PDA

View Full Version : Brussel


Jaani_Dushman
1 juni 2009, 12:15
Beste,

Ik neem aan dat voor u Brussel de hoofdstad van de latere Vlaamse Republiek dient te worden.

Welke visie heeft het Vlaams Belang om stappen in die richting te nemen?

Brussel is al langer geen tweetalige stad meer, maar een veeltalige en een multi-etnische stad. Het Frans is de moedertaal van circa 50% van de Brusselaars. Meer en meer mensen van allochtone afkomst vinden hun weg naar het Vlaams onderwijs.
In tegenstelling tot de kleinburgerij van het FDF zijn deze allochtonen (vandaag nog?) niet doordrongen van anti-Vlaams racisme. De migratiepolitiek van het Vlaams Belang duwt deze mensen echter in de handen van de PS van Moureaux.

In plaats van de Brusselaars van allochtone afkomst constant te stigmatiseren, zou Vlaanderen een toekomst kunnen bieden die de PS niet kan bieden (het enige wat de PS hen biedt, is een werkloosheidsuitkering).
In plaats van de Vlaams-Brusselse scholen af te schermen voor kinderen die geen Nederlandstalige ouders hebben, zou Vlaanderen beter massaal investeren in het Vlaams-Brussels onderwijs. Want Vlaanderen kan deze mensen een toekomstperspectief geven (hoogstaand onderwijs en werk in de Vlaamse rand) die de PS hen niet geeft.

Rr00ttt
1 juni 2009, 17:12
Waarom laat vlaanderen zich eigenlijk nog gijzelen door Brussel?


Ik zie er de redelijkheid niet van in:

- 6 miljoen vlamingen blijven in de belgische miserie - omwille van een paar tienduizend vlaamse brusselaars - die op de koop toe in bvb een onafhankelijk Brussel waarschijnlijk niet slechter zouden af zijn dan nu?

- omdat het ooit een vlaamse stad was? Dat is het niet meer, het is nu een EU district en verder vooral veel probleemwijken. Willen we echt een stad waar moslims binnen de kortste keren de meerderheid gaan uitmaken als hoofdstad? Ik persoonlijk denk dat we ons beter focussen op het 'redden' van Antwerpen dan op de verloren zaak Brussel.

- omwille van de jobs? Zeg me waar de franstaligen die werknemers gaan vinden om die pendelende vlamingen te vervangen. Antwoord: ze hebben ze niet. Dus voor jobs maakt het volgens mij niks uit.

- omdat we Brussel dan 'kwijt' zijn? Onzin: we zijn Brussel al kwijt, if anything lijken me sterk verbeterde relaties tussen Brussel en Vlaanderen de logica zelve als België uiteenvalt.

E. Gidius
1 juni 2009, 17:52
Waarom laat vlaanderen zich eigenlijk nog gijzelen door Brussel?


Ik zie er de redelijkheid niet van in:

- 6 miljoen vlamingen blijven in de belgische miserie - omwille van een paar tienduizend vlaamse brusselaars - die op de koop toe in bvb een onafhankelijk Brussel waarschijnlijk niet slechter zouden af zijn dan nu?

- omdat het ooit een vlaamse stad was? Dat is het niet meer, het is nu een EU district en verder vooral veel probleemwijken. Willen we echt een stad waar moslims binnen de kortste keren de meerderheid gaan uitmaken als hoofdstad? Ik persoonlijk denk dat we ons beter focussen op het 'redden' van Antwerpen dan op de verloren zaak Brussel.

- omwille van de jobs? Zeg me waar de franstaligen die werknemers gaan vinden om die pendelende vlamingen te vervangen. Antwoord: ze hebben ze niet. Dus voor jobs maakt het volgens mij niks uit.

- omdat we Brussel dan 'kwijt' zijn? Onzin: we zijn Brussel al kwijt, if anything lijken me sterk verbeterde relaties tussen Brussel en Vlaanderen de logica zelve als België uiteenvalt.

Geraardsbergen, vorige week. Een paar verloren, losgeslagen jongeren slaan op klaarlichte dag een oude vrouw tot moes voor 50 euro. Voor haar voordeur in hartje Geraardsbergen. De jongeren komen uit buurgemeente Lessen, Wallonië dus. Misschien met de trein, misschien per fiets. Autochtonen waarschijnlijk, maar dat terzijde. Parket pakt een paar verdachten op maar kan ze niet vasthouden, ondermeer "omdat er drie parketten verantwoordelijk zijn": een Vlaams, een Waals en het Brusselse. Die zijn niet akkoord om de betreffende jongeren vast te zetten.

Als ge in Dilbeek, Grimbergen of Halle woont, dan zal dit u iets zeggen: als binnen vijf jaar Brussel buitenland geworden zal zijn dankzij de meer kortzichtigen onder de Vlaamsnationalisten, dan is het (Nederlandsonkundig) parket van Brussel verantwoordelijk voor al de losgeslagen jongeren van Molenbeek, Sint-Gillis en Schaarbeek die er lol in scheppen om in de Vlaamse randgemeenten wat mensen tot moes te trappen of inbraken met geweld te plegen. Vlaanderen zal dan bijzonder weinig kunnen doen om de uitdijnende criminaliteit, werkloosheid etc. in het Brusselse te kunnen tegengaan.

Brussel is een tikkende tijdbom middenin Vlaanderen, en door uw toedoen zullen we de bom in handen van de PS moeten laten moeten. Die zal ze laten tikken en met genoegen laten ontploffen, tot in de uithoeken van Vlaams-Brabant.

Pericles
1 juni 2009, 18:28
Geraardsbergen, vorige week. Een paar verloren, losgeslagen jongeren slaan op klaarlichte dag een oude vrouw tot moes voor 50 euro. Voor haar voordeur in hartje Geraardsbergen. De jongeren komen uit buurgemeente Lessen, Wallonië dus. Misschien met de trein, misschien per fiets. Autochtonen waarschijnlijk, maar dat terzijde. Parket pakt een paar verdachten op maar kan ze niet vasthouden, ondermeer "omdat er drie parketten verantwoordelijk zijn": een Vlaams, een Waals en het Brusselse. Die zijn niet akkoord om de betreffende jongeren vast te zetten.

Als ge in Dilbeek, Grimbergen of Halle woont, dan zal dit u iets zeggen: als binnen vijf jaar Brussel buitenland geworden zal zijn dankzij de meer kortzichtigen onder de Vlaamsnationalisten, dan is het (Nederlandsonkundig) parket van Brussel verantwoordelijk voor al de losgeslagen jongeren van Molenbeek, Sint-Gillis en Schaarbeek die er lol in scheppen om in de Vlaamse randgemeenten wat mensen tot moes te trappen of inbraken met geweld te plegen. Vlaanderen zal dan bijzonder weinig kunnen doen om de uitdijnende criminaliteit, werkloosheid etc. in het Brusselse te kunnen tegengaan.

Brussel is een tikkende tijdbom middenin Vlaanderen, en door uw toedoen zullen we de bom in handen van de PS moeten laten moeten. Die zal ze laten tikken en met genoegen laten ontploffen, tot in de uithoeken van Vlaams-Brabant.

Als dat het probleem is, en Brussel neemt zijn verantwoordelijkheid niet ,dan bouwen we er een muur rond of zetten we op elke invalsweg douaneposten.
Voila, probleem opgelost.

Pelgrim
1 juni 2009, 18:33
ok, dat was even lachen, maar nu serieus aub.

E. Gidius
1 juni 2009, 19:03
Als dat het probleem is, en Brussel neemt zijn verantwoordelijkheid niet ,dan bouwen we er een muur rond of zetten we op elke invalsweg douaneposten.
Voila, probleem opgelost.

Is dat het niveau waarop de Vlaamse onafhankelijkheid voorbereid wordt...? Indien ja, dan hoeft het voor mij niet.

Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel, of minstens zonder vooruitzicht op een nauwe band tussen Brussel en Vlaanderen, is sowieso waanzin. We zullen er dan een pak slechter aan toe zijn dan nu, op vele fronten.

Rr00ttt
1 juni 2009, 19:31
Is dat het niveau waarop de Vlaamse onafhankelijkheid voorbereid wordt...? Indien ja, dan hoeft het voor mij niet.

Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel, of minstens zonder vooruitzicht op een nauwe band tussen Brussel en Vlaanderen, is sowieso waanzin. We zullen er dan een pak slechter aan toe zijn dan nu, op vele fronten.


Ik blijf nochthans erg op mijn honger zitten wat betreft argumenten voor een verder uistellen van vlaamse onafhankelijkheid omwille van Brussel.

Uw voorbeeld slaat op niks, want de realiteit is dat in Belgique wallonië het justitiebeleid voor het hele land bepaalt. M.a.w. de huidige situatie is veel slechter dan degene waarin de 'PS brussel als tijdbom zal gebruiken', want momenteel is Brussel weliswaar een tijdbom, maar ook Mechelen, Antwerpen enz.

If anything zal een onafhankelijk vlaanderen zich beter kunnen wapenen tegenover 'grensoverschrijdende' criminaliteit uit Brussel.

Pericles
1 juni 2009, 19:35
Is dat het niveau waarop de Vlaamse onafhankelijkheid voorbereid wordt...? Indien ja, dan hoeft het voor mij niet.

Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel, of minstens zonder vooruitzicht op een nauwe band tussen Brussel en Vlaanderen, is sowieso waanzin. We zullen er dan een pak slechter aan toe zijn dan nu, op vele fronten.

Er zal altijd een nauwe band met de rest van Vlaanderen blijven bestaan, om de eenvoudige reden dat Brussel omgeven is door Vlaanderen.

captain jack
1 juni 2009, 21:31
Er zal altijd een nauwe band met de rest van Vlaanderen blijven bestaan, om de eenvoudige reden dat Brussel omgeven is door Vlaanderen.

Zonder dat we er nog iets in de pap te brokken hebben...

Rr00ttt
1 juni 2009, 22:15
Zonder dat we er nog iets in de pap te brokken hebben...

Net het tegenovergestelde. De spanningen tussen Brussel en Vlaanderen vloeien nu voort uit drie zaken.

1. de pogingen van de francofonie om stukken vlaanderen bij Brussel te annexeren
2. het niet naleven van de taalwetten.
3. het 2 tegen 1 verhaal waarbij Brussel en Wallonië samenspannen tegen Vlaanderen, waardoor de meerderheid van de bevolking in een minderheidspositie geduwd wordt.

Bij een onafhankelijk vlaanderen vallen 1 en 3 weg.

Zelfs de meest rabiate FDF-er zal zijn dromen van groot-brussel noodgedwongen opgeven als de taalgrens een landsgrens wordt.

Blijft dus nog over 2. Het lijkt me dat vlaanderen in een 1-1 verhaal tov Brussel pakken sterker staat dan in een 1-2 verhaal tov Brussel en Wallonië. Gezien de afhankelijkheid van Vlaanderen zal Brussel bovendien snel eieren voor zijn geld kiezen en een goede relatie met VL nastreven.

E. Gidius
1 juni 2009, 22:17
Gezien de afhankelijkheid van Vlaanderen zal Brussel bovendien snel eieren voor zijn geld kiezen en een goede relatie met VL nastreven.

Het probleem is dat niemand van enige betekenis is Vlaanderen dit scenario actief nastreeft.

Fieseler
1 juni 2009, 22:47
Het probleem is dat niemand van enige betekenis is Vlaanderen dit scenario actief nastreeft.

Toch wel hoor.
Lees er Doorbraak (VVB) eens op na van deze week.
Crols.
Sterk hoor...

Jaani_Dushman
1 juni 2009, 22:51
Toch wel hoor.
Lees er Doorbraak (VVB) eens op na van deze week.
Crols.
Sterk hoor...Crols is net voorstander van een geamputeerd Vlaanderen (een Vlaanderen zonder haar hoofdstad). Hoe dat sujet een podium krijgt in Doorbraak, is me een totaal mysterie.

captain jack
1 juni 2009, 22:52
Net het tegenovergestelde. De spanningen tussen Brussel en Vlaanderen vloeien nu voort uit drie zaken.

1. de pogingen van de francofonie om stukken vlaanderen bij Brussel te annexeren
2. het niet naleven van de taalwetten.
3. het 2 tegen 1 verhaal waarbij Brussel en Wallonië samenspannen tegen Vlaanderen, waardoor de meerderheid van de bevolking in een minderheidspositie geduwd wordt.

Bij een onafhankelijk vlaanderen vallen 1 en 3 weg.

Zelfs de meest rabiate FDF-er zal zijn dromen van groot-brussel noodgedwongen opgeven als de taalgrens een landsgrens wordt.

Blijft dus nog over 2. Het lijkt me dat vlaanderen in een 1-1 verhaal tov Brussel pakken sterker staat dan in een 1-2 verhaal tov Brussel en Wallonië. Gezien de afhankelijkheid van Vlaanderen zal Brussel bovendien snel eieren voor zijn geld kiezen en een goede relatie met VL nastreven.

Dat zijn uw pijnpunten. Ik had eerder andere problemen voor ogen.
Wat garandeert de tweetaligheid van de stad op de lange duur in een scenario met twee/drie onafhankelijke staten?

Pericles
2 juni 2009, 06:36
Dat zijn uw pijnpunten. Ik had eerder andere problemen voor ogen.
Wat garandeert de tweetaligheid van de stad op de lange duur in een scenario met twee/drie onafhankelijke staten?

Het feit dat er in Vlaanderen faciliteitengemeenten zijn. Raken aan het tweetalig karakter van Brussel is afschaffen van de taalfaciliteiten in Vlaanderen.

Niko Bellic
2 juni 2009, 06:52
Het feit dat er in Vlaanderen faciliteitengemeenten zijn. Raken aan het tweetalig karakter van Brussel is afschaffen van de taalfaciliteiten in Vlaanderen.

Mag ik daaruit afleiden dat jij in een onafhankelijk Vlaanderen de faciliteiten wil laten voortbestaan?

Pericles
2 juni 2009, 07:09
Mag ik daaruit afleiden dat jij in een onafhankelijk Vlaanderen de faciliteiten wil laten voortbestaan?

Liever niet uiteraard. Maar als de prijs ervoor hoog genoeg is, als het hen werkelijk pijn doet. En als het ons niet meer aanstaat, kunnen we ze nog altijd afschaffen. Het behoud van de faciliteiten moet de franstaligen uiteraard minstens 10 keer meer kosten dan ons.

Fieseler
2 juni 2009, 10:03
Dat zijn uw pijnpunten. Ik had eerder andere problemen voor ogen.
Wat garandeert de tweetaligheid van de stad op de lange duur in een scenario met twee/drie onafhankelijke staten?


Wat garandeert de tweetaligheid in een Belgische werkelijkheid?

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 11:00
'Brussel' wordt keer op keer opgeworpen als het grote argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. 'En wat gaat ge met Brussel doen?'

Tja, als we niets doen en binnen België blijven, is het duidelijk wat er gaat gebeuren. Bij het ontstaan van België was Brussel (of beter: het grondgebied van de huidige 19) bijna volledig Vlaams. Nu flirten de Vlamingen met de 10%-drempel (althans wat het aantal stemmen betreft). Tegelijk worden we geconfronteerd met een snelle verfransing van Vlaams-Brabant. Conclusie: wanneer we binnen België blijven, verliezen we niet alleen Brussel, maar ons gehele hartland.

Ik denk dus dat Vlaanderen voor onafhankelijkheid moet kiezen. Liefst met Brussel, dat we het statuut aanbieden van tweetalige hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen. Desnoods zonder Brussel, dat ligt waar het ligt en dus met Vlaanderen een modus vivendi zal moeten vinden. Mag ik er trouwens wijzen dat we nu al een behoorlijk bizarre situatie kennen: de politieke instellingen van het Vlaams Gewest liggen in het Brussels Gewest, en Vlaanderen heeft een hoofdstad waarover het inzake gewestbevoegdheden niets te vertellen heeft. Waarom zou een analoge situatie niet kunnen bestaan na de onafhankelijkheid?

Ondanks de vele nadelen, biedt de internationalisering van Brussel inderdaad misschien ook perspectieven. Maar voorlopig merken we daar nog niet al te veel van. De politieke vertegenwoordigers van de Brusselse bevolking zijn in meerderheid rabiaat Franstalig en rabiaat anti-Vlaams.

E. Gidius
2 juni 2009, 11:11
Ondanks de vele nadelen, biedt de internationalisering van Brussel inderdaad misschien ook perspectieven. Maar voorlopig merken we daar nog niet al te veel van. De politieke vertegenwoordigers van de Brusselse bevolking zijn in meerderheid rabiaat Franstalig en rabiaat anti-Vlaams.

Wat anderen doen en denken, daar kunnen we maar weinig aan veranderen. Maar wat het VB wil doen om de Brusselaars in een andere richting te sturen, dat blijft een zwart gat.

Het VB zou het "syndicaat" kunnen worden van de vele ontevreden Brusselaars van diverse afkomst die een andere richting willen inslaan dan de huidige, maar stoot ze voorlopig vooral af.

boerenverstand
2 juni 2009, 14:08
'Brussel' wordt keer op keer opgeworpen als het grote argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. 'En wat gaat ge met Brussel doen?'

Tja, als we niets doen en binnen België blijven, is het duidelijk wat er gaat gebeuren. Bij het ontstaan van België was Brussel (of beter: het grondgebied van de huidige 19) bijna volledig Vlaams. Nu flirten de Vlamingen met de 10%-drempel (althans wat het aantal stemmen betreft). Tegelijk worden we geconfronteerd met een snelle verfransing van Vlaams-Brabant. Conclusie: wanneer we binnen België blijven, verliezen we niet alleen Brussel, maar ons gehele hartland.

Ik denk dus dat Vlaanderen voor onafhankelijkheid moet kiezen. Liefst met Brussel, dat we het statuut aanbieden van tweetalige hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen. Desnoods zonder Brussel, dat ligt waar het ligt en dus met Vlaanderen een modus vivendi zal moeten vinden. Mag ik er trouwens wijzen dat we nu al een behoorlijk bizarre situatie kennen: de politieke instellingen van het Vlaams Gewest liggen in het Brussels Gewest, en Vlaanderen heeft een hoofdstad waarover het inzake gewestbevoegdheden niets te vertellen heeft. Waarom zou een analoge situatie niet kunnen bestaan na de onafhankelijkheid?

Ondanks de vele nadelen, biedt de internationalisering van Brussel inderdaad misschien ook perspectieven. Maar voorlopig merken we daar nog niet al te veel van. De politieke vertegenwoordigers van de Brusselse bevolking zijn in meerderheid rabiaat Franstalig en rabiaat anti-Vlaams.

Karim,
gesteld dat je Brussel erbij wilt ,hoe ga je het onintegreerbaar deel van Brussel "integreren" ? Ik denk aan Molenbeek, Anderlecht, St-Joost,...enfin,moslimfundamentalisme, boerka's, no go areas,.....is dat nog oplosbaar ?
Ruw gezegd, administraties zijn verplaatsbaar, lokale bevolking niet.

Shadowke
2 juni 2009, 14:14
boerenverstand, het is ook mogelijk om grote kuis te houden in Brussel.
alle buitenlanders moet zich integreren, Nederlands leren en onze normen/waarden/taal/cultuur respecteren of anders uitwijzing.
alsook een strenge migratievoorwaarden om de migratie een halt toe te roepen.

Karim Van Overmeire
2 juni 2009, 15:12
Ik denk dat u daar een punt heeft. Een charme-offensief naar deze Brusselaars is natuurlijk niet evident voor een partij die overal in de oppositie zit (en zelfs voor de Vlamingen als groep - geen enkele van de 19 burgemeesters is een Vlaming). Maar er zou meer kunnen gebeuren.

E. Gidius
2 juni 2009, 15:48
Ik denk dat u daar een punt heeft. Een charme-offensief naar deze Brusselaars is natuurlijk niet evident voor een partij die overal in de oppositie zit (en zelfs voor de Vlamingen als groep - geen enkele van de 19 burgemeesters is een Vlaming). Maar er zou meer kunnen gebeuren.

Programmatorisch en in de communicatie kan de essentie toch al gebeuren? Dat hebben jullie in eigen hand.

Als het u interesseert: deze draad gaat daarover: De Brusselpolitiek van het Vlaams Belang (http://forum.politics.be/showthread.php?t=122203)

E. Gidius
2 juni 2009, 18:03
Programmatorisch en in de communicatie kan de essentie toch al gebeuren? Dat hebben jullie in eigen hand.

Als het u interesseert: deze draad gaat daarover: De Brusselpolitiek van het Vlaams Belang (http://forum.politics.be/showthread.php?t=122203)

In die draad vroeg iemand: geef eens enkele standpunten die het VB in Brussel zou moeten innemen om een deel van de allochtonen voor zich te winnen?

Dit is in mijn ogen de lijn die zou kunnen gevolgd worden:

Laten vallen:
- aanvallen op de islam an sich
- aanvallen op niet-extreme uitingen van anders-zijn

Inzetten op:
- misdaadbestrijding
- openbare veiligheid
- verbetering van het gerechtelijk apparaat
- een vlottere integratie
- vergroting van de Vlaamse invloed en de voordelen daarvan voor de migranten
- constructieve uitwegen voor het groeiend etnisch jeugdproletariaat

Ik vind het al prachtig dat u bereid bent van hierover na te denken.

bruggeman
2 juni 2009, 18:40
Als dat het probleem is, en Brussel neemt zijn verantwoordelijkheid niet ,dan bouwen we er een muur rond of zetten we op elke invalsweg douaneposten.
Voila, probleem opgelost.

Welke pillen slik jij om zo mooi te kunnen dromen? Zeg, en wie is er komen roepen van: Ich bin ein 'BRUSSELEIR' Vlaamse Brusselaars zijn GEEN "UnderVlamingen" laat dit duidelijk zijn!!!

Pelgrim
2 juni 2009, 19:06
Inderdaad, Vlaamse brusselaars zijn geen ondervlamingen maar gewoon Vlamingen.

Brussel opgeven betekent de Vlamingen in Brussel aan hun lot overlaten in een hen vijandig gezinde politieke entiteit.

Rr00ttt
2 juni 2009, 23:23
Dat zijn uw pijnpunten. Ik had eerder andere problemen voor ogen.
Wat garandeert de tweetaligheid van de stad op de lange duur in een scenario met twee/drie onafhankelijke staten?


Er is niks dat dat garandeert, maar dat is nu ook al enkel op papier het geval en de evolutie terzake verloopt niet gunstig.

Het is nu enkel maar wachten op de "vlaamse" politicus die wat er nog rest voor een bord linzensoep verpatst. En reken maar dat die te vinden valt.

Rr00ttt
2 juni 2009, 23:31
Inderdaad, Vlaamse brusselaars zijn geen ondervlamingen maar gewoon Vlamingen.

Brussel opgeven betekent de Vlamingen in Brussel aan hun lot overlaten in een hen vijandig gezinde politieke entiteit.

Face it een significant deel van de vlamingen in Brussel voelen zich eerder internationaal dan vlaams, voor hen moeten we het niet laten.

Voor degenen die zich wel echt vlaming voelen, jullie kunnen desgewenst asiel krijgen :p, maar het is niet redelijk om rompvlaanderen te laten opdraaien voor zo weinig mensen, waarvan ik me trouwens afvraag hoe hun leven anders zou zijn in een onafhankelijk brussels vs de huidige situatie.

Jaani_Dushman
2 juni 2009, 23:43
'Brussel' wordt keer op keer opgeworpen als het grote argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. 'En wat gaat ge met Brussel doen?'Laat ik nu net een groot verdediger van de Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Maar wel iemand die zijn hoofdstad niet zomaar wil loslaten. Iemand die vindt dat we vandaag (en liever gisteren al!) een Brussel-strategie moeten uitwerken. Vlaanderen heeft immers alle troeven in handen om haar hoofdstad terug op te nemen, alleen ontbreekt het haar aan lef en/of visie.

Ik denk dus dat Vlaanderen voor onafhankelijkheid moet kiezen. Liefst met Brussel, dat we het statuut aanbieden van tweetalige hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen.Zeker. Daar hoeft u mij niet meer van te overtuigen.

Desnoods zonder Brussel, dat ligt waar het ligt en dus met Vlaanderen een modus vivendi zal moeten vinden. Mag ik er trouwens wijzen dat we nu al een behoorlijk bizarre situatie kennen: de politieke instellingen van het Vlaams Gewest liggen in het Brussels Gewest, en Vlaanderen heeft een hoofdstad waarover het inzake gewestbevoegdheden niets te vertellen heeft. Waarom zou een analoge situatie niet kunnen bestaan na de onafhankelijkheid?Vindt u het dan een goede situatie dat Vlaanderen geen inspraak heeft over het openbaar vervoer dat zijn honderdduizenden pendelaars in zijn hoofdstad vervoert, en dat Brussel geen inspraak heeft over haar luchthaven en grote delen van haar ring?
Vindt u het normaal dat Brussel als kernstad fungeert binnen de Vlaamse Ruit maar dat Vlaanderen zich niet kan moeien binnen de uitbouw van de stad zelf?
Vindt u het normaal dat terwijl een groot deel van de Vlaamse dienstensector zich in Brussel bevindt, en quasi de hele Brusselse industrie zich op Vlaams grondgebied bevindt, beide door verschillende regeringen bestuurd worden?
De fusie van het Vlaamse met het Brussels Hoofdstedelijke Gewest is even logisch, als dat Parijs deel uitmaakt van Frankrijk.

Jaani_Dushman
2 juni 2009, 23:44
Karim,
gesteld dat je Brussel erbij wilt ,hoe ga je het onintegreerbaar deel van Brussel "integreren" ? Ik denk aan Molenbeek, Anderlecht, St-Joost,...enfin,moslimfundamentalisme, boerka's, no go areas,.....is dat nog oplosbaar ?
Ruw gezegd, administraties zijn verplaatsbaar, lokale bevolking niet.Problemen oplossen door je kop in het zand te steken, is in het verleden weinig effectief gebleken. :|

Pericles
3 juni 2009, 06:54
Wat anderen doen en denken, daar kunnen we maar weinig aan veranderen. Maar wat het VB wil doen om de Brusselaars in een andere richting te sturen, dat blijft een zwart gat.

Het VB zou het "syndicaat" kunnen worden van de vele ontevreden Brusselaars van diverse afkomst die een andere richting willen inslaan dan de huidige, maar stoot ze voorlopig vooral af.

Wat wil u. Ze worden gepamperd door de PS, die hen belooft dat ze op kosten van de Vlamingen, zonder problemen verder op hun gat mogen zitten.

E. Gidius
3 juni 2009, 07:15
Wat wil u. Ze worden gepamperd door de PS, die hen belooft dat ze op kosten van de Vlamingen, zonder problemen verder op hun gat mogen zitten.

Zoek er eens een paar op en praat met hen. Meer en meer zijn de PS-bevoogding spuugzat. Als ze geen gehoor vinden bij de Vlamingen, lopen ze het risico uiteindelijk terecht te komen bij etnische partijen of fundamentalisten.

Alleen Vlaanderen is in staat een oplossing te bieden voor de enorme problemen van Brussel. Dat besef dringt, druppeltje voor druppeltje, door. Ook en misschien zelfs op de eerste lpaats bij allochtonen.

Pericles
3 juni 2009, 07:29
Zoek er eens een paar op en praat met hen. Meer en meer zijn de PS-bevoogding spuugzat. Als ze geen gehoor vinden bij de Vlamingen, lopen ze het risico uiteindelijk terecht te komen bij etnische partijen of fundamentalisten.

Alleen Vlaanderen is in staat een oplossing te bieden voor de enorme problemen van Brussel. Dat besef dringt, druppeltje voor druppeltje, door. Ook en misschien zelfs op de eerste lpaats bij allochtonen.

De PS heeft er alles aan gedaan om het aatal franstaligen is Brussel te verhogen. Iedereen mocht immigreren , fundamentalistisch moslims, afrikaanse analfabeten, enz... als ze maar frans spraken . Eerdekens heeft het bestaan van deze, tegen Vlamingen en Vlaanderen gerichtte politiek trouwens toegegeven. Nu zitten ze in Brussel met een massa volk waar ze niets mee kunnen aanvangen en wij Vlamingen zouden die problemen dan maar moeten oplossen. Als ik het kan beletten, toch niet met mijn geld.

E. Gidius
3 juni 2009, 07:38
De PS heeft er alles aan gedaan om het aatal franstaligen is Brussel te verhogen. Iedereen mocht immigreren , fundamentalistisch moslims, afrikaanse analfabeten, enz... als ze maar frans spraken . Eerdekens heeft het bestaan van deze, tegen Vlamingen en Vlaanderen gerichtte politiek trouwens toegegeven. Nu zitten ze in Brussel met een massa volk waar ze niets mee kunnen aanvangen en wij Vlamingen zouden die problemen dan maar moeten oplossen. Als ik het kan beletten, toch niet met mijn geld.

Als ik u goed begrijp, is het in het belang van Vlaanderen om de problemen die de PS gecreëerd heeft welig te laten tieren en desgevallend tot een explosie te laten komen. U zegt dit vlakaf, goed wetende waar Brussel ligt en welke rol het speelt in de Vlaamse economie en samenleving.

Welaan dan, dat is dan een verschil tussen u en mij.

Pericles
3 juni 2009, 07:46
Als ik u goed begrijp, is het in het belang van Vlaanderen om de problemen die de PS gecreëerd heeft welig te laten tieren en desgevallend tot een explosie te laten komen. U zegt dit vlakaf, goed wetende waar Brussel ligt en welke rol het speelt in de Vlaamse economie en samenleving.

Welaan dan, dat is dan een verschil tussen u en mij.

Die mannen zijn niet geïnteresseerd in Vlaanderen, maar in de mogelijkheid om al dan niet op hun gat te zitten. De PS belooft hen dat. Wel dat de PS hun belofte dan maar nakomt en ik zeg u, als ik het enigszinds kan beletten, niet met mijn geld.

Zwartengeel
3 juni 2009, 07:51
De PS heeft er alles aan gedaan om het aatal franstaligen is Brussel te verhogen. Iedereen mocht immigreren , fundamentalistisch moslims, afrikaanse analfabeten, enz... als ze maar frans spraken . Eerdekens heeft het bestaan van deze, tegen Vlamingen en Vlaanderen gerichtte politiek trouwens toegegeven. Nu zitten ze in Brussel met een massa volk waar ze niets mee kunnen aanvangen en wij Vlamingen zouden die problemen dan maar moeten oplossen. Als ik het kan beletten, toch niet met mijn geld.

In de Rand schreeuwt men om opgeleide arbeidskrachten. Ik weet niet hoe de situatie de laatste tijd geëvolueerd is, maar een paar jaar terug bleven er rond de luchthaven in Zaventem ontelbare arbeidsplaatsen gewoon openstaan omdat er geen geschikt personeel gevonden kon worden. Dus zeggen dat Vlaanderen niets zou kunnen aanvangen met die mensen is wel heel kort door de bocht.

E. Gidius
3 juni 2009, 07:54
Die mannen zijn niet geïnteresseerd in Vlaanderen

U vergist zich. Onwetendheid is daar de oorzaak van.

Pelgrim
3 juni 2009, 08:02
Die mannen zijn niet geïnteresseerd in Vlaanderen, maar in de mogelijkheid om al dan niet op hun gat te zitten. De PS belooft hen dat. Wel dat de PS hun belofte dan maar nakomt en ik zeg u, als ik het enigszinds kan beletten, niet met mijn geld.

Bent u al eens langdurig werkloos geweest? Tenzij u in de criminaliteit belandt (et alle bijhorende risicos vandien) is op uw gat zitten zowat het enige dat u kan gaan doen, voor de rest is het vooral bijeen schrapen wat er te vinden valt want de uitkeringen zijn niet van die aard dat je er een gezellig zorgenloos luxeleventje mee hebt.
De bepampering door de PS werd niet gevraagd door die mensen, ze is zo gegroeid als gevolg van het economisch leegzuigen door de Belgische bourgeoisie. Veel van 'die mannen' staan te trappelen om werk zodat ze ook een normaal leven kunnen hebben, maar kunnen niet door decennialang wanbeleid van de Franstalige politieke wereld. Een van de grootste redenen van werkloosheid is niet toevallig gebrek aan kennis Nederlands. En ook niet toevallig staan ze nu massaal aan te schuiven aan Nederlandstalige scholen.

Ik heb het al eens gezegd, moest dat in Irun, Barcelona of Cardiff gebeuren dat immigranten massaal staan aan te schuiven voor onderwijs in de lokale taal, men zou er haast volksfeesten organiseren om dat te vieren. De lompe flamingantjes van hier kunnen alleen maar eens vies kijken... :?

Pericles
3 juni 2009, 11:42
U vergist zich. Onwetendheid is daar de oorzaak van.

U weet het wel zeker. laat mij niet lachen. Iemand die een andere mening dan u heeft is onwetend, van zelfoverschatting gesproken. Uw argumenten zijn naar mijn bescheiden mening tot op heden weinig doorslaggevend.

Ik herinner mij nog goed de tijd dat men in Vlaanderen werkloze Brusselaars, dus veelal allochtonen, vroeg in Vlaanderen te komen werken, de respons was bedroevend laag. Nee ze blijven liever in Brussel op hun gat zitten met steun van de PS, die daar Vlaams geld voor nodig heeft, dat u blijkbaar bereid bent te blijven geven.

E. Gidius
3 juni 2009, 11:46
Iemand die een andere mening dan u heeft is onwetend

Een aantrekkelijk idee! Maar ik zou het toch liever zeker weten, dus begeef u eens naar Molenbeek, praat met een paar allochtonen, en als u dan nog hetzelfde denkt zal ik me erbij neerleggen.

Pericles
3 juni 2009, 11:48
Bent u al eens langdurig werkloos geweest? Tenzij u in de criminaliteit belandt (et alle bijhorende risicos vandien) is op uw gat zitten zowat het enige dat u kan gaan doen, voor de rest is het vooral bijeen schrapen wat er te vinden valt want de uitkeringen zijn niet van die aard dat je er een gezellig zorgenloos luxeleventje mee hebt.
De bepampering door de PS werd niet gevraagd door die mensen, ze is zo gegroeid als gevolg van het economisch leegzuigen door de Belgische bourgeoisie. Veel van 'die mannen' staan te trappelen om werk zodat ze ook een normaal leven kunnen hebben, maar kunnen niet door decennialang wanbeleid van de Franstalige politieke wereld. Een van de grootste redenen van werkloosheid is niet toevallig gebrek aan kennis Nederlands. En ook niet toevallig staan ze nu massaal aan te schuiven aan Nederlandstalige scholen.

Ik heb het al eens gezegd, moest dat in Irun, Barcelona of Cardiff gebeuren dat immigranten massaal staan aan te schuiven voor onderwijs in de lokale taal, men zou er haast volksfeesten organiseren om dat te vieren. De lompe flamingantjes van hier kunnen alleen maar eens vies kijken... :?

De PS heeft deze mensen binnengehaald om het aantal francophonen in Brussel te verhogen, Eerdekens heeft dit trouwens toegegeven. Zij hebben ze binnengehaald, zij zijn er verantwoordelijk voor.

Bovendien , er was tot voor kort werk genoeg in Vlaanderen. er werd beroep gedaan op werkloze Brusselaars, wel ze wilden niet komen of slechts in zeer geringe mate.

Pericles
3 juni 2009, 11:53
Een aantrekkelijk idee! Maar ik zou het toch liever zeker weten, dus begeef u eens naar Molenbeek, praat met een paar allochtonen, en als u dan nog hetzelfde denkt zal ik me erbij neerleggen.

Ik heb ze van heel dichtbij gezien die mannen waarover u spreekt. Tijdens een overval op mijn kantoor. Het waren sympatieke mensen ,we mochten blijven leven. Vertel mij dus niets van ervaringen vriend. Als ik u was zou ik in Molenbeek toch niet te veel alleen op straat rondlopen.

k9
3 juni 2009, 12:02
'Brussel' wordt keer op keer opgeworpen als het grote argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. 'En wat gaat ge met Brussel doen?'

Tja, als we niets doen en binnen België blijven, is het duidelijk wat er gaat gebeuren. Bij het ontstaan van België was Brussel (of beter: het grondgebied van de huidige 19) bijna volledig Vlaams. Nu flirten de Vlamingen met de 10%-drempel (althans wat het aantal stemmen betreft).

Brussel was qua grondgebied nooit vlaamse maar brabants, ook de bevolking sprak geen vlaams er bestond toen geen vlaams wel een heleboel plaatselijke dialecten waaruit later het nederlands ontstond . Het beste wat je dus kan zeggen is dat ze een gelijkaardig taaltje spraken in de regio .




Tegelijk worden we geconfronteerd met een snelle verfransing van Vlaams-Brabant. Conclusie: wanneer we binnen België blijven, verliezen we niet alleen Brussel, maar ons gehele hartland.
Snelle verfransing? Dan zou ik daar toch cijfers van willen zien, de verfransing gaat maar heel traag verder de laatste jaren en is puur migratie vanuit brussel.

En vlaanderen kan enkel delen van vlaanderen verkiezen als vlaamse politici daaarmee akkoord zijn.



Ik denk dus dat Vlaanderen voor onafhankelijkheid moet kiezen. Liefst met Brussel, dat we het statuut aanbieden van tweetalige hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen. Desnoods zonder Brussel, dat ligt waar het ligt en dus met Vlaanderen een modus vivendi zal moeten vinden. Mag ik er trouwens wijzen dat we nu al een behoorlijk bizarre situatie kennen: de politieke instellingen van het Vlaams Gewest liggen in het Brussels Gewest, en Vlaanderen heeft een hoofdstad waarover het inzake gewestbevoegdheden niets te vertellen heeft. Waarom zou een analoge situatie niet kunnen bestaan na de onafhankelijkheid?
Omdat je dan het belgische kader kwijt bent. Indien je het vergeet de "vlaamse gemeenschap" heeft wel wat te zeggen in brussel en daarnaast bestaat er een enorm wantrouwen in brussel van vlmaingen. Wat in grote mate komt dankzij het VB .

Daarnaast heb je nog zaken zoals belastingen die helemaal niet simpel zijn en die wel eens een ramp voor vlaanderen zou kunnen betekenen.



Ondanks de vele nadelen, biedt de internationalisering van Brussel inderdaad misschien ook perspectieven. Maar voorlopig merken we daar nog niet al te veel van. De politieke vertegenwoordigers van de Brusselse bevolking zijn in meerderheid rabiaat Franstalig en rabiaat anti-Vlaams.
De bevolking is dat niet, maar wantrouwt vlaanderen wel. Als het VB spreekt van assimileren, hun constante gekap op migranten en moslims, de vlaamse rand met de soms absurde wetten . je kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.

k9
3 juni 2009, 12:03
Ik heb ze van heel dichtbij gezien die mannen waarover u spreekt. Tijdens een overval op mijn kantoor. Het waren sympatieke mensen ,we mochten blijven leven. Vertel mij dus niets van ervaringen vriend. Als ik u was zou ik in Molenbeek toch niet te veel alleen op straat rondlopen.Alle allochtonen hebben je overvallen? Mai moet nogal een kantoor zijn.

E. Gidius
3 juni 2009, 12:13
Ik heb ze van heel dichtbij gezien die mannen waarover u spreekt. Tijdens een overval op mijn kantoor.

Ge zijt verbitterd, mijn beste, en gezien uw ervaring is daar reden voor. Desondanks ziet ge zelf de onzin van uw bewering hierboven in, daar ben ik zeker van.

Pericles
3 juni 2009, 12:28
Ge zijt verbitterd, mijn beste, en gezien uw ervaring is daar reden voor. Desondanks ziet ge zelf de onzin van uw bewering hierboven in, daar ben ik zeker van.

Verklaar u nader, wat is er precies onzinnig aan. Als u zegt dat het onzin is, moet u mij toch minstens zeggen waarom. Half allochtoon Molenbeek heeft al in den bak gezeten. Maar als u echt wil, doe er gerust een avontwandeling , maar kom achteraf dan niet janken he. Met hoeveel allochtone molenbeekenaars hebt u al gesproken ?

k9
3 juni 2009, 14:12
Verklaar u nader, wat is er precies onzinnig aan. Als u zegt dat het onzin is, moet u mij toch minstens zeggen waarom. Half allochtoon Molenbeek heeft al in den bak gezeten. Maar als u echt wil, doe er gerust een avontwandeling , maar kom achteraf dan niet janken he. Met hoeveel allochtone molenbeekenaars hebt u al gesproken ?
Het zijn dan wel geen molenbekenaars maar schaarbekenaars zullen wel niet zoveel verschillen zeker?

Vriendelijke mensen jaren gewoond.

Pericles
3 juni 2009, 14:59
Alle allochtonen hebben je overvallen? Mai moet nogal een kantoor zijn.

Natuurlijk niet, maar de gevangenissen zitten vol met die mannen , niet met autochtonen. Ik trek daaruit mijn conclusies. Bij mij komt er trouwens geen enkele meer binnen, ik ben mijn leven nog niet moe, ik neem geen risico's meer.

k9
3 juni 2009, 15:09
Natuurlijk niet, maar de gevangenissen zitten vol met die mannen , niet met autochtonen.
Nee er zit geen enkele autochtoon in de gevangenis :roll:

Armoede gaat hand in hand samen met misdaad, en ja allowhtonen in belgie maken het grootste deel van het arme deel van de bevolking uit.



Ik trek daaruit mijn conclusies. Bij mij komt er trouwens geen enkele meer binnen, ik ben mijn leven nog niet moe, ik neem geen risico's meer.
En wat zijn die: alle allochtonen zijn criminelen?

De opmerking van hierboven is goed, praat eens met een allochtoon je zal zien dat die niet verschillend is dan jou.

Pericles
3 juni 2009, 15:17
Nee er zit geen enkele autochtoon in de gevangenis :roll:

Armoede gaat hand in hand samen met misdaad, en ja allowhtonen in belgie maken het grootste deel van het arme deel van de bevolking uit.



En wat zijn die: alle allochtonen zijn criminelen?

De opmerking van hierboven is goed, praat eens met een allochtoon je zal zien dat die niet verschillend is dan jou.

Armoede heeft daar niets mee te maken, als ge arm zijt en ge hebt honger steel je voedsel en beroof je geen banken.
Het crimineel gedrag, vooral van Marokkanen is volgens Van San cultuurgebonden en volgens professor Vermeulen is de islam er verantwoordelijk voor. Volgens de islam is namelijk stelen van niet gelovigen geen zonde maar eerder een plicht. Dixit Vermeulen.

vlijmscherp
3 juni 2009, 15:19
Armoede heeft daar niets mee te maken, als ge arm zijt en ge hebt honger steel je voedsel en beroof je geen banken.
Het crimineel gedrag, vooral van Marokkanen is volgens Van San cultuurgebonden en volgens professor Vermeulen is de islam er de oorzaak van. Volgens de islam is namelijk stelen van niet gelovigen geen zonde maar eerder een plicht, aldus Vermeulen.

dus volgens jou is een moslim die niet steelt, geen echte moslim?

Pericles
3 juni 2009, 15:25
dus volgens jou is een moslim die niet steelt, geen echte moslim?


De niet gelovige proberen nadeel te berokkenen is de plicht, als ge niet durft stelen moet ge iets anders doen, bedriegen of oplichten bijvoorbeeld; anders zijt ge inderdaad geen goede moslim; het zijn niet mijn bevindingen , het zijn deze van professor Vermeulen, docent arabistiek aan de KUL en kenner van de islam.

k9
3 juni 2009, 15:45
Armoede heeft daar niets mee te maken, als ge arm zijt en ge hebt honger steel je voedsel en beroof je geen banken.
Ik zei arm, niet "stervende van hongersnood"



Het crimineel gedrag, vooral van Marokkanen is volgens Van San cultuurgebonden en volgens professor Vermeulen is de islam er verantwoordelijk voor. Volgens de islam is namelijk stelen van niet gelovigen geen zonde maar eerder een plicht. Dixit Vermeulen.

van san zei dat helemaal niet, die heeft enkel jeugdcriminaliteit bestudeerd zonder conclusies (als ik mij niet vergis) en Vermeulen is een debiel, altijd geweest.

Polen stelen net zoveel en zijn 100% katholiek, de kerk zegt dat dan ook?

k9
3 juni 2009, 15:46
De niet gelovige proberen nadeel te berokkenen is de plicht, als ge niet durft stelen moet ge iets anders doen, bedriegen of oplichten bijvoorbeeld; anders zijt ge inderdaad geen goede moslim; het zijn niet mijn bevindingen , het zijn deze van professor Vermeulen, docent arabistiek aan de KUL en kenner van de islam.

Je haalt ook islam en allochtoon door elkaar niet elke allochtoon is een moslim en omgekeerd.

Pericles
3 juni 2009, 15:56
Je haalt ook islam en allochtoon door elkaar niet elke allochtoon is een moslim en omgekeerd.

Ik had inderdaad duidelijker moeten zijn. Ik had het over moslims.

Pericles
3 juni 2009, 16:01
Ik zei arm, niet "stervende van hongersnood"




van san zei dat helemaal niet, die heeft enkel jeugdcriminaliteit bestudeerd zonder conclusies (als ik mij niet vergis) en Vermeulen is een debiel, altijd geweest.

Polen stelen net zoveel en zijn 100% katholiek, de kerk zegt dat dan ook?

Er zijn ook veel autochtone armen en in absolute cijfers zelfs meer dan bij allochtone moslims en die bestelen nogtans geen banken.
Waarom zou Vermeulen een debiel zijn ? Hij geeft al meer dan 30 jaar les aan de KUL. Als ge debiel zijt hou je dat normaal gezien zo lang niet vol. Zijn conclusies, net zoals deze van Van San passen niet in uw kraam, dat is alles.

k9
3 juni 2009, 16:40
Er zijn ook veel autochtone armen en in absolute cijfers zelfs meer dan bij allochtone moslims en die bestelen nogtans geen banken.
Waar haal je dat? Volgens jou bestaat er in belgie dus geen enkele autochtone bankovervaller?


Waarom zou Vermeulen een debiel zijn ? Hij geeft al meer dan 30 jaar les aan de KUL. Als ge debiel zijt hou je dat normaal gezien zo lang niet vol. Zijn conclusies, net zoals deze van Van San passen niet in uw kraam, dat is alles.

Nogmaals van san gaf deze conclusies helemaal niet, indien je dat toch blijft beweren bewijs het dan maar eens.

Als over Vermeulen: ik vind de man een debiel, altijd al gevonden . Zo'n uitspraak past bij hem maar gezien dat je hierboven van san ook volledig verzint , doe dat bewijs er ook maar bij.

Pericles
3 juni 2009, 17:18
Waar haal je dat? Volgens jou bestaat er in belgie dus geen enkele autochtone bankovervaller?



Nogmaals van san gaf deze conclusies helemaal niet, indien je dat toch blijft beweren bewijs het dan maar eens.

Als over Vermeulen: ik vind de man een debiel, altijd al gevonden . Zo'n uitspraak past bij hem maar gezien dat je hierboven van san ook volledig verzint , doe dat bewijs er ook maar bij.



Wij zijn in 2007 overvallen, toen waren de statistieken voor onze bank (een rampjaar, de premies voor onze globale bankpolis zijn naar aanleiding daarvan meer dan verdrievoudigd) 30 overvallen en luister goed, 29 keer betrof het allochtonen, bijna altijd van marokkaanse afkomst. Eén keer betrof het een autochtone Belg en die was naar het schijnt redelijk beschonken.

Van San en Vermeulen zijn op dit forum al uitgebreid aan bod gekomen. Ik herinner mij nog goed de momenten waarop Van san en later ook Vermeulen hun conclusies op TV kwamen uitleggen. Hetgeen ze kwamen zeggen stond links niet aan en op slag verdwenen ze voorgoed van het scherm.
Is zal eens aan Circe vragen dit alles eens voor jou op te zoeken, ik kan niet zo goed met internet en linken leggen overweg.

Rr00ttt
3 juni 2009, 19:30
Alleen Vlaanderen is in staat een oplossing te bieden voor de enorme problemen van Brussel. Dat besef dringt, druppeltje voor druppeltje, door. Ook en misschien zelfs op de eerste lpaats bij allochtonen.

Dat is simpelweg wishfull thinking van uw kant volgens mij. Vlaanderen zal zijn handen al meer dan vol hebben aan steden als Antwerpen, Mechelen enz.

Brussel is reddeloos verloren volgens mij - tenzij je er een haast militaire operatie van maakt -, vraag is dus alleen of je de rest van Vlaanderen nog mee in de put gaat slepen of een kans gaat geven zich te redden.

Shadowke
3 juni 2009, 19:34
kan geen kwaad met een meer militaire operatie.
dat heeft men gedaan in charleroi dus waarom kan dat niet in Brussel?

Rr00ttt
3 juni 2009, 19:39
Polen stelen net zoveel en zijn 100% katholiek, de kerk zegt dat dan ook?

Probleem met die redenering is wel een beetje dat Polen in de verste verte niet zoveel stelen als Marokkanen, niet waar?

k9
3 juni 2009, 21:04
Wij zijn in 2007 overvallen, toen waren de statistieken voor onze bank (een rampjaar, de premies voor onze globale bankpolis zijn naar aanleiding daarvan meer dan verdrievoudigd) 30 overvallen en luister goed, 29 keer betrof het allochtonen, bijna altijd van marokkaanse afkomst. Eén keer betrof het een autochtone Belg en die was naar het schijnt redelijk beschonken.
En? Jij bent represenatatief voor heel belgie?

Hoe weet je trouwens dat het altijd marokanen waren?



Van San en Vermeulen zijn op dit forum al uitgebreid aan bod gekomen. Ik herinner mij nog goed de momenten waarop Van san en later ook Vermeulen hun conclusies op TV kwamen uitleggen. Hetgeen ze kwamen zeggen stond links niet aan en op slag verdwenen ze voorgoed van het scherm.
Is zal eens aan Circe vragen dit alles eens voor jou op te zoeken, ik kan niet zo goed met internet en linken leggen overweg.

Van san ging over jongeren niet over alle allochtonen. En er waren problemen mee, zo gebruikte het rapport aanhoudingen ipv veroordelingen staat vol met Misschien , waarschijnlijk en wellicht houd geen rekening met sociaal-economische verschillen . Ten slotte komt godsdienst negrens in voor, enkel afkomst

Vermeulen geen idee wat die zou gezegd hebben hierover.


http://books.google.be/books?id=XLIEWeaFAoAC&printsec=frontcover

k9
3 juni 2009, 21:05
Probleem met die redenering is wel een beetje dat Polen in de verste verte niet zoveel stelen als Marokkanen, niet waar?

Volgens wie?

Pericles
3 juni 2009, 21:14
En? Jij bent represenatatief voor heel belgie?

Hoe weet je trouwens dat het altijd marokanen waren?



Van san ging over jongeren niet over alle allochtonen. En er waren problemen mee, zo gebruikte het rapport aanhoudingen ipv veroordelingen staat vol met Misschien , waarschijnlijk en wellicht houd geen rekening met sociaal-economische verschillen . Ten slotte komt godsdienst negrens in voor, enkel afkomst

Vermeulen geen idee wat die zou gezegd hebben hierover.


http://books.google.be/books?id=XLIEWeaFAoAC&printsec=frontcover


1) Ik ben niet repersentatiek voor gans belgië, alleen moeten we vaststellen dat de gevangenissen vol zitten met mensen van marokaanse afkomst, dat zal wel zijn redenen hebben zeker.

2) Een redelijk percentage werd opgepakt, vandaar dat we weten dat het marokanen waren.

3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?

E. Gidius
4 juni 2009, 06:24
3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?

Ik weet dat er veel meer Marokkanen in de gevangenissen zitten dan hun bevolkingsaandeel rechtvaardigt. Ik weet dat het straatgeweld door Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan door andere groepen. En ik ben zoals jij van oordeel dat onze regenten dat eigenlijk vrij simpele probleem op een abominabele manier aanpakken.

Ik ken het rapport Van San en ik las "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens. Daaruit blijkt dat er culturele, sociologische én religieuze redenen zijn voor het foutlopen van veel te veel Marokkaanse jongeren.

Ik ken de straten in Ribeaucourt, Zwarte Vijvers e.d.m. en ik weet wat zich daar afspeelt. Het is geen plaats waar je wil opgroeien, en veel te jonge kinderen zien en beleven daar dingen die je je kind niet toewenst.

Ik ken ook Marokkaanse jongeren die hun uiterste best doen om uit dat moeras te raken, en velen die er ook echt uitkomen. Vaak hebben ze meer fut en levensernst dan de doorsnee verwende Vlaamse jongeren. Die gasten verdienen onze steun, voor henzelf maar ook voor ons.

Als het VB "die mannen" die het verknoeien, echt wil aanpakken, zou het best beginnen met degenen die het goed doen, te erkennen en te steunen. Tenminste, als het de bedoeling is het probleem op te lossen en niet het in stand te houden. Want momenteel ziet het er eerder naar uit dat het VB de perfecte tegenhanger is van de traditionelen die het probleem lieten verrotten.

vlijmscherp
4 juni 2009, 07:14
1) Ik ben niet repersentatiek voor gans belgië, alleen moeten we vaststellen dat de gevangenissen vol zitten met mensen van marokaanse afkomst, dat zal wel zijn redenen hebben zeker.

2) Een redelijk percentage werd opgepakt, vandaar dat we weten dat het marokanen waren.

3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?

je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.

k9
4 juni 2009, 07:28
1) Ik ben niet repersentatiek voor gans belgië, alleen moeten we vaststellen dat de gevangenissen vol zitten met mensen van marokaanse afkomst, dat zal wel zijn redenen hebben zeker.

"vol van marokaanse afkomst" cijfers daarvan?


2) Een redelijk percentage werd opgepakt, vandaar dat we weten dat het marokanen waren.

Een aantal dus , je gaat er dan maar vanuit dat de rest dat ook was.


3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?

Nee

Maar vna san zegt dat niet hoor, ik geef je haar studie hierboven, waarom lees je die zelf eens niet.

Vermeulen? Zoals ik al zei: katholieke polen zijn net zo crimineel als marokaanse moslims (eigenlijk enkel de jognesn, de marokaanse meisjes zijn veel minder crimineel zelfs minder dan autochtoonse, zie van san rapport voor dat) gaat hij dan ook de conclusie trekken dat de kerk dat ook promoot?

Denk toch eens na voor jezelf ipv dat over te laten aan andere. Dat is wat mij het meeste stoort aan verkiezingen altijd, niet de politici maar de mensen die hen slaafs volgen zonder ooit na te denken.


En wat denk je dat het VB gaat doen? De meeste van die marokanen zullen hier geboren belgen zijn dan marokaanse afkomst, terugsturen kan daar gewoonweg niet mee.

Strengere straffen? Akkoord vind ik ook, maar kijk naar de VS: enorm strenge straffen maar wel meer misdrijven dan in belgie (%) dus straffen alleen is niet genoeg en daar faalt het programma van het VB compleet.

E. Gidius
4 juni 2009, 07:51
je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.

We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen. Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan. En ik zie nergens de wil om het eindelijk eens echt te gaan aanpakken, zoals je dat bijvoorbeeld wel al enkele jaren in Nederland ziet.

vlijmscherp
4 juni 2009, 07:54
We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen. Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan. En ik zie nergens de wil om het eindelijk eens echt te gaan aanpakken, zoals je dat bijvoorbeeld wel al enkele jaren in Nederland ziet.

ze zijn nu niet aan de macht en ze polariseren al, wat gaat dat zijn, mochten ze aan de macht komen?

k9
4 juni 2009, 08:07
We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen.
Jawel : hun programma, iets wat een ramp voor belgie en vlaanderen zal zijn.


Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan.
Burgeroorlog? Helemaal niet.

E. Gidius
4 juni 2009, 09:43
ze zijn nu niet aan de macht en ze polariseren al, wat gaat dat zijn, mochten ze aan de macht komen?

OK, maar niet interessant. Wat mij interesseert is wat nu gebeurt: dat degenen die het de voorbije 30 jaar laten rotten hebben dat nog steeds voortzetten, én hoe we daar gaan uitgeraken. Laat je asjeblief niet biologeren door het VB zeg, de problemen zijn erg genoeg.

vlijmscherp
4 juni 2009, 10:00
OK, maar niet interessant. Wat mij interesseert is wat nu gebeurt: dat degenen die het de voorbije 30 jaar laten rotten hebben dat nog steeds voortzetten, én hoe we daar gaan uitgeraken. Laat je asjeblief niet biologeren door het VB zeg, de problemen zijn erg genoeg.

dat is idd wat me nu interesseert, wat er nu gebeurt. en ik deel absoluut niet de mening van het VB over hoe het probleem ontstaan is (allemaal de fout van de islam) noch de oplossingen (islam buiten, extreem harde hand, ...).

Pericles
4 juni 2009, 10:18
"vol van marokaanse afkomst" cijfers daarvan?


Een aantal dus , je gaat er dan maar vanuit dat de rest dat ook was.



Nee

Maar vna san zegt dat niet hoor, ik geef je haar studie hierboven, waarom lees je die zelf eens niet.

Vermeulen? Zoals ik al zei: katholieke polen zijn net zo crimineel als marokaanse moslims (eigenlijk enkel de jognesn, de marokaanse meisjes zijn veel minder crimineel zelfs minder dan autochtoonse, zie van san rapport voor dat) gaat hij dan ook de conclusie trekken dat de kerk dat ook promoot?

Denk toch eens na voor jezelf ipv dat over te laten aan andere. Dat is wat mij het meeste stoort aan verkiezingen altijd, niet de politici maar de mensen die hen slaafs volgen zonder ooit na te denken.


En wat denk je dat het VB gaat doen? De meeste van die marokanen zullen hier geboren belgen zijn dan marokaanse afkomst, terugsturen kan daar gewoonweg niet mee.

Strengere straffen? Akkoord vind ik ook, maar kijk naar de VS: enorm strenge straffen maar wel meer misdrijven dan in belgie (%) dus straffen alleen is niet genoeg en daar faalt het programma van het VB compleet.

1)Kijk man , ik heb die kerels gezien en het waren Marokanen, ik kan dat nog wel herkennen.

2) Ontkennen dat de gevangenissen vol zitten met allochtonen en in het bijzonder van mensen van marokaanse afkomst, is hetzelfde als het bestaan van het zonlicht ontkennen. Nederland zit trouwens met hetzelfde probleem, u moet maar eens kijken naar het programma Opsporing verzocht, men zoekt daar in overweldigende meerderheid misdadigers van het Noord-Afrikaanse tijpe.

3) Waarom zou een actieve reimigratiepolitiek niet mogen toegepast worden . Veel Marokanen hebben een dubbele nationaliteit, het blijft een te overwegen optie.

4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden. Als studeren voor hen niet belangrijk is, dan moeten ze daar de gevolgen maar van dragen.

Pericles
4 juni 2009, 10:21
ze zijn nu niet aan de macht en ze polariseren al, wat gaat dat zijn, mochten ze aan de macht komen?

Ja wat wil je, als je de problemen 30 jaar laat verrotten , zoals E. Gidius terecht opmerkt, ontstaat op den duur een zekere polarisatie.

E. Gidius
4 juni 2009, 10:22
dat is idd wat me nu interesseert, wat er nu gebeurt. en ik deel absoluut niet de mening van het VB over hoe het probleem ontstaan is (allemaal de fout van de islam) noch de oplossingen (islam buiten, extreem harde hand, ...).

Mijn beste Vlijmscherp,

Ik weet dat je beter (d.i. correcter) ben dan dat, maar waarom moeten linksen als het over het onderwerp 'migranten & criminaliteit' gaat altijd, maar dan ook altijd, fixeren op het Vlaams Belang?

Kunnen jullie eens niet naar het onderwerp zelf komen, en een analyse maken zonder het VB daar van verre of dichtbij in te betrekken? Indien niet, dan toon je jammerlijk aan dat je niet in een oplossing geïnteresseerd bent. Indien wel, dan zal ik het met belangstelling lezen.

E. Gidius
4 juni 2009, 10:23
4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden.

Velen doen dat, Pericles. Waarom ga je daar niet op in en fixeer je je op het negatieve?

k9
4 juni 2009, 10:32
1)Kijk man , ik heb die kerels gezien en het waren Marokanen, ik kan dat nog wel herkennen.

Tuurlijk zoals die moordenaars van joe van holsbeek ook marokanen waren?



2) Ontkennen dat de gevangenissen vol zitten met allochtonen en in het bijzonder van mensen van marokaanse afkomst, is hetzelfde als het bestaan van het zonlicht ontkennen. Nederland zit trouwens met hetzelfde probleem, u moet maar eens kijken naar het programma Opsporing verzocht, men zoekt daar in overweldigende meerderheid misdadigers van het Noord-Afrikaanse tijpe.
Ik vraag je cijfers, dit rond de pot gedraai zal je niks opbrengen.



3) Waarom zou een actieve reimigratiepolitiek niet mogen toegepast worden . Veel Marokanen hebben een dubbele nationaliteit, het blijft een te overwegen optie.
Iemand die de nationaliteit gekregen heeft vind ik dat ook, de rest die hier geboren en getogen is niet.

Denk zelfs dat dit tegen bepaalde internationel verdragen is .



4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden. Als studeren voor hen niet belangrijk is, dan moeten ze daar de gevolgen maar van dragen.
De verantwoordelijkheid ligt idd ook ten dele daar, maar ook bij het onderwijs zelf en de hele maatschappij.

Pericles
4 juni 2009, 10:36
Velen doen dat, Pericles. Waarom ga je daar niet op in en fixeer je je op het negatieve?

Hier en daar zal er wel een zijn E.Gidius, ik ga dat niet ontkennen en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar u zult mij toch moeten gelijk geven dat het veel te weinig gebeurt.

In de school waar mijn kinderen gaan, ik geef toe, het is geen gemakkelijke school probeert men al jaren één leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste middelbaar te laten overleven, wel dat lukt nooit of haast nooit , dit terwijl kinderen van bijvoorbeeld Servische of Russische afkomst dat wel lukt en deze zelfs haast zo goed presteren als Vlaamse kinderen. Als je dit alles ziet, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er ergens een cultureel probleem is, of minstens een probleem van atitude . Het toppunt is dan nog dat ze achteraf gaan zeiken over het feit dan kun kinderen niet hoger op te sociale ladder komen. Wel, wie is daar verantwoordelijk voor, wij of zij. Als ik niet gestudeerd had , kon ik ook niet doen wat ik nu doe.

Pericles
4 juni 2009, 10:43
Tuurlijk zoals die moordenaars van joe van holsbeek ook marokanen waren?



Ik vraag je cijfers, dit rond de pot gedraai zal je niks opbrengen.



Iemand die de nationaliteit gekregen heeft vind ik dat ook, de rest die hier geboren en getogen is niet.

Denk zelfs dat dit tegen bepaalde internationel verdragen is .



De verantwoordelijkheid ligt idd ook ten dele daar, maar ook bij het onderwijs zelf en de hele maatschappij.

Ik ga erover stoppen man, als je de werkelijk niet onder ogen wil zien, dan is het nutteloos dat ik hier verder mijn tijd aan besteed. steek je kop maar verder in het zand. Het is niet door de werkelijkheid te ontkennen , dat ze daarom minder de werkelijkheid is. Ter informatie, in de draad, "eigen hoofddoek eerst" heeft Circe een link gelegd naar een aantal artikels die gaan over het verband tussen misdaad en islam, ga daar eens kijken.

k9
4 juni 2009, 10:50
Ik ga erover stoppen man, als je de werkelijk niet onder ogen wil zien, dan is het nutteloos dat ik hier verder mijn tijd aan besteed. steek je kop maar verder in het zand. Het is niet door de werkelijkheid te ontkennen , dat ze daarom minder de werkelijkheid is. Ter informatie, in de draad, "eigen hoofddoek eerst" heeft Circe een link gelegd naar een aantal artikels die gaan over het verband tussen misdaad en islam, ga daar eens kijken.

Je eigen koppige gelijk blijven verdedigen tegen rationele argumenten in is ook niet goed hoor. Je leest zelfs niet wat ik schrijf wat het eigenlijk nog erger maakt.

Spijtig dat je enkele keren met criminele allochtonen in aanraking bent gekomen, maar alle allochtonen dan zo gaan beschouwen is echt wel verkeerd .

Pericles
4 juni 2009, 11:02
Je eigen koppige gelijk blijven verdedigen tegen rationele argumenten in is ook niet goed hoor. Je leest zelfs niet wat ik schrijf wat het eigenlijk nog erger maakt.

Spijtig dat je enkele keren met criminele allochtonen in aanraking bent gekomen, maar alle allochtonen dan zo gaan beschouwen is echt wel verkeerd .

Kijk, als de traditionelen manifest blijven weigeren het probleem ook maar onder ogen te zien, is er op den duur een drastische oplossing noodzakelijk. Hoe langer dat ze niets doen, hoe drastischer de uiteindelijke remedie. In Nederland durft men nu toch al de problemen met de Marokaanse gemeenschap benoemen, hier zit men nog in de ontkenningsfase. Ontken maar rustig verder. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je niet moet meemaken wat wij hebben meegemaakt.

Waarom lees je de link van Circe niet ?

Pericles
4 juni 2009, 11:04
je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.

Het VB heeft niets te zeggen, want niet aan de macht. Als er al iets aan het verrotten is is dat de fout van de machtshebbers die de problemen niet aanpakken.

Pericles
4 juni 2009, 11:11
Ik weet dat er veel meer Marokkanen in de gevangenissen zitten dan hun bevolkingsaandeel rechtvaardigt. Ik weet dat het straatgeweld door Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan door andere groepen. En ik ben zoals jij van oordeel dat onze regenten dat eigenlijk vrij simpele probleem op een abominabele manier aanpakken.

Ik ken het rapport Van San en ik las "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens. Daaruit blijkt dat er culturele, sociologische én religieuze redenen zijn voor het foutlopen van veel te veel Marokkaanse jongeren.

Ik ken de straten in Ribeaucourt, Zwarte Vijvers e.d.m. en ik weet wat zich daar afspeelt. Het is geen plaats waar je wil opgroeien, en veel te jonge kinderen zien en beleven daar dingen die je je kind niet toewenst.

Ik ken ook Marokkaanse jongeren die hun uiterste best doen om uit dat moeras te raken, en velen die er ook echt uitkomen. Vaak hebben ze meer fut en levensernst dan de doorsnee verwende Vlaamse jongeren. Die gasten verdienen onze steun, voor henzelf maar ook voor ons.

Als het VB "die mannen" die het verknoeien, echt wil aanpakken, zou het best beginnen met degenen die het goed doen, te erkennen en te steunen. Tenminste, als het de bedoeling is het probleem op te lossen en niet het in stand te houden. Want momenteel ziet het er eerder naar uit dat het VB de perfecte tegenhanger is van de traditionelen die het probleem lieten verrotten.

K9 en Vlijmscherp ontkennen straal wat u hierboven zegt.

E. Gidius
4 juni 2009, 11:21
K9 en Vlijmscherp ontkennen straal wat u hierboven zegt.

Dat zien we dan wel als zij er zouden op reageren. Maar ik zou graag uw reactie lezen.

E. Gidius
4 juni 2009, 11:28
Hier en daar zal er wel een zijn E.Gidius, ik ga dat niet ontkennen en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar u zult mij toch moeten gelijk geven dat het veel te weinig gebeurt.

Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen.

Wat ik me zit af te vragen is waarom je de drempel om dat te erkennen niet kan opheffen. Zou je het afwijzen als ik je eens zou uitnodigen naar een plek waar je kan zien wat ik gezien heb?

In de school waar mijn kinderen gaan, ik geef toe, het is geen gemakkelijke school probeert men al jaren één leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste middelbaar te laten overleven, wel dat lukt nooit of haast nooit , dit terwijl kinderen van bijvoorbeeld Servische of Russische afkomst dat wel lukt en deze zelfs haast zo goed presteren als Vlaamse kinderen. Als je dit alles ziet, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er ergens een cultureel probleem is, of minstens een probleem van atitude . Het toppunt is dan nog dat ze achteraf gaan zeiken over het feit dan kun kinderen niet hoger op te sociale ladder komen. Wel, wie is daar verantwoordelijk voor, wij of zij. Als ik niet gestudeerd had , kon ik ook niet doen wat ik nu doe.

Mee eens.

Wat die school moet doen, weet ik niet. Maar ik wens me te concentreren op de positieve voorbeelden. Een wereld met enkel mislukkingen en geweld wil ik niet aan mijn kinderen doorgeven.

Pericles
4 juni 2009, 11:31
Dat zien we dan wel als zij er zouden op reageren. Maar ik zou graag uw reactie lezen.

U hebt voor een stuk gelijk. Het is echter de taak van de opositie de zaken scherp te stellen.

k9
4 juni 2009, 11:41
Kijk, als de traditionelen manifest blijven weigeren het probleem ook maar onder ogen te zien, is er op den duur een drastische oplossing noodzakelijk. Hoe langer dat ze niets doen, hoe drastischer de uiteindelijke remedie. In Nederland durft men nu toch al de problemen met de Marokaanse gemeenschap benoemen, hier zit men nog in de ontkenningsfase. Ontken maar rustig verder. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je niet moet meemaken wat wij hebben meegemaakt.
En waarom begin je hier nu over? Ik ben toch geen traditionele partij?


Kijk dat je problemen hebt meegemaakt begrijp ik, maar je veralgemeent ZONDER te weten waar je over spreekt.

Laat me eens iets vragen: hoeveel mensen van marokaanse afkomst ken je? Persoonlijk dan wel he .




Waarom lees je de link van Circe niet ?
Welke link?

Pericles
4 juni 2009, 11:42
Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen.

Wat ik me zit af te vragen is waarom je de drempel om dat te erkennen niet kan opheffen. Zou je het afwijzen als ik je eens zou uitnodigen naar een plek waar je kan zien wat ik gezien heb?



Mee eens.

Wat die school moet doen, weet ik niet. Maar ik wens me te concentreren op de positieve voorbeelden. Een wereld met enkel mislukkingen en geweld wil ik niet aan mijn kinderen doorgeven.

Iedereen maakt voor zichzelf een balans op E. Gidius er zijn positieve zaken en negatieve zaken en als ik voor mezelf deze balans maak over dit thema en rekening houd met datgene wat ik in mijn persoonlijk leven heb meegemaakt, moet ik vaststellen dat ik voorstander ben van hetgeen het VB als remedie terzake vooropstelt. Ik wil gewoon rustig leven zonder steeds angstig over mijn schouder te moeten zien. U zou dat toch moeten kunnen begrijpen.

k9
4 juni 2009, 11:43
K9 en Vlijmscherp ontkennen straal wat u hierboven zegt.

Dat lieg je, nergens heb ik dat gezegd.

Je doet nu ironisch gezien, hetzelfde als wat je doet met allochtonen.

Ik volg je niet in je discour en ik word dus door jou catalogeerd als rabiate linkiewinkie struisvogel die allochtonen enkel knuffel. (of zoiets)

Terwijl dat je eigenlijk geen idee hebt hoe ik over die zaken denk.

E. Gidius
4 juni 2009, 11:46
U hebt voor een stuk gelijk. Het is echter de taak van de opositie de zaken scherp te stellen.

Vast en zeker. Maar niet om de zaken nog erger te maken, mag ik hopen. Want ik lach hier al een tijdje niet meer mee: het geweld dat deels door allochtonen wordt veroorzaakt is al lang geen geïsoleerd of te isoleren probleem meer. Het is langzaam bezig de samenleving te verlammen.

Het is tijd voor een echte aanpak, zoals in Nederland of Frankrijk. En die boot is het VB aan het missen omdat het weigert het complete plaatje in aanmerking te nemen.

Pericles
4 juni 2009, 11:47
En waarom begin je hier nu over? Ik ben toch geen traditionele partij?


Kijk dat je problemen hebt meegemaakt begrijp ik, maar je veralgemeent ZONDER te weten waar je over spreekt.

Laat me eens iets vragen: hoeveel mensen van marokaanse afkomst ken je? Persoonlijk dan wel he .




Welke link?

Lees mijn vorige posts, als u dat zou doen weet u waar de link van Circe te vinden is.
U zegt , zonder te weten waarover ik spreek. Blijkbaar toch beter dan jij, want ik weet wat Van San en Vermeulen zeggen en E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.

E. Gidius
4 juni 2009, 11:48
E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.

Toch wel, hoor. Ik ben het meer met je eens dan je denkt.

Pericles
4 juni 2009, 11:49
Vast en zeker. Maar niet om de zaken nog erger te maken, mag ik hopen. Want ik lach hier al een tijdje niet meer mee: het geweld dat deels door allochtonen wordt veroorzaakt is al lang geen geïsoleerd of te isoleren probleem meer. Het is langzaam bezig de samenleving te verlammen.

Het is tijd voor een echte aanpak, zoals in Nederland of Frankrijk. En die boot is het VB aan het missen omdat het weigert het complete plaatje in aanmerking te nemen.

De soep wordt nooit zo heet gedronken als dat ze wordt opgediend

k9
4 juni 2009, 12:02
Lees mijn vorige posts, als u dat zou doen weet u waar de link van Circe te vinden is.

Ik zie geen enkele link staan.



U zegt , zonder te weten waarover ik spreek. Blijkbaar toch beter dan jij, want ik weet wat Van San en Vermeulen zeggen en E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.

E. Gidius zegt iets anders dan jou :

"Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen."

Hier heeft hij gewoon gelijk


En nee je kent niet het van san rapport het enige wat je daarover weet is want andere daarover gezegd hebben, waardoor je verkeerde ideen hebt. Ik heb je de link gegeven lees het zelf eens.

E. Gidius
4 juni 2009, 13:20
Iedereen maakt voor zichzelf een balans op E. Gidius er zijn positieve zaken en negatieve zaken en als ik voor mezelf deze balans maak over dit thema en rekening houd met datgene wat ik in mijn persoonlijk leven heb meegemaakt, moet ik vaststellen dat ik voorstander ben van hetgeen het VB als remedie terzake vooropstelt. Ik wil gewoon rustig leven zonder steeds angstig over mijn schouder te moeten zien. U zou dat toch moeten kunnen begrijpen.

Vanzelfsprekend begrijp ik dat. Ik heb dezelfde wens als u, voor mijn gezinsleden en voor mezelf, en bij uitbreiding voor alle mensen uit mijn omgeving. En ik stel vast dat het wat dat betreft zeker niet de goede weg opgaat.

De vraag is wie we daarvoor moeten aanvallen, en hoe we de efficiëntste resultaten boeken.

Op de eerste vraag heb ik stilaan een ander antwoord leren geven. De vijand van een leefbare maatschappij is niet op de eerste plaats "de allochtonen", maar de politieke elite. Zij zijn het die de touwtjes in handen hebben, en we zien in de buurlanden dat het probleem wel kan aangepakt worden als men het wil. Bij ons gebeurt dat niet, en die misdaad is geheel aan onze overheid te wijten.

Ik zou dus eerder het politieke establishment en zijn collaborateurs aanvallen, en me verder als blanke autochtone burger rechtstreeks richten tot die allochtonen die dezelfde belangen hebben als wij. Zij zijn onze bondgenoten, in Brussel bijvoorbeeld zijn velen de PS-dominantie beu.

In mijn ogen is het VB niet efficiënt omdat het zich van vijand vergist en keer op keer alle allochtonen zonder onderscheid tegen zich opzet.

Pericles
5 juni 2009, 17:53
Ik zie geen enkele link staan.



E. Gidius zegt iets anders dan jou :

"Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen."

Hier heeft hij gewoon gelijk


En nee je kent niet het van san rapport het enige wat je daarover weet is want andere daarover gezegd hebben, waardoor je verkeerde ideen hebt. Ik heb je de link gegeven lees het zelf eens.

In Nederland is er ne een nieuw onderzoek geweest van criminoloog Frank Bovenkerk over het verband tussen criminaliteit en ethnisch afkomst. Jonge Marokanen scoren schrikbarend slecht en , wat nog veel erger is 90 procent recidiveert. Hoeveel kansen moet men iemand blijven geven ?

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 10:33
Ik heb ze van heel dichtbij gezien die mannen waarover u spreekt. Tijdens een overval op mijn kantoor. Het waren sympatieke mensen ,we mochten blijven leven. Vertel mij dus niets van ervaringen vriend.Eerst beweert u dat ze niets doen dan op hun gat te zitten, en daar heel tevreden mee zijn, en nu zegt u dat ze in de criminaliteit zitten. Wat zal het zijn?
Als ik u was zou ik in Molenbeek toch niet te veel alleen op straat rondlopen.Vergeef mij dat ik uw advies in de wind sla.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 10:38
Armoede heeft daar niets mee te maken, als ge arm zijt en ge hebt honger steel je voedsel en beroof je geen banken.Ga je je elektriciteits- of gasfactuur, of de huur van je appartementje, betalen met gestolen broden? :roll:

Pericles
6 juni 2009, 10:45
Ga je je elektriciteits- of gasfactuur, of de huur van je appartementje, betalen met gestolen broden? :roll:

Ge kunt nog altijd naar het OCMW gaan. Wat wil u zeggen :dat als ge van uzelf vindt dat ge arm zijt, het toegelaten is bankovervallen te plegen ?:lol:

Pericles
6 juni 2009, 10:48
Eerst beweert u dat ze niets doen dan op hun gat te zitten, en daar heel tevreden mee zijn, en nu zegt u dat ze in de criminaliteit zitten. Wat zal het zijn?
Vergeef mij dat ik uw advies in de wind sla.

Enkelen het ene, anderen het andere, sommigen doen de twee. Nu goed ?

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 10:49
Ik weet dat je beter (d.i. correcter) ben dan dat, maar waarom moeten linksen als het over het onderwerp 'migranten & criminaliteit' gaat altijd, maar dan ook altijd, fixeren op het Vlaams Belang?Omdat deze draad over de VlaamsBelang-visie en -strategie (beter gezegd, het compleet ontbreken daarvan) op Brussel gaat.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 10:50
Enkelen het ene, anderen het andere, sommigen doen de twee. Nu goed ?Zijn ze tevreden over hun situatie, dat is de vraag. Een jongere die tevreden is over zijn situatie, gooit volgens mij geen stenen naar bussen.

k9
6 juni 2009, 10:52
In Nederland is er ne een nieuw onderzoek geweest van criminoloog Frank Bovenkerk over het verband tussen criminaliteit en ethnisch afkomst. Jonge Marokanen scoren schrikbarend slecht en , wat nog veel erger is 90 procent recidiveert. Hoeveel kansen moet men iemand blijven geven ?
een deel vd Jonge marokanen in nederland = alle alochtonen in belgie?

Pericles
6 juni 2009, 10:54
Zijn ze tevreden over hun situatie, dat is de vraag. Een jongere die tevreden is over zijn situatie, gooit volgens mij geen stenen naar bussen.

Misschien een beetje studeren, zoals wij ook moeten doen ?

Pericles
6 juni 2009, 10:54
een deel vd Jonge marokanen in nederland = alle alochtonen in belgie?

Een zeer groot deel.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 10:56
Het VB heeft niets te zeggen, want niet aan de macht. Als er al iets aan het verrotten is is dat de fout van de machtshebbers die de problemen niet aanpakken.Eerst was het de schuld van de allochtonen, dan van de islam, en nu is het de schuld van de machthebbers.
Je verandert om de minuut van gedacht, maar ik ben blij dat je uiteindelijk toch tot de juiste conclusie bent gekomen.

k9
6 juni 2009, 10:57
Een zeer groot deel.

Dat is complete onzin .

E. Gidius
6 juni 2009, 10:57
Omdat deze draad over de VlaamsBelang-visie en -strategie (beter gezegd, het compleet ontbreken daarvan) op Brussel gaat.

Buiten deze draad doen ze het ook, altijd en overal. Het lijkt er op dat men geen oplossing wil, maar alleen maar het VB willen raken (in mijn ogen een marginaal doel).

Pericles
6 juni 2009, 10:58
Eerst was het de schuld van de allochtonen, dan van de islam, en nu is het de schuld van de machthebbers.
Je verandert om de minuut van gedacht, maar ik ben blij dat je uiteindelijk toch tot de juiste conclusie bent gekomen.

De machtshebbers doen er niets aan, dus is het ook gedeeltelijk hun schuld. Wat is daar contradictorisch aan ?

Pericles
6 juni 2009, 10:59
Dat is complete onzin .

nee

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 11:00
In de school waar mijn kinderen gaan, ik geef toe, het is geen gemakkelijke school probeert men al jaren één leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste middelbaar te laten overleven, wel dat lukt nooit of haast nooit , dit terwijl kinderen van bijvoorbeeld Servische of Russische afkomst dat wel lukt en deze zelfs haast zo goed presteren als Vlaamse kinderen. Als je dit alles ziet, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er ergens een cultureel probleem is, of minstens een probleem van atitude.De kinderen die vroeger bij mij op school leerproblemen hadden, waren nochtans stuk voor stuk blank en woonden al generaties in Vlaanderen. Meestal hadden ze het wel thuis financieel niet al te breed...

Pericles
6 juni 2009, 11:01
De kinderen die vroeger bij mij op school leerproblemen hadden, waren nochtans stuk voor stuk blank en woonden al generaties in Vlaanderen. Meestal hadden ze het wel thuis financieel niet al te breed...

Wel, nu zijn het vooral allochtonen van Turkse en marokaanse origine.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 11:09
Ge kunt nog altijd naar het OCMW gaan. Wat wil u zeggen :dat als ge van uzelf vindt dat ge arm zijt, het toegelaten is bankovervallen te plegen ?:lol:“It is easier to rob by setting up a bank than by holding up a bank clerk.” Bertolt Brecht.

Maar dit is voer voor een andere discussie.

Another Jack
6 juni 2009, 11:10
Wel, nu zijn het vooral allochtonen van Turkse en marokaanse origine.

Dus er zijn geen arme Vlamingen meer?

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 11:11
Misschien een beetje studeren, zoals wij ook moeten doen ?Maar de partij waarvan u vindt dat zij de juiste antwoorden hebben, wil de allochtonen net weren uit het Vlaams onderwijs in Brussel. U wil ze dus vastzetten in des écoles poubelles?

k9
6 juni 2009, 11:16
nee

Jawel jij denkt dat een groot deel vd belgische allochtonen zijn zoals enkele nederlandse marokanen, dat is onzin.

Pericles
6 juni 2009, 11:19
Maar de partij waarvan u vindt dat zij de juiste antwoorden hebben, wil de allochtonen net weren uit het Vlaams onderwijs in Brussel. U wil ze dus vastzetten in des écoles poubelles?

Absoluut niet, maar als ze niet willen studeren, moeten ze de gevolgen daar maar van dragen, gelijke kansen voor iedereen , maar ook niet meer dan dat.
Volgens mij is het probleem hun culturele achtergrond. In ben in feite voorstander van datgene wat ook Geert Van Istendael zegt ; gene zever assimileren ; "uit die cultuur". Zijn interview stond enkele weken geleden nog in de Knack. Van Istendael is links, zijn kritiek komt dus vanuit onverdachte hoek.

Pericles
6 juni 2009, 11:20
Jawel jij denkt dat een groot deel vd belgische allochtonen zijn zoals enkele nederlandse marokanen, dat is onzin.

het gaat de hele tijd al over Marokanen.

k9
6 juni 2009, 11:27
het gaat de hele tijd al over Marokanen.

een deel vd Jonge marokanen in nederland = alle alochtonen in belgie?

dat had ik gezegd

Pericles
6 juni 2009, 11:31
een deel vd Jonge marokanen in nederland = alle alochtonen in belgie?

dat had ik gezegd

Wel ik niet.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 11:45
Absoluut niet, maar als ze niet willen studeren, moeten ze de gevolgen daar maar van dragen, gelijke kansen voor iedereen , maar ook niet meer dan dat.Waarom klaagt de partij waarvan u vindt dat ze de juiste antwoorden hebben, er dan over dat de Vlaamse Brusselse scholen vol allochtonen zitten?

http://www.brusselnieuws.be/artikels/politiek/aanbod-nederlandstalig-onderwijs-uitbreiden-enige-oplossing/?searchterm=roex

Pericles
6 juni 2009, 11:53
Waarom klaagt de partij waarvan u vindt dat ze de juiste antwoorden hebben, er dan over dat de Vlaamse Brusselse scholen vol allochtonen zitten?

http://www.brusselnieuws.be/artikels/politiek/aanbod-nederlandstalig-onderwijs-uitbreiden-enige-oplossing/?searchterm=roex

vermits deze kinderen onvoldoende nederlands praten, wordt het niveau naar beneden gehaald. Daar mag men zich toch zorgen over maken ?

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 11:55
vermits deze kinderen onvoldoende nederlands praten, wordt het niveau naar beneden gehaald. Daar mag men zich toch zorgen over maken ?Als je eerst de allochtonen buitensmijt uit je onderwijs, moet je nadien niet komen klagen dat ze geen werk vinden en hun verveling botvieren op bussen van De Lijn.

Pericles
6 juni 2009, 12:04
Als je eerst de allochtonen buitensmijt uit je onderwijs, moet je nadien niet komen klagen dat ze geen werk vinden en hun verveling botvieren op bussen van De Lijn.

Het VB smijt niemand buiten, ze hebben niets te zeggen. Als ze buitengesmeten worden is dat omdat ze zich misdragen.

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 12:13
Het VB smijt niemand buiten, ze hebben niets te zeggen.Hun persberichten zijn duidelijk: het VB wil het Vlaams onderwijs in Brussel afschermen voor diegenen die in hun ogen geen Vlamingen zijn. Het is wel best kleintjes om je weg te steken achter je oppositieplaats, als je persberichten duidelijk zijn.

Als ze buitengesmeten worden is dat omdat ze zich misdragen.Misdragen is dan volgens de partij waarvan jij vindt dat ze de juiste antwoorden heeft: geen Nederlandstalige ouders hebben.

Fozzie
6 juni 2009, 12:19
vermits deze kinderen onvoldoende nederlands praten, wordt het niveau naar beneden gehaald. Daar mag men zich toch zorgen over maken ?

En heeft het VB concrete voorstellen om dat op te lossen? Of blijft het gewoon bij een probleem aan kaarten?

Ik zou bevoorbeeld denken om bij de inschrijving van alle kinderen waarvan geen van beide ouders vloeiend Nederlands spreekt (om het even of men nu thuis Turks of Frans spreekt) eerst een taaltest te laten doen. Als ze er in slagen mogen ze zich in schrijven in de richting van hun keuze. Als ze niet slagen voor de taaltest moeten ze eerst een soort "brugjaar" volgen met intense lessen Nederlands, zodat ze na dat "brugjaar" voldoende Nederlands spreken en begrijpen om naar de gewone klas te gaan (en het niveau van die klas dus niet daalt omwille van de Nederlandsonkundigheid van een aantal leerlingen).

Jaani_Dushman
6 juni 2009, 12:28
En heeft het VB concrete voorstellen om dat op te lossen? Of blijft het gewoon bij een probleem aan kaarten?

Ik zou bevoorbeeld denken om bij de inschrijving van alle kinderen waarvan geen van beide ouders vloeiend Nederlands spreekt (om het even of men nu thuis Turks of Frans spreekt) eerst een taaltest te laten doen. Als ze er in slagen mogen ze zich in schrijven in de richting van hun keuze. Als ze niet slagen voor de taaltest moeten ze eerst een soort "brugjaar" volgen met intense lessen Nederlands, zodat ze na dat "brugjaar" voldoende Nederlands spreken en begrijpen om naar de gewone klas te gaan (en het niveau van die klas dus niet daalt omwille van de Nederlandsonkundigheid van een aantal leerlingen).Dat systeem van een brugjaar lijkt me idd een goed idee.

Rr00ttt
8 juni 2009, 18:18
Spijtig dat je enkele keren met criminele allochtonen in aanraking bent gekomen, maar alle allochtonen dan zo gaan beschouwen is echt wel verkeerd .


Hoezo 'alle allochtonen'? Ik heb hier net die thread nog eens gelezen en de enigen die ik negatief over 'alle allochtonen' hoor spreken zijn de multi-cullers.

Zij beweren dat Polen bvb even crimineel zijn. Van de rechtsen lees ik hier enkel verdediging van de groepen allochtonen die geen collectieve overlast veroorzaken.

Rr00ttt
8 juni 2009, 18:20
En heeft het VB concrete voorstellen om dat op te lossen? Of blijft het gewoon bij een probleem aan kaarten?

Ik zou bevoorbeeld denken om bij de inschrijving van alle kinderen waarvan geen van beide ouders vloeiend Nederlands spreekt (om het even of men nu thuis Turks of Frans spreekt) eerst een taaltest te laten doen. Als ze er in slagen mogen ze zich in schrijven in de richting van hun keuze. Als ze niet slagen voor de taaltest moeten ze eerst een soort "brugjaar" volgen met intense lessen Nederlands, zodat ze na dat "brugjaar" voldoende Nederlands spreken en begrijpen om naar de gewone klas te gaan (en het niveau van die klas dus niet daalt omwille van de Nederlandsonkundigheid van een aantal leerlingen).

Dat idee is an sich goed met 1 belangrijke kanttekening. Wie gaat dat allemaal betalen? Ik vind het onaanvaardbaar dat de autochtone bevolking daarvoor moet opdraaien.