PDA

View Full Version : Op wie heb je gestemd ?


Scherven A. Mok
7 juni 2009, 07:22
Op wie heb je gestemd voor het Vlaams Parlement ?

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 07:30
En ik heb op het stembureau horen zeggen dat als je niet stemt je stem gewoon naar de meerderheid gaat net als bij blanco.

dominatrix
7 juni 2009, 07:34
Uit volle overtuiging een zwart-gele stem. Een steviger signaal kan een mens niet geven voor een vrij niet Islamiserend Vlaanderen: Vlaams Belang.

Zoals ik hier al vaak gezegd heb, blanco en dergelijk tellen niet mee. Echter het perfide aan het zetelverdelingssysteem D'Hondt wat wij hier hanteren is dat de grootste eerst komt bij het delen van de zetels. Indirect geven niet en blanco stemmers dus de gevestigde partijen en voordeel, zeker bij de restzetels. Als je echt een signaal wil geven dat ze begrijpen en waar ze schrik van hebben dan stem je uit volle overtuiging voor de rechtlijnige en betrouwbare vrijheidspartij:Vlaams Belang.

fabianen
7 juni 2009, 07:41
Bart de Wever is een man naar m'n hart.
Is zowat de enige politicus die stopt met antwoorden alvorens de interviewer Hem moet onderbreken.
Hij zegt wat Hij te zeggen heeft,en niet de gezever die de meesten verkondigen.

dominatrix
7 juni 2009, 07:46
Bart de Wever is een man naar m'n hart.
Is zowat de enige politicus die stopt met antwoorden alvorens de interviewer Hem moet onderbreken.
Hij zegt wat Hij te zeggen heeft,en niet de gezever die de meesten verkondigen.

En hij zal U ook trouw verraden, wees maar gerust. Man van Uw hart of niet. Maar je hebt een punt, hij zal veel stemmen halen, stemmen die vanavond gaan dienen om de meerderheid te depanneren. Niet meer of niet minder. Vlaanderen heeft nog nooit zo verdeelt gestemd als vandaag. Wait and see.

Mij niet gezien, ik wil niet bedrogen worden door iemand die de goegemeente al 5jaar bedreigt. Ik wil rechtlijnige en consequente politici in het parlement die durven zeggen waar het op slaat: En dat is Vlaamse vrijheid! Geen geitenwollensokken gejank zoals Dewever.

Vette Pois(s)on
7 juni 2009, 07:49
En hij zal U ook trouw verraden, wees maar gerust. Man van Uw hart of niet. Maar je hebt een punt, hij zal veel stemmen halen, stemmen die vanavond gaan dienen om de meerderheid te depanneren. Niet meer of niet minder. Vlaanderen heeft nog nooit zo verdeelt gestemd als vandaag. Wait and see.

Mij niet gezien, ik wil niet bedrogen worden door iemand die de goegemeente al 5jaar bedreigt. Ik wil rechtlijnige en consequente politici in het parlement die durven zeggen waar het op slaat: En dat is Vlaamse vrijheid! Geen geitenwollensokken gejank zoals Dewever.

Hij zal ons niet verraden, dat geloof ik echt.

dominatrix
7 juni 2009, 07:54
Hij zal ons niet verraden, dat geloof ik echt.


Kooooooooooomaaaaaaan zeg! De decreten van '99 van het VP zijn nog altijd dode letter dankzij het immobilisme van dat manneke.

De nva heeft 5jaar met haar dikke duimen aan de vetpotten van de Vlaamse macht gezeten en heeft daar niks gedaan: Nougabollen!

Stabiliteitspact opblazen, staat nu weer in zijn programma... 5jaar heeft hij vanuit de Vlaams regering de tijd gehad om dat op te blazen... iets gedaan? Natuurlijk niet braafjes voor Leterme zijn stemmen gezorgd heeft hij, niet meer en niet minder.

En zeg het U kom niet janken als blijkt dat zijn stap voor stap methode naar Vlaamse onafhankelijkheid, iets wat hij nu nog geeneens meer durft in de mond nemen, op een 200 jaar durende processie van Echternach uitdraait.

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 08:06
PVDA+ en nu maar hopen dat er eens een andere dan een economisch liberale stem in het parlement komt. Eéntje is al goed. Kan ik die direkt lastigvallen met tal van voorstellen om rond te werken. Afschaffen notariaat, 100% successierechten en alle achterpoorten dicht, afschaffen aftrekbaarheid hypothekaire lening tweede woonst, afschaffen aftrekbaarheid pensioensparen en iedereen hetzelfde pensioen, ...
Als nu blijkt dat alle extreem linkse partijtjes genoeg hadden voor een zetel maar door hun theoretische ambras (ipv rond enkele praktische eisen samen te werken) die is verloren gegaan vind ik dat ze seppuku moeten doen. Echt, kunnen ze beter zichzelf van kant maken.

kelt
7 juni 2009, 08:07
En hij zal U ook trouw verraden, wees maar gerust. Man van Uw hart of niet. Maar je hebt een punt, hij zal veel stemmen halen, stemmen die vanavond gaan dienen om de meerderheid te depanneren. Niet meer of niet minder. Vlaanderen heeft nog nooit zo verdeelt gestemd als vandaag. Wait and see.

Mij niet gezien, ik wil niet bedrogen worden door iemand die de goegemeente al 5jaar bedreigt. Ik wil rechtlijnige en consequente politici in het parlement die durven zeggen waar het op slaat: En dat is Vlaamse vrijheid! Geen geitenwollensokken gejank zoals Dewever.

"depanneren", hmm :?

De Vlaamse regering hoeft niet in een puinhoop te veranderen omdat het Federaal niet goed gaat...
Het is,op Vlaams vlak,eigenlijk best OK dat er een "junior partner" komt bij de twee "bekende" coalitiepartners (behoudens politieke aardverschuiving).Wie die "junior partner" wordt valt nog te bezien.bemerk ook dat,op Vlaams vlak,de "breekpunten" eigenlijk niet bestaan.Extra kinderbijslag wordt op zich niet betwist door de andere partijen,hoogstens de omvang ervan.Idem dito voor de premie voor werkenden,O-VLD wil het dubbele,de andere waarschijnlijk minder,niks ergs...Investeren in Groene energie is al stevig bezig,de discussie gaat hoogstens over de snelheid ervan...en zo kunnen we waarschijnlijk doorgaan.Meneer peeters heeft al duidelijk genoeg gesteld dat het VIA-plan geen "betonplan" is,dus dat moet ook wel eetbaar zijn voor de anderen ...

Wat WEL een moeilijk punt kan worden is,alweer,een Antwerps probleem..die brug :roll:

dominatrix
7 juni 2009, 08:10
"depanneren", hmm :?

De Vlaamse regering hoeft niet in een puinhoop te veranderen omdat het Federaal niet goed gaat...
Het is,op Vlaams vlak,eigenlijk best OK dat er een "junior partner" komt bij de twee "bekende" coalitiepartners (behoudens politieke aardverschuiving).Wie die "junior partner" wordt valt nog te bezien.bemerk ook dat,op Vlaams vlak,de "breekpunten" eigenlijk niet bestaan.Extra kinderbijslag wordt op zich niet betwist door de andere partijen,hoogstens de omvang ervan.Idem dito voor de premie voor werkenden,O-VLD wil het dubbele,de andere waarschijnlijk minder,niks erger dan dat...Investeren in Groene energie is al stevig bezig,de discussie gaat hoogstens over de snelheid ervan...en zo kunnen we waarschijnlijk doorgaan.

Wat WEL een moeilijk punt kan worden is,alweer,een Antwerps probleem..die brug :roll:

Hoewel we vandaag Vlaams stemmen is deze stem belangrijk om ons federaal te positioneren. Vlaanderen snakt naar meer bevoegdheden maar krijgt die niet, waarom zou en ook? Vlaanderen gebruikt zijn bevoegdheden zelf nog niet ten volle.

Zaak is nu hoelang de federale het gaat uitzingen, en die ligt er m.i. rapper dan je denkt. Daar moet men over nadenken, niet over junior partner hier of daar. Nva was al junior partner, en dat heeft tot niks geleid voor Vlaanderen. Ze hebben hun core-business niet kunnen realiseren.

Max van Dietschland
7 juni 2009, 08:14
Hij zal ons niet verraden, dat geloof ik echt.

Dewever was goed, maar de laatste weken is hij meer en meer zijn staart aan het intrekken, gewoon om regeringsdeelname mogelijk te maken. Als een Vlaamse kinderbijslag je enige doel is op communautair vlak. Ja zelfs het kartelprogramma met CD&V was stukken ambitieuzer. Pas op Bart Dewever is één van de grootste politieke talenten die hier rondloopt, maar hij doet er te weinig mee. Ik vrees dat NVA vanaf nu de weg van de VU aan het opgaan is.

Bovendien is NVA teveel voor de multi-etnische samenleving. Ik heb bijna niets gehoord zelfs niet over een beperkte immigratiestop.

kelt
7 juni 2009, 08:14
Ze hebben hun core-business niet kunnen realiseren.


klopt,en,uiteindelijk,heeft NVA daar de conclusies uit getrokken.Het zal extreem moeilijk worden om NVA nog in een federale regering te krijgen,want voor hen gaat de communautaire agenda voor!

Ik vermoed ook dat we in het najaar een Federale verkiezing mogen tegemoetzien...,zelfs een bezadigd en rustig iemand als Premier van Rompuy kan niet blijven verder doen met...niks.....en met partners die vechtend over de grond rollen.

kelt
7 juni 2009, 08:17
Bovendien is NVA teveel voor de multi-etnische samenleving. Ik heb bijna niets gehoord zelfs niet over een beperkte immigratiestop.

Het staat zwart op wit in de NVA-standpunten dat NVA streeft naar de "inclusieve" samenleving...met de huidige realiteit proberen iets te maken.
NVA is niet "voor" de multi-etnische samenleving,om de eenvoudige reden dat ze reeds een feit is,zelfs in mijn rustig dorpje niet ver van de Franse grens....
Wat WEL nauwkeurig in toom gehouden moet worden is de multi-culturele samenleving.....met de strapatsen van Franstaligen in BHV weten we waarom,je verbreekt er het "vlaamse kostbare weefsel" mee en creert "apartheids"-zones

dominatrix
7 juni 2009, 08:23
klopt,en,uiteindelijk,heeft NVA daar de consequenties uit getrokken.Het zal extreem moeilijk worden om NVA nog in een federale regering te krijgen,want voor hen gaat de communautaire agenda voor!

Ik vermoed ook dat we in het najaar een Federale verkiezing mogen tegemoetzien...,zelfs een bezadigd en rustig iemand als Premier van Rompuy kan niet blijven verder doen met...niks.....en met partners die vechtend over de grond rollen.


Als, en ik zeg effectief ALS de nva iets wil realiseren op haar manier zal ze wel moeten. Anders is het heeeeeeeeeel goedkoop om op ons te kappen omdat we niks gerealiseerd hebben vanuit de oppositie en er zelf in te kruipen.

Ik maak mij geen illusies, nva staat na haar meer dan waarschijnlijke zege vanavond voor de moeilijkste opgave uit haar loopbaan. Eén oppositiekuur Vlaams kan ze aan, geen tweede federaal. BDW kan dan niet langs de kant gaan staan en dit land in zijn immobilisme laten omdat hij niet wil handelen. Want dat is zijn stap voor stap methode: Een processie van Echternach, en dat zal niet zijn zonder federaal te versterken.

Dus wat gaat Bart morgen doen? In een regering stappen en beleidsverantwoordelijkheid nemen waar hij zo prat op gaat dat hij dat wil?

'De staatshervorming is essentieel, via dialoog' Zegt Peeters, wat wil dat zeggen: Gaan bedelen! En Dewever gaat mee bedelen, let op mijn woorden.

dominatrix
7 juni 2009, 08:30
Dewever was goed, maar de laatste weken is hij meer en meer zijn staart aan het intrekken, gewoon om regeringsdeelname mogelijk te maken. Als een Vlaamse kinderbijslag je enige doel is op communautair vlak. Ja zelfs het kartelprogramma met CD&V was stukken ambitieuzer. Pas op Bart Dewever is één van de grootste politieke talenten die hier rondloopt, maar hij doet er te weinig mee. Ik vrees dat NVA vanaf nu de weg van de VU aan het opgaan is.

Bovendien is NVA teveel voor de multi-etnische samenleving. Ik heb bijna niets gehoord zelfs niet over een beperkte immigratiestop.

Spijkers met koppen Max. De aandachtige luisteraars hebben gehoord dat Dewever zijn staart aan het intrekken is om bepaalde partijen terwille te zijn. Hij is zichzelf aan het klaarstomen om:

"de grote partijen beslissen volgens een systeem dat door professor Luc Huyse als de elitaire consensus wordt omschreven. In de grote dossiers staan de neuzen in dezelfde richting en hakken zij discreet de knopen door. De Noord-Zuidverbinding is daar een mooi voorbeeld van" Professor Johan Ackaert


Brepoels, een van die vazallen van bdw heeft in het Europees Parlement NIETS gedaan om de 'te gek om los te lopen' immigratieplannen van de Europese Unie tegen te houden laat staan tegen te spreken.

dominatrix
7 juni 2009, 08:32
Het staat zwart op wit in de NVA-standpunten dat NVA streeft naar de "inclusieve" samenleving...met de huidige realiteit proberen iets te maken.
NVA is niet "voor" de multi-etnische samenleving,om de eenvoudige reden dat ze reeds een feit is,zelfs in mijn rustig dorpje niet ver van de Franse grens....
Wat WEL nauwkeurig in toom gehouden moet worden is de multi-culturele samenleving.....met de strapatsen van Franstaligen in BHV weten we waarom,je verbreekt er het "vlaamse kostbare weefsel" mee en creert "apartheids"-zones

Dewever wil de kraan niet dichtdraaien. Zolang deze openstaat is alles vergeefs een druppel op een hete plaat.

Vorenus
7 juni 2009, 08:32
Op alles wat blond is en een c-cup heeft.

Parallelle Amplitude
7 juni 2009, 08:35
Vanhecke + Morel

Vanhoutem + Moysons

voicelesscharlie
7 juni 2009, 08:37
En ik heb op het stembureau horen zeggen dat als je niet stemt je stem gewoon naar de meerderheid gaat net als bij blanco.

Welke meerderheid??????

kelt
7 juni 2009, 08:38
Dewever wil de kraan niet dichtdraaien. Zolang deze openstaat is alles vergeefs een druppel op een hete plaat.

Dewever KAN de "kraan" niet dichtdraaien,ik herinner U er aan dat dit een federale bevoegdheid is...bemerk ook de ruzies tussen Mevrouw Turtelboom(O-VLD) en het CdH en de PS omternt juist deze materies.

Wat de stemmingen in het parlement van "reguralisatiedossiers" betreft,ik wens nog steeds aan te nemen dat de voorstudies daartoe zorgvuldig genoeg gebeurd zijn alvorens ze voorgelegd werden....De aanhoudende hongerstakingen,kraanbezettingen en relstokerijen van uitgeprocedeerden tonen overigens,denk ik,aan dat zelfs de Belgische (on)regering niet soepeltjes meer is.....

maar nog eens,NVA heeft amper zeg in die zaken....

voicelesscharlie
7 juni 2009, 08:40
LDD:cheer::cheer::cheer::cheer:

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 08:40
Welke meerderheid??????

Euh ja, bij de zetelverdeling naar de grootste partijen of zoiets zeker. Hoe ging dat nu ook weer te werk ? Net als bij blanco of ongeldig.

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 08:41
LDD:cheer::cheer::cheer::cheer:

Awoert :-)

dominatrix
7 juni 2009, 08:49
Dewever KAN de "kraan" niet dichtdraaien,ik herinner U er aan dat dit een federale bevoegdheid is...bemerk ook de ruzies tussen Mevrouw Turtelboom(O-VLD) en het CdH en de PS omternt juist deze materies.

Wat de stemmingen in het parlement van "reguralisatiedossiers" betreft,ik wens nog steeds aan te nemen dat de voorstudies daartoe zorgvuldig genoeg gebeurd zijn alvorens ze voorgelegd werden....De aanhoudende hongerstakingen,kraanbezettingen en relstokerijen van uitgeprocedeerden tonen overigens,denk ik,aan dat zelfs de Belgische (on)regering niet soepeltjes meer is.....

maar nog eens,NVA heeft amper zeg in die zaken....

Van politici mag men op zijn minst ambitie verwachten neem ik aan? Dewever en zijn kliek tonen niet eens ambitie hier iets aan te doen, heb zelfs nooit gehoord dat hij hier nog maar een punt van wou maken in de federale regering.

En gij gelooft dat ze studiewerk doen voor een resem regularisatiedossiers waar ze met de honderden worden samengenomen en zelfs de openbare diensten niet eens over accurate informatie beschikken.

En als de Nva zo accuraat is in de dossierstudie waarom was er dan de wet Mortelmans nodig?

jogo
7 juni 2009, 09:42
Hij zal ons niet verraden, dat geloof ik echt.

hij zal wel onder de lat moeten als hij wil mee doen, en zijn partij opbranden in de macht

kelt
7 juni 2009, 10:14
hij zal wel onder de lat moeten als hij wil mee doen, en zijn partij opbranden in de macht

BDW is in ieder geval niet onder de Federale lat gegaan verleden jaar (hij heeft daar ook het figuur niet voor :oops: )

Eerst eens zien welke "lathoogte" er op Vlaams niveau gelegd wordt....om te beginnen door de kiezers....Overigens heeft Vlaams Minister Bourgois indertijd een proper parcours gereden totdat de partij besliste dat een alliantiebreuk op ALLE niveaus moest gebeuren en hij dus ook opstapte....

dominatrix
7 juni 2009, 10:18
BDW is in ieder geval niet onder de Federale lat gegaan verleden jaar (hij heeft daar ook het figuur niet voor :oops: )

Eerst eens zien welke "lathoogte" er op Vlaams niveau gelegd wordt....om te beginnen door de kiezers....Overigens heeft Vlaams Minister Bourgois indertijd een proper parcours gereden totdat de partij besliste dat een alliantiebreuk op ALLE niveaus moest gebeuren en hij dus ook opstapte....

Dat was show, een show waarvan dewever al lang wist dat het ging gebeuren of denk je nu echt dat Bart niet wist dat hij infréquentable was voor het zuiden?

voicelesscharlie
7 juni 2009, 10:22
Awoert :-)

Hoor ze straks al bezig.
LDD heeft verloren tov van de opiniepeiling van "la libre".:lol::lol::lol::rofl:

1207
7 juni 2009, 10:23
hij zal wel onder de lat moeten als hij wil mee doen, en zijn partij opbranden in de macht

is niet gebeurt en ge onderschat echt het kleine detail dat hij uiteindelijk een vetbetaalde ministerpost heeft laten schieten voor zijn overtuiging.

kelt
7 juni 2009, 10:24
Dat was show, een show waarvan dewever al lang wist dat het ging gebeuren of denk je nu echt dat Bart niet wist dat hij infréquentable was voor het zuiden?

Euh.....je gaat voor iets tot het echt niet meer lukt...

En dan trek je konklusies.
En het is op dat moment dat het kartel,de machtigste Vlaamse formatie ooit,uiteen gevallen is...De een vond de verkiezingsbelofte belangrijk en geloofde er niet meer in dit op die manier te realiseren,de ander geloofde blijkbaar dat met tijd en boterhammen er toch nog iets mogelijk was...en vergat de verkiezingsbeloftes :evil:

dominatrix
7 juni 2009, 10:25
is niet gebeurt en ge onderschat echt het kleine detail dat hij uiteindelijk een vetbetaalde ministerpost heeft laten schieten voor zijn overtuiging.

En gij gelooft dat ook of wat? Amai de media indoctrinatie heeft goed gewerkt.

De Franstaligen noemen de nva niet vergif om hem een minsterspost te geven. Dewever wist van dag 1 waar hij aan begon en dat hij diegene was die infréquentable was, hij zat daar in een cordon sanitair en wentelde zich er actief in. Omdat hij wist dat hij er goed mee zou kunnen wegkomen, of denk je nu echt dat ook maar 1 Franstalige BDW een minsterspost had gegund? :roll:

dominatrix
7 juni 2009, 10:28
Euh.....je gaat voor iets tot het echt niet meer lukt...

En dan trek je konklusies.
En het is op dat moment dat het kartel,de machtigste Vlaamse formatie ooit,uiteen gevallen is...De een vond de verkiezingsbelofte belangrijk en geloofde er niet meer in,de ander geloofde blijkbaar dat met tijd en boterhammen er toch nog iets mogelijk was...en vergat de verkiezingsbeloftes :evil:



Hij krijgt zijn derde kans, maar hij moet zich niet maagdelijk voordoen. BDW is slim genoeg om te weten dat in dit stadium van Belgische onstaat de Franstalige echt geen nationalisme lieten sluipen in ook maar 1 regering. Hij wist dat, hij is er zelfs blijven zitten toen de ps aan boord kwam. DE partij die ieder vlaams nationalist oogt te bekampen, en wat deed dewever? Kijken of hij er een regering mee kon vormen? Laat me niet lachen, dewever weet wel beter, hij wist dat hij een troef had om zijn maagdelijkheid te verkopen. Of geloof je nu echt dat er maar een toppoliticus geen strategicus is?

Abraxas
7 juni 2009, 10:32
PVDA+, wel grappig dat die hier (voorlopig) groter zijn dan sp.a.

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 10:33
Hoor ze straks al bezig.
LDD heeft verloren tov van de opiniepeiling van "la libre".:lol::lol::lol::rofl:

Wat is er voel je al nattigheid ? :-D

Baghtru
7 juni 2009, 10:39
PVDA+, wel grappig dat die hier (voorlopig) groter zijn dan sp.a.

Een duidelijk teken hoe betrouwbaar dit soort peilingen hier zijn...

Het eerste beginsel van de statistiek is duidelijk geschonden, de steekproef is niet random en dus kun je uit bovenstaande niks anders afleiden.

For the record, ik ga niet stemmen. Als niet in België wonende Belg mag ik niet.

Bhairav
7 juni 2009, 10:41
Vrijheid. Ik dacht wat een leuke naam. Ik ken ze niet eens echt. Is eens wat anders dan altijd Groen te stemmen.

Abraxas
7 juni 2009, 10:43
Een duidelijk teken hoe betrouwbaar dit soort peilingen hier zijn...

Het eerste beginsel van de statistiek is duidelijk geschonden, de steekproef is niet random en dus kun je uit bovenstaande niks anders afleiden.

Uiteraard, maar het blijft leuk om te zien.

420yeahbaby
7 juni 2009, 10:49
Wat een schrikwekkende poll :)
Heb ik werkelijk als enige op groen voor vlaanderen gestemd?

Kallikles
7 juni 2009, 10:59
2x PVDA+

dominatrix
7 juni 2009, 10:59
Wat een schrikwekkende poll :)
Heb ik werkelijk als enige op groen voor vlaanderen gestemd?

Kom, ik wou wel hoor, maar dat belgicistisch papje was er me te veel aan ;-)

dominatrix
7 juni 2009, 11:00
Vrijheid. Ik dacht wat een leuke naam. Ik ken ze niet eens echt. Is eens wat anders dan altijd Groen te stemmen.

Partij van mubbax bedoel je?

Shadowke
7 juni 2009, 11:00
ik ook voort VB :)

dominatrix
7 juni 2009, 11:03
ik ook voort VB :) Nu hoor ik U praten ;-)

Savatage
7 juni 2009, 11:03
Een duidelijk teken hoe betrouwbaar dit soort peilingen hier zijn...

Het eerste beginsel van de statistiek is duidelijk geschonden, de steekproef is niet random en dus kun je uit bovenstaande niks anders afleiden.

For the record, ik ga niet stemmen. Als niet in België wonende Belg mag ik niet.

Hoezo?

Gwyndion
7 juni 2009, 11:05
NV-A, als ze hun werk niet doen dan is er snel genoeg een afspraak voor afrekening. Ik heb er wel wat hoop in, men zou toch mogen aannemen dat dit een breekmoment in het bestaan van NVA is, als ze hun kaarten goed spelen kunnen ze nog steigen, anders...

dominatrix
7 juni 2009, 11:06
NV-A, als ze hun werk niet doen dan is er snel genoeg een afspraak voor afrekening. Ik heb er wel wat hoop in, men zou toch mogen aannemen dat dit een breekmoment in het bestaan van NVA is, als ze hun kaarten goed spelen kunnen ze nog steigen, anders...

Anders zijt ge de volgende keer van harte welkom ;-)

lollysticky
7 juni 2009, 11:07
zijn de VLD-stemmers bang om uit te komen voor hun (weliswaar, erg foute) mening? :P

ik: n-va

Escritor
7 juni 2009, 11:09
sp.a

cynicus3
7 juni 2009, 11:13
Net als bij vorige verkiezingen heb ik er ook deze keer een erezaak van gemaakt om trouw te stemmen voor het Vlaams Belang.

Gwyndion
7 juni 2009, 11:13
Anders zijt ge de volgende keer van harte welkom ;-)

Inderdaad, nu heb ik nog niet voor het VB gestemd en ik hoop het nooit te moeten doen om eerlijk te zijn, er zijn teveel kanten die me afstoten. Ik ben namelijk allergisch voor blind racisme, ik wil een slim migratiebeleid (een braindrain in ons voordeel); ik ben allergosch aan hun standpunten over holebis (ik geloof net in het heilig, perfect, gezinsleven); ik vind het plan voor meer Vlaamse bevoegdheden van de NV-A realsistischer; hun mening over abortus,...

Niet gezegd zijnde dat mijn mening over vele andere partijen zoveel beter is, momenteel passen mijn overtuigingen het beste bij de NV-A en ik hoop dan ook dat ze mijn vertrouwen niet beschamen want anders heb ik geen idee waarvoor te stemmen... de klassieke zoals ze bezig zijn alvast niet, ik ben geen communist, geen belgicist (niet dat ik een uitgesproken seperatist ben, de momentele situatie is gewoon ondemocratisch), ...

Baghtru
7 juni 2009, 11:15
Hoezo?

Diegenen die op dit forum peilingen beantwoorden zijn geen representatieve sample van de bevolking, wegens niet willekeurig. Die peiling heeft dus niet meer waarde dan voorspellen hoe forums.politics mensen gaan stemmen. En dat de meer extremistische partijen hier oververtegenwoordigd zijn (zie VB en PVDA) is ook geen nieuws.

djimi
7 juni 2009, 11:21
Als de Brusselse Groenen wat méér haar op de tanden hadden als het er op aankomt mìjn belangen als Nederlandstalige bewoner van het Hoofdstedelijk Gewest te verdedigen, hadden ze mijn stem gekregen.

Na het overhandigen van mijn protestbrief (in 2 exemplaren) tegen het elektronisch stemmen, heb ik voor het eerst in mijn leven 'iets rechts' gestemd, in de hoop dat ik het mij straks niet moet beklagen:

de vrouwen die op lijst nummer vijf prijkten, te weten N-VA.

Ik heb die zowel voor het Brussels Parlement als voor het Vlaams Parlement mijn steun gegeven. Wat ik mooi vond, was het feit dat ook prominente (nou ja) plaatsen aan allochtone vrouwen werden gegeven. Ik hoop dat Linda Mbungu-Dinkueno en Atia Zaka tenminste in het Brussels Parlement de anti-Vlaamse propaganda-machinerie stokken in de wielen zullen kunnen steken.

Want néén, wij zijn niet met z'n allen bezig met een 'repli sur soi', en wij hebben evenmin last van een 'crise identitaire'.

Zeker dat laatste is iets wat alleszins méér opgaat voor 'les Belges'.


(Overigens blijf ik het grappig vinden dat in een land waarvan menig bewoner er "trots" op is dat het een 'smeltkroes' of 'kruispunt' van Latijnse en Germaanse cultuurinvloeden wordt genoemd, uitgerekend in de hoofdstad zo moeilijk wordt gedaan over tenminste één van die twee cultuurinvloeden.

Het Waals is de méést 'gegermaniseerde' taal van de Romaanse taalgroep, maar wordt door 'de Latijnen' zo mogelijk nog minder gewaardeerd dan het Nederlands, de grootste moedertaal in dit land die hier in de hoofdstad echter onder zeer zware druk blijft staan.

Ik vraag mij dan ook af hoe ernstig ik die hele 'smeltkroes'- en/of 'kruispunt'-mythologie moet nemen.)


Voor het Europees Parlement stemde ik (zoals gewoonlijk) voor 'de groene', nl. Bart Staes, Meyrem Almaçi en Magda Aelvoet, al geef ik toe dat ik ook hier toch even aarzelde.


Ik hoop dat er tegen een volgende verkiezing een uitgesproken links-republikeinse, milieu-bewuste, basis-democratische, anti-racistisch Vlaamsgezinde en op vrij korte termijn naar een confederatie met Nederland, Schotland, Denemarken, Ijsland, Noorwegen, ... strevende partij opkomt.

Wat mij betreft gaat die partij binnenlands voluit voor een 'état belgo-flamand', maar als dat niet gaat, dan tenminste voor een losse confederatie met Wallonië èn Luxemburg (die òòk mogen meedoen aan de Noordzee-confederatie, als ze dat ook ècht willen).

Flanelcondoom
7 juni 2009, 11:22
Ik ga niet. Heb betere dingen te doen. Examens > verkiezingen.

dominatrix
7 juni 2009, 11:25
Inderdaad, nu heb ik nog niet voor het VB gestemd en ik hoop het nooit te moeten doen om eerlijk te zijn, er zijn teveel kanten die me afstoten. Ik ben namelijk allergisch voor blind racisme, ik wil een slim migratiebeleid (een braindrain in ons voordeel); ik ben allergosch aan hun standpunten over holebis (ik geloof net in het heilig, perfect, gezinsleven); ik vind het plan voor meer Vlaamse bevoegdheden van de NV-A realsistischer; hun mening over abortus,...

Niet gezegd zijnde dat mijn mening over vele andere partijen zoveel beter is, momenteel passen mijn overtuigingen het beste bij de NV-A en ik hoop dan ook dat ze mijn vertrouwen niet beschamen want anders heb ik geen idee waarvoor te stemmen... de klassieke zoals ze bezig zijn alvast niet, ik ben geen communist, geen belgicist (niet dat ik een uitgesproken seperatist ben, de momentele situatie is gewoon ondemocratisch), ...

Misschien moet je maar eens gewoon een keertje inschrijven voor een colloquium en dan voor jezelf uitmaken of we effectief zo blind racistisch zijn?

Het plan van nva is zeemzoeter dan het onze dat klopt, maar hun zeemzoet gehalte neemt niet weg dat ze al 5jaar zeemzoetigheid verspeeld hebben.

't is uw stem en tegen de volgende verkiezingen weten we het antwoord... en dat kan snel zijn.

Gwyndion
7 juni 2009, 11:32
Vermits het niet onrealistisch is dat de volgende verkiezingen binnen +-6 maanden zijn is kan de afrekening zeer snel komen, en dat zal BDW in het achterhoofd moeten houden.. Op zich wil ik er ook altijd over PM'en (over al dan niet voor het VB/NV-A stemmen), ik heb gewoon de programmas en uitspraken van de meest prominente figuren van de partijen naast elkaar gelegd en dan bekeken waar ik het meest belang aan hecht en welke standpunten me hoe sterk afstoten om zo mijn stem te bepalen.

dominatrix
7 juni 2009, 11:33
Vermtis het niet onrealistisch isd at de volgende verkiezingen binnen +-6 maanden zijn valt het nog wel mee. Op zich wil ik er ook altijd over PM'en, ik heb gewoon de programmas en uitspraken van de meest prominente figuren van de partijen naast elkaar gelegd en dan bekeken waar ik het meest belang aan hecht en welke standpunten me hoe sterk afstoten om zo mijn stem te bepalen.

dat mag.

Praetorian
7 juni 2009, 11:34
Pvda

Quicky
7 juni 2009, 11:36
Vlaams Belang

Geert C
7 juni 2009, 11:58
Sp.a

HAMC
7 juni 2009, 12:01
Als de Brusselse Groenen wat méér haar op de tanden hadden als het er op aankomt mìjn belangen als Nederlandstalige bewoner van het Hoofdstedelijk Gewest te verdedigen, hadden ze mijn stem gekregen.

Na het overhandigen van mijn protestbrief (in 2 exemplaren) tegen het elektronisch stemmen, heb ik voor het eerst in mijn leven 'iets rechts' gestemd, in de hoop dat ik het mij straks niet moet beklagen:

de vrouwen die op lijst nummer vijf prijkten, te weten N-VA.



Amai djimi, als dat maar goed komt.


Welkom in rechts Vlaanderen. :)

Svennies
7 juni 2009, 12:12
Amai djimi, als dat maar goed komt.Welkom in rechts Vlaanderen. :)

Van zelf denk ik, hier ten mijnen huize is ook een ommezwaai naar rechts gemaakt ....

Van twee eeuwige stemmen socialist naar 4 stemmen N-VA aangezien de kinderen ook stemgerechtigd zijn...

Dat zal ze verdomme leren om altijd maar die tjeven en liberalen achterna te keffen ,en daarbij een sujet als Anciaux binnen te durven halen....;-)

djimi
7 juni 2009, 12:30
Amai djimi, als dat maar goed komt.


Welkom in rechts Vlaanderen. :)


Voor 'rechts Vlaanderen', bedoelt ge?

Ziet maar op dat ge binnenkort die welkom niet betreurt. ;-)

Savatage
7 juni 2009, 12:37
Diegenen die op dit forum peilingen beantwoorden zijn geen representatieve sample van de bevolking, wegens niet willekeurig.

Wat is er dan niet willekeurig aan de mensen die hier meedoen aan polls? Niemand wordt verplicht/verboden om een stem uit te brengen op de polls.

Die peiling heeft dus niet meer waarde dan voorspellen hoe forums.politics mensen gaan stemmen.

Dat is dan ook de bedoeling als je hier een poll plaatst ...

Savatage
7 juni 2009, 12:38
Ik ga niet. Heb betere dingen te doen. Examens > verkiezingen.

Je kan toch volmacht geven, niet? Ik heb dat altijd gedaan toen ik Leuven op kot zat. Elke keer vielen de verkiezingen in het midden van de examens.

Flanelcondoom
7 juni 2009, 12:38
Je kan toch volmacht geven, niet? Ik heb dat altijd gedaan toen ik Leuven op kot zat. Elke keer vielen de verkiezingen in het midden van de examens.

Ik wist veel te laat dat ik daarvoor een uniefbriefje moest hebben, en tijd om naar Gent en terug te gaan heb ik niet.

Kallikles
7 juni 2009, 12:39
Ik wist veel te laat dat ik daarvoor een uniefbriefje moest hebben, en tijd om naar Gent en terug te gaan heb ik niet.

Stempels en dassen en formulieren... :twisted:

Raf
7 juni 2009, 12:44
Op wie heb je gestemd voor het Vlaams Parlement ?

http://users.telenet.be/KeyserH/verbodentelezen/uploaded_images/cap.jpg

FDM
7 juni 2009, 12:46
2 nva 1 vb 1 Ldd

BadSanta
7 juni 2009, 12:50
Bert Anciaux

daiwa
7 juni 2009, 13:08
Overigens heeft Vlaams Minister Bourgois indertijd een proper parcours gereden totdat de partij besliste dat een alliantiebreuk op ALLE niveaus moest gebeuren en hij dus ook opstapte....



Ik bedroog mijn kiezers omdat ze dat van mij verwachtten.

Flanelcondoom
7 juni 2009, 13:08
Stempels en dassen en formulieren... :twisted:

Hopelijk geen proces-verbalen. De ganse familie heeft mijn voorbeeld opgevolgd en bleef in de zetel. 8-)

BlueThunder
7 juni 2009, 13:14
Deze morgen hier en daar een praatje gemaakt en ook veel allochtonen en het gerucht over meer kindergeld loopt als een vuurtje... ook daar gaan ze veel stemmen rapen meen ik wel. Dom zijn ze dus niet en stemmen niet allemaal
Groen en SP.A.
Geen kieken Dewever moet ik wel zeggen, maar op lange termijn zal dit niet meer betaalbaar zijn.

Kallikles
7 juni 2009, 13:15
Hopelijk geen proces-verbalen. De ganse familie heeft mijn voorbeeld opgevolgd en bleef in de zetel. 8-)

De Moskou-processen revisited.

Renesse
7 juni 2009, 13:18
En ik heb op het stembureau horen zeggen dat als je niet stemt je stem gewoon naar de meerderheid gaat net als bij blanco.

En ik heb horen zeggen op het partijbureau dat bij elke blanco stem, een automatische machine die foie gras boeren ook gebruiken een koffiekoek in Bart De Wever steekt.

flamingant
7 juni 2009, 13:18
Wat had je nu gedacht? 2 X LDD ;)
Geen lijststemmen. Heb een 10-tal naamstemmen gegeven.

Renesse
7 juni 2009, 13:19
Kooooooooooomaaaaaaan zeg!

Ik ga een klinker kopen, Walter...

(overigens ook een N-VA man)

Marlboro
7 juni 2009, 13:22
2 maal vlaams belang.

Renesse
7 juni 2009, 13:22
2 maal vlaams belang.

En nu nog tegen een boom gaan pissen en je bent een echte vent.

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 13:25
En ik heb horen zeggen op het partijbureau dat bij elke blanco stem, een automatische machine die foie gras boeren ook gebruiken een koffiekoek in Bart De Wever steekt.

Ik wil maar zeggen dat bij de zetelverdeling de stem van iemand die thuis bleef zitten in de zetel naar één van de meerderheidspartijen gaat. Als dat dan een lijststem is wordt dat ook nog eens een stem voor de lijstrekker als ik me niet vergis. Dus zo haalde Leterme indertijd zijn 800000 stemmen 300000 stemmen achter zijn naam en een half miljoen stemmen van mensen die niet waren gaan stemmen 8-)

:-D

borgerhout
7 juni 2009, 13:57
2 maal lijstdedecker.

Marlboro
7 juni 2009, 13:58
En nu nog tegen een boom gaan pissen en je bent een echte vent.

Gij niet dan?Gecastreerd?

Zucht
7 juni 2009, 14:24
Twee keer voor een N-VA dame met een wetenschappelijke opleiding en beroep. Brengen hopelijk wat logica in het parlement

Renesse
7 juni 2009, 15:15
Ik wil maar zeggen dat bij de zetelverdeling de stem van iemand die thuis bleef zitten in de zetel naar één van de meerderheidspartijen gaat. Als dat dan een lijststem is wordt dat ook nog eens een stem voor de lijstrekker als ik me niet vergis. Dus zo haalde Leterme indertijd zijn 800000 stemmen 300000 stemmen achter zijn naam en een half miljoen stemmen van mensen die niet waren gaan stemmen 8-)

:-D

Wat een gigantische zever is dat nu?

Die stem telt gewoon niet mee, die wordt helemaal niet bij de meerderheidspartijen geteld. Waar haal je dat nu? Cafépraat van boer Sjarel die voor u in de rij stond of wat?

Renesse
7 juni 2009, 15:16
Gij niet dan?Gecastreerd?

Nee, ik ben geen echte vent. Ik rook geen Marlboro, ik stem niet op macho partijen en pissen doe ik op een gewoon toilet.

groentje
7 juni 2009, 18:58
Groen. 3x (ik woon in Brussel)

Jedd
7 juni 2009, 19:25
Ondertussen zakt LDD bij iedere nieuwe uitslag die binnenrolt een beetje verderweg.

2 uur geleden was 10% nog het doel, nu zitten ze op 7,5 % 8-)

Praetorian
7 juni 2009, 19:25
Ondertussen zakt LDD bij iedere nieuwe uitslag die binnenrolt een beetje verderweg.

2 uur geleden was 10% nog het doel, nu zitten ze op 7,5 % 8-)
Daar drink ik op!

Jedd
7 juni 2009, 19:26
Groen. 3x (ik woon in Brussel)

in Brussel doen ze het goed.


En staat de BUB op 1,8 % :lol::lol::lol:

groentje
7 juni 2009, 20:04
De eerste gedeeltelijke uitslag van kanton Brussel gaf me toch een tikje. Daar ging het toch lichtjes achteruit. Dat is terug goed gekomen, slechts in kanton Elsene gaat het 0,41% minder goed. Ik denk dat Pro Bruxsel ons daar wel stemmen heeft gekost (maar liefst 6%).
Ik had gehoopt op een vooruitgang, dus ben ik toch een beetje teleurgesteld, maar met deze uitslag kan ik wel leven.

bgf324
7 juni 2009, 20:31
Nva :-)

jogo
7 juni 2009, 22:49
is niet gebeurt en ge onderschat echt het kleine detail dat hij uiteindelijk een vetbetaalde ministerpost heeft laten schieten voor zijn overtuiging.

lees goed dan merk je de voorwaardelijke wijs...

moser
7 juni 2009, 22:54
Wat zegt dat eigenlijk over de representativiteit van dit forum als je ziet dat de partij die op dit moment in deze poll het slechtst scoort (1 stem), in de realiteit met ruime voorsprong de grootste is?

Jedd
7 juni 2009, 22:55
Wat zegt dat eigenlijk over de representativiteit van dit forum als je ziet dat de partij die op dit moment in deze poll het slechtst scoort (1 stem), in de realiteit met ruime voorsprong de grootste is?

dat tsjeven op christelijke fora zitten ?

Jedd
7 juni 2009, 22:56
dat tsjeven op christelijke fora zitten ?

met adult block filter, voor mocht er iemand een beleken proberen te posten van een blote tiet. Of blote teen.

moser
7 juni 2009, 22:57
dat tsjeven op christelijke fora zitten ?

met adult block filter, voor mocht er iemand een beleken proberen te posten van een blote tiet. Of blote teen.:lol:

voicelesscharlie
7 juni 2009, 23:02
Vreemd,CD&V haalt maar één stem op dit forum.

Waar zitten al die tjeven?
Te lam ,te goed en te rond om een gezouten mening te hebben.

Stefanie
7 juni 2009, 23:04
Ik heb Vlaams belang gestemd.

jogo
8 juni 2009, 08:10
is niet gebeurt en ge onderschat echt het kleine detail dat hij uiteindelijk een vetbetaalde ministerpost heeft laten schieten voor zijn overtuiging.

klein detail diegene die hun vetbetaalde ministerpost niet hebben laten schieten (zoals gij dat noemt) zijn ook beloont door de kiezer en die zullen hem nu vragen onder de lat door te gaan .

Alfie
8 juni 2009, 08:17
Met volle overtuiging: pvda!

bentje
8 juni 2009, 08:26
de enquete hier lijkt helemaal niet op de echte uitslag :|

jogo
8 juni 2009, 11:29
Gij niet dan?Gecastreerd?

pist gij met uw ballen ???

Eddy B
8 juni 2009, 17:54
hoi,

effe een en ander nuanceren, want de vraagstelling maakt maar één antwoord mogelijk.

BDW (NVA) heb ik gestemd voor de Vlaamse regering, maar Morel voor Europa

FDM
8 juni 2009, 18:16
ik heb een hollander naar europa gestemd , onrechtstreeks

cookie monster
9 juni 2009, 16:02
Awel , ik kon het scherm superveel moeite lezen !!!!
Voormij was zogoed als onmogelijk op naam te stemmen !!
Da's het nadeel van slechtziende zijn !!!! :oops:

Steben
9 juni 2009, 16:20
Ik heb een voorkeurstemmetje gegeven aan de net geen dertiger Mathias Diependaele. Heeft net die kerel toch wel een zeteltje zeker! hehe :lol:

F.Lurk
9 juni 2009, 16:24
En ik heb op het stembureau horen zeggen dat als je niet stemt je stem gewoon naar de meerderheid gaat net als bij blanco.

Bull shit young man.

Blanco stemmen worden meegeteld, ongeldige niet net als personen die niet komen opdagen.

Ik stemde ongeldig.

Steben
9 juni 2009, 16:30
Bull shit young man.

Blanco stemmen worden meegeteld, ongeldige niet net als personen die niet komen opdagen.

Ik stemde ongeldig.

blanco = ongeldig
en beide worden NIET meegeteld. Het voordeel voor grote partijen zit hem in het licht omhoogdrukken van het resultaat binnen de zetelverdeling.

wie 10% haalt in een stemming met 10% ongeldige stemmen, heeft voor de berekening van de zetelverdeling 11%. Wie 30% haalde heeft 33%.

dominatrix
9 juni 2009, 18:28
ik heb een hollander naar europa gestemd , onrechtstreeks


Tof, dankzij U zitten die daar nu met 18 ipv 17

dominatrix
9 juni 2009, 18:29
Twee keer voor een N-VA dame met een wetenschappelijke opleiding en beroep. Brengen hopelijk wat logica in het parlement

Azo, de wetenschappelijke opleiden is tegenwoordig al garantie voor politieke vakkennis?

Vlaanderen Boven
9 juni 2009, 18:49
Ik heb een voorkeurstemmetje gegeven aan de net geen dertiger Mathias Diependaele. Heeft net die kerel toch wel een zeteltje zeker! hehe :lol:

Ik heb Tine Eerlingen aan een zeteltje geholpen.

FDM
10 juni 2009, 00:01
Tof, dankzij U zitten die daar nu met 18 ipv 17


terwijl hij daar zit zijn we er hier vanaf

lombas
10 juni 2009, 00:22
SP.a