PDA

View Full Version : Lionel ONTSLAG!


amexx
25 december 2002, 13:15
Lionel heeft eindelijk kleur bekend en resoluut voor SPA-Spirit gekozen. Gelukkig dat de statuten van het ijzerbedevaart komitee niet toestaan dat een partij politiek en het voorzitterschap worden gekombineerd.
Wie is volgens jullie de ideale kandidaat ? Ik gok op Peter De Roover.

datri
25 december 2002, 19:14
Dat lionel eindelijk kleur bekend heeft werd stilaan tijd; voor mij mag Peter de fakkel overnemen!

Knuppel
26 december 2002, 18:43
Van mij zeker ook!

Hij draagt het Vlaamse hart op de juiste plaats.

Hopelijk wordt zijn 'Punt' avontuur hem niet fataal....

VL
27 december 2002, 21:55
Punt was een heel goed tijdschrift, het mocht alleen niet zijn....


Ik hoop dat Peter voorzitter wordt. De weide zal weer gevuld zijn!!!

Knuppel
27 december 2002, 22:45
Punt was een heel goed tijdschrift, het mocht alleen niet zijn....


Ik hoop dat Peter voorzitter wordt. De weide zal weer gevuld zijn!!!

Zijn startkapiptaal was veel te klein. Het was dus voorspelbaar. Zich als een mogelijke tegenhanger van "Knack" presenteren was ook wat hooggegrepen.

Als nieuwe voorzitter van het ijzerbedevaartcomité zie ik Peter de Roover wel zitten. Ik hoorde hem bezig op de anti-Lambermontbetoging in Gent en hij is goedgekeurd :!:

Tantist
18 januari 2003, 21:46
't Is de Walter geworden...

Nu ja, de IJzerbedevaart is de Heilige Stoel van het Flamingantisme, die komt ook altijd een beetje later op de maatschappelijke realiteit, en dan nog altijd voorzichtig.

Baeten zal zich iets meer richten op het "zelfbestuur" dan Lionel en ik denk niet dat dit slecht is

amexx
19 januari 2003, 13:09
Het lijkt er op dat de ijzerbedevaart gered is. We kunnen alleen maar afwachten welke standpunten er genomen worden.....

Tantist
19 januari 2003, 18:18
Integendeel, ze is niet gered... Baeten is gewoon ietsje meer voor het zelfbestuur dan Vandenberghe, voor de rest zijn het klonen. Het IJzerbedevaartkomitee is gespiritiseerd tot en met, net als de VU-top voor de splitsing.

En Spirit wil zeggen: geen voeling hebben met de basis. De laatste voorzitters waren allemaal van dat type. Zonder met het Vlaams Blok mee te heulen moet je toch stellen dat Lionel regeerde vanuit zijn ivoren IJzertoren, en het hield bij links-liberale fantasietjes ipv een degelijke bedevaart te onderbouwen.

Baeten zal zich moeten bewijzen. Ik ga dit jaar weer op de weide staan, maar Baeten zal moeten bewijzen dat het menes is...

datri
19 januari 2003, 18:34
Mij zien ze thans nog op de alternatieve bedevaart, want veel vertrouwen geniet die Baeten van mij niet!

Tantist
19 januari 2003, 19:01
Als men mij kan aantonen dat die alternatieve bedevaart geen zuiver Blok-aangelegenheid is, kom ik ook af.

Want hoe kan je immers van Godsvrede spreken als iedereen van dezelfde strekking is? De huidige bedevaart bestaat uit N-VA, CD&V, VLD, Agalev,... Die zetten eventjes hun strubbelingen opzij (allez, de flamingante schaamlapjes toch in de meeste van die partijen :roll: ).

De beste oplossing zou zijn om een radicalere voorzitter te hebben, die toch ook mensen die gematigd zijn kan aanspreken. De Roover bevoorbeeld zou ideaal zijn. Vanuit zijn werk in de VVB weet ie wat pluralisme inhoudt, ondanks zijn eigen persoonlijke overtuiging. D�*t is Godsvrede... En d�*t is de echte IJzerbedevaartgedacht: Zelfbestuur, Nooit Meer Oorlog, Godsvrede...

amexx
19 januari 2003, 19:58
De ijzerbedevaart zal nooit een zuivere vlaams blok aangelegenheid worden. Maar ik vind wel dat de ijzerbedevaart toe behoord aan de vlaamse beweging. Partijen zoals AGALEV horen daar eigenlijk niet thuis.
Even naar de ijzerbedevaart komen om zich een vlaams imago aan te meten en daarna de vlamingen een mes in de rug steken dat kan voor mij niet.

datri
21 januari 2003, 19:08
De ijzerbedevaart zal nooit een zuivere vlaams blok aangelegenheid worden. Maar ik vind wel dat de ijzerbedevaart toe behoord aan de vlaamse beweging. Partijen zoals AGALEV horen daar eigenlijk niet thuis.
Even naar de ijzerbedevaart komen om zich een vlaams imago aan te meten en daarna de vlamingen een mes in de rug steken dat kan voor mij niet.

Ik vraag me inderdaad ook af wat die gagalevers daar eigenlijk komen zoeken ??

VL
24 januari 2003, 13:49
Ik zal ook op de weide staan dit jaar. En dan zal Walter zich moeten bewijzen. Als hij zich uitspreekt voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan is de Bedevaart gered.


Een alternatieve bedevaart houden, zaait alleen maat tweespalt. En dat hebben we nu niet bepaald nodig...


VL

Supe®Staaf
24 januari 2003, 14:30
Een alternatieve bedevaart houden, zaait alleen maat tweespalt. En dat hebben we nu niet bepaald nodig...
Nu snap ik de basis en de oorzaak van de tweespalt onder de flaminganten: de bedevaart!
Ik waarschuwde reeds vele malen tegen religieus fanatisme, en je ziet wat ervan terechtkomt. :lol: :lol: :lol:
Ik zal ook op de weide staan dit jaar. En dan zal Walter zich moeten bewijzen. Als hij zich uitspreekt voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan is de Bedevaart gered.
Zal ik ook komen?
In de outfit zoals op mijn avatar?
Met mijn mooie vlagje?
:twisted:

Knuppel
24 januari 2003, 18:56
Fijn joh! Alle belgicisten zijn welkom op voorwaarde dat ze in dezelfde oufit komen.
Maar niet om er dynamiet onder te verstoppen om onze ijzertoren nog eens proberen op te blazen, hé?
Wikkel die liever in jullie vlag. :P

Tantist
25 januari 2003, 01:24
Overigens veelbetekend dat een overheid de graven en gedenktekens ter ere van soldaten gesneuveld voor die overheid vernietigd en dynamiteert.

How low can you go?