PDA

View Full Version : N-sa


Renesse
30 mei 2009, 22:33
Hallo Karim,


Vlaams Belang wordt voor het eerst in zijn rechterflank aangevallen, met name door drie man en een paardenkop genaamd Nieuw-Solidaristisch Alternatief, die de geschiedenis van de NSDAP nog eens dunnetjes willen overdoen.

Wat vindt u van dit groepje? Wat denkt u van hun ideeën? Zijn het concurrenten? Of is het een facade en stemmen die mannen heimelijk toch VB maar willen ze een beetje de zweep op het immer naar het centrum opschuivende VB spelen?

F.Lurk
31 mei 2009, 11:04
Hallo Karim,


Vlaams Belang wordt voor het eerst in zijn rechterflank aangevallen, met name door drie man en een paardenkop genaamd Nieuw-Solidaristisch Alternatief, die de geschiedenis van de NSDAP nog eens dunnetjes willen overdoen.

Wat vindt u van dit groepje? Wat denkt u van hun ideeën? Zijn het concurrenten? Of is het een facade en stemmen die mannen heimelijk toch VB maar willen ze een beetje de zweep op het immer naar het centrum opschuivende VB spelen?


Gisteren op café nog eens zitten babbelen met een NSA'er en ik moet zeggen, het klinkt goed. Zeker als ik dan commentaren zoals dat van jou over hen lees, krijg ik er nog meer interesse in en zelfs enige sympathie voor. Die gast die ik sprak was zeker geen VB'er.

Renesse
31 mei 2009, 16:39
Sluit je dan aan bij hen, met de groeten van Renesse.

Eerlijk gezegd geloof ik niet in plotse bekeringen of "toevallige ontmoetingen" met X of Y op café juist de dag tevoren.

Metternich
31 mei 2009, 16:41
Sluit je dan aan bij hen, met de groeten van Renesse.

Eerlijk gezegd geloof ik niet in plotse bekeringen of "toevallige ontmoetingen" met X of Y op café juist de dag tevoren.Jij gelooft niet in 75% van de momenten waarop ik interessante mensen heb leren kennen.

HOUZEE !
1 juni 2009, 09:18
Ik vind ze toch ook wel interessant. Een rechts alternatief dat NIET aan populisme doet maar politiek wil bedrijven op hoger niveau = valt altijd aan te moedigen.

F.Lurk
1 juni 2009, 11:34
Sluit je dan aan bij hen, met de groeten van Renesse.

Nope. M'n tijd van politiek actief zijn is al bijna 10 jaar voorbij. Zinloos en verloren tijd en energie.


Eerlijk gezegd geloof ik niet in plotse bekeringen of "toevallige ontmoetingen" met X of Y op café juist de dag tevoren.

Wat jij al dan niet gelooft zal mij worst wezen. Ik heb vrijdagavond in de Moloko bar te Brugge met een kerel van het NSA gesproken, de week ervoor waren ze met twee maar had ik hen nog niet gesproken. En dat was best een interessant gesprek waar ik zaken heb gehoord die ik nergens anders heb gehoord.

Renesse
2 juni 2009, 10:25
Jij gelooft niet in 75% van de momenten waarop ik interessante mensen heb leren kennen.

Juist de dag tevoren je deelneemt aan een draadje op internet? Neen, daar geloof ik niet in.

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 10:43
Het bestaan van N-SA is mij bekend, maar dat is het dan zo ongeveer.
Wanneer het de bedoeling is van N-SA om druk uit te oefenen op het Vlaams Belang, dan heb ik daar eerlijk gezegd nog niet zo heel veel van gemerkt.
Ik kan alleen maar hopen dat ze niet de bedoeling hebben om een eigen politieke partij uit te bouwen. Bij de debatten waaraan ik tijdens deze campagne deelgenomen heb, zaten we nu al met zeven, acht of negen op een rijtje. Versnippering ter linkerzijde vind ik niet erg ;-), maar dat het nu ook 'rechts en Vlaams' van het centrum drummen wordt, is natuurlijk geen goede zaak.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 12:32
Het bestaan van N-SA is mij bekend, maar dat is het dan zo ongeveer.
Wanneer het de bedoeling is van N-SA om druk uit te oefenen op het Vlaams Belang, dan heb ik daar eerlijk gezegd nog niet zo heel veel van gemerkt.
Ik kan alleen maar hopen dat ze niet de bedoeling hebben om een eigen politieke partij uit te bouwen. Bij de debatten waaraan ik tijdens deze campagne deelgenomen heb, zaten we nu al met zeven, acht of negen op een rijtje. Versnippering ter linkerzijde vind ik niet erg ;-), maar dat het nu ook 'rechts en Vlaams' van het centrum drummen wordt, is natuurlijk geen goede zaak.

Nuja, men kan het Belang met moeite een nationalistische partij noemen, he. Een burgerlijk-liberale partij, meer niet.

Vlaams-nationalist
2 juni 2009, 14:55
Het bestaan van N-SA is mij bekend, maar dat is het dan zo ongeveer.
Wanneer het de bedoeling is van N-SA om druk uit te oefenen op het Vlaams Belang, dan heb ik daar eerlijk gezegd nog niet zo heel veel van gemerkt.


1. Weten dat ze bestaan, that's it? Sta me toe dit niet te geloven. Vanaf het ontstaan van N-SA is er vanuit het VB geprobeerd hun mandatarissen niet in contact te laten komen met VB. De partij gaat ook elke discussie met N-SA consequent uit de weg (cf. NSV-debat Gent enkele jaren geleden, N-SA debat in Antwerpen dit jaar). Het VB zit wel degelijk verveeld met het N-SA.

2. Enige druk op het VB? Goh, was het dan puur toeval dat over Opel er bij het VB geen woord werd gezegd tot op het moment dat N-SA aktie ging voeren aan de fabriek? Enkele dagen later stond het VB er ook ineens, wel niet bij het begin van de shift met koffie, maar overdag zodat de foto mooier overkwam met het zonnetje. Ook het geflirt met JMDD is aan het minderen en FDW komt de laatste tijd verbazend veel naar voren met termen als "roofdierkapitalisme" e.d. De invloed (van N-SA op zich als organisatie of door mensen binnen de partij die N-SA niet afdoen als vijanden) lijkt me toch niet gering.

3. Stel dan nog dat er geen invloed zou zijn, vindt u als oud-NSV'er het misschien eens geen tijd dat er wel degelijk invloed komt van solidaristen in de partij? Het heeft toch lang genoeg geduurd met al de opportunisten en neo-liberalen binnen het VB? Tijd om grote kuis te houden, qua mensen én qua ideologie!

Metternich
2 juni 2009, 15:00
We mogen N-SA ook niet overschatten mijn inziens. Ook vanuit Voorpostkringen is er commentaar en daar wordt wel degelijk naar geluisterd. Ik ben zeker dat die laatsten meer invloed kunnen uitoefenen dan die eersten.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:27
We mogen N-SA ook niet overschatten mijn inziens. Ook vanuit Voorpostkringen is er commentaar en daar wordt wel degelijk naar geluisterd. Ik ben zeker dat die laatsten meer invloed kunnen uitoefenen dan die eersten.

Voorpost is dan ook meer een Belanggelinkte militie. Er zijn meer overeenkomsten tussen VB en Voorpost dan N-SA en VB. Er is zelfs onderlinge antipathie tussen bepaalde leden.

Nestor Burma
2 juni 2009, 23:21
Ik vind ze toch ook wel interessant. Een rechts alternatief dat NIET aan populisme doet maar politiek wil bedrijven op hoger niveau = valt altijd aan te moedigen.

Volledig mee akkoord.

Nestor Burma
2 juni 2009, 23:24
We mogen N-SA ook niet overschatten mijn inziens. Ook vanuit Voorpostkringen is er commentaar en daar wordt wel degelijk naar geluisterd. Ik ben zeker dat die laatsten meer invloed kunnen uitoefenen dan die eersten.

De laatste twintig jaar zijn er geen getalenteerde VB'ers meer voortgekomen uit NSV en Voorpost. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat plots zou veranderen.

Metternich
2 juni 2009, 23:27
De laatste twintig jaar zijn er geen getalenteerde VB'ers meer voortgekomen uit NSV en Voorpost. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat plots zou veranderen.Wat niet wilt zeggen dat er geen getalenteerde NSV!'ers of Voorposters zouden zijn. Integendeel! Ik heb het tegendeel de laatste jaren steeds meer mogen ondervinden.

Karim Van Overmeire
4 juni 2009, 19:03
Men spreekt over 'N-SA', 'Voorpost', 'NSV', 'Vlaams Belang' alsof dit allemaal monoliete blokken zouden zijn. Kwaliteit drijft gewoon boven. Naar interessante ideeën en interessante mensen wordt geluisterd, ongeacht welke lidkaarten die mensen in hun portefeuille hebben. Politieke besluitvorming is overigens een ongelooflijk ingewikkeld proces.