PDA

View Full Version : Eén pot nat?


S.
25 april 2004, 11:44
Hoe ziet U de relatie tussen het Blok en zijn 'satellietorganisaties'? Bent Uzelf niet het beste voorbeeld dat het allemaal één pot nat is? U kandideert voor het Blok, zit in de raad van bestuur van de VBJ, U bent voorzitter van het NSV (dat een aantal gezamelijke activiteiten heeft met Voorpost), u zit in de organisatie van de IJzerwake en U zit in het VNJ. Zou één van deze organisaties zich ooit keren tegen het Blok? Waar ligt het verschil met het Blok eigenlijk?

Hans Verreyt
27 april 2004, 00:23
Beste S.,

Ik ben inderdaad lid van een heel aantal organisatie binnen de Vlaamse Beweging. En ja ik besteed zeer veel vrije tijd aan al die opgenoemde organisaties. (Meer aan de beweging dan aan de partij). Maar al die genoemde organisatie hebben allen 1 doel voor ogen en dat is ook het doel waar ik voor ga: Vlaamse Onafhankelijkheid. Iedere organisatie die daar aan kan meewerken zal ik ondersteunen.

Al die organisaties doen dat op hun manier. Het VNJ als jeugdbeweging, de NSV als studentenorganisatie, Voorpost als actiegroep en het Vlaams Blok als politieke partij.