PDA

View Full Version : LDD, NVA en VB behalen samen 40% van de stemmen.


Felix (be)
7 juni 2009, 09:23
LDD, NVA en VB behalen samen 40% van de stemmen.

Wie biedt meer, wie biedt minder?

Welke partij behaalt hoeveel zetels?

1207
7 juni 2009, 09:35
LDD, NVA en VB behalen samen 40% van de stemmen.
Wie biedt meer, wie biedt minder?
Welke partij behaalt hoeveel zetels?

zou wel eens kunnen al vind ik het niet netjes dat je de nva op dezelfde hoogte zet als die 2 asociale partijen

manta
7 juni 2009, 09:37
En dan ???
Wat gaat LDD dan doen ? Aansluiten bij de liberalen en de sossen om tegen N-VA en VB te werken ???

ilfalco
7 juni 2009, 09:38
Dan moet de ambitie zijn om een rechtse meerderheid te vormen en NIET zoals LDD en n-va om als depannagedienst te fungeren van het estbalishment.


En dat n-va en LDD eens stoppen met die snel-belgmachine te steunen en het subsidieren van islamisering. Wat voor zin heeft het dan nog als er straks voor elke vlaming een moslim spa gaat stemmen.

Renesse
7 juni 2009, 10:29
LDD, NVA en VB behalen samen 40% van de stemmen.

Wie biedt meer, wie biedt minder?

Welke partij behaalt hoeveel zetels?

Dat is nogal een fantastisch onderwerp dat je opstart, inspiratie gekregen?

Abraxas
7 juni 2009, 10:38
Dan moet de ambitie zijn om een rechtse meerderheid te vormen en NIET zoals LDD en n-va om als depannagedienst te fungeren van het estbalishment.

Een rechtse meerderheid met wie? CD&V? Open VLD? Denk niet dat die daar erg happig op zullen zijn.

dominatrix
7 juni 2009, 11:05
Een rechtse meerderheid met wie? CD&V? Open VLD? Denk niet dat die daar erg happig op zullen zijn.

De sleutel voor Vlaamse onafhankelijkheid ligt op het partijbureau van de Cd&v ... zo fluistert de wind...

Felix (be)
7 juni 2009, 21:39
't Zal uiteindelijk zo rond de 35% zijn.
Dat moet beter kunnen vinnik.

Felix (be)
8 juni 2009, 05:16
Ontstellend weinig animo voor deze discussie hierzo.:evil:
Ik had meer belangstelling voor de resultaten van “Forza Flandria” verwacht.

De zetelverdeling in het Vlaams parlement in vergelijking met 2004:

2004: 39/124 (VB 32; NVA 7)
2009: 44/124 (VB 21; NVA 16; LDD 8)
// 36,5% - VB 15,8%; NVA 13,1%; LDD 7,6% //

In totaal een bescheiden vooruitgang.
Maar in de omstandigheden eigenlijk een erg mager beestje vind ik.
(Ik had op MINSTENS 40% gehoopt.)
België heeft zowat de hoogste overheidsschuld, de laagste pensioenen en de hoogste belastingen van West-Europa.

* * *

In ttt sommigen hier beschouw ik CD&V niet als een Vlaamse partij
(ze krijgen pas een Vlaamse reflex als dat thema op de agenda staat),
en ook naast de machtshongerige LDD zet ik tegenwoordig een vraagteken.

In feite is de in mijn ogen al te brave NVA de enige die duidelijk met een positief Vlaams project naar voren is gekomen.8-)
Zeer benieuwd wat daar de volgende maanden en jaren mee gedaan wordt.8O
De NVA is in procenten trouwens “plotseling” bijna even groot als het VB geworden.:mrgreen:
(Dat had ik niet verwacht; bijna niemand denk ik!)

De LDD heeft zich verloren in geruzie met de VLD.
Het VB heeft te veel met eieren naar het NVA gegooid
(net als op dit forum), en zelfvoldaan met vlaggen gezwaaid.
Ze vergissen zich van tegenstander en hadden dit keer weinig succes met hun goedkope slogans
(waardoor ze vaak meer als een bruine dan als een zwartgele partij gepercipieerd worden).

FDM
10 juni 2009, 18:32
wat als Dewever in Gent had gewoond : minder verlies voor VB in antwerpen en meer kans voor Verstrepen ?

system
10 juni 2009, 18:33
Ontstellend weinig animo voor deze discussie hierzo.:evil:
Ik had meer belangstelling voor de resultaten van “Forza Flandria” verwacht.

De zetelverdeling in het Vlaams parlement in vergelijking met 2004:

2004: 39/124 (VB 32; NVA 7)
2009: 44/124 (VB 21; NVA 16; LDD 8)
// 36,5% - VB 15,8%; NVA 13,1%; LDD 7,6% //

In totaal een bescheiden vooruitgang.
Maar in de omstandigheden eigenlijk een erg mager beestje vind ik.
(Ik had op MINSTENS 40% gehoopt.)
België heeft zowat de hoogste overheidsschuld, de laagste pensioenen en de hoogste belastingen van West-Europa.

* * *

In ttt sommigen hier beschouw ik CD&V niet als een Vlaamse partij
(ze krijgen pas een Vlaamse reflex als dat thema op de agenda staat),
en ook naast de machtshongerige LDD zet ik tegenwoordig een vraagteken.

In feite is de in mijn ogen al te brave NVA de enige die duidelijk met een positief Vlaams project naar voren is gekomen.8-)
Zeer benieuwd wat daar de volgende maanden en jaren mee gedaan wordt.8O
De NVA is in procenten trouwens “plotseling” bijna even groot als het VB geworden.:mrgreen:
(Dat had ik niet verwacht; bijna niemand denk ik!)

De LDD heeft zich verloren in geruzie met de VLD.
Het VB heeft te veel met eieren naar het NVA gegooid
(net als op dit forum), en zelfvoldaan met vlaggen gezwaaid.
Ze vergissen zich van tegenstander en hadden dit keer weinig succes met hun goedkope slogans
(waardoor ze vaak meer als een bruine dan als een zwartgele partij gepercipieerd worden).

Ja, maar u foefelt wat. De LDD is geen Vlaamsnationalistische partij. De Vlaams-nationalistische partijen halen nog eens geen 30%. En dan zijn ze nog met 2 partijen. Dat betekent dus dat meer 70% van de Vlamingen niet op een Vlaamsnationalistische partij wensen te stemmen. Daar eigenlijk niet willen van weten, want anders hadden ze beide partijen zeer sterk gemaakt door erop te stemmen. En dat is dus niet het geval. Zeker niet voor wat het VB betreft want die Vlaamsnationalistisch partij kreeg een ferm pak slaag van de Vlaamse kiezer.

Felix (be)
10 juni 2009, 19:01
Ja, maar u foefelt wat. De LDD is geen Vlaamsnationalistische partij. De Vlaams-nationalistische partijen halen nog eens geen 30%. En dan zijn ze nog met 2 partijen. Dat betekent dus dat meer 70% van de Vlamingen niet op een Vlaamsnationalistische partij wensen te stemmen. Daar eigenlijk niet willen van weten, want anders hadden ze beide partijen zeer sterk gemaakt door erop te stemmen. En dat is dus niet het geval. Zeker niet voor wat het VB betreft want die Vlaamsnationalistisch partij kreeg een ferm pak slaag van de Vlaamse kiezer.
In de titel, noch in de eerste posting heb ik de term "Vlaamsnationalistisch" gebruikt (wel "Vlaams" en "Forza Flandria"), maar los daarvan:
hier hebben we al eerder over gediscussieerd.
LDD is strikt genomen inderdaad geen Vlaamsnationalistische partij.
Het is een beetje een vreemde eend in de bijt en jouw omschrijving in
http://forum.politics.be/showpost.php?p=4162586&postcount=72 vind ik zeer acceptabel

LDD noemt zichzelf in eerste instantie liberaal.
De reflex van deze partij is echter met zekerheid (veel) Vlaamser dan die van VLD, SP.a, Groen! en van de machtspartij CD&V die als het haar goed uitkomst beweert dat ze ook de belangen van de Vlamingen behartigt, maar in een vingernkip een bocht van 180 graden maakt "als de omstandigheden dat vereisen".:evil:

Speculatie natuurlijk, maar ik vermoed dat als opportunist DD wat al te nadrukkelijk afstand durft te nemen van zijn Vlaamse standpunten, hij in een oogwenk de helft van zijn kiezers kwijt speelt.
Vermoedelijk heeft LDD tamelijk veel kiezers van VB ingepikt (en natuurlijk van VLD), maar zonder "Vlaams standpunt" zouden dat er lang niet zo veel geweest zijn als nu.

Een beetje verstandige Vlaamse liberaal MOET tegenwoordig m.i. trouwens een stevige Vlaamse reflex bezitten.
Noteer het maar: Felix beweert dat de domme Vlaamse liberalen bij de VLD zitten, en de niet zo domme bij LDD.

Ik neem in deze discussie de vrijheid om LDD bij de "Forza Flandria"-partijen in te delen die (wellicht niet allemaal met dezelfde urgentie) een Onafhankelijk Vlaanderen wensen.
Al geef ik toe dat dit het programmapunt nummer één is van Vlaams Belang en de Nieuwe Vlaamse Aliantie en misschien pas punt twee of drie bij Lijst DeDecker.

Je mag (MOET) best kritisch blijven tegenover LDD en N-VA system, maar de vijanden van het Vlaams-nationalisme moet je toch echt eerst elders zoeken. Tot nader order toch.

system
10 juni 2009, 20:02
In de titel, noch in de eerste posting heb ik de term "Vlaamsnationalistisch" gebruikt (wel "Vlaams" en "Forza Flandria"), maar los daarvan:
hier hebben we al eerder over gediscussieerd.
LDD is strikt genomen inderdaad geen Vlaamsnationalistische partij.
Het is een beetje een vreemde eend in de bijt en jouw omschrijving in
http://forum.politics.be/showpost.php?p=4162586&postcount=72 vind ik zeer acceptabel

LDD noemt zichzelf in eerste instantie liberaal.
De reflex van deze partij is echter met zekerheid (veel) Vlaamser dan die van VLD, SP.a, Groen! en van de machtspartij CD&V die als het haar goed uitkomst beweert dat ze ook de belangen van de Vlamingen behartigt, maar in een vingernkip een bocht van 180 graden maakt "als de omstandigheden dat vereisen".:evil:

Speculatie natuurlijk, maar ik vermoed dat als opportunist DD wat al te nadrukkelijk afstand durft te nemen van zijn Vlaamse standpunten, hij in een oogwenk de helft van zijn kiezers kwijt speelt.
Vermoedelijk heeft LDD tamelijk veel kiezers van VB ingepikt (en natuurlijk van VLD), maar zonder "Vlaams standpunt" zouden dat er lang niet zo veel geweest zijn als nu.

Een beetje verstandige Vlaamse liberaal MOET tegenwoordig m.i. trouwens een stevige Vlaamse reflex bezitten.
Noteer het maar: Felix beweert dat de domme Vlaamse liberalen bij de VLD zitten, en de niet zo domme bij LDD.

Ik neem in deze discussie de vrijheid om LDD bij de "Forza Flandria"-partijen in te delen die (wellicht niet allemaal met dezelfde urgentie) een Onafhankelijk Vlaanderen wensen.
Al geef ik toe dat dit het programmapunt nummer één is van Vlaams Belang en de Nieuwe Vlaamse Aliantie en misschien pas punt twee of drie bij Lijst DeDecker.

Je mag (MOET) best kritisch blijven tegenover LDD en N-VA system, maar de vijanden van het Vlaams-nationalisme moet je toch echt eerst elders zoeken. Tot nader order toch.

Ik heb nooit beweerd dat de LDD een vijand is van het Vlaams-nationalisme. Ik zeg alleen dat de LDD geen Vlaamsnationalistische partij is, maar een vlaamsgezinde rechts liberale partij. Overigens, zo afficheert die partij zich ook vaak. De CD&V is ook op tijd en stond vlaamsgezind. Maar zijn dat daarom Vlaams-nationalisten? Neen.

Felix (be)
10 juni 2009, 20:09
Ik heb nooit beweerd dat de LDD een vijand is van het Vlaams-nationalisme. Ik zeg alleen dat de LDD geen Vlaamsnationalistische partij is, maar een vlaamsgezinde rechts liberale partij. Overigens, zo afficheert die partij zich ook vaak. De CD&V is ook op tijd en stond vlaamsgezind. Maar zijn dat daarom Vlaams-nationalisten? Neen.
Ik heb (tot het tegendeel bewezen is natuurlijk) veel meer vertrouwen in de Vlaamse reflex van de LDD, dan in die van de Tsjeven.

system
10 juni 2009, 20:11
Ik heb (tot het tegendeel bewezen is natuurlijk) veel meer vertrouwen in de Vlaamse reflex van de LDD, dan in die van de Tsjeven.

Uw 'vertrouwen' moet men hier catalogiseren als zijnde een subjectief gegeven.

Felix (be)
10 juni 2009, 20:26
Uw 'vertrouwen' moet men hier catalogiseren als zijnde een subjectief gegeven.
Subjectief, klopt.
Duurt zo lang tot het tegendeel bewezen is.

Al wil ik opmerken dat ik vandaag, gisteren noch eergisteren zelfs niet één zelfverklaarde CD&V-er in de "Vlaamse discussies" heb zien opduiken om met vuur en vlam de Vlaamse zaak te bepleiten (voor zover ik weet toch niet en aan een slechte verkiezingsuitslag kan het niet liggen).
NIET EEN. :splat:

LDD-ers daarentegen wel.

jogo
10 juni 2009, 21:26
Ik heb (tot het tegendeel bewezen is natuurlijk) veel meer vertrouwen in de Vlaamse reflex van de LDD, dan in die van de Tsjeven.

heeft het een en ander niet te maken met bestuursverantwoordelijkheid dragen of niet ?

(LDD kan in dit verband makkelijker Vlaams reflexen)

Felix (be)
10 juni 2009, 21:39
heeft het een en ander niet te maken met bestuursverantwoordelijkheid dragen of niet ?

(LDD kan in dit verband makkelijker Vlaams reflexen)

Tot nu toe is het tegendeel inderdaad nog niet bewezen.

Maar van de CD&V weten we het ZEKER.

Iemand die Vlaamse autonomie hoog in het vaandel draagt hoeft zeker niet meer te rekenen op de CD&V en nog minder op VLD en SP.a.

Another Jack
10 juni 2009, 21:42
LDD, NVA en VB behalen samen 40% van de stemmen.

Wie biedt meer, wie biedt minder?

Welke partij behaalt hoeveel zetels?

Dat is 11 % te weinig om menig natte droom te realiseren hier, is het niet HAMC?

Maar ik geef toe, het begint indrukwekkend te klinken...

Vlaanderen Boven
10 juni 2009, 21:57
Ik heb (tot het tegendeel bewezen is natuurlijk) veel meer vertrouwen in de Vlaamse reflex van de LDD, dan in die van de Tsjeven.

Hun Vlaamsgezindheid is allesbehalve structureel. Moest de wind morgen draaien, zou het waarschijnlijk snel gedaan zijn en zouden ze plots rasechte Belgen zijn. Het draait namelijk vooral om het liberale 'nationalisme' van eigen zak eerst.

Felix (be)
10 juni 2009, 22:07
Dat is 11 % te weinig om menig natte droom te realiseren hier, is het niet HAMC?

Maar ik geef toe, het begint indrukwekkend te klinken...
Ik weet niet wat uw bedoelingen zijn mijnheer, maar ik ben niet HAMC.
Ik ben gewoon wie ik ben.
Als u hieraan twijfelt nodig ik u uit om al mijn posts na te lezen en die te vergelijken met die van anderen.

Aan trollen is op dit forum geen gebrek.
Ik ben er in elk geval geen.
En ik ben ook niet iemand die met dubbelnicks werkt.

Uw smerige reactie is zeer onbeschoft.
En uw groffe taalgebruik wijst er op dat u niet uit bent op het voeren van een "normale discussie".
:boo::boo::boo::boo::boo:

Felix (be)
10 juni 2009, 22:09
Hun Vlaamsgezindheid is allesbehalve structureel. Moest de wind morgen draaien, zou het waarschijnlijk snel gedaan zijn en zouden ze plots rasechte Belgen zijn. Het draait namelijk vooral om het liberale 'nationalisme' van eigen zak eerst.
Het is wat mij betreft nog te vroeg om dat te zeggen.
Hangt er van af hoe deze partij evolueert.

Ik heb al een paar dingen gezien en gehoord die mij niet bevielen, maar voorlopig krijgen ze van mij zeker nog het voordeel van de twijfel.

jogo
10 juni 2009, 22:09
Hun Vlaamsgezindheid is allesbehalve structureel. Moest de wind morgen draaien, zou het waarschijnlijk snel gedaan zijn en zouden ze plots rasechte Belgen zijn.

de wind speelt daar geen rol in , wel het ontwikkelen van een juistere kijk op de dingen ...

Felix (be)
11 juni 2009, 16:36
Jack?
Hoe zit het?

Henri1
11 juni 2009, 17:08
zou wel eens kunnen al vind ik het niet netjes dat je de nva op dezelfde hoogte zet als die 2 asociale partijen

Je kan LDD moeilijk een partij noemen die voor de vlaamse zaak is.

Sidharta
11 juni 2009, 17:25
Een rechtse meerderheid met wie? CD&V? Open VLD? Denk niet dat die daar erg happig op zullen zijn.

Een groot deel van CD&V is ook Vlaams Nationalistisch ,welliswaar voorzichtiger, maar wel in dezelfde richting.

system
11 juni 2009, 17:28
Een groot deel van CD&V is ook Vlaams Nationalistisch ,welliswaar voorzichtiger, maar wel in dezelfde richting.

Een een behoorlijk deel van het VB is dat dus niet. Er zitten zelfs koningsgezinden tussen. Dus wat u hier komt vertellen, is gewoon volstrekt irrelevant.

Pericles
11 juni 2009, 17:31
Je kan LDD moeilijk een partij noemen die voor de vlaamse zaak is.

Lees hun partijprogramma. Ge gaat schrik krijgen Henri.

Henri1
11 juni 2009, 17:39
Lees hun partijprogramma. Ge gaat schrik krijgen Henri.

Luister, De Decker is voor alles wat in zijn kraampast.

Als dat morgen wat anders is verandert hij van mening gelijk een windhaan.

Felix (be)
11 juni 2009, 17:41
Luister, De Decker is voor alles wat in zijn kraampast.

Als dat morgen wat anders is verandert hij van mening gelijk een windhaan.
Maar voor zover ik weet heeft Deckerrrr geen suïcidale neigingen.
:vlaander:

Pericles
11 juni 2009, 17:41
Luister, De Decker is voor alles wat in zijn kraampast.

Als dat morgen wat anders is verandert hij van mening gelijk een windhaan.

Dat kan zijn, ik vertrouw hem ook niet, maar zijn programma is wat het is.

system
11 juni 2009, 17:52
Dat kan zijn, ik vertrouw hem ook niet, maar zijn programma is wat het is.

Maar ik vertrouw uw partij nog minder.

Pericles
11 juni 2009, 17:58
Maar ik vertrouw uw partij nog minder.

Dat is uw goed recht he system. Niemand zegt dat u dat moet doen.

system
11 juni 2009, 18:01
Dat is uw goed recht he system. Niemand zegt dat u dat moet doen.

Dat zou er nog moeten aan mankeren.

Henri1
11 juni 2009, 18:44
Dat zou er nog moeten aan mankeren.

Wat positief is aan de zaak is dat de VB euforie een serieuze deuk heeft gekregen.
Het doet deugd De Winter om zijn smoel te zien gaan.

Rr00ttt
11 juni 2009, 19:09
zou wel eens kunnen al vind ik het niet netjes dat je de nva op dezelfde hoogte zet als die 2 asociale partijen

Inderdaad; De NVA wordt liever geassocieerd met door en door corrupte en anti-vlaamse partijen als SP-A, VLD en CD&V.

Bedankt om ons daar nog even aan te herinneren.

voicelesscharlie
11 juni 2009, 19:16
Dan moet de ambitie zijn om een rechtse meerderheid te vormen en NIET zoals LDD en n-va om als depannagedienst te fungeren van het estbalishment.


En dat n-va en LDD eens stoppen met die snel-belgmachine te steunen en het subsidieren van islamisering. Wat voor zin heeft het dan nog als er straks voor elke vlaming een moslim spa gaat stemmen.

Heeft de LDD al ooit het esthablisement gedepaneerd?
Wij wensen momenteel hoogsten in gemeentebesturen(zijn we al) te komen en wij schuwen daar geen coalities met VB en Nva.
Moet je ook eens het migranten standpunt van LDD lezen.
Wij zijn TEGEN de snelbelgwet en die moet zo snel mogelijk verdwijnen.
(Dat was ook de reden waarom DD opstapte bij VLD)

voicelesscharlie
11 juni 2009, 19:24
Ja, maar u foefelt wat. De LDD is geen Vlaamsnationalistische partij. De Vlaams-nationalistische partijen halen nog eens geen 30%. En dan zijn ze nog met 2 partijen. Dat betekent dus dat meer 70% van de Vlamingen niet op een Vlaamsnationalistische partij wensen te stemmen. Daar eigenlijk niet willen van weten, want anders hadden ze beide partijen zeer sterk gemaakt door erop te stemmen. En dat is dus niet het geval. Zeker niet voor wat het VB betreft want die Vlaamsnationalistisch partij kreeg een ferm pak slaag van de Vlaamse kiezer.

De LDD is een Vlaams-realistische partij.
Wij gaan niet dwepen met 1302 maar met Vlaamse economische cijfers en vooruitzichten.
De economische en sociale conclusie is dat Vlaanderen beter af is van Wallonië.
Een bedrijf had Wallonië al lang afgestoten.

Felix (be)
11 juni 2009, 19:31
Heeft de LDD al ooit het esthablisement gedepaneerd?
Wij wensen momenteel hoogsten in gemeentebesturen(zijn we al) te komen en wij schuwen daar geen coalities met VB en Nva.
Moet je ook eens het migranten stadpunt van LDD lezen.
Wij zijn TEGEN de snelbelgwet en die moet zo snel mogelijk verdwijnen.
Is dat een breekpunt bij eventuele toekomstige regeringsonderhandelingen?
Ik bedoel ook: hoe ver gaat het "realisme" van de LDD?
(Inderdaad, ik ben een beetje gemeen naar VLD- of Tsjeventrekjes aan het hengelen.
Sossentruucs lijken mij LDD een beetje ver gezocht.
Ik ben wel content dat ik niks zie wat ik ook maar enigszins lijkt op de scoutsmentaliteit van de VU van Bertje destijds. Dat is helaas wel nog steeds het geval bij de N-VA.)

voicelesscharlie
11 juni 2009, 19:33
Is dat een breekpunt bij eventuele toekomstige regeringsonderhandelingen?

Ja.

Felix (be)
11 juni 2009, 19:37
Ja.

:thumbsup:

Wow, zo had ik het niet verwacht.
Maar snel op naar een grotere autonomie en nieuwe Vlaamse verkiezingen!

Felix (be)
11 juni 2009, 19:43
Een groot deel van CD&V is ook Vlaams Nationalistisch ,welliswaar voorzichtiger, maar wel in dezelfde richting.
Het waren, het zijn en het blijven Tsjeven-postjespakkers.
Dat hebben de voorbije jaren geleerd.
Na het federale onderhandelingsdébacle en het schertsvervolg
zijn alle kopstukken braaf bij mama-Tsjeef thuis gebleven.
Daar kan Vlaanderen niet echt iets mee aanvangen.

voicelesscharlie
11 juni 2009, 20:01
:thumbsup:

Wow, zo had ik het niet verwacht.
Maar snel op naar een grotere autonomie en nieuwe Vlaamse verkiezingen!


Dat werd zelfs gezegd op het congress.

Felix (be)
12 juni 2009, 06:43
Doodjammer dat die boodschap niet mijn huiskamer is binnengekomen.:roll:

Hoe luidt het officiële standpunt van LDD t.o.v. de Islam?
(Voor mij zeker even relevant als de snelsnelsnel-Belgwet).

voicelesscharlie
12 juni 2009, 10:06
Doodjammer dat die boodschap niet mijn huiskamer is binnengekomen.:roll:

Hoe luidt het officiële standpunt van LDD t.o.v. de Islam?
(Voor mij zeker even relevant als de snelsnelsnel-Belgwet).

Wij zijn tegen verzuiling dus ook tegen een islamzuil.
Wij zijn tegen subsidies dus ook geen subsidies voor de islam.
Uiteraard zijn we voor scheiding van kerk en staat en voor de rest vrijheid van godsdienst als dat niet opdringerig is.

voicelesscharlie
12 juni 2009, 10:27
Dat is 11 % te weinig om menig natte droom te realiseren hier, is het niet HAMC?

Maar ik geef toe, het begint indrukwekkend te klinken...

Voor die overige 11% zal de LDD zorgen.:twisted:

Felix (be)
12 juni 2009, 11:41
Wij zijn tegen verzuiling dus ook tegen een islamzuil.
Wij zijn tegen subsidies dus ook geen subsidies voor de islam.
Uiteraard zijn we voor scheiding van kerk en staat en voor de rest vrijheid van godsdienst als dat niet opdringerig is.
Da's al een (maatschappelijk beter dan het VB-discours verteerbaar) begin.

Renesse
12 juni 2009, 11:46
Ja, maar u foefelt wat. De LDD is geen Vlaamsnationalistische partij. De Vlaams-nationalistische partijen halen nog eens geen 30%. En dan zijn ze nog met 2 partijen. Dat betekent dus dat meer 70% van de Vlamingen niet op een Vlaamsnationalistische partij wensen te stemmen. Daar eigenlijk niet willen van weten, want anders hadden ze beide partijen zeer sterk gemaakt door erop te stemmen. En dat is dus niet het geval. Zeker niet voor wat het VB betreft want die Vlaamsnationalistisch partij kreeg een ferm pak slaag van de Vlaamse kiezer.

http://www.unehistoiredexpo.fr/magritte_ceci_est_pas_une_pipe.jpg

Twee voorbeelden van Belgisch surrealisme.

Sidharta
15 juni 2009, 08:00
Een een behoorlijk deel van het VB is dat dus niet. Er zitten zelfs koningsgezinden tussen. Dus wat u hier komt vertellen, is gewoon volstrekt irrelevant.

Wat u hier vertelt, is wel relevant?:roll: