PDA

View Full Version : het Arrest: gaan jullie terugslaan?


kwelduvel
29 april 2004, 12:25
Het Vlaams Blok zou alle regeringspartijen voor de rechtbank kunnen brengen wegens racisme. Er zijn immers talrijke voorbeelden van racisme die de afgelopen jaren geuit zijn, bvb

- uitgewezen asielzoekers die in mensonwaardige omstandigheden worden behandeld

- een VLDer die zei dat kinderen "met een bruine huidskleur" de speeltuin niet in mogen

- Stevaert : "Vriendelijke allochtone meisjes zullen straks de 'poep' van onze bejaarden wassen"

Ik denk dat dit met jullie arsenaal aan competente rechtsdeskundigen geen probleem kan zijn.

Herman Desmedt ©HD
29 april 2004, 13:10
- Religieuze boeken die oproepen tot discriminatie en zelfs geweld tegen andersgelovigen.
Dus ook partijen en verenigen die hun inspiratie halen uit die boeken.

- Partijen of verenigingen die leden herbergen die uitspraken deden of neerschreven die niet door de beugel kunnen (te beoordelen volgens dezelfde criteria als het VB: Van burgermanifest tot commentaar van jounalisten op locale niet-geïntegreerde jongeren.

Enz.

Wie zei daar ook alweer "inquisitie" ?

Gentenaar
30 april 2004, 14:27
Ik denk ook dat de meeste andere partijen zich schuldig maken aan racisme, al was het maar door het jargon van het Vlaams Blok over te nemen.
Racisme wordt meer en meer een mainstream gedachtengoed... jammer genoeg!
We mogen het Blok niet toelaten om keer op keer de vreemdelingenkwestie voorop te zetten tijdens de verkiezingen. Door auto- en allochtonen tegen elkaar op te zetten gaat men voorbij aan de echte problemen van vandaag: de pensioenen, sociale zekerheid, belastingen, etc...
Daar varen alleen de rijken wel bij, niet het "eigen volk".

athena
30 april 2004, 20:14
Ik denk ook dat de meeste andere partijen zich schuldig maken aan racisme, al was het maar door het jargon van het Vlaams Blok over te nemen.
Racisme wordt meer en meer een mainstream gedachtengoed... jammer genoeg!
We mogen het Blok niet toelaten om keer op keer de vreemdelingenkwestie voorop te zetten tijdens de verkiezingen. Door auto- en allochtonen tegen elkaar op te zetten gaat men voorbij aan de echte problemen van vandaag: de pensioenen, sociale zekerheid, belastingen, etc...
Daar varen alleen de rijken wel bij, niet het "eigen volk". U bezondigt zich duidelijk aan het verspreiden van haat tov mensen die het financieel beter hebben. De pot verwijt de ketel... :lol:

fernand
30 april 2004, 20:19
Ik denk ook dat de meeste andere partijen zich schuldig maken aan racisme, al was het maar door het jargon van het Vlaams Blok over te nemen.
Racisme wordt meer en meer een mainstream gedachtengoed... jammer genoeg!
We mogen het Blok niet toelaten om keer op keer de vreemdelingenkwestie voorop te zetten tijdens de verkiezingen. Door auto- en allochtonen tegen elkaar op te zetten gaat men voorbij aan de echte problemen van vandaag: de pensioenen, sociale zekerheid, belastingen, etc...
Daar varen alleen de rijken wel bij, niet het "eigen volk".
De pensioenen zullen worden opgevreet door de allochtonen, die hier gene plets, of poot hebben uitgestoken tot verrijking van onze "welvaartstaat".
De allochtonen welke hier zitten in de werkloosheid, kindersteun, ziekenkas en andere sociale vangnetten waarvoor de autochtoon heeft gewerkt, zullen ook deze kassen leegfretten.
De Werkende mens zal nog meer belastingen betalen, en liever werkloos zijn dan nog te gaan werken!
Wekloze buitenlanders, buiten. Ze zijn geen enkele meerwaarde voor ons land.
Wanneer een land met 500.000 werklozen zit. En doe daar maar de brug gepensioeneerden bij, idem de 55 plussers welke in de statistieken van de werkloosheid niet meer worden opgeneomen, heeft men geen buitenlandsd werklozen nodig.
De kinderbijslagkas is reeds leeggeroofd om de werloosheidskas te kunnen spekken.

Herman Desmedt ©HD
2 mei 2004, 02:37
Ik denk ook dat de meeste andere partijen zich schuldig maken aan racisme, al was het maar door het jargon van het Vlaams Blok over te nemen.
Racisme wordt meer en meer een mainstream gedachtengoed... jammer genoeg!

Klopt, van links tot religieus : ook onaanvaardbare taal

We mogen het Blok niet toelaten om keer op keer de vreemdelingenkwestie voorop te zetten tijdens de verkiezingen. Door auto- en allochtonen tegen elkaar op te zetten gaat men voorbij aan de echte problemen van vandaag: de pensioenen, sociale zekerheid, belastingen, etc...

Klopt ook. Maar dat is eveneens te wijten aan het feit dat de regerende partijen de problemen niet aanpakken zoals ze moeten.

Daar varen alleen de rijken wel bij, niet het "eigen volk".

Wie geld heeft of het goed kan aanpakken vaart bij alles wel.

Schietschijf
5 mei 2004, 10:53
Ik vind de keuzes in de poll nogal ongelukkig gekozen.


En ik vind dat als men 3 vzw's van het blok veroordeelt, dat men consequent moet zijn met andere verenigingen.

leentje20
7 mei 2004, 14:37
Ik denk ook dat de meeste andere partijen zich schuldig maken aan racisme, al was het maar door het jargon van het Vlaams Blok over te nemen.
Racisme wordt meer en meer een mainstream gedachtengoed... jammer genoeg!
We mogen het Blok niet toelaten om keer op keer de vreemdelingenkwestie voorop te zetten tijdens de verkiezingen. Door auto- en allochtonen tegen elkaar op te zetten gaat men voorbij aan de echte problemen van vandaag: de pensioenen, sociale zekerheid, belastingen, etc...
Daar varen alleen de rijken wel bij, niet het "eigen volk".
De pensioenen zullen worden opgevreet door de allochtonen, die hier gene plets, of poot hebben uitgestoken tot verrijking van onze "welvaartstaat".
De allochtonen welke hier zitten in de werkloosheid, kindersteun, ziekenkas en andere sociale vangnetten waarvoor de autochtoon heeft gewerkt, zullen ook deze kassen leegfretten.
De Werkende mens zal nog meer belastingen betalen, en liever werkloos zijn dan nog te gaan werken!
Wekloze buitenlanders, buiten. Ze zijn geen enkele meerwaarde voor ons land.
Wanneer een land met 500.000 werklozen zit. En doe daar maar de brug gepensioeneerden bij, idem de 55 plussers welke in de statistieken van de werkloosheid niet meer worden opgeneomen, heeft men geen buitenlandsd werklozen nodig.
De kinderbijslagkas is reeds leeggeroofd om de werloosheidskas te kunnen spekken.

jezus man waar haal jij je informatie? er zijn belgen genoeg die ook niet werken en om het met dezelfde mooie woorden zoals u te zeggen 'onze kassen leegfretten'. Daar haar ik nooit niemand over klagen, is het toevallig omdat je in België bent geboren dat je dan niet moet participeren in een samenleving? Waarom altijd de vinger wijzen naar allochtonen? En waarom altijd veralgemenen? Er zijn meer dan voldoende allochtonen die willen werken maar die de kans niet krijgen omdat een groot deel van de werkgevers niet wil dat die mensen in hun bedrijf komen werken. Omdat ze vooroordelen hebben die door racisitische partijen zoals het blok worden gepropageerd!

De Knut
7 mei 2004, 14:56
Er zijn meer dan voldoende allochtonen die willen werken maar die de kans niet krijgen omdat een groot deel van de werkgevers niet wil dat die mensen in hun bedrijf komen werken. Omdat ze vooroordelen hebben die door racisitische partijen zoals het blok worden gepropageerd!

:roll:
Ga eens informeren bij Agoria. Die zullen u duidelijk zeggen dat bedrijven geen allahtonen willen omdat die in 't algemeen VEEL TE LAAG GESCHOOLD zijn.
Maar ja, sommigen zien blijkbaar nu eenmaal OVERAL racisme...

leentje20
7 mei 2004, 15:18
Er zijn meer dan voldoende allochtonen die willen werken maar die de kans niet krijgen omdat een groot deel van de werkgevers niet wil dat die mensen in hun bedrijf komen werken. Omdat ze vooroordelen hebben die door racisitische partijen zoals het blok worden gepropageerd!

:roll:
Ga eens informeren bij Agoria. Die zullen u duidelijk zeggen dat bedrijven geen allahtonen willen omdat die in 't algemeen VEEL TE LAAG GESCHOOLD zijn.
Maar ja, sommigen zien blijkbaar nu eenmaal OVERAL racisme...

en hoeveel allochtonen krijgen geen kansen in het onderwijs. Want daar begint het, hoeveel scholen weigeren nog altijd om jonge allochtonen binnen te laten.... denk daar es aan en ik zie niet overal racisme, ik zie veel intolerantie en daar kan ik niet tegen. Het principe van eigen volk eerst steekt mij serieus de ogen uit! Is het volgens u de fout van allochtonen dat ze veel te laag geschoold zijn? Ga eens naar een vreemd land en probeer daar eens naar school te gaan? Ben jij direct de taal machtig? Zij kunnen ook niet terug vallen op netwerken zoals velen dat onder ons wel kunnen? Gratis onderwijs, een grondrecht voor iedereen

athena
7 mei 2004, 17:37
:roll:
Ga eens informeren bij Agoria. Die zullen u duidelijk zeggen dat bedrijven geen allahtonen willen omdat die in 't algemeen VEEL TE LAAG GESCHOOLD zijn.
Maar ja, sommigen zien blijkbaar nu eenmaal OVERAL racisme...

en hoeveel allochtonen krijgen geen kansen in het onderwijs. Want daar begint het, hoeveel scholen weigeren nog altijd om jonge allochtonen binnen te laten.... denk daar es aan en ik zie niet overal racisme, ik zie veel intolerantie en daar kan ik niet tegen. Het principe van eigen volk eerst steekt mij serieus de ogen uit! Is het volgens u de fout van allochtonen dat ze veel te laag geschoold zijn? Ga eens naar een vreemd land en probeer daar eens naar school te gaan? Ben jij direct de taal machtig? Zij kunnen ook niet terug vallen op netwerken zoals velen dat onder ons wel kunnen? Gratis onderwijs, een grondrecht voor iedereen De meeste allochtonen waar we hier over spreken zijn van de 2e of de derde generatie, die hebben hier school gelopen, maar door importhuwelijken blijft hun kennis van het Nederlands ondermaats en dus zijn hun kansen in het onderwijs ook beperkt. Of is het misschien ook de schuld van de racistische autochtonen dat migranten zelfs al zijn van de derde generatie geen Nederlands spreken thuis?

Het gelijke kansendecreet van Marleen Vanderpoorten verleent een inschrijvingsrecht en elk kind en een inschrijvingsplicht aan elke school(met trouwens rampzalige gevolgen voor de Vlaamse kinderen in Brussel), is het de fout van de scholen dat allochtonen liever bij elkaar kruipen in concentratiescholen?

En ik zie niet in waarom gratis onderwijs niet zou gelden voor allochtonen. Vaak worden voor hen nog speciale taakklasjes opgezet en krijgen ze extra begeleiding, gefinancieerd door de overheid, iets dat kansarme autochtone kinderen en autochtone kinderen met een leerachterstand meestal moeten ontberen, want onze 'Vlaamse' minister investeert liever in allochtone kinderen.