PDA

View Full Version : Di Rupo: "Centrumlinks is mogelijk in Wallonië"


BlueThunder
7 juni 2009, 20:45
Di Rupo: "Centrumlinks is mogelijk in Wallonië"

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/15/14/media_xl_930374.jpg


"Centrumlinks is mogelijk in Wallonië en zou mogelijk kunnen zijn in Brussel". Die boodschap gaf PS-voorzitter Elio Di Rupo vanavond mee, nu het er op lijkt dat de PS niet de zware verkiezingsnederlaag zal lijden die in de meeste peilingen was voorspeld en met ruime voorsprong de grootste partij blijft.

http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkiezingen-2009/article/detail/880633/2009/06/07/Di-Rupo-Centrumlinks-is-mogelijk-in-Wallonie.dhtml

geen slechte zaak, dat dat krapuul van de MR ook maar wordt uitgesloten het als het VLD krapuul in Vlaanderen

Burkide
7 juni 2009, 20:55
Centrumlinks mogelijk in Wallonië? Zoveel zetels zal de PvdA er niet halen. Volgens de laatste tellingen haalt ze er zelfs geen.

vlijmscherp
7 juni 2009, 21:09
PS-Ecolo-CDh, de coalitie is daar al gemaakt.

Svennies
7 juni 2009, 21:31
PS-Ecolo-CDh, de coalitie is daar al gemaakt.

Yep,en mogen we gelijk een kruis maken over een staatshervorming ....

Met dat zooitje valt hélemaal niet te praten....

een lichtpunt is wel dat arrogante didier en zijn kefferke Maingain op hun oog gehad hebben....

lollysticky
7 juni 2009, 21:47
tgaat voenken geven op het federaal niveau peizek :P

vlijmscherp
7 juni 2009, 21:48
Yep,en mogen we gelijk een kruis maken over een staatshervorming ....

Met dat zooitje valt hélemaal niet te praten....

een lichtpunt is wel dat arrogante didier en zijn kefferke Maingain op hun oog gehad hebben....

met deze coalitie is een staatshervorming veel meer mogelijk dan met de Vlaamshatende MR hoor.

1207
7 juni 2009, 22:35
tgaat voenken geven op het federaal niveau peizek :P

yep MR d'eruit en miss de vld d'er mee uit in de deelgebieden en dan aan de walen gaan uitleggen da ze terug met de nva moete klappe

heb nu al compasse met rompuy. eerst tegen z'n goesting premier worde en nu dees

lollysticky
7 juni 2009, 22:37
"tegen zijn goesting": volgens bepaalde bronnen zat hij er al lang op te wachten en was hij verbolgen dat men zoveel man gepasseerd had indien men bij hem terecht kwam. Hopelijk mag hij eens goe zweten. Hij (en zijn 'regering') heeft nog gene klop uitgestoken tot nu toe

Svennies
7 juni 2009, 22:49
met deze coalitie is een staatshervorming veel meer mogelijk dan met de Vlaamshatende MR hoor.

Tja, daarom dat ik ook zei dat er een lichtpuntje was dat de didier en zijn FDF kefferke op hun oog gekregen hebben...

Maar vergis je niet in madame non, of dacht je dat die nu vlotjes oui gaat zeggen op de vlaamse voorstellen in verband mét een staatshervorming...

BlueThunder
7 juni 2009, 23:02
nu het VB eindelijk is uitgeschakeld zal men eindelijk de mensen ( asielzoekers enz... ) eindelijk papieren en een leefbare uitkering geven, weg met de onmenselijke toestanden in
kerken, unief, baby's die dood worden achtergelaten,... een beetje zonlicht , licht aan het einde van de tunnel voor al die sukkelaars.

Goudbever
7 juni 2009, 23:12
"tegen zijn goesting": volgens bepaalde bronnen zat hij er al lang op te wachten en was hij verbolgen dat men zoveel man gepasseerd had indien men bij hem terecht kwam. Hopelijk mag hij eens goe zweten. Hij (en zijn 'regering') heeft nog gene klop uitgestoken tot nu toe



Buiten dan onze drie grootbanken redden maar goed dat is maar totaal overbodig natuurlijk in het licht van enorme problemen zoals BHV.

Cederico
7 juni 2009, 23:14
"tegen zijn goesting": volgens bepaalde bronnen zat hij er al lang op te wachten en was hij verbolgen dat men zoveel man gepasseerd had indien men bij hem terecht kwam. Hopelijk mag hij eens goe zweten. Hij (en zijn 'regering') heeft nog gene klop uitgestoken tot nu toe

Mooi, humor moet er ook altijd zijn. Welke bronnen beweren dat?

1207
7 juni 2009, 23:17
Buiten dan onze drie grootbanken redden maar goed dat is maar totaal overbodig natuurlijk in het licht van enorme problemen zoals BHV.

redden nogal? :)
dat waren de leukste afleveringen in de comedy "federale regering"

lollysticky
7 juni 2009, 23:17
Mooi, humor moet er ook altijd zijn. Welke bronnen beweren dat?

ik heb dat gelezen in een artikel... indien ik het terug vind, zal ik het u zeker laten weten.

en: 3 grootbanken redden? 3? Indien u de verkoop van grootbanken aan het buitenland (juist zoals ze gedaan hebben met gans onze energie-bedrijven) als 'redding' beschouwt... goed voor u. De banken die ze gered hebben en die in belgische handen gebleven zijn, dat was idd goed werk.

Goudbever
7 juni 2009, 23:19
redden nogal? :)
dat waren de leukste afleveringen in de comedy "federale regering"

Ah, Maurice Lippens komt ook op het forum wat een eer.

Jaani_Dushman
7 juni 2009, 23:21
Maar vergis je niet in madame non, of dacht je dat die nu vlotjes oui gaat zeggen op de vlaamse voorstellen in verband mét een staatshervorming...We kunnen enkel hopen op een sterke polarisering tussen CDh-Brussel en CDh-Luxemburg. Milquet heeft altijd heel sterke de Brusselse kaart getrokken. En dat heeft haar in Brussel winst opgeleverd. Maar in Wallonië is de CDh achteruit gegaan, uitgezonderd in Luxemburg, de traditionele machtsbasis van de PSC/CDh. De Luxemburgse CDh is niet zo rabiaat anti-autonomie als Milquet. Bovendien ligt Milquet intern ter discussie omwille van haar cumuls (partijvoorzitster, eerste schepen en vicepremier).

Cederico
7 juni 2009, 23:22
ik heb dat gelezen in een artikel... indien ik het terug vind, zal ik het u zeker laten weten.

en: 3 grootbanken redden? 3? Indien u de verkoop van grootbanken aan het buitenland (juist zoals ze gedaan hebben met gans onze energie-bedrijven) als 'redding' beschouwt... goed voor u. De banken die ze gered hebben en die in belgische handen gebleven zijn, dat was idd goed werk.

Bedankt, maar u hoeft niet speciaal moeite te doen. Ik heb al wel een idee met welke reden zo'n artikel de wereld wordt ingestuurd. En ik heb ook een idee hoe geloofwaardig dat artikel is.

Goudbever
7 juni 2009, 23:22
ik heb dat gelezen in een artikel... indien ik het terug vind, zal ik het u zeker laten weten.

en: 3 grootbanken redden? 3? Indien u de verkoop van grootbanken aan het buitenland (juist zoals ze gedaan hebben met gans onze energie-bedrijven) als 'redding' beschouwt... goed voor u. De banken die ze gered hebben en die in belgische handen gebleven zijn, dat was idd goed werk.

Onder Lippens was minder dan 20% van Fortis in Belgische handen.

Vandaag is dat 25% + 10% van BNP Paribas, een van de veiligste banken ter wereld.

In Dexia is er een lichte verschuiving naar de Fransen doorgevoerd maar die was al ruimschoots aanwezig voor de man in de straat zich ging ergeren aan buitenlandse inmening.

KBC heeft ondertussen al 30 miljard euro steun in de vorm van kapitaal of garanties gekregen den boerenbond kan niet zeggen dat ze niet op hun wenken bediend worden.

Svennies
7 juni 2009, 23:23
We kunnen enkel hopen op een sterke polarisering tussen CDh-Brussel en CDh-Luxemburg. Milquet heeft altijd heel sterke de Brusselse kaart getrokken. En dat heeft haar in Brussel winst opgeleverd. Maar in Wallonië is de CDh achteruit gegaan, uitgezonderd in Luxemburg, de traditionele machtsbasis van de PSC/CDh. De Luxemburgse CDh is niet zo rabiaat anti-autonomie als Milquet. Bovendien ligt Milquet intern ter discussie omwille van haar cumuls (partijvoorzitster, eerste schepen en vicepremier).

We zullen het snel genoeg weten welke koers ze ginds willen varen....

Maar ik vrees er echt voor.....