PDA

View Full Version : Wat telt zijn zetels - de grote zetel-draad


C2C
7 juni 2009, 19:46
Laten we beginnen met de niet zo belangrijke regionale verkiezingen (80% van onze wetten komen immers uit Europa, en niet uit Vlaanderen).

In het niet zo belangrijke Vlaamse Parlement ziet de situatie er zo uit:

De winnaars:
-de CD&V
-de NVA
-Lijst van Judocoach
-Groen!
-Union des Francophones

Stabiel:
-de SP.a

De verliezers:
-de PVV
-Vlaams Blok


Zetels zijn het, die tellen. En Europa. De rest is ruis.

toccata
7 juni 2009, 19:48
+1, we kunnen daar niet mee tevreden zijn
Het moet mogelijk zijn meer te halen, tijd om eens grondig na te denken over onze partij

Jedd
7 juni 2009, 19:51
+1, we kunnen daar niet mee tevreden zijn
Het moet mogelijk zijn meer te halen, tijd om eens grondig na te denken over onze partij

zeker omdat die zetelwinst er komt door het kiessysteem en de versnippering, want was er bv geen LDD, dan verloor groen niet alleen kiezers, maar daarenboven een zetel

Felix (be)
7 juni 2009, 19:52
Laten we beginnen met de niet zo belangrijke regionale verkiezingen (80% van onze wetten komen immers uit Europa, en niet uit Vlaanderen).

In het niet zo belangrijke Vlaamse Parlement ziet de situatie er zo uit:

De winnaars:
-de CD&V
-de NVA
-Lijst van Judocoach
-Groen!
-Union des Francophones

Stabiel:
-de SP.a

De verliezers:
-de PVV
-Vlaams Blok

...

De PVV heeft volgens mij in Nederland vorige donderdag juist een bijzonder stevig resultaat neergezet.

toccata
7 juni 2009, 19:54
zeker omdat die zetelwinst er komt door het kiessysteem en de versnippering, want was er bv geen LDD, dan verloor groen niet alleen kiezers, maar daarenboven een zetel

Inderdaad (en eigenlijk is het +2, in Brussel halen we nog een extra binnen)

Ik denk dat we eens in eigen boezem moeten kijken, 1 keer een tegenvallend resultaat kan voorkomen, maar 2 keer maar 6% halen is niet om tot business as usual over te gaan

C2C
7 juni 2009, 19:55
+1, we kunnen daar niet mee tevreden zijn
Het moet mogelijk zijn meer te halen, tijd om eens grondig na te denken over onze partij

Ik ben ook zwaar verrast met de veel te kleine overwinning van Groen!

Ik had toch +3 zetels verwacht.

Alleszins, op Europees vlak gaan we het nóg beter doen.

toccata
7 juni 2009, 19:57
Ik ben ook zwaar verrast met de veel te kleine overwinning van Groen!

Ik had toch +3 zetels verwacht.

Alleszins, op Europees vlak gaan we het nóg beter doen.

Het is een nederlaag enkel in Brussel vooruit (15% is góéd) maar in Vlaanderen overal achteruit
We moeten eerlijk zijn: Groen! is gebuisd

Jedd
7 juni 2009, 21:26
+1, we kunnen daar niet mee tevreden zijn
Het moet mogelijk zijn meer te halen, tijd om eens grondig na te denken over onze partij

een half uur geleden stonden ze op +2

nu op nul

:?

Smoer
7 juni 2009, 21:28
De PVV heeft volgens mij in Nederland vorige donderdag juist een bijzonder stevig resultaat neergezet.

PVV is de oude naam voor Open VLD ;).

k9
7 juni 2009, 21:30
+1, we kunnen daar niet mee tevreden zijn
Het moet mogelijk zijn meer te halen, tijd om eens grondig na te denken over onze partij
+1 is voor mij heel slecht voor groen

Jaren gratis PR met de opwarming van de planeet, de "liberale" crisis en dan gaan ze 1% achteruit terwijl ecolo bijna 9% wint.

Jedd
7 juni 2009, 22:02
een half uur geleden stonden ze op +2

nu op nul

:?

ik snap dat niet, ze blijven schommelen tussen nul en +2 :?

toccata
7 juni 2009, 22:05
Waar zie je dat?
Op de VRT site staat steeds plus 2

Jedd
7 juni 2009, 22:06
Waar zie je dat?
Op de VRT site staat steeds plus 2

nee, ze staan op nul nu op de vrt


heu nee, terug op + 1

wheurk, spannend :lol:

Jaani_Dushman
7 juni 2009, 22:07
PVV is de oude naam voor Open VLD ;).

toccata
7 juni 2009, 22:07
nee, ze staan op nul nu op de vrt


heu nee, terug op + 1

wheurk, spannend :lol:
:|
Bij mij blijft alles stabiel

Pieke
7 juni 2009, 22:09
ah C2C, ik ben blij dat ge terug zijt.

On topic: voor den vlaming is het hemd (Vlaamse verkiezing) nader dan de rok (de europese). Ik ben content dat de Staes verkozen is geraakt.

Jedd
7 juni 2009, 22:10
:|
Bij mij blijft alles stabiel

op F5 duwen hé :-D

toccata
8 juni 2009, 07:44
ik snap dat niet, ze blijven schommelen tussen nul en +2 :?

2 zetels in Brussels parlement (+1)
Voor de eerste keer een zetel voor het VP (iets wat Lukas Vandertaelen echt verdiend) vanuit Brussel, in Brussel doen we het verbazend goed:?
Opsteker: goede score Bart Staes voor Europa, de vraag is wat kunnen we eruit leren

Jedd
8 juni 2009, 18:56
de vraag is wat kunnen we eruit leren
dat ge "koppen" nodigt hebt en dat ge moet verjongen

in de lijst met 50 kandidaten met het meeste voorkeurstemmen staan drie mensen van groen!

Vogels, Dua, Bali

dezelfde namen als 20 jaar geleden. Sindsdien is er niemand opgestaan die sterk genoeg is om indruk te maken op de kiezer...

toccata
8 juni 2009, 19:29
dat ge "koppen" nodigt hebt en dat ge moet verjongen

in de lijst met 50 kandidaten met het meeste voorkeurstemmen staan drie mensen van groen!

Vogels, Dua, Bali

dezelfde namen als 20 jaar geleden. Sindsdien is er niemand opgestaan die sterk genoeg is om indruk te maken op de kiezer...

Verjongen? Alleen Vogels is er over van de vorige keer... (en uw mening weten we erover;-))
Ik denk/hoop dat we nu pas goed vertrokken zijn: zowel in Federaal als Vlaamse parlement een volledige nieuwe lading mensen, ze zullen zich moeten bewijzen maar ik heb er goede hoop op
over de koppen: mensen als bv Almaci en Vanderstraeten doen het niet slecht op de Europese lijst , enkele uittredende parlementsleden doen het wel werkelijk beneden alle peil (Glorieux haalt bij ons geen 2000stemmen8O, idem Stassen in OVL), dat zijn dingen die in principe beter moeten maar van té grote koppen ben ik geen fan, dan heb je, zeker bij een kleine partij als de onze, het risico dat ze teveel gaan domineren.

Kazan
8 juni 2009, 19:33
Laten we beginnen met de niet zo belangrijke regionale verkiezingen (80% van onze wetten komen immers uit Europa, en niet uit Vlaanderen).

In het niet zo belangrijke Vlaamse Parlement ziet de situatie er zo uit:

De winnaars:
-de CD&V
-de NVA
-Lijst van Judocoach
-Groen!
-Union des Francophones

Stabiel:
-de SP.a

De verliezers:
-de PVV
-Vlaams Blok


Zetels zijn het, die tellen. En Europa. De rest is ruis.
Al die belangrijke wetten over de veiligheidswaarschuwingen op Kinder-surprise en het percentage cacaoboter in een lat pure chocolade. :roll:

Een beetje relativeringsvermogen is hier op z'n plaats.

En het UF blijft stabiel, en is geen winnaar.

Jedd
8 juni 2009, 19:50
Verjongen? Alleen Vogels is er over van de vorige keer... (en uw mening weten we erover;-))

ge hebt verjongen en verjongen hé

ge verjongen, op de manier van groen : als je bekende namen gaan lopen, zet dan mensen nog nooit een kat van gehoord heeft als lijsttrekker

en ge hebt verjongen, normale stijl : laat de jonge figuren af en toe al eens in de media komen, interviewtje hier en daar, bezoekje aan de regionale TV, affichke delen met een bekende kop, en zorg dat het publiek uw jonkie al wat leert kennen.

Uiteraard moet de figuren die zo gelanceerd worden sterk genoeg zijn. Almaci en een Piryns wegen te licht. Ge wilt kandidaten die overkomen als "politicus" in plaats van "huisvrouw met een hobby die uit sympathie ook eens op de lijst gaan staan; tussen het macramé'en door".

Van der Straeten, hoewel ik ze ook te licht wegen vindt, komt soms wél over als politicus. Om vervolgens prompt haar eigen schip te torpederen met een ijsbeer
(http://www.youtube.com/watch?v=IzQakv3c00Y).

ALLES, maar echt letterlijk ALLES is fout aan die clip.

Groen! is de grootste oorzaak van de verkiezingsnederlaag van Groen!


van té grote koppen ben ik geen fan, dan heb je, zeker bij een kleine partij als de onze, het risico dat ze teveel gaan domineren.dat risico lijkt me klein :mrgreen:

Jedd
8 juni 2009, 19:53
ALLES, maar echt letterlijk ALLES is fout aan die clip.

nee echt, als ge nog eens een verkiezingscampagne voert, huur dan een bureau in.

Hell, laat mij er een avondje naar kijken en ik kom af met iets beter. En ' tis niet dat ik zo getalenteerd ben op dat vlak. au contraire

Jennes
8 juni 2009, 20:01
Ben ik blij dat ik die clip nu pas zie. Anders hadden ze mijn stem ook niet gekregen.

Ik begrijp niet hoe die partij haar kansen zo kan laten liggen. Een beter denkbaar klimaat om groen gedachtengoed te laten floreren zal er nooit meer komen. Dat ze dit hebben laten liggen is onbegrijpelijk.

toccata
8 juni 2009, 20:41
ge hebt verjongen en verjongen hé

ge verjongen, op de manier van groen : als je bekende namen gaan lopen, zet dan mensen nog nooit een kat van gehoord heeft als lijsttrekker

en ge hebt verjongen, normale stijl : laat de jonge figuren af en toe al eens in de media komen, interviewtje hier en daar, bezoekje aan de regionale TV, affichke delen met een bekende kop, en zorg dat het publiek uw jonkie al wat leert kennen.

Groen! wil dat, maar het probleem is ze op TV alleen (dixit Dua) "alleen mij, Mieke en Jef" willen (toen Dua de toen nog onbekende Almaci meer op TV wou laten komen) dat is geen excuus maar toont een pijnpunt, ik moet wel toegeven dat Vogels deze keer wel echt totaal dominerend was, jammer, maar verwachtbaar, waarschijnlijk komt ze der geen 2 keer mee weg, de vraag was natuurlijk: wat was het alternatief?
Groen! kan niet zoals andere partijen mensen het parlement binnenloodsen via opvolgers plaatsen om ze daar enige bekendheid te laten verwerven, we hebben gewoon niet genoeg zetels daarvoor, in 2003 was dat wel het plan (ondermeer Keytsman zou toen ih parlement zijn geraakt als opvolger van Dua, we weten allebei hoe dat is afgelopen) en de laatste jaren stond letterlijk alles in het teken van overleven en de partij herop bouwen, deze verkiezingen sluiten dat hoofdstuk eindelijk af.
Verder zijn de groenen onbetwistbaar nooit sterk geweest in marketing, het ligt ook niet in onze aard om ons programma bij wijze van spreken door censydiam te laten opstellen �* la CD&V om zo te scoren



Uiteraard moet de figuren die zo gelanceerd worden sterk genoeg zijn. Almaci en een Piryns wegen te licht. Ge wilt kandidaten die overkomen als "politicus" in plaats van "huisvrouw met een hobby die uit sympathie ook eens op de lijst gaan staan; tussen het macramé'en door".

8O
Ik vind net dat vooral Almaci sterk overkomt, ze moet nog een beetje groeien in haar rol, ok, ze is wel ook maar 2 jaar parlementslid-Fractieleider

Van der Straeten, hoewel ik ze ook te licht wegen vindt, komt soms wél over als politicus. Om vervolgens prompt haar eigen schip te torpederen met een ijsbeer
(http://www.youtube.com/watch?v=IzQakv3c00Y).

ALLES, maar echt letterlijk ALLES is fout aan die clip.

Wat is er inhoudelijk mis met VDS (buiten die clip)?

Groen! is de grootste oorzaak van de verkiezingsnederlaag van Groen!

Groen! maakt fouten, dat is duidelijk


dat risico lijkt me klein :mrgreen:
:lol:

Jedd
8 juni 2009, 21:25
8O
Ik vind net dat vooral Almaci sterk overkomt, ze moet nog een beetje groeien in haar rol, ok, ze is wel ook maar 2 jaar parlementslid-Fractieleider

Almaci zat gisteren in de TV-studio.
Als ze een kamerplant hadden geïnterviewd had geen kat het verschil gemerkt. Ze geeft daarenboven allerminst de indruk intellectueel door te wegen. (ja sorry hoor, ik zeg niet dat ze niet intellectueel of intelligent is, maar dat ze zo niet overkomt. Al evenmin komt ze over alsof ze "de drive" heeft. Mediatraining op kosten van de partij is géén weggesmeten geld))

Wat is er inhoudelijk mis met VDS (buiten die clip)?


de liberalen hebben kandidaten die uitstralen dat ze alle werken van smith en locke van buiten kennen

de sossen komen over alsof ze figuren in huis hebben die toch op zijn minst weten waar hun ideologie op steunt


de commies klinken alsof ze het dagboek van lenin uit het hoofd kunnen opzeggen. Al scanderend. In het swahili


Dewinter komt over alsof hij mein kapf van buiten kent


Kortom, die komen over alsof ze voor een ideologie staan. EN dat ze die ideologie ook kunnen onderbouwen.

En wat heeft Groen! daar tegenover te stellen :
een schooljuffrouwmevrouwmeisje met een pluchen ijsbeer :?

als ik het zo zie ontbreekt het groen aan een partij-ideoloog.
en aan wetenschappers die een air van wetenschappelijke onderbouwing van hun ideologie moeten uitstralen en geloofwaardig maken bij de kiezer. .

Ik wens bv het klimaatdebat niet over te laten aan een schooljuffrouwmevrouwmeisje. Groen is de partij voor de hoger opgeleiden als kiezer, maar wordt geleid door mensen die overkomen alsof ze sociaal assistente, huisvrouw, macramé-meisje, of schooljuffrouw zijn. Er ontbreekt een ideologische uitstraling. Het blijft hangen op "wij zijn groen en wij zijn gezellig terwijl wij cultureel correct van onze muntthee nippen en onszelf lekker progressief voelen dus kom nou gauw mee op de djembé rammen en een macramé ineendraaien"

ik h�*�*t macramé :evil:

daarenboven moet groen! zijn kernenergiefobie kwijt raken.
en dat lelijke groene logo. Kan groen! niet stijlvol rood/zwart worden, met een toefje blauw (zoals bv mijn avatar?:-P)


nog vragen voor jedd-consultancy ?

k9
8 juni 2009, 21:28
Verjongen? Alleen Vogels is er over van de vorige keer... (en uw mening weten we erover;-))
Ik denk/hoop dat we nu pas goed vertrokken zijn: zowel in Federaal als Vlaamse parlement een volledige nieuwe lading mensen, ze zullen zich moeten bewijzen maar ik heb er goede hoop op
over de koppen: mensen als bv Almaci en Vanderstraeten doen het niet slecht op de Europese lijst , enkele uittredende parlementsleden doen het wel werkelijk beneden alle peil (Glorieux haalt bij ons geen 2000stemmen8O, idem Stassen in OVL), dat zijn dingen die in principe beter moeten maar van té grote koppen ben ik geen fan, dan heb je, zeker bij een kleine partij als de onze, het risico dat ze teveel gaan domineren.

Probleem is dat groen zijn programa niet kan overbrengen en dat hun programma te radicaal is, dat is het al 20 jaar en al 20 jaar verwijten ze de kiezers dat hij "slecht" stemt.

k9
8 juni 2009, 21:31
Groen! wil dat, maar het probleem is ze op TV alleen (dixit Dua) "alleen mij, Mieke en Jef" willen (toen Dua de toen nog onbekende Almaci meer op TV wou laten komen) dat is geen excuus maar toont een pijnpunt, ik moet wel toegeven dat Vogels deze keer wel echt totaal dominerend was, jammer, maar verwachtbaar, waarschijnlijk komt ze der geen 2 keer mee weg, de vraag was natuurlijk: wat was het alternatief?

De wever slaagt wel in de kiezer mee te trekken, toont aan dat met een goed programma en iemand die het goed kan uitleggen je ver kan komen.




n de laatste jaren stond letterlijk alles in het teken van overleven en de partij herop bouwen, deze verkiezingen sluiten dat hoofdstuk eindelijk af.
Verder zijn de groenen onbetwistbaar nooit sterk geweest in marketing, het ligt ook niet in onze aard om ons programma bij wijze van spreken door censydiam te laten opstellen �* la CD&V om zo te scoren

Euh ze verliezen stemmen, leuk dat ze een zetel winnen door een gelukkige verdeling van de stemmen, maar een partij die stemme verliest EN rond de kiesdrempel zweeft zou ik toch niet zeggen dat ze er zijn.



Ik vind net dat vooral Almaci sterk overkomt, ze moet nog een beetje groeien in haar rol, ok, ze is wel ook maar 2 jaar parlementslid-Fractieleider

Ik heb die naam eigenlijk nog nooit gehoord.

Jennes
9 juni 2009, 12:22
Tegen de volgende verkiezingen zal ik proberen mee op de Groen!e lijst staan. 8-) Na een grondige reputatieverandering van Groen! te hebben verwezenlijkt, liefst. :?
Want dat is net het pijnpunt van Groen!, de ideologie is prachtig, maar met de uitstraling van een kropsla, de kennis van een appelboer, de drive van een begrafenisondernemer en het bespelen van het publiek al zou het om vijf-jarigen gaan (zie clip) kom je in de politiek nergens. Het idee is goed. Maar daar blijft het bij. Er zit geen pit in, geen durf, geen lef, enzovoort. Nochtans kon het een prachtcampagne wonnen waarbij, als je het een beetje slim speelde, Groen! makkelijk de grootste partijen van dit moment kon evenaren.

Pølle
9 juni 2009, 17:33
Groen! heeft gewoon een gebrek aan serieuze bestuursmensen die helder kunnen analyseren en debatteren. Vaak komen ze niet verder dan wat gewauwel over onrechtvaardigheid etc. (Hetzelfde gaat, in mindere mate, op voor SP.A.) De uitzondering hierop is Bart Staes, die dan ook mijn stem gekregen heeft. Wat Europa betreft zijn de groenen echt wel nodig; je kan niet toestaan dat andere partijen die groene problematiek kapen door op basis van marktonderzoek hun ecologisch programma op te stellen! Echte oplossingen graag. Groen! moet meer benadrukken waarom hun 'groene' programma van de andere partijen op weinig slaat, én dat beargumenteren.

djimi
9 juni 2009, 18:21
Ik loop echt niet hoog op met Mieke Vogels, en zolang zij het 'gezicht' van Groen! blijft, word ik liever niet meer met die partij geassocieerd.

garfield
9 juni 2009, 18:49
UF blijft op één zetel.
Hoe kan dit in uw redenering indien enkel zetels tellen? :lol:

Jedd
9 juni 2009, 19:00
overigens was mijn post opbouwend bedoeld

eens het fossiel vogels gesloopt is toch :oops:

Geert C
9 juni 2009, 19:39
En het UF blijft stabiel, en is geen winnaar.
'k Weet dat het hier niet de plaats voor is, maar ben ik de enige die het is opgevallen dat de kleur van Pro Bruxsel erg lijkt op die van UF? :?

Mr. Orange
9 juni 2009, 19:58
Ik loop echt niet hoog op met Mieke Vogels, en zolang zij het 'gezicht' van Groen! blijft, word ik liever niet meer met die partij geassocieerd.

Hoofdreden voor mij om niet op Groen te stemmen.

Jennes
9 juni 2009, 20:25
ge hebt verjongen en verjongen hé

ge verjongen, op de manier van groen : als je bekende namen gaan lopen, zet dan mensen nog nooit een kat van gehoord heeft als lijsttrekker

en ge hebt verjongen, normale stijl : laat de jonge figuren af en toe al eens in de media komen, interviewtje hier en daar, bezoekje aan de regionale TV, affichke delen met een bekende kop, en zorg dat het publiek uw jonkie al wat leert kennen.

Uiteraard moet de figuren die zo gelanceerd worden sterk genoeg zijn. Almaci en een Piryns wegen te licht. Ge wilt kandidaten die overkomen als "politicus" in plaats van "huisvrouw met een hobby die uit sympathie ook eens op de lijst gaan staan; tussen het macramé'en door".

Van der Straeten, hoewel ik ze ook te licht wegen vindt, komt soms wél over als politicus. Om vervolgens prompt haar eigen schip te torpederen met een ijsbeer
(http://www.youtube.com/watch?v=IzQakv3c00Y).

ALLES, maar echt letterlijk ALLES is fout aan die clip.

Groen! is de grootste oorzaak van de verkiezingsnederlaag van Groen!


dat risico lijkt me klein :mrgreen:

Een andere veelgebruikte en veelbelovende strategie is uw politieke nageslacht in het ambtenarenapparaat laten sluipen. Bij voorkeur in een kabinet. (Manager van een organisatie van de overheid kan ook nog.) Zo kan het zich op een opvallende positie installeren en van daaruit rustig achter de schermen het politieke reilen en zeilen verkennen. Ondertussen wint hij vertrouwen bij de twee belangrijkste groepen in één klap: de (mede)ambtenaren, en de politici.
Van zodra ze hun kans zien, zet je ze op een verkiesbare plaats waar kan meegesnoept worden van de 'stemmen op de volledige partij' et voil�*.

Gun
9 juni 2009, 20:29
Laten we beginnen met de niet zo belangrijke regionale verkiezingen (80% van onze wetten komen immers uit Europa, en niet uit Vlaanderen).

In het niet zo belangrijke Vlaamse Parlement ziet de situatie er zo uit:

De winnaars:
-de CD&V
-de NVA
-Lijst van Judocoach
-Groen!
-Union des Francophones

Stabiel:
-de SP.a

De verliezers:
-de PVV
-Vlaams Blok


Zetels zijn het, die tellen. En Europa. De rest is ruis.Sp.a stabiel :rofl:

Tel de +skes en de -nnekes eens C2C

Pølle
10 juni 2009, 14:22
Ik loop echt niet hoog op met Mieke Vogels, en zolang zij het 'gezicht' van Groen! blijft, word ik liever niet meer met die partij geassocieerd.

Zo zijn er wel meer.

dat ge "koppen" nodigt hebt en dat ge moet verjongen

Verjongen? Een broekie van 29 jaar trekt de lijst in Vlaams-Brabant. Moest ik er moeten stemmen was dat voor mij al reden genoeg om op een andere partij te stemmen. Heeft Groen! dat rotatiesysteem eigenlijk nog? Ik vond dat altijd verschrikkelijk idioot.

zowel in Federaal als Vlaamse parlement een volledige nieuwe lading mensen

Blijkbaar wel dus (?). Waarom uw verkozenen niet wat ervaring laten opdoen? Eens ze wat ervaring hebben is het 'tijd voor verjonging'. Dat wreekt zich.

Pølle
10 juni 2009, 14:31
Ik wens bv het klimaatdebat niet over te laten aan een schooljuffrouwmevrouwmeisje. Groen is de partij voor de hoger opgeleiden als kiezer, maar wordt geleid door mensen die overkomen alsof ze sociaal assistente, huisvrouw, macramé-meisje, of schooljuffrouw zijn. Er ontbreekt een ideologische uitstraling. Het blijft hangen op "wij zijn groen en wij zijn gezellig terwijl wij cultureel correct van onze muntthee nippen en onszelf lekker progressief voelen dus kom nou gauw mee op de djembé rammen en een macramé ineendraaien"

ik h�*�*t macramé :evil:



Wel ja, dat bedoelde ik ook, op Bart Staes na dus.

netslet
10 juni 2009, 14:46
Wel ja, dat bedoelde ik ook, op Bart Staes na dus.

http://www.bartstaes.eu/

Klikken op het Green Big Bang! filmpje.

:huiver:

toccata
10 juni 2009, 16:49
Verjongen? Een broekie van 29 jaar trekt de lijst in Vlaams-Brabant. Moest ik er moeten stemmen was dat voor mij al reden genoeg om op een andere partij te stemmen. Heeft Groen! dat rotatiesysteem eigenlijk nog? Ik vond dat altijd verschrikkelijk idioot.

:roll:
Hermes is al 6 jaar schepen geweest, heeft een diploma id Bio-ingenieurswetenschappen en legt binnenkort zijn doctoraat verdediging af. Het is niet omdat hij jong is dat hij niets waard is he, geef mensen een kans
Rotatiesysteem bestaat nog in principe maar bijna elke keer geeft de partijraad een 'uitzondering' aan degene die langer wil verder doen

Pølle
12 juni 2009, 18:29
Al zes jaar schepen! Wow!

Serieus, zie je zelf niet wat er mis mee is? Ik geef jonge mensen een kans, maar die hoeven de lijst niet te trekken. Laat ervaren parlementariërs dat maar doen. Wat voor signaal geef je als de belangrijkste plaats op de lijst naar iemand gaat die zelfs nog nooit in het parlement gezeten heeft?

En dan vraag jij je af hoe het komt dat Groen! zo laag scoort :x.

toccata
12 juni 2009, 18:38
Al zes jaar schepen! Wow!

Serieus, zie je zelf niet wat er mis mee is? Ik geef jonge mensen een kans, maar die hoeven de lijst niet te trekken. Laat ervaren parlementariërs dat maar doen. Wat voor signaal geef je als de belangrijkste plaats op de lijst naar iemand gaat die zelfs nog nooit in het parlement gezeten heeft?

En dan vraag jij je af hoe het komt dat Groen! zo laag scoort :x.

In principe volledig akkoord maar je vergeet dat Groen! zoiets gewoon niet kan doen: er zijn te weinig verkiesbare plaatsen (buiten misschien Antwerpen) om mensen er te laten groeien van op een tweede of derde plaats...
In VlBr halen we 1 zetel : hoe moet je dan mensen ih parlement krijgen zonder ze de lijst te laten trekken?
Wel kan de vernieuwing geleidelijker aan: nu was ineens de hele fractie weg, dat zou id toekomst niet meer mogen gebeuren

Jaani_Dushman
12 juni 2009, 20:21
Verjongen? Een broekie van 29 jaar trekt de lijst in Vlaams-Brabant. Moest ik er moeten stemmen was dat voor mij al reden genoeg om op een andere partij te stemmen. Heeft Groen! dat rotatiesysteem eigenlijk nog? Ik vond dat altijd verschrikkelijk idioot.Lijkt mij nochtans een capabel persoon.

Jedd
12 juni 2009, 22:05
Lijkt mij nochtans een capabel persoon.

hij heeft een betere track record dan JJ

daiwa
13 juni 2009, 00:29
.



De winnaars:
-de CD&V
-de NVA
-Lijst van Judocoach
-Groen!
-Union des Francophones

Stabiel:
-de SP.a

De verliezers:
-de PVV
-Vlaams Blok


U bent de grootste verliezer van de verkiezingen nog vergeten vermelden.
In % uitgedrukt verliest SLP het meest van alle partijen.