PDA

View Full Version : is een proces tegen De Gucht haalbaar?


Verhofstadthater
22 april 2004, 18:33
Daar gisteren bewezen is dat discriminatie eeb staartje kan krijgen, vraag ik me af of het niet mogelijk is om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen opperfascist Karel De Gucht met zijn mestkeveruitspraken.
Achteraf kan deze wel zeggen dat het bedoeld is om de kopstukken van de partij aan te duiden, maar dit kan ook strategisch bedoeld zijn. Van een fascist die overal in het zand moet bijten kun je immers alles verwachten. Daarom denk ik dat deze fascist een grote bevolkingsgroep wil stigmatiseren door hen met dieren te vergelijken, een beetje zoals de nazi's de joden met ratten vergeleken en Louis Tobback de vreemdelingen met spreeuwen op een stort.

Daarom mijn vraag: zouden wij jou niet voor de bloedraad kunnen slepen?

Xnorf
22 april 2004, 18:49
Ook vind hij het niet noodzakelijk duidelijk racistische leden van zijn partij uit hun functie te ontzetten. Ik heb naar mijn weten het Blok nooit horen zeggen dat "men mensen met een bruine huidskleur maar de toegang moet ontzegggen tot openluchtzwembaden".

Nu we toch in het apenland van de politieke processen beland zijn kunnen er veel paarse kopjes rollen.

den broeder
22 april 2004, 19:13
De uitspraak "mestkever" is smaad en eerroof aan alle Vlaams blok kiezers. Deze man noemt mij persoonlijk mestkever en dat lijkt me inderdaad een goede reden om hem voor de rechtbank te dagen ! 8)

Xnorf
22 april 2004, 19:15
De uitspraak "mestkever" is smaad en eerroof aan alle Vlaams blok kiezers. Deze man noemt mij persoonlijk mestkever en dat lijkt me inderdaad een goede reden om hem voor de rechtbank te dagen ! 8)

Inderdaad , want de vrije meningsuiting is niet geldig voor uitspraken die een haard voor discriminatie scheppen. Dit is duidelijk een haatcampagne tegen de kiezers van het Blok.

Verhofstadthater
22 april 2004, 19:19
Inderdaad wat te doen met Danny Smagghe? Pas op, ik respecteer die persoon zijn gedrevenheid om voor zijn rechten op te komen, maar zijn standpunt over die zwembaden was er duidelijk over. Kunnen we die ook niet voor de rechtbank slepen?

Maar toch moet concentratiekampbewaker De Gucht voor die rechtbank komen vind ik.

abramis brama
22 april 2004, 19:59
Daar gisteren bewezen is dat discriminatie eeb staartje kan krijgen, vraag ik me af of het niet mogelijk is om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen opperfascist Karel De Gucht met zijn mestkeveruitspraken.
Achteraf kan deze wel zeggen dat het bedoeld is om de kopstukken van de partij aan te duiden, maar dit kan ook strategisch bedoeld zijn. Van een fascist die overal in het zand moet bijten kun je immers alles verwachten. Daarom denk ik dat deze fascist een grote bevolkingsgroep wil stigmatiseren door hen met dieren te vergelijken, een beetje zoals de nazi's de joden met ratten vergeleken en Louis Tobback de vreemdelingen met spreeuwen op een stort.

Daarom mijn vraag: zouden wij jou niet voor de bloedraad kunnen slepen?

Hmmmm, moet een beklaagde tijdens zo'n proces niet bijwijlen eens antwoorden op vragen van de rechter ? :?

Te oordelen aan het enorme aantal beantwoorde vragen hier zou dat dan wel eens problematisch kunnen zijn... :mrgreen:

den broeder
22 april 2004, 20:12
't klavier staat te hoog, zeker ? of is 't een zwart toetsenbord ?

Verhofstadthater
23 april 2004, 19:01
Waar zit die fascist die er nog niet eens in slaagt om burgemeester van Berlare te worden?