem uiteindelijk ook liever kwijt dan rijk. (Wij hebben hier goede contacten tussen nationalisten, dus kom je snel wat aan de weet)

Fractieleider in de provincieraad Wim De Meester volgde het traject en hield een intens pleidooi in de provincieraad voor meer circuits, als je wil, wil ik je die interpellatie gerust eens bezorgen.

Richard De Becker, ook provincieraadslid voor onze partij, had een gelijkaardig pleidooi al eens gehouden enkele jaren geleden bij de eerste indiening van het PRUP. Rob De Wispelaere zat toen ook bij onze partij, vandaag zetelt hij als onafhankelijke namens ldd en noemde hij het PRUP schandalige maffiapraktijken. Ldd stemde dus tegen.

Nu kennen wij Robke wel goed, brave jongen, regioraad kwam ik hem destijds altijd tegen... nooit gehoord, durfde zijn mond niet opentrekken. Toen hij in de provincieraad zat zelfde liedje, nooit gehoord of gezien. Ze hebben hem moeten aanmoedigen tot en met, en er kwam niks... dan hebben ze hem gevraagd bij ldd te gaan, weg was hij en 'o wonder' het kon plots spreken: Er was geen inspraak claimde hij, nouja ... het kan verkeren stelde Bredero ooit. De interpellatie die hij toen hield tegen het circuit had hij dan ook niet zelf geschreven of opgesteld, dat komt van de partij. Zo werkt ldd overal, ze stelen ergens een zetel van loshangende elementen en dan worden dat de buikspreek poppen van de partij... intriest.

Wat wij echter niet willen gezegd hebben is dat alle bezwaren onterecht zijn, het is niet meer dan normaal dat de mondige burger inspraak eist en ook verkrijgt. Dat is immers een essentie van de democratie. Echter is hier in Neeroeteren echt wel sprake van een ware koehandel in bezwaarschriften e.d. Ldd heeft op zijn vertrouwde manier gepoogd het hele dossier stokken in de wielen te steken met valse argumenten, halve waarheden en hele leugens... maarja zo kennen we ze wel.

Al de aanpassingen zoals die voorzien zijn moeten resulteren in het open blijven van dit circuit en het leefbaar houden voor de buurt. Vlaanderen is immers de meest bevolkte regio. Motorcross gaat dus in zijn geheel een moeilijke tijd tegemoed, en zal moeten terugschroeven.

Ik zal je nog een interessant weetje meegeven over een debat in de Kraaihorst, door Groen! georganiseerd. Onze vertegenwoordiger, Tim Willekes, nam het op voor de Kraaihorst in het hol van de Leeuw. Crossen moet nog kunnen, enkel onder welteverstaan onder strikte reglementering en niet verder uitbouwen van het terrein. 'En plein public' stelde hij de vraag aan zijn (groene) tegenstrevers waarom ze zich toch zo druk maakten, binnen enkele decennia rijden ze op electrische moteren!

Het hek was van de dam en wat volgde was een bijna publieke lynchpartij van onze Tim... tot 10 min erna iemand de zaal kwam binnengereden op een electrische motor: Joël Smets.

Eén tip: Gebruik het argument van de evolutie, iets wat nu misschien wel wat lawaai maakt en vervuilend is hoeft daarom dat niet te blijven. Evolutie is vooruitgang is economie.

De motorsport moet een toekomst hebben omdat het er eentje verdient. Pieter Huybrechts, zelf fervent motorrijder, heeft al meermaals de rechten van de motorrijders verdedigt in het Vlaams parlement; misschien moet je hem ook maar eens vragen hoe dat zit met onze partij: http://pieterhuybrechts.skynetblogs.be/

Ook zul je wel kunnen begrijpen dat wij als nationalisten het concept van de volkssporten ten zeerste verdedigen. Mensen mogen met recht en rede trots zijn dat Vlamingen zoals zij de wereldtop kunnen bereiken. Wat in de motorsport toch wel deglijk het geval is. Echter leefbaarheid moet er zijn en blijven, zomaar overal circuits aanleggen en zonder regels laten exploiteren kan ook niet. Spreiden van circuits en samenwerkingsovereenkomsten laten afsluiten bv wat betreft opening: Een circuit deze dag en het andere de andere dag. Zo voorzie je in een maximale spreiding van jullie deugden en van eventueel andere hun overlasten. (Niet dat we de illusie koesteren iedereen gelukkig te kunnen maken, maar het is toch al een stap in de goede richting)

Een ander heikel punt wat betreft de motorsport is jullie achillespees: De nationale bonden of wat dat allemaal is. Amai kerel! Wat is me dat allemaal, meer concurrerende bonden dan wat anders. Kunnen jullie daar nu zelf nog aan uit? Het is één en al verdeeldheid... Zo kunnen jullie toch nooit aan één zeel trekken hé?

Verder is er natuurlijk ook België, tja, er zijn verschillende regels en visies in Vlaanderen en Wallonië. Bezuidens de taalgrens mag alles en nog wat, hier niet. Nuja dat is een globale discussie natuurlijk.

De groeten, en nog veel succes met Uw idealistische strijd. Zoals ik al zei, leuk om zien dat jongeren zich nog inzetten voor iets.

Matthias131
30 mei 2009, 18:38
Dat motorsport bonden elkaar niet helpen bij de strijd voor meer motorsport banen is jammer en u heeft dus ook een punt.

Maar hoe minder banen hoe meer motor sporters op één baan en hoe meer overlast. En wat met West en Oost Vlaanderen die het moeten doen zonder parcours...

Maar u antwoord kan mij al een groot stuk bevredigen.
Enkel is het jammer dat de politiek parcours goedkeurt en dat politiek aangestelde rechters het afkeuren om zoals u zelfs al zei halve waarheden en hele leugens. Een parcours in Neeroeteren hoor je niet tot halfweg Limburg en toch haalt LDD en Guido De Nijs daar bezwaarschriften...

Nu er liggen parcours genoeg die nu gebruikt worden als illegaal stort en dergelijke en wel als groene zonen zijn ingekleurd is dit dan beter voor de groene medemens? Of parcours die nu dienen als broedhok voor Junks en andere die op het verkeerde pad geraakt zijn...

U mag mij altijd informatie mailen over motorsport en dossier stukken van motorsport ik stuur u zo mijn email adres in pm.

dominatrix
30 mei 2009, 18:54
Oost en West Vlaanderen hebben inderdaad te weinig circuits, als ik me niet vergis is daar overlaatst nog een circuit afgewezen in Zeebrugge? Nuja, zo goed ben ik hiervan niet op de hoogte.

Nijs heeft inderdaad zijn bezwaarschriften tot in Beringen gehaald, wat ik wil zeggen: Hier is vuil spel gespeeld om de cross te nekken, het Vlaams Belang doet afstand van zulke praktijken. Als je een mening hebt moet je ervoor opkomen en voor vechten, dat doen wij ook voor onze mening. Echter wat ldd presteert is er vaak ver over, detectieves inschakelen en wat ze hier doen. Dat zijn praktijken die thuishoren ver achter het voormalige ijzeren gordijn ook al zijn diegenen die je aanklacht allesbehalve vrij van zonden.

Ben blij dat het een antwoord is wat U kan bevredigen. De hemel op aarde voor de motorsport kan ik, noch mijn partij U beloven. Maar inzetten voor meer circuits hebben we ons tot op heden altijd gedaan. Vele van onze militanten en sympathisanten hier bv komen uit het crosswereldje in Neeroeteren, het is een volkssport en wij zijn een volkspartij... jammer genoeg wel achter een Cordon sanitaire... dusja, zelfs al stellen we goede dingen voor, U weet het wel... intriest.

De Vlaamse overheid heeft zeer veel beloftes gedaan, wij weten dat de Vlaamse ministers al in 2002 beslisten dat er minstens 11 circuits en maximum 15 moesten komen. Je ziet waar we staan, mag je dank U anciaux & co zeggen.

Het probleem met de magistratuur is gekend. Publiek benoemden dat klopt, dat hebben we in 2004 aan de lijve mogen ondervinden en nu nog steeds. Hoe lang proberen ze onze partij al niet kapot te maken? Maar we geven niet op, dus dat moeten jullie ook niet doen. De provincie heeft steken laten vallen, ze hebben een advocaat op de zaak gezet die deze zaak totaal niet kent... Tja, dat is er om vragen hé?

Omdat ikzelf geen mandataris ben zal ik je in contact brengen met diegene die voor ons het dossier zeer op de voet opvolgt, ok?

De Garde
30 mei 2009, 21:43
Wat Oost-Vlaanderen betreft weet ik van pogingen in ondermeer Oosterzele, maar dat botst telkens op verzet van omwonenden. De Gentse haven is ook een optie geweest. Maar het is een globaal probleem: alle sporten met een beetje lawaai stuiten op verzet (ook kleischieten overigens).

Ik weet dat Marc Heyndrickx (toenmalig provincieraadslid) dat dossier sterk verdedigd heeft in de provincieraad.

Persoonlijk ben ik van mening dat men eigenlijk moet stoppen met al die regelneverij in die zaak. Laat gelegenheidscrossen toe als vroeger.

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 20:38
Ik heb me bevraagd bij mijn collega Pieter Huybrechts en die meldt mij het volgende:
" Het Vlaams Belang is vragende partij ivm motorcrossterreinen dat de Vlaamse Regering eindelijk eens werk maakt van de reeds lang beloofde terreinen voor motorcross en andere lawaaierige sporten en dit met een minimum van twee terrreinen per provincie. Dit dossier wordt steeds uitgesteld en de ene minister schuift het in de schoene van de andere. In de commissie sport en ruimtelijke ordening hebben wij hierover herhaaldelijk tussengekomen.
Wat motorrijden in het algemeen betreft, hebben wij ondermeer een voorstel van resolutie ingediend om bij wegenaanleg rekening te houden met de eisen en veiligheid van motorrijders. Ondermeer met de vraag om het charter 'motorveilig rijden' van de MAG te ondertekenen en er uiteraard rekening met te houden. Dit voorstel werd door alle partijen verworpen. LDD was tijdens de discussie zelfs niet aanwezig. "

dominatrix
2 juni 2009, 21:39
Ik heb me bevraagd bij mijn collega Pieter Huybrechts en die meldt mij het volgende:
" Het Vlaams Belang is vragende partij ivm motorcrossterreinen dat de Vlaamse Regering eindelijk eens werk maakt van de reeds lang beloofde terreinen voor motorcross en andere lawaaierige sporten en dit met een minimum van twee terrreinen per provincie. Dit dossier wordt steeds uitgesteld en de ene minister schuift het in de schoene van de andere. In de commissie sport en ruimtelijke ordening hebben wij hierover herhaaldelijk tussengekomen.
Wat motorrijden in het algemeen betreft, hebben wij ondermeer een voorstel van resolutie ingediend om bij wegenaanleg rekening te houden met de eisen en veiligheid van motorrijders. Ondermeer met de vraag om het charter 'motorveilig rijden' van de MAG te ondertekenen en er uiteraard rekening met te houden. Dit voorstel werd door alle partijen verworpen. LDD was tijdens de discussie zelfs niet aanwezig. "

Pieter verdedigt die dossiers zeer goed, niet voor niets dat hij zelf een goed stukje met de motor overweg kan :-)