PDA

View Full Version : Bbsz


Supe®Staaf
26 april 2004, 21:18
Hoe verklaart u dat de VLD als huidige regeerpartij nog steeds de staatskas blijft vullen met BBSZ, een struikroverij van Dehaene (CVP) en dit na reeds meer dan één legislatuur beloven om dit af te bouwen?
Uw voormalige voorzitter had geen zin om hierop in discussie te treden.
Doe jij een gooi?
:wink:

Bart Tommelein
26 april 2004, 21:58
We werken voort. Lastenverlaging blijft een hoge prioriteit voor onze partij. Tenzij er een terugverdieneffect is, moeten we voor elke lastenverlaging elders besparen.
Na de indexering van de hoogste belastingsschalen, de registratierechten, de fiscale discriminaties tussen gehuwden en samenwonenden, de crisisbelasting, het verlagenn van de belasting op de hoogste schijven, ... kan men ons moeilijk verwijten geen inspanningen gedaan te hebben. Zolang de VLD deel uitmaakt van de regering zal ze verder blijven hameren op lastenverlaging. De bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid komt ook wel aan de beurt.

Supe®Staaf
27 april 2004, 07:24
We werken voort. Lastenverlaging blijft een hoge prioriteit voor onze partij. Tenzij er een terugverdieneffect is, moeten we voor elke lastenverlaging elders besparen.
Na de indexering van de hoogste belastingsschalen, de registratierechten, de fiscale discriminaties tussen gehuwden en samenwonenden, de crisisbelasting, het verlagenn van de belasting op de hoogste schijven, ... kan men ons moeilijk verwijten geen inspanningen gedaan te hebben. Zolang de VLD deel uitmaakt van de regering zal ze verder blijven hameren op lastenverlaging. De bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid komt ook wel aan de beurt.
U steekt hier ten onrechte pluimen op de blauwe hoed :!:

:arrow: Indexering van de hoogste belastingsschalen. Wie heeft daar voordeel bij?
Juist: de beperkte groep van het eigen kapitaalkrachtige blauwe volkje.
:arrow: de crisisbelasting (=BBSZ, waarnaar ik refereerde in de opener!) betaal ik nog steeds :!:
Schandalig hoe jullie:
[list:8c0891c4e6]1/blijven profiteren van een struikroverij door Dehaene(!) in gang gezet
2/Beloven om dit recht te zetten, doch er niet toe komen na meer dan vier jaar
3/Hier koudweg blijven beweren dat het afgeschaft is.Bah :!: :evil:

:arrow: belastingvermindering op de hoogste schijven=identiek aan de indexering op hoogste schijven.
Mijn commentaar erop ook. :roll: [/list:u:8c0891c4e6]
Durft u echt gewagen van een inspanning :?: 8O

Bart Tommelein
27 april 2004, 11:26
3/Hier koudweg blijven beweren dat het afgeschaft is. Bah :!: :evil:


Ik had het over de crisisbelasting in de personenbelasting. Deze is reeds volledig afgeschaft voor de laagste inkomens en gedeeltelijk voor de hogere inkomens.

Het is niet waar dat we enkel iets gedaan hebben voor de relatief hoge inkomens.
Het is wel waar dat we daar naar het gedacht van vele mensen een te hoge prioriteit van gemaakt hebben. Maar het gaat hierbij niet om grote kapitalisten, maar om de ruime middenklasse van hardwerkende tweeverdieners. Na het Dehaene tijdperk waren die mensen er het slechtst aan toe. Ik vind het niet normaal dat iemand meer dan de helft van zijn zuurverdiende centen moet afgeven.