PDA

View Full Version : Mobiliteit: Een stap vorwaarts?


BCD
3 mei 2004, 07:55
Beste Stevaert

U noemt uw partij de voortrekkers op vlak van mobiliteit en verkeersveiligheid. Jullie hebben inderdaad de minister van mobiliteit binnen jullie rangen en via de kartelpartij ook de minister van verkeer.
Maar mijn inziens blijft het ook daarbij.

1. Binnenscheepvaart
Wat zijn nu juist de gevolgen geweest bij de binnenscheepvaart, nadat u de prijs per ton/km verlaagt hebt met 90%. Ik ben akkoord wanneer u zegt dat op deze manier de scheepvaart gepromoot wordt, maar ik stel mij de vraag hoe je dit terug wint op langere termijn.

Als ik van Gent naar Frankrijk vaar via de schelde dan moet ik versast worden in Asper, Oudenaarde, Kerckhove en Espierre-Helchin.
1. Elke sluis is voorzien van twee ambtenaren die elk 50€ kosten per uur
2. Elke versassing duurt gemiddeld 15 minuten
3. Elke sluis moet jaarlijks ondehouden worden en dat kost enkel tienduizende euro's
4 Daarnaast moet er tussen elk sas regelmatig gabaggerd worden
5. Daarnaast moeten eveneens de dijken en jaagpaden regelmatig onderhouden worden

Ik stel mij die vragen daar men geen geld meer heeft om de dender uit te diepen terwijl daar sprake van is geweest, omdat er zo goed als 24/24 een baggerschip voor het sluizencomplex van merelbeke vaart (geen geld om in één tijd deftig uit te baggeren) en omdat de dijken aan de leie tussen deinze en ooigem geleidelijk aan wegzakken (zelfs de jaagpaden zijn op plaatsen beschadigd) en slechts tijdelijk hersteld worden omdat er geen geld is voor een difinitieve herstelling


2. Wegen

U bent in de ogen van vele mensen de politicus die het meest bezorgt is om de zwakke weggebruikers. Waarom weigerd uw partij dan na te denken over een beleid waar weggebruikers zoveel mogelijk van elkaar gescheiden worden door bv.
1. verhoogde berm tussen fietsers en auto's op N-wegen.
2. Bredere wegen in de bebouwde kom waar opnieuw een fysische scheiding loopt tussen fietsers en auto's
3. parkeerverbod op N-wegen (doorgangswegen waar je om de 5m moet stoppen omdat iedereen zijn oprit heeft op die "doorgangswegen")
4. N-wegen mogen enkel rotondes hebben als kruispunt en die zijn ondertunneld voor zwakke weggebruikers. (Naar Zeelands model)

==> Ik weet, punt 3 is voor Minister Anciaux


Onder uw toeziend oog werd het mogelijk dat maar liefst 5 vrachtwagens naast elkaar kunnen rijden net voor de kennedytunnel(maw alle rijstroken) dit noem ik niet alleen gevaarlijk maar het werkt files in de hand.

Voila dat zijn wat opmerkingen waar ik graag antwoord op had gewild.

En nu heb ik nog een idee voor uw fabriekske.

U laat alle mensen die hun rijbewijs niet gehaald hebben door een theoretisch EN praktisch examen een check- proef afleggen waaruit moet blijken of die persoon in staat is degelijk te sturen. Personen boven de 70 moeten om het jaar een oogkeuring ondergaan en boven de 75 moeten ze elk jaar zo'n check - proef afleggen.

Een tijdje geleden stelde ik deze vraag aan het socialistische kopstuk. Je weet wel diegene die zichzelf uitroept tot koning der mobiliteit. Nu ik heb na al die tijd geen antwoord gehad op die vraag.

Daar ik weet dat u wel op een serieuse en professionele manier mobiliteit wenst aan te pakken vraag ik u wat u hier van vindt.