PDA

View Full Version : Alcoholtesters


Renesse
17 september 2009, 10:17
Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.

Jazeker
17 september 2009, 12:43
Ik heb er eentje liggen maar vraag me niet waar die vandaan komt.

http://www.alcoline.be/blog/?cat=3 Hen eens contacteren?

Pietje
17 september 2009, 22:24
Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.

Probeer eens bij de shop van VAB of Touring Wegenhulp

stropke
6 oktober 2009, 08:34
Dronken Genkenaar veroorzaakt crash met acht gewonden op E313

05/10 Een 6-jarig meisje verkeert nog altijd in levensgevaar na een zwaar verkeersongeval zondag in Wommelgem. Een dronken bestuurder uit Genk raakte er twee andere wagens bij een bruusk inhaalmanoeuvre. In totaal werden er acht mensen gewond.
Een 32-jarige Nederlander uit Genk kroop zaterdagnacht dronken achter het stuur van zijn BMW. Hij reed aan hoge snelheid over de E313 Antwerpen-Hasselt, richting Hasselt.

Ter hoogte van Wommelgem haalde hij een terreinwagen BMW X5 in, waarin een man (45) en een vrouw van 42 jaar uit Malle zaten. De dronken bestuurder verloor de controle over zijn wagen en reed een voorliggende auto aan, ook een BMW. Daarin zaten zes leden van een allochtone familie uit Antwerpen, drie volwassenen en drie jonge kinderen.

“De wagen vloog in de vangrails en tuimelde meermaals over de kop. Een meisje van zes jaar werd eruit geslingerd en kwam onder de auto terecht”, vertelt Marc Lesage van de Federale Wegpolitie. “Zij werd ter plaatse gereanimeerd en in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen."

Behoefte doen
De dronken Genkenaar zelf bleef ongedeerd, maar de politie had de handen vol met zijn ondervraging. Tot twee keer toe strompelde hij uit de politiecombi om in de berm zijn behoefte te doen. De man werd opgepakt, maar de parketmagistraat besliste dat zijn aanhouding niet noodzakelijk is. Hij zal zich later moeten verantwoorden voor de Antwerpse politierechter.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/dronken-genkenaar-veroorzaakt-crash-met-acht-gewonden-op-e313.aspx

:twisted:
Hopelijk komt er een heeeeeel DIK alcoholslot op alle autos.
En hier zien we weer het laffe corrupte achterbakse beleid van de Belzieke justitie.
Welke idioot die rechte gestudeerd heeft laat zo een gast lopen om dan ffkes voor de flikkenrechter te komen.
Wa gaat die dan zeggen: Ga maar 120 uurkes het onkruid langs de autostrade wieden?
Hij mag blij zijn da ik geen magistraat ben want die kwam zekers het eerste half jaar den bak nie uit.:twisted:

Herr Flick
6 oktober 2009, 09:47
Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.


Ik weet niet of die testers wel 100 % betrouwbaar zijn, maar met google zou je ze moeten vinden.

Herr Flick
6 oktober 2009, 09:49
Dronken Genkenaar veroorzaakt crash met acht gewonden op E313

05/10 Een 6-jarig meisje verkeert nog altijd in levensgevaar na een zwaar verkeersongeval zondag in Wommelgem. Een dronken bestuurder uit Genk raakte er twee andere wagens bij een bruusk inhaalmanoeuvre. In totaal werden er acht mensen gewond.
Een 32-jarige Nederlander uit Genk kroop zaterdagnacht dronken achter het stuur van zijn BMW. Hij reed aan hoge snelheid over de E313 Antwerpen-Hasselt, richting Hasselt.

Ter hoogte van Wommelgem haalde hij een terreinwagen BMW X5 in, waarin een man (45) en een vrouw van 42 jaar uit Malle zaten. De dronken bestuurder verloor de controle over zijn wagen en reed een voorliggende auto aan, ook een BMW. Daarin zaten zes leden van een allochtone familie uit Antwerpen, drie volwassenen en drie jonge kinderen.

“De wagen vloog in de vangrails en tuimelde meermaals over de kop. Een meisje van zes jaar werd eruit geslingerd en kwam onder de auto terecht”, vertelt Marc Lesage van de Federale Wegpolitie. “Zij werd ter plaatse gereanimeerd en in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen."

Behoefte doen
De dronken Genkenaar zelf bleef ongedeerd, maar de politie had de handen vol met zijn ondervraging. Tot twee keer toe strompelde hij uit de politiecombi om in de berm zijn behoefte te doen. De man werd opgepakt, maar de parketmagistraat besliste dat zijn aanhouding niet noodzakelijk is. Hij zal zich later moeten verantwoorden voor de Antwerpse politierechter.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/dronken-genkenaar-veroorzaakt-crash-met-acht-gewonden-op-e313.aspx

:twisted:
Hopelijk komt er een heeeeeel DIK alcoholslot op alle autos.
En hier zien we weer het laffe corrupte achterbakse beleid van de Belzieke justitie.
Welke idioot die rechte gestudeerd heeft laat zo een gast lopen om dan ffkes voor de flikkenrechter te komen.
Wa gaat die dan zeggen: Ga maar 120 uurkes het onkruid langs de autostrade wieden?
Hij mag blij zijn da ik geen magistraat ben want die kwam zekers het eerste half jaar den bak nie uit.:twisted:

had hij hem in die x5 geboord hij zou er zo goed niet vanaf gekomen zijn...

Jazeker
6 oktober 2009, 11:28
Ik weet niet of die testers wel 100 % betrouwbaar zijn, maar met google zou je ze moeten vinden.

Voor zover ik weet zijn ze wel niet rechtsgeldig. Het is het resultaat van de politietesters dat telt.

TomB
6 oktober 2009, 15:54
Er heeft hier in de buurt eens in een bar zo'n machien gestaan waar ge met een strootje kon in blazen voor ge naar huis gaat.

Ze hebben dat ding maar rap weg gedaan omdat de zatlappen onderling wedstrijdjes aan het houden waren om een zo hoog mogelijk promille te behalen.

Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.

fox
10 oktober 2009, 15:08
Er heeft hier in de buurt eens in een bar zo'n machien gestaan waar ge met een strootje kon in blazen voor ge naar huis gaat.

Ze hebben dat ding maar rap weg gedaan omdat de zatlappen onderling wedstrijdjes aan het houden waren om een zo hoog mogelijk promille te behalen.

Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.

Dat bestaat inderdaad, maar dat ding werkt langs geen kanten. Ik heb daar eens 2,5 promille op geblazen na het drinken van 3 pinten.

Er bestaan ook van die wegwerptesters. Deze werken vrij goed maar zijn ook niet 100% betrouwbaar. Je ziet trouwens ook alleen maar of je positief bent of niet.

Dronkoers
25 oktober 2009, 02:13
Mensen, ik blijf effe weg van't forum.
ofwel lig ik in de kliniek, ofwel...

jaja...


kan het me effe allemaal geen zak kan schelen omdat ik weeral maar eens heb moeten blazen


...



na een per totale.



Amuseer jullie nog

Dronkoers
25 oktober 2009, 02:23
Ja, ik weet dat de meesten dit wensten.

Awel, bouw een feestje.

Jazeker
25 oktober 2009, 06:20
Mensen, ik blijf effe weg van't forum.
ofwel lig ik in de kliniek, ofwel...

jaja...


kan het me effe allemaal geen zak kan schelen omdat ik weeral maar eens heb moeten blazen


...



na een per totale.



Amuseer jullie nog

Shit gast. Het beste nog en pas in het vervolg toch echt een beetje op.

brother paul
25 oktober 2009, 08:27
in de apotheek

Duupje
25 oktober 2009, 18:55
Ja, ik weet dat de meesten dit wensten.

Awel, bouw een feestje.


Die hebben dan op zen minst hetzelfde verdiend volgens mij.
Ik bouw geen feestje.
Wij spreken elkaar nog. Maar niet hier.
:hug:

Jaani_Dushman
25 oktober 2009, 19:28
Mensen, ik blijf effe weg van't forum.
ofwel lig ik in de kliniek, ofwel...

jaja...


kan het me effe allemaal geen zak kan schelen omdat ik weeral maar eens heb moeten blazen


...



na een per totale.



Amuseer jullie nogWe zullen je plekje hier warm houden tot je terugkeert. :-P

Dronkoers
27 oktober 2009, 13:17
Ah, hier had ik da geplaatst.
Mja, 't is al wa aan het bezinken ze ;-)

en idd, 'k moet er maar mijn lessen uit leren eh ;-)

Renesse
27 oktober 2009, 13:44
Dat bestaat inderdaad, maar dat ding werkt langs geen kanten. Ik heb daar eens 2,5 promille op geblazen na het drinken van 3 pinten.


Je moet dan ook een tijdje wachten.

vlijmscherp
27 oktober 2009, 13:48
Ah, hier had ik da geplaatst.
Mja, 't is al wa aan het bezinken ze ;-)

en idd, 'k moet er maar mijn lessen uit leren eh ;-)

tss, doe dat nooit meer hé.

dat wegblijven hé ;-)

Henri1
27 oktober 2009, 15:20
Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.

Als U volledig clean achter uw stuur wilt kruipen moet U voor uzelf een nultolerantie hanteren.

Dus dan heeft die tester geen nut.

stropke
9 november 2009, 09:54
Dronkenman verwoest leven pasgetrouwd stel
Zwaar verkeersongeval kost jonge Wichelse vrouw het leven

WETTEREN - Het leven lachte Koen en Ann toe sinds ze trouwden op 22 augustus. Tot een dronken chauffeur zondagochtend zijn 4x4-wagen in de flank van hun auto boorde toen ze terugkeerden van het trouwfeest van vrienden. Ann overleefde de klap niet.

Koen Ganseman (29) en Ann De Lausnay (27) waren pas sinds 22 augustus van dit jaar getrouwd. Zaterdagnacht waren ze samen op weg naar huis van een trouwfeest van een bevriend koppel. Iets na vijf uur werd hun auto op de Zuidlaan in Wetteren geramd door een terreinwagen. Bestuurder S.V. uit Gijzenzele verloor de controle over het stuur en reed op het verkeerde rijvak. Koen probeerde uit te wijken, maar een geparkeerde vrachtwagen liet weinig ruimte. De 4x4 boorde zich in de flank van zijn wagen, waar Ann zat. Ze was op slag dood. Koen zelf en de chauffeur van de terreinwagen kwamen er met lichte verwondingen af. Onderzoek wees uit dat de 20-jarige S.V. meer dan 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingetrokken.

'Mijn zoon stelt het gezien de dramatische omstandigheden goed', zegt Jozef Ganseman, vader van Koen. Zelf was Koen te aangeslagen om te reageren.

'Hij vindt steun bij ons en zijn familie. Wij zijn de regelingen voor de begrafenis aan het treffen. Het mag een wonder heten dat Koen alleen schaafwonden in zijn gezicht en een pijnlijke rug aan de klap heeft overgehouden. Maar de mentale wonden zijn zeer groot. De omvang van wat er is gebeurd, moet nog doordringen. De shock is groot, het verlies onmetelijk.'

Het koppel was actief lid van de Wichelse atletiekclub Eerlijk Streven. 'Tweeënhalf maand geleden was ik te gast op de mooiste dag van hun leven', zegt trainer Danny Van de Putte. 'Nu is Ann er niet meer. Dat is zo pijnlijk. Ann was een fijne en voorname vrouw. Ze stond altijd voor iedereen klaar, was altijd vriendelijk en goedlachs. Door haar positieve karakter was ruzie maken met haar onmogelijk. Vorige week hielp ze nog mee tijdens onze kaas- en wijnavond. Die dag deelde ze de bedankingskaartjes voor haar huwelijk uit. Het lijkt nu een soort afscheidskaartje. '

Peter Dirix
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G312HMN37

Toen ik dit las, :cry::cry: kon er nix aan doen.
:twisted::evil: GRRWWWW.
Die gast moet een jaar in de cel en opnieuw op rijles en examen. Niet rijbewijs voor 14dg of een maand intrekken, nee kompleet opnieuw beginne en zelf betalen. Eens zien wat effect die konsekwentie heeft op zuipschuiten op de weg.
Hier moeten rigoreuse maatregels tegen komen. Het zijn crminelen onveratwoorden die dubbel gestraft moeten. Dronken rijen is geen verminderde toerekeningsvatbaarheid; ge weet dat ge zuipt dan moet ge ook weten niet te mogen cq kunnen rijen.
Dronkaars zero tolerance beleid. En cafebazen die zo een gast uit hun zaak zien vertrekken moeten ingrijpen, moreel verplicht. Het minste wa ze kunnen doen is 112 bellen en die zuiplappen die rijen direc doorgeven. Liefst ze nog tegenhouden en de flikken bellen.
Een kroegbaas die laat begaan is moreel medeverantwoordelijk en zou ook juridisch zo gesteld moeten worden.
Als iemand zich straalzap wil zuipen, moet die zelf weten, eigen vrijheid.
Maar dan moet hij ook de gevolgen dragen, niet rijen en desnoods hierin belet worden en maar zorgen voor taxi of ander alternatief vervoer.

Ik ben nog :Angry2::bad-word:

Herr Flick
9 november 2009, 14:12
Die gast moeten ze gewoon levenslang zijn rijbewijs afpakken en een paar maand in den bak steken.

Cafebazen laten ingrijpen, dat is niet altijd mogelijk, de meeste zullen echt wel zeggen, maat t is genoeg geweest... maar sommige mensen kunnen een bak bier afzuipen en nog perfect functioneren, en andere zijn stiepelzat van 3 pilskes, of 1 glas cognac.

zelf stel ik voor mijzelf ook 0 tollerantie in, als ik moet rijden, toch weet ge nooit, ge kunt plotseling overmand worden door vermoeidheid, verlies van aandacht of u ziek voelen, zeker even gevaarlijk als onder invloed rijden. Op zo een moment moet je ook de dicipline hebben om te stoppen.

Mambo
9 november 2009, 23:13
Volgens mij zijn die alcoholtesters van de polies ook geen fluit waard.

stropke
11 november 2009, 13:07
Dronken man rijdt in groep fietsers - 1 dode, 2 personen kritiek

10:23 In het Oost-Vlaamse Oosterzele zijn vier fietsers aangereden door een dronken automobilist. Eén van hen overleefde het ongeval niet.
De bestuurder, een jongeman uit Gentbrugge, verloor de controle over zijn voertuig, wellicht nadat hij een bocht verkeerd inschatte. De wagen belandde via een gracht en een muurtje in de groep fietsers.

Een meisje kwam om bij de klap, twee andere personen zijn naar het ziekenhuis gevoerd, hun toestand is kritiek. Het vierde slachtoffer kwam er met lichte verwondingen vanaf.

Alcohol
Volgens het parket was de bestuurder onder invloed van alcohol. Zijn rijbewijs werd ingetrokken.


http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid878019/dronken-man-rijdt-in-groep-fietsers-1-dode-2-personen-kritiek.aspx

:twisted: Weer zo een drankorgel, ongelooflijk.
Volgs mij heeft Mambo in #22 beetje gelijk.
De rijscholen krijgen het druk straks, al die drinkers die opnieuw mogen lessen en examen doen.
Dus één jaar zitten en opnieuw rijles zelf betalen.

stropke
11 november 2009, 13:31
Parket vraagt aanhouding chauffeur dodelijk ongeval Oosterzele
OOSTERZELE/GENTBRUGGE - Het parket van Gent vraagt de aanhouding van de chauffeur die woensdagochtend in Oosterzele inreed op een groep fietsende studenten. Daarbij kwamen twee tienermeisjes om het leven. Een ander meisje raakte levensgevaarlijk gewond.

Het parket vraagt de aanhouding van de chauffeur voor onopzettelijke doding, onopzettelijke slagen en verwondingen, geïntoxiceerd sturen en onaangepaste snelheid. De 22-jarige man uit Gentbrugge moet woensdagnamiddag voor de onderzoeksrechter verschijnen.


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF11112009_027

:roll:
En dit erover in het Nieuwsblad
Wat er bij mij niet in kan is dat onopzettelijk.
Als ge verdikkie drinkt weet ge toch dat er risicos zijn. En ge stapt toch niet "onopzettelijk"in de auto? Het risico, de kans nemen dat zo iets gebeurt is toch niet onopzettelijk, maar opzettelijk.
Als er dan nix gebeurt en ge komt safe thuis is het simpel geluk hebben.
Maar de "kans "nemen dat het gebeurt kan nooit onopzettelijk zijn, die kans is er en dat risico weet ge. Dus die kans neemt ge opzettelijk.
Die insteek moeten ze eens gaan nemen en kijken wat er daan gebeurt.
Voor mij is geval opzettelijk. Ze moeten de lat veel hoger leggen dan laten die gasten het wel om zo te gaan rijen.

stropke
11 november 2009, 15:16
Doodrijder Lichtaart wordt in Nederland berecht


Het dossier van de 48-jarige Nederlander die in de nacht van zaterdag op zondag inreed op een groep fietsers, wordt overgedragen aan het Nederlandse parket. Dat laat het parket van Turnhout weten.

Bij de aanrijding kwam een 28-jarige vrouw uit Kasterlee om het leven. De dader, die dronken achter het stuur zat, pleegde vluchtmisdrijf, maar werd vrij kort na de aanrijding in Nederland gevat bij een wegcontrole.

Aangezien het helemaal niet zeker was dat de man zou worden uitgeleverd aan België, hebben de parketten besloten om hem in Nederland voor de rechter te laten verschijnen. Bij onze noorderburen riskeert hij negen jaar cel, hier slechts vijf jaar. Bovendien is een rijverbod dat in België wordt uitgesproken, niet van toepassing in Nederland. (belga/sps)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1017752/2009/10/19/Doodrijder-Lichtaart-wordt-in-Nederland-berecht.dhtml


Dat is nu eens de lat hoger leggen. Dus tijd dat Belziek eens ook naar 9jaar gaat. En in de Noordelijke Nederlanden wel een rijverbod ook opleggen
Zo komen we nader tot elkaar ook op dat terrein.

stropke
13 november 2009, 09:04
Dat geval in Wetteren blijft de gemoederen wel bezig houden zie ik.

'Mijn zoon had niet hele nacht gefuifd'
Vader van Steven B., die twee studentes doodreed

OOSTERZELE/GENTBRUGGE - Steven B., de 22-jarige wegenwerker uit Gentbrugge die woensdagochtend in Oosterzele met zijn wagen vier studenten van het fietspad maaide, is door het parket van Gent vrijgelaten onder voorwaarden. Volgens zijn vader had hij die nacht niet meer dan drie pintjes gedronken.

De tol van de aanrijding is dramatisch. Lauren De Cleyn (17) uit Sint-Niklaas en Laetitia Vandevelde (18) uit Sint-Genesius-Rode kwamen om het leven. Emilie Leus (18) uit Mariakerke vecht nog altijd voor haar leven. Nicolas De Vos (18) uit Sint-Lievens-Esse ten slotte liep een hersenschudding op en is er vooral mentaal erg aan toe (zie ook hieronder).

De jongen die al dit leed veroorzaakte, zit ondertussen thuis bij zijn ouders in Gentbrugge. 'Steven is de kluts kwijt', zegt zijn vader. 'Het is alsof hij nog niet goed beseft wat er is gebeurd. Hij heeft het de hele tijd over dat meisje en begint dan te huilen. Hij is zo erg van slag dat ik er de dokter heb bijgeroepen.'

Het ongeval gebeurde woensdag even voor 7 uur, nog voor het ochtendgloren. Volgens zijn vader had Steven B. geen nachtje doorgefuifd. 'Hij is niet uitgegaan maar kwam van een vriend thuis in Merelbeke. Wij wisten dat hij daar was. Hij had er de hele nacht doorgebracht. Ze hadden onder meer op de computer gespeeld.'

Volgens het parket had de jongeman iets te veel gedronken. 'Een drietal pintjes', zegt zijn vader.

De parketdeskundige berekende dat Steven B. negentig kilometer per uur reed, wat twintig per uur meer is dan de toegelaten snelheid in de Vijverstraat. 'Hij heeft mij gezegd dat hij in een bocht even de controle over zijn stuur is kwijtgeraakt', bevestigt zijn vader wat Steven B. ook aan het parket vertelde.

Omdat het verhaal van de jongeman overeenkwam met de bevindingen van de deskundige, werd hij door het parket vrijgelaten onder voorwaarden. Zo mag hij voorlopig niet met de auto rijden en geen alcohol drinken. Ook mag hij zijn werk niet door zijn eigen toedoen verliezen.

Hoe groot de ontreddering van Steven B. en zijn ouders ook moge zijn, toch vindt psychiater Chris Dillen het ongepast ze te vergelijken met het immense verdriet van de families van de slachtoffers. 'Ik blijf me verwonderen dat dit bijna als een fait divers wordt beschouwd dat iedereen kan overkomen', zegt de psychiater. 'De jongeman reed onder invloed én hij reed te snel. Dat zijn twee inbreuken tegen de wet. Bovendien had hij weinig ervaring. Moet iemand in die omstandigheden na een nacht aan het stuur plaatsnemen? Als hij een wapen had gehanteerd dat per ongeluk was afgegaan en twee mensen had gedood, dan zou iedereen moord en brand schreeuwen. Maar als dat wapen een wagen is, dan reageert men wel erg verontschuldigend. Omdat verkeersdoden een vast onderdeel zijn van het weekendjournaal, moeten we net strenger zijn voor dergelijke ongevallen', vindt Dillen.

Geert Neyt
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GST2HVGDQ

:| Tja verwondert mij nix, hele nacht bezig, oververmoeid met 3 pintjes op das toch niet "onopzettelijk" lijkt me.
Toch nie slim om zo naar huis te rijen.
Kan me de commentaar van de psyciater goed indenken en meegaan.
Als meer chauffeurs daar vooraf eens bij stilstaan, de mogelijke gevolgen, misschien zou dat eens eindelijk effect hebben.

Herr Flick
13 november 2009, 13:15
Dit geval uit Oosterzele, is heel erg he, aan het slippen gegaan en zo die gasten opgeschept, als ge die bocht beziet, en dat recht stuk dat eruit voortkomt, dan ziet ge dat als ge daar controle verliest, ge inderdaad den decor in vliegt.

Met hier als extra gevolg het opscheppen van die fietsers, ... die fietsers konden daar niks aan doen, reden regelmentair waar ze moesten rijden.

Die gast waarom is hij geslipt, ? ik was daar als bloednuchtere 70 per uur rijdende misschien ook gaan slippen ? een rijmplek, olie, wat vettigheid van blaren, ? wie zal het zeggen.

Nu ja hij reed te snel, heeft zich misschien laten verassen door die bocht, en had natuurlijk van t bier moeten blijven, ... als ge moet rijden, probeer er dan echt volledig af te blijven, want als ge een stoem accident hebt, en er zijn doden bij, zelf al is dat niet het gevolg van die pint bier, blijft ge heel uw leven lang met uw geweten zitten.

Ik denk dat deze jongen gewoon echt wel pech gehad heeft, net zoals die fietsers, het is geen notoire zuipschuit, was misschien wat moe, en heeft maar een paar jaar ervaring. Een meer geoefende bestuurder had misschien met evenveel pinten op en dezelfde snelheid, die auto misschien wel in die bocht gehouden. Hoe waren de staat van den banden, remmen etc...

Spijtige is en blijft dat het een ongeval is, waar doden bij gevallen zijn.

stropke
16 november 2009, 15:05
:twisted: Weer een, de zoveelste.


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF16112009_001

Doodrijder had gedronken
Bestuurder zat niet alleen in de wagen

TORHOUT - De 28-jarige man uit Zedelgem, die zaterdagavond de 18-jarige Kelly Mortier doodreed in de Rijselstraat in Torhout, is door de onderzoeksrechter van Brugge aangehouden. Hij bekende aan de onderzoeksrechter dat hij gedronken had. Op het moment van het ongeval zaten nog drie mannen in het voertuig.

Na het ongeval pleegde de man vluchtmisdrijf, maar na speurwerk kon hij zondagavond toch ingerekend worden. Op het moment van het ongeval zaten nog twee mannen van 30 en een jongen van 21 jaar in de wagen. Voor hen werd een pv opgesteld voor schuldig verzuim, maar zij werden niet aangehouden.

De bestuurder werd zondagavond omstreeks 23 uur gearresteerd. Zijn beschadigde wagen werd aangetroffen in een autogarage in Veldegem. De dader werd snel gevonden op basis van een spoor dat de politie al volgde. Na een oproep naar getuigen in de media kwam een gouden tip binnen. De man ging gisterenavond snel tot bekentenissen over toen hij opgepakt werd.

Zaterdagnacht reed de roekeloze bestuurder aan een hoge snelheid de 18-jarige Kelly Mortier aan in de Rijselstraat in Torhout toen ze de straat overstak. Het meisje wilde met haar vader en een vriendin café Breskens binnenstappen voor een verjaardagsfeestje.

De vader en de vriendin konden nog net op tijd wegspringen. Het 18-jarig meisje werd wel gegrepen door de auto en werd dertig meter ver meegesleurd. Ze kwam onder een geparkeerde auto terecht. De hulpdiensten konden haar nog reanimeren, maar kort nadien overleed ze in het ziekenhuis.
ivb (belga, vrt)

:roll: Is dat een plaag aant worden of wat. Begint ziekelijke vormen aan te nemen. En allemaal "onopzettelijk" tuurlijk. Zekers als de auto al bij een garage is gebracht, en echt niet om in de wax te zetten. Dat ruikt verdacht veel op sporen uitwissen.
Dat onopzettelijk..:roll: mijn botte, maak dat de kat wijs. Drinken, dan niet nuchter rijen, er van tussen muizen en den otto rap bij een garage. Dat zijn verzwarende omstandigheden.
Gaat de minister van mobiliteit en justitie eens wat doen of blijven die op hun luie krent zitten.
Dit moet keihard aangepaakt worden.
En wat gaan we nog allemaal beleven met de feestperiode voor de deur.
De Flikken zullen overwerk mogen doen peisk.
Ze mogen blij zijn da ik gene flik ben want het zou die gasten die zo rijen hun beste dag nie zijn. Heb beroepshalve wel iets met verkeerveiligheid vandoen afhankelijk van de werkopdracht. Dus op dat gebied ga ik zekers mijn steentje bijdragen.

stropke
21 november 2009, 10:57
En allemaal "onopzettelijk" tuurlijk. Zekers als de auto al bij een garage is gebracht, en echt niet om in de wax te zetten. Dat ruikt verdacht veel op sporen uitwissen.


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMA20112009_009

Duidelijk genoeg denk ik.

stropke
22 augustus 2010, 18:58
zo 22 aug 2010

Extra alcohol-controle Polen
De politie gaat de komende...

Stomdronken Pool vergeet te remmen TILBURG -

Een stomdronken Pool heeft zondagmiddag in Tilburg vier auto’s total loss gereden.
De 32-jarige Pool vergat te remmen en knalde tegen een rij auto's die voor het verkeerslicht aan het wachten waren. Er vielen drie gewonden, waaronder de Pool zelf.

Uit een bloedproef bleek dat de man drie zoveel alcohol in zijn bloed had dan is toegestaan.

Ook dronken

In Sprang-Capelle is zaterdagavond een Poolse man aangehouden die stomdronken door de plaats reed. Een woordvoerster van de politie heeft zondag laten weten dat de man ongeveer zes keer zoveel alcohol in zijn bloed had als toegestaan. De man had overigens ook geen geldig rijbewijs.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7452354/__Dronken_Pool_vergeet_te_remmen__.html?p=14,2

En das niet de eerste die zo rijdt. Hoog tijd om die gasten eens vóór ze hier gaan rijden eens flinke rijles te geven en strenge rijtest te laten doen.
En dan mogen ze rijden.
En bij de eerste slok op: rijbewijs kwijt en vooraf aan opnieuw rijlessen met examen, zelf betalen.
Miss leren die notoire zuipschuiten het dan eens af..:x:twisted:
En anders blijven ze maar in hun voormalig communistisch paradijs, mochten ze miss zoveel zuipen als ze wilden.
Het "vrije westen" is geen vrijbrief voor normloosheid.

Raven
22 augustus 2010, 19:18
En anders blijven ze maar in hun voormalig communistisch paradijs, mochten ze miss zoveel zuipen als ze wilden.
Het "vrije westen" is geen vrijbrief voor normloosheid.

kom kom, belgische opa. jaag u zo niet op... de tijd van de angelsaksische overheersers is voorbij, en nu is het moment aangebroken voor een jongere generatie moren, polen, albanezen, kosovaren, turken, sikh en chinezen ook zeker. En voor conservatief staatsnationalisme is heus geen plaats.

stropke
22 augustus 2010, 19:31
do 19 aug 2010,

Polen worden gericht gecontroleerd op alcoholmisbruik in het verkeer

Extra controle Poolse automobilisten op alcohol AMSTERDAM - De politie gaat de komende weken extra controleren op alcohol in het verkeer. De nadruk ligt op buitenlandse, in het bijzonder Poolse automobilisten.

Dat doet het Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) omdat er de afgelopen weken meerdere ongelukken gebeurden die werden veroorzaakt door buitenlanders met een slok op. Bovendien zijn er de afgelopen jaren steeds meer Poolse bestuurders betrokken bij verkeersongevallen met letsel waarbij sprake is van het rijden onder invloed van drank.

Toename

Volgens het KLPD was vorig jaar bij 35 letselongevallen waarbij Poolse bestuurders betrokken waren, sprake van het rijden onder invloed van drank. In de jaren daarvoor waren dat er 18 en 23.
Ook in het algemeen zijn Polen meer betrokken bij letselongevallen, aldus de dienst. In 2007 waren dat er 156, in 2008 184 en in 2009 218. Bij de 32.344 Nederlandse bestuurders die vorig jaar betrokken waren bij een letselongeval bleken er 772 onder invloed, dat is 2,4 procent. In 2008 en 2007 waren dat er nog ruim 1100.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7434622/__Extra_alcohol-controle_Polen__.html?p=14,2

8-) Das hard nodig en hadden ze veel eerder moeten doen. En dan gaan ze weer klagen over discriminatie zekers?
Als ik een Poolse plak voor mij zie houd ik vanzelf meer afstand.

De volgende:

Wegwerkers gewond door aanrijding truck ZWOLLE -

De Poolse vrachtwagenchauffeur die in de nacht van donderdag op vrijdag op de A28 tussen Wezep en Zwolle een grote verkeerschaos veroorzaakte, moet zijn rijbewijs voor onbepaalde tijd inleveren. Uit een blaastest bleek dat de Pool teveel had gedronken, twee keer de toegestane hoeveelheid. Dat liet de politie vrijdag weten.

Bij het ongeluk raakten twee wegwerkers gewond. Met kneuzingen, schaafwonden en een botbreuk konden ze vrijdag het ziekenhuis verlaten. De Poolse vrachtwagenchauffeur maakte op de snelweg slingerende bewegingen. Hij negeerde herhaaldelijk stoptekens van de politie. De vrachtwagen raakte eerst een andere vrachtwagen waarna hij vol op een bestelbus botste waarin de twee wegwerkers zaten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7092558/__Wegwerkers_gewond_na_aanrijding__.html


:-) En nog eentje, hoe meer Polen hoe meer blik-op-de-weg.

ma 16 aug 2010

Dronken Pool in gehavende auto AMBT DELDEN - De politie heeft op de vroege maandagochtend een 29-jarige Poolse automobilist aangehouden die dronken achter het stuur van een nogal 'vleugellamme' auto zat. Van de nog vrij nieuwe auto ontbrak een voorwiel en het andere voorwiel ontbeerde een band. Dat liet de politie maandag weten.

Volgens de politie was de bestuurder zwaar onder invloed van alcohol en kon hij zich niet herinneren hoe en waar hij de schade had opgelopen. De aanhouding had plaats op de rijksweg tussen Delden en Goor. De Pool is zijn rijbewijs kwijt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7411873/__Dronken_Pool_in_gehavende_auto__.html

Tja die Poolse paus heeft er indertijd nie veel succes mee gehad zijn landgenoten te bekeren vd zonde van dronkenschap.:oops:
De blaaszakjes fabriek zal niet veel vd crisis merken nu. Miss zoeken ze wel interimkrachten voor de productie bij te houden.;-)

stropke
14 november 2010, 19:39
Vier keer dronken achter het stuur BRUCHEM -

Een 22-jarige automobilist uit Vianen is in de nacht van zaterdag op zondag voor de vierde keer sinds hij in maart zijn rijbewijs haalde, betrapt op rijden onder invloed. Dat maakte de politie bekend. Hij reed op de A2 ter hoogte van Bruchem.
De politie was gewaarschuwd door een passant. De aangehouden man zat nog op een cursus die wordt opgelegd aan mensen die dronken achter het stuur hebben gezeten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8212254/__Vier_keer_dronken_achter_het_stuur__.html?p=12,3

Ge moet maar durven of zo zat zijn dat ge zelf niet meer weet wa ge doet.
Die mogen ze het rijbewijs definitief invorderen, opnieuw les en examen laten doen, zelf betalen.
Wie nie horen wil moet voelen, zegt het spreekwoord.
Ze moeten dat gezegde wat meer in praktijk bregen, heel toepasselijk voor hardleerse wegmisbruikers.

Dronkoers
15 november 2010, 23:55
Vier keer dronken achter het stuur BRUCHEM -

Een 22-jarige automobilist uit Vianen is in de nacht van zaterdag op zondag voor de vierde keer sinds hij in maart zijn rijbewijs haalde, betrapt op rijden onder invloed. Dat maakte de politie bekend. Hij reed op de A2 ter hoogte van Bruchem.
De politie was gewaarschuwd door een passant. De aangehouden man zat nog op een cursus die wordt opgelegd aan mensen die dronken achter het stuur hebben gezeten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8212254/__Vier_keer_dronken_achter_het_stuur__.html?p=12,3

Ge moet maar durven of zo zat zijn dat ge zelf niet meer weet wa ge doet.
Die mogen ze het rijbewijs definitief invorderen, opnieuw les en examen laten doen, zelf betalen.
Wie nie horen wil moet voelen, zegt het spreekwoord.
Ze moeten dat gezegde wat meer in praktijk bregen, heel toepasselijk voor hardleerse wegmisbruikers.
Dan rijden die gewoon zonder verder ze.

stropke
23 november 2010, 14:30
Dan rijden die gewoon zonder verder ze.

Ja daar was ik al bang voor. Hier se, het volgende drankorgel:

di 23 nov 2010

Poolse automobilist verdacht van doodslag
DEN HAAG - Een 35-jarige Pool heeft maandag in Den Haag met zijn auto een politieman meters meegesleurd over het wegdek. De man had vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol genuttigd. Hem is poging tot doodslag ten laste gelegd, maakte de politie dinsdag bekend. De agent raakte niet gewond.

De politieman was niet in functie toen hij een auto met een Pools kenteken slingerend over de A44 zag rijden. Hij zag hoe de automobilist tegen een andere auto aanreed en een vrachtwagen schampte. De agent reed achter hem aan en wist de man tot stoppen te dwingen.

Op het moment dat de politieman de sleutel uit het contact wilde halen, greep de Pool hem vast, gaf gas en sleurde de agent enkele meters mee voordat deze zich los wist te rukken.

Inmiddels gewaarschuwde collega's konden even later de Pool alsnog aan de kant zetten en aanhouden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8298213/__Pool_verdacht_van_doodslag__.html?p=2,3

:roll:8O
Echt nie meer normaal die Polen. Dat zijn wandelende "slijterijen". We moesten ze bij integratie eerst laten blazen en zonodig de grens sluiten voor die gasten. Als ik rechter was mocht die retour Polen zonder rijbewijs en de cursus helemaal overnieuw beginnen.
En 100 kantjes A4 schrijven: ik zal niet rijden onder het drinken, en niet drinken tijdens het rijden. In 2 talen: Nederlands\ Pools.
Ik ben tegenwoordig extra oplettende als ik een PL kenteken zie rijen, voldoende afstand houden enz..

CyberpunX
23 november 2010, 15:05
0,0 promille is de enige logische oplossing.

Micele
23 november 2010, 16:32
0,0 promille is de enige logische oplossing.
Oplossing voor wat ?

Zonder een doeltreffende handhaving is een (veel) lagere promillegrens "niets" waard voor de verkeersveiligheid.

http://www.autosieger.de/images/articles/adac_Promillegrenzen_3.jpg
Rang verkeersdoden/inwoners (van 27 EU-landen, tabel onderaan):
5 Landen met 0,0 promille:
Estland : 13
Roemenië: 27
Slovakije: 10
Tsjechië : 18
Hongarije : 16

vb. 2 landen met 0,2 promille:
Polen: 25
Zweden: 2

vb. 6 landen "hoogste promillegrens" 0,8 / 0,5
UK G-B.: 1
Ierland : 7
Malta : 5
/
Finland : 6
Nederland 3)*: 3
Duitsland 1)* : 4
*hebben wel (veel) strengere promillegrenzen voor beginnende bestuurders
(zie Duitse tekst onder afbeelding)

Ergens een aanwijzing dat landen met een normale of zelfs hoge promillegrens "onveiliger" zijn ? ;-)
http://img51.imageshack.us/img51/3884/eu27verkeersdoden.gif

CyberpunX
23 november 2010, 20:37
Ergens een aanwijzing dat landen met een normale of zelfs hoge promillegrens "onveiliger" zijn ? ;-)
Wel aanwijzingen dat stoffen met een lager risico harder worden opgespoord wegens een "hoog" risico. Alcohol klasseert als hardrug, en dan moet men consequent zijn en ook een bloedtest afnemen die 48u teruggaat. Iemand kan de dag na een zuippartij nog steeds concentratieproblemen hebben. Daar ben ik zelfs zeker van.

stropke
16 januari 2011, 19:17
http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/130166/2011w02/zo15.130166.92dc7d79-15691891.TruckomgekeerddoordronkaardopA76.xml


Truckchauffeur keert op snelweg: 4 gewonden

VOERENDAAL - Een dronken 27-jarige vrachtwagenchauffeur uit Bosnië-Herzegovina heeft in de nacht van zaterdag op zondag geprobeerd zijn trekker met oplegger te keren op de autosnelweg A76 bij Voerendaal en daarbij een ernstig verkeersongeval veroorzaakt. Daarbij raakten vier mensen, onder wie hijzelf, gewond. Dat maakte de politie zondag bekend.

Bij een mislukte poging om op de snelweg te keren kwamen de trekker met oplegger rond 3.00 uur zaterdagochtend dwars over de weg te staan. Twee automobilisten konden het gevaarte niet meer ontwijken, schoven onder de oplegger door en kwamen klem te zitten.

In een van de auto's zaten een 24-jarige man en zijn 23-jarige vriendin uit het Belgische Opglabbeek, die door de brandweer uit hun hachelijke positie bevrijd moesten worden. Over hun verwondingen is niets bekend. Een 23-jarige man uit Sittard-Geleen die in de andere auto zat, kon zich uit eigen kracht uit zijn voertuig bevrijden. Hij hield aan de aanrijding een gebroken hand over. De truckchauffeur liep een dubbele armbreuk op.

Allen zijn naar het ziekenhuis gebracht. De truckchauffeur is daar geopereerd en vervolgens opgepakt en in de cel gezet. De snelweg was ter plaatse tot 5.00 uur zondagochtend afgesloten voor het verkeer.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8747651/__Truck_keert___4_gewonden__.html?p=22,1

Die heeft niet één draadje los, maar allemaal.
Hoeft dus NOOIT meer op de weg te komen, zelfs niet met de EMA-cursus van Koos Spee. Dat helpt bij dergelijke gasten geen zier.
Hij mag zijn vrachtjes voortaan met de bakfiets doen, als hij uit den bak komt.

stropke
11 februari 2011, 16:11
Jonge automobilist drinkt negen keer te veel
vr 11 feb 2011

Jonge automobilist drinkt negen keer te veel WENUM WIESEL - Een 21-jarige automobilist uit Epe is in de nacht van donderdag op vrijdag op de Oude Zwolseweg in Wenum Wiesel tegen twee geparkeerde auto's en een hek gebotst. De beginnende bestuurder had een alcoholpromillage dat ruim negen keer boven het maximum lag.

De man is aangehouden en naar het politiebureau overgebracht. Zijn rijbewijs is ingenomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8992818/__Negen_keer_te_veel_drank__.html
Zoooooooooooo, die hoeft geen EMA cursus meer. Gelijk van vooraf aan opnieuw beginnen rijles nemen + examen, op eigen kosten tuurlijk. Uiteraard de schade aan die anderen ook uit eigen zak .
En dan het eerste half jaar met alcoholslot rijden.

Dronkoers
11 februari 2011, 16:17
Jonge automobilist drinkt negen keer te veel
vr 11 feb 2011

Jonge automobilist drinkt negen keer te veel WENUM WIESEL - Een 21-jarige automobilist uit Epe is in de nacht van donderdag op vrijdag op de Oude Zwolseweg in Wenum Wiesel tegen twee geparkeerde auto's en een hek gebotst. De beginnende bestuurder had een alcoholpromillage dat ruim negen keer boven het maximum lag.

De man is aangehouden en naar het politiebureau overgebracht. Zijn rijbewijs is ingenomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8992818/__Negen_keer_te_veel_drank__.html
Zoooooooooooo, die hoeft geen EMA cursus meer. Gelijk van vooraf aan opnieuw beginnen rijles nemen + examen, op eigen kosten tuurlijk. Uiteraard de schade aan die anderen ook uit eigen zak .
En dan het eerste half jaar met alcoholslot rijden.

Dus minimum 4.5 promille.
Dat lijkt me gene beginner :-D

Ars_Nova
11 februari 2011, 22:36
Ik denk dat sowieso veel jongens tussen pakweg hun 19e en hun 25e een zotte periode hebben achter 't stuur (been there...), maar intussen ben ik totaal veranderd: ik rijd zo goed als altijd de wettelijke snelheid en ik heb maximaal één glas op als ik achter het stuur kruip. Mijn goal is om dat laatste te verminderen tot 0 glazen. Gewoon kwestie van vervoer of overnachting te regelen :-)

From_Vlaanderen
11 februari 2011, 23:56
Er heeft hier in de buurt eens in een bar zo'n machien gestaan waar ge met een strootje kon in blazen voor ge naar huis gaat.

Ze hebben dat ding maar rap weg gedaan omdat de zatlappen onderling wedstrijdjes aan het houden waren om een zo hoog mogelijk promille te behalen.

Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.

Awel, ik ken een café waar dat nog steeds is en ik kan zeggen, daar worden nog steeds wedstrijden gehouden, want "het meterke bier" is er relatief goedkoop.

stropke
11 augustus 2011, 13:40
do 11 aug 2011

Alcomobilist weer in de fout Van onze correspondent

HILVERSUM - Een 42-jarige Hilversummer is in een maand tijd twee keer aangehouden nadat hij iemand had aangereden en er vervolgens vandoor ging. Hij bezit geen rijbewijs en was zwaar onder invloed van alcohol.

Afgelopen dinsdag reed de man, zwaar onder invloed van alcohol, een 16-jarig meisje op een scooter aan in Nederhorst den Berg. Het meisje bleef gewond achter. De bestuurder bleek niet in het bezit van een geldig rijbewijs te zijn en had zes keer meer alcohol in zijn bloed dan is toegestaan in het verkeer.
Op 21 juli ging de brokkenpiloot ook al de fout in toen hij in Hilversum een ongeluk veroorzaakte. Ook daar verliet hij de plaats van het ongeval. De man liep een paar dagen later tegen de lamp toen hij werd aangehouden wegens geweldpleging. Na controle bleek dat hij betrokken was bij het eerdere ongeval en dat hij ook toen al niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Gisteren werd de man door de politie vrijgelaten. Het Openbaar Ministerie onderzoekt momenteel of ze hem gaan vervolgen. http://www.telegraaf.nl/binnenland/10352570/__Alcomobilist_weer_in_de_fout__.html?p=15,1

De laatste zin is helemaal te zot. Die kerel laten ze lopen en dan ff nadenken of ze hem een proces aandoen. Zijn die nu helemaal kierewiet daar??:roll:
Die gast hoort van straat af tot het proces en dan nog een jaartje erbij.
De EMA cursus zal nie veel helpen bij zo een notoire zuipschuiten.

From_Vlaanderen
20 augustus 2011, 23:10
Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.

Nee nee, echt waar.
Zo'n promille meter kost 2 euro voor zo'n test. Dan kan je er inderdaad een wedstrijdje van maken. :lol:

stropke
21 augustus 2011, 07:49
Dat bestaat inderdaad, maar dat ding werkt langs geen kanten. Ik heb daar eens 2,5 promille op geblazen na het drinken van 3 pinten.

Da zullen dan nogal straffe pinten geweest zijn zekers. :lol::lol:

stropke
30 augustus 2011, 22:37
Belgen vaakst onder invloed bij zwaar ongeluk VRT

Uit een Europees onderzoek blijkt dat de Belgen het vaakst onder invloed zijn van alcohol of drugs bij een ongeluk waarbij zwaargewonden vallen. De Standaard kon het DRUID-onderzoek (Driving under the influence of drugs, alcohol and medicines) inkijken. Staatssecretaris Schouppe pleit voor meer controles.

bekijk
"Sensibilisering onvoldoende, pakkans moet hoger"
Het onderzoek is gebeurd in zes landen: België, Nederland, Italië, Denemarken, Finland en Litouwen. Voor het onderzoek werden in elk land zo'n 2.500 bloedstalen genomen bij zwaargewonde autobestuurders om ze te testen op sporen van alcohol en drugs.

De zwaargewonde bestuurders in België hadden het vaakst sporen van alcohol of cannabis in het bloed. 42,5 procent had meer dan 0,1 promille alcohol in het bloed, 38 procent meer dan de toegestane 0,5 promille. Het Belgische gemiddelde ligt op 1,6 promille, te vergelijken met zeven pintjes.

In de andere landen ligt het gemiddelde even hoog, maar er zijn beduidend minder mensen onder invloed. Er is in de andere landen met andere woorden een kleinere groep die onder invloed achter het stuur kruipt, maar deze personen drinken gemiddeld meer alcohol. Zo bleek in Nederland 29,6 procent van de autobestuurders alcohol te hebben gedronken, in Litouwen maar 17,7 procent.

Volgens onderzoeker Alain Verstraete van de UGent betekent dit niet dat de Belgen de stevigste drinkers zijn achter het stuur, maar wel dat het drinken van alcohol een groter risico op de weg inhoudt in vergelijking met andere landen.

"Pakkans moet omhoog"
Ook wat druggebruik betreft, scoort België het hoogst: 9,9 procent van de Belgische bestuurders die zwaargewond raakten, bleek cannabis te hebben gebruikt. In Nederland testte maar 1,6 procent van de zwaargewonde autobestuurders positief op softdrugs.

Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) erkent het probleem en zegt, net als de onderzoekers, dat de pakkans vergroot moet worden. "Bij elke controle van de politie, bij elke administratieve controle, zou het systematisch verplicht moeten worden om te blazen", zegt Schouppe. "Er is echt een mentaliteitswijziging nodig dat als men rijdt, dat men niet drinkt. Dat zit er nog onvoldoende in bij de Belgen". Schouppe zou ook overwegen om de boetes op te trekken.

Ook het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid pleit voor meer controles op alcohol en drugs achter het stuur. "Uit metingen blijkt dat mensen wel goed op de hoogte zijn van de risico's van het rijden onder invloed van alcohol", zegt Miran Scheers van het BIVV. "Dat is een van de resultaten waar de campagnes toe hebben geleid, maar blijkbaar zetten de mensen dat risicobesef nog onvoldoende om in gedrag en daar moeten we onze campagnes ondersteund kunnen worden door meer controles en door een adequate bestraffing."

"Straffen beter opvolgen"
Volgens politierechter Peter D'hondt is vooral een betere opvolging van de straffen noodzakelijk. "Campagnes en sensibilisering is allemaal goed en wel, maar dat moet natuurlijk hand in hand gaan met een adequaat vervolgingsbeleid, bestraffing en niet in het minst de uitvoering van de straffen", zegt D'hondt. "Als men bedenkt dat nog altijd meer dan de helft van de werkstraffen niet binnen het jaar uitgevoerd wordt en dat 1 op de 5 werkstraffen zelfs niet wordt uitgevoerd, dan is er nog wat werk aan de winkel. De straffen worden niet uitgevoerd omdat de betrokkene niet komt opdagen, omdat hij het werk niet doet of hij verzuimt de volledige duur van de straf te ondergaan.

Het DRUID-onderzoek (Driving under the influence of drugs, alcohol and medicines) is een vergelijkende studie over een tijdspanne van 5 jaar en is daardoor het grootste onderzoek in zijn soort. De Europese Commissie had het DRUID-onderzoek besteld.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/110829_Alchohol_Rijden

Daar verschiet ik niet van.

giserke
31 augustus 2011, 00:40
Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.

Waarom een kopen, als de flikken er toch altijd een bij hebben?

giserke
31 augustus 2011, 00:45
Belgen vaakst onder invloed bij zwaar ongeluk VRT

Uit een Europees onderzoek blijkt dat de Belgen het vaakst onder invloed zijn van alcohol of drugs bij een ongeluk waarbij zwaargewonden vallen. De Standaard kon het DRUID-onderzoek (Driving under the influence of drugs, alcohol and medicines) inkijken. Staatssecretaris Schouppe pleit voor meer controles.

bekijk
"Sensibilisering onvoldoende, pakkans moet hoger"
Het onderzoek is gebeurd in zes landen: België, Nederland, Italië, Denemarken, Finland en Litouwen. Voor het onderzoek werden in elk land zo'n 2.500 bloedstalen genomen bij zwaargewonde autobestuurders om ze te testen op sporen van alcohol en drugs.

De zwaargewonde bestuurders in België hadden het vaakst sporen van alcohol of cannabis in het bloed. 42,5 procent had meer dan 0,1 promille alcohol in het bloed, 38 procent meer dan de toegestane 0,5 promille. Het Belgische gemiddelde ligt op 1,6 promille, te vergelijken met zeven pintjes.

In de andere landen ligt het gemiddelde even hoog, maar er zijn beduidend minder mensen onder invloed. Er is in de andere landen met andere woorden een kleinere groep die onder invloed achter het stuur kruipt, maar deze personen drinken gemiddeld meer alcohol. Zo bleek in Nederland 29,6 procent van de autobestuurders alcohol te hebben gedronken, in Litouwen maar 17,7 procent.

Volgens onderzoeker Alain Verstraete van de UGent betekent dit niet dat de Belgen de stevigste drinkers zijn achter het stuur, maar wel dat het drinken van alcohol een groter risico op de weg inhoudt in vergelijking met andere landen.

"Pakkans moet omhoog"
Ook wat druggebruik betreft, scoort België het hoogst: 9,9 procent van de Belgische bestuurders die zwaargewond raakten, bleek cannabis te hebben gebruikt. In Nederland testte maar 1,6 procent van de zwaargewonde autobestuurders positief op softdrugs.

Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) erkent het probleem en zegt, net als de onderzoekers, dat de pakkans vergroot moet worden. "Bij elke controle van de politie, bij elke administratieve controle, zou het systematisch verplicht moeten worden om te blazen", zegt Schouppe. "Er is echt een mentaliteitswijziging nodig dat als men rijdt, dat men niet drinkt. Dat zit er nog onvoldoende in bij de Belgen". Schouppe zou ook overwegen om de boetes op te trekken.

Ook het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid pleit voor meer controles op alcohol en drugs achter het stuur. "Uit metingen blijkt dat mensen wel goed op de hoogte zijn van de risico's van het rijden onder invloed van alcohol", zegt Miran Scheers van het BIVV. "Dat is een van de resultaten waar de campagnes toe hebben geleid, maar blijkbaar zetten de mensen dat risicobesef nog onvoldoende om in gedrag en daar moeten we onze campagnes ondersteund kunnen worden door meer controles en door een adequate bestraffing."

"Straffen beter opvolgen"
Volgens politierechter Peter D'hondt is vooral een betere opvolging van de straffen noodzakelijk. "Campagnes en sensibilisering is allemaal goed en wel, maar dat moet natuurlijk hand in hand gaan met een adequaat vervolgingsbeleid, bestraffing en niet in het minst de uitvoering van de straffen", zegt D'hondt. "Als men bedenkt dat nog altijd meer dan de helft van de werkstraffen niet binnen het jaar uitgevoerd wordt en dat 1 op de 5 werkstraffen zelfs niet wordt uitgevoerd, dan is er nog wat werk aan de winkel. De straffen worden niet uitgevoerd omdat de betrokkene niet komt opdagen, omdat hij het werk niet doet of hij verzuimt de volledige duur van de straf te ondergaan.

Het DRUID-onderzoek (Driving under the influence of drugs, alcohol and medicines) is een vergelijkende studie over een tijdspanne van 5 jaar en is daardoor het grootste onderzoek in zijn soort. De Europese Commissie had het DRUID-onderzoek besteld.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/110829_Alchohol_Rijden

Daar verschiet ik niet van.

Ik denk dat Schouppezot meer met een vleer in de auto kruipt dan de doorsnee Vlaming.