PDA

View Full Version : Zelfsturende auto's in 2040


Descartes Jr
9 juli 2009, 21:02
Volgens het Siemens Mobility-blad
rijdt straks je auto zelfsturend door 't stad.
En moet je vèr zijn
haak in op de trein.
Thuis leg je hem geplooid in 't keldergat.

http://www.express.be/pictures/300@280/traffic/carofthefuture.jpg
http://www.express.be/sectors/nl/auto/auto-van-de-toekomst-is-zelfsturend/109113.htm

Scherven A. Mok
10 juli 2009, 06:57
In de stad heb je geen auto nodig wat een zever !

Descartes Jr
10 juli 2009, 07:13
In de stad heb je geen auto nodig wat een zever !Er wonen natuurlijk ook wel mensen buiten de stad die willen shoppen in het centrum. Of willen de centrum-winkeliers dat soms niet ? :roll:

Yuki Aoi
10 juli 2009, 16:41
In de stad heb je geen auto nodig wat een zever !

Er zijn wel personen die een auto nodig hebben in de stad wegens beroepsredenen. Denk maar aan de leveranciers van winkels en horeca of de dienst- en hulpverlening.

studentje
22 juli 2009, 13:18
Dat zal toch niet in een belgische stad zijn. Als ik eens rondkijk in Leuven of Brussel of Gent, dan geraakt elke GPS (met alle laatste technische snufjes) nog steeds de weg kwijt door steeds wisselende een-richtingsstraten, werken, omleidingen, manifestaties...
En dan heb ik het nog niet over de staat van de wegen zelf en de dubbelparkeerders en de fietsers en...probeer daar maar eens software voor de schrijven dat daar allemaal rekening mee houdt.

Micele
22 juli 2009, 13:33
In 1980 voorspelden ze ook dat we in 2005 robotten konden kopen die het ganse huishouden- poetsen- strijken- koken op zich namen... :lol:

Is toch echt discrimenerend... ;-)

studentje
22 juli 2009, 13:43
In 1980 voorspelden ze ook dat we in 2005 robotten konden kopen die het ganse huishouden- poetsen- strijken- koken op zich namen... :lol:

Is toch echt discrimenerend... ;-)

Die robotten zijn eigenlijk de nieuwe man die strijkt, de vaatwasser vult en leegmaakt, naar de delhaize gaat, de kinderen van de school haalt, kookt en vrouwlief haar sloeffen brengt...

Cisalpina
25 juli 2009, 12:35
Die robotten zijn eigenlijk de nieuwe man die strijkt, de vaatwasser vult en leegmaakt, naar de delhaize gaat, de kinderen van de school haalt, kookt en vrouwlief haar sloeffen brengt...

De robotten moeten wel regelmatig inpluggen bij vrouwlief om de laatste nieuwe wensupdates te downloaden. Er bestaat mogelijk een significant verband tussen het aantal plugs en de kwaliteit van de uitgevoerde taakjes.

Vette Pois(s)on
25 juli 2009, 12:43
Zonder dat ik de mogelijkheden die een auto biedt wil afbreken, moet ik toch es kwijt dat ik die lelijke blikken dozen zo moe ben, op elke straat staan ze. (er worden zelfs parkingplaatsen gemaakt van rijvakken om ze vol te zetten)

Het is een prachtige uitvinding, maar (zoals met de gsm) misbruikt in de hoogste graad.
(bv dikke lening voor toch maar wat status te krijgen, wat het al dan niet moet voorstellen)

En ook dat we anno 2009 nog steeds met olie rondtuffen is onbegrijpelijk.

Toch zover mijn preek, seffes wat fietsen :-)

heir4c
25 juli 2009, 13:47
De robotten moeten wel regelmatig inpluggen bij vrouwlief om de laatste nieuwe wensupdates te downloaden. Er bestaat mogelijk een significant verband tussen het aantal plugs en de kwaliteit van de uitgevoerde taakjes.

:lol:Wat een leuke beschrijving!8-)

heir4c
25 juli 2009, 13:51
Volgens het Siemens Mobility-blad
rijdt straks je auto zelfsturend door 't stad.
En moet je vèr zijn
haak in op de trein.
Thuis leg je hem geplooid in 't keldergat.

http://www.express.be/pictures/300@280/traffic/carofthefuture.jpg
http://www.express.be/sectors/nl/auto/auto-van-de-toekomst-is-zelfsturend/109113.htm

Daar zijn ze in nederland al langer (jaren geleden eens iets over gelezen) met die mogelijkheid aan het brainstormen, een combinatie van auto en openbaar vervoer. Je stapt in en tikt je eindbestemming in en dan word je ingevoegd bij de langskomende sliert kleine modules en word je dan met een eventuele overstap(pen) naar je bestemming gebracht.

Zoals er nu al een systeem is van huren van fietsen die je verschillende stand/parkeer plaatsen kan nemen/terugplaatsen, zo kan men dit voor kleine elektrische auto's ook doen. Gewoon instappen en wegwezen en elders weer uitstappen en wegwezen. Gewoon achterlaten, kan de volgende er gebruik van maken.

skaldis
25 juli 2009, 15:38
Er wonen natuurlijk ook wel mensen buiten de stad die willen shoppen in het centrum. Of willen de centrum-winkeliers dat soms niet ? :roll:
Jep totaal vergeten. Dit stadswagentje zetten ze dan vanachter op hun hummer rijden er mee tot aan de stad. Laden het af en rijden er mee de stad in.