PDA

View Full Version : "De weg van de islam" - Uw mening


FM
3 mei 2004, 09:44
Hoe staat u tegenover dit boek?

Moet het uit de rekken worden gehaald of niet?

Enkele citaten:

Homo's verdienen de doodstraf. Dood hen. ... door het hoogste gebouw in de buurt te zoeken, waarna men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen."

ivm ongelovigen:

Dood hen. Het is de plicht van iedere moslim die onder
invloed van een ongelovige vandaan wil komen om een vrome leider te
kiezen. Daarna kan hij de strijd aangaan met alle middelen, van woorden
tot wapens.


Mvg,

Herman Desmedt ©HD
3 mei 2004, 10:35
Gelijke behandeling voor dezelfde nieuwe wetten en naar voorbeeld van de veroordeling van het VB:

"De weg van de moslim" is mijn inziens tot haat, geweld en discriminatie aanzettende litteratuur die zijn inspiratie vindt in de Koran.
Gezien de aard van die teksten en gezien eerdere arresten over teksten van het VB die lang niet zo ver gaan als oproepen tot moord, moeten het volgende gebeuren:
- op basis van dingen die in de Koran en de daarop gebaseerde boeken staan, het geheel laten veroordelen voor racisme.
- opschorten van alle subsidie aan islamitisch instellingen, net zoals het VB ook geen centjes meer krijgt.

Er is één probleem: Kan het gerecht afstand nemen van het begrip "religie" ? Als die magistratuur gelovig is dan kunnen ze dat niet!
Bovendien: Een eed afleggen dat is toch ook "...zo helpe mij God" of zoiets ? Wat komt die God daar bij kijken ?

Eloi Glorieux
3 mei 2004, 16:02
Gelijke behandeling voor dezelfde nieuwe wetten en naar voorbeeld van de veroordeling van het VB:

"De weg van de moslim" is mijn inziens tot haat, geweld en discriminatie aanzettende litteratuur die zijn inspiratie vindt in de Koran.
Gezien de aard van die teksten en gezien eerdere arresten over teksten van het VB die lang niet zo ver gaan als oproepen tot moord, moeten het volgende gebeuren:
- op basis van dingen die in de Koran en de daarop gebaseerde boeken staan, het geheel laten veroordelen voor racisme.
- opschorten van alle subsidie aan islamitisch instellingen, net zoals het VB ook geen centjes meer krijgt.

Er is één probleem: Kan het gerecht afstand nemen van het begrip "religie" ? Als die magistratuur gelovig is dan kunnen ze dat niet!
Bovendien: Een eed afleggen dat is toch ook "...zo helpe mij God" of zoiets ? Wat komt die God daar bij kijken ?


Antwoord:
Ik heb het boek niet gelezen en kan er dus geen oordeel over vellen.
Eloi Glorieux

FM
4 mei 2004, 08:40
Goedkoop antwoord.......................................... ...............................50

muys
4 mei 2004, 15:09
Goedkoop antwoord.......................................... ...............................50

wat dacht je dan dat hij ging antwoorden, toch niets dat zijn multiculturele principes in het gedrang zouden kunnen brengen zeker :twisted: :twisted:

Xnorf
5 mei 2004, 09:42
Gelijke behandeling voor dezelfde nieuwe wetten en naar voorbeeld van de veroordeling van het VB:

"De weg van de moslim" is mijn inziens tot haat, geweld en discriminatie aanzettende litteratuur die zijn inspiratie vindt in de Koran.
Gezien de aard van die teksten en gezien eerdere arresten over teksten van het VB die lang niet zo ver gaan als oproepen tot moord, moeten het volgende gebeuren:
- op basis van dingen die in de Koran en de daarop gebaseerde boeken staan, het geheel laten veroordelen voor racisme.
- opschorten van alle subsidie aan islamitisch instellingen, net zoals het VB ook geen centjes meer krijgt.

Er is één probleem: Kan het gerecht afstand nemen van het begrip "religie" ? Als die magistratuur gelovig is dan kunnen ze dat niet!
Bovendien: Een eed afleggen dat is toch ook "...zo helpe mij God" of zoiets ? Wat komt die God daar bij kijken ?


Antwoord:
Ik heb het boek niet gelezen en kan er dus geen oordeel over vellen.
Eloi Glorieux

ZWAK !!! Typisch he , als het over de Islam gaat weten ze niet waar ze over praten. In sommige gevallen zwanzen ze er maar op los en in de resterende gevallen zwijgen ze gewoon. Stel je voor dat ze de waarheid zouden ontdekken :roll:

Of zou hij bang zijn dat hij veroordeeld wordt wegens racisme? Als politicus vind ik het bijna een plicht om zulke boeken te lezen, zodat je weet waar je over praat. Met argumenten uit alle invalshoeken...

tool2kil
5 mei 2004, 09:48
Mm ik zie niet echt in waarom het weigeren om een ongefundeerde mening te geven slecht is.

Bobke
5 mei 2004, 09:52
Mm ik zie niet echt in waarom het weigeren om een ongefundeerde mening te geven slecht is.
Niemand vraagt toch om een ongefundeerde mening te geven.

Xnorf
5 mei 2004, 09:59
Mm ik zie niet echt in waarom het weigeren om een ongefundeerde mening te geven slecht is.

Hij kan het boek kopen , het lezen en daarna zijn mening geven. Teveel gevraagd :?: Het gaat nochtans over een onderwerp dat met zijn beroep als politicus te maken heeft.


Trouwens : er staan citaten uit het boek in de post. Hij kon dan tenminste daar al op reageren.

Schietschijf
5 mei 2004, 10:26
Daar kon hij wel op reageren, maar moet je dan zo aggressief aanvallen?

ben geen voorstander van groen maar minder aggressie geeft veel toffere discussies waar je meer uit kan leren over de partijen en vertegenwoordigers!

tool2kil
5 mei 2004, 12:36
Mm ik zie niet echt in waarom het weigeren om een ongefundeerde mening te geven slecht is.
Niemand vraagt toch om een ongefundeerde mening te geven.

Als hij antwoordt dat hij het boek niet gelezen heeft en daarom niet kan antwoorden is dat volgens mij perfect logisch. Dus idd blijft over als mogelijkheid: het boek kopen en lezen. Maar je kan de heer Glorieux niet verplichten het boek te kopen & te lezen he ;)
Enfin ik vind zijn antwoordt alleszins beter dan aan de hand van een paar citaten -hoe duidelijk deze ook zijn- een oordeel te vellen.

Bobke
5 mei 2004, 17:27
Niemand vraagt toch om een ongefundeerde mening te geven.

Als hij antwoordt dat hij het boek niet gelezen heeft en daarom niet kan antwoorden is dat volgens mij perfect logisch. Dus idd blijft over als mogelijkheid: het boek kopen en lezen. Maar je kan de heer Glorieux niet verplichten het boek te kopen & te lezen he ;)
Enfin ik vind zijn antwoordt alleszins beter dan aan de hand van een paar citaten -hoe duidelijk deze ook zijn- een oordeel te vellen.
Ik heb het boek evenmin gelezen en ben ook niet van plan dat te doen.
De twee hier aangehaalde citaten lijken mij anders boekdelen te spreken.
Voor zover ze niet uit hun context gerukt zijn tenminste.

Dies
5 mei 2004, 22:51
Voor zover ze niet uit hun context gerukt zijn tenminste.
Dat vraag ik mij ten zeerste af eigenlijk, in welke context staan die hier geciteerde stukjes tekst geschreven?!
Nu komt het over als zijnde duidelijke oproepen tot geweld, indien het dat ook daadwerkelijk zijn dan spreekt het voor zich dat zulks niet kan worden getollereerd.

De Knut
7 mei 2004, 10:43
Gelijke behandeling voor dezelfde nieuwe wetten en naar voorbeeld van de veroordeling van het VB:

"De weg van de moslim" is mijn inziens tot haat, geweld en discriminatie aanzettende litteratuur die zijn inspiratie vindt in de Koran.
Gezien de aard van die teksten en gezien eerdere arresten over teksten van het VB die lang niet zo ver gaan als oproepen tot moord, moeten het volgende gebeuren:
- op basis van dingen die in de Koran en de daarop gebaseerde boeken staan, het geheel laten veroordelen voor racisme.
- opschorten van alle subsidie aan islamitisch instellingen, net zoals het VB ook geen centjes meer krijgt.

Er is één probleem: Kan het gerecht afstand nemen van het begrip "religie" ? Als die magistratuur gelovig is dan kunnen ze dat niet!
Bovendien: Een eed afleggen dat is toch ook "...zo helpe mij God" of zoiets ? Wat komt die God daar bij kijken ?


Antwoord:
Ik heb het boek niet gelezen en kan er dus geen oordeel over vellen.
Eloi Glorieux

Goe bezig!

Over het VB had je anders rap genoeg een oordeel klaar. Heb je dan alle VB-publicaties gelezen misschien?

scarlet
7 mei 2004, 14:51
Ik vind dat niet alleen de islam een gevaarlijk en misleidend boek inhoud,..de bijbel is dit evenzeer,....
Godsdienst is niks anders dan vergif en vernietiging dat mensen vijandig maakt en opzet tegen elkaar,...

Scarlet

athena
7 mei 2004, 19:24
Gelijke behandeling voor dezelfde nieuwe wetten en naar voorbeeld van de veroordeling van het VB:

"De weg van de moslim" is mijn inziens tot haat, geweld en discriminatie aanzettende litteratuur die zijn inspiratie vindt in de Koran.
Gezien de aard van die teksten en gezien eerdere arresten over teksten van het VB die lang niet zo ver gaan als oproepen tot moord, moeten het volgende gebeuren:
- op basis van dingen die in de Koran en de daarop gebaseerde boeken staan, het geheel laten veroordelen voor racisme.
- opschorten van alle subsidie aan islamitisch instellingen, net zoals het VB ook geen centjes meer krijgt.

Er is één probleem: Kan het gerecht afstand nemen van het begrip "religie" ? Als die magistratuur gelovig is dan kunnen ze dat niet!
Bovendien: Een eed afleggen dat is toch ook "...zo helpe mij God" of zoiets ? Wat komt die God daar bij kijken ?


Antwoord:
Ik heb het boek niet gelezen en kan er dus geen oordeel over vellen.
Eloi Glorieux Ooit het programma van het Vlaams Blok gelezen, waarschijnlijk niet, maar daar hebben u en Groen! waarschijnlijk wel een standpunt over. :roll:

Chris
9 mei 2004, 00:06
kunnen die géén proces te gent krijgen?
wij moetn dit alles maar slikken

Eloi Glorieux
9 mei 2004, 08:50
Antwoord:
Ik heb het boek niet gelezen en kan er dus geen oordeel over vellen.
Eloi Glorieux

Goe bezig!

Over het VB had je anders rap genoeg een oordeel klaar. Heb je dan alle VB-publicaties gelezen misschien?

Antwoord:
noch de Islam, noch het VB beoordeel ik louter op basis van één boek. En wat het VB betreft, daar hoef ik persoonlijk niet alle publicaties over te hebben gelezen. Dat heeft de rechter gedaan en die zijn oordeel is duidelijk.
Eloi Glorieux

kangoo
9 mei 2004, 10:10
Zwak, zeer zwak, en diene rechter, politiek benoemd, frankofoon en geselecteerd na jaren zoeken door de pckes en hun Centum voor Autochtone Vervolging kan mij alleen maar doen besluiten dat Groen! zeker niet meer vandoen is. Geen Joske Stalin Gheysels, de hypocriete azijnpisser van dienst, die ons met zijn verzuurd smoel gaat dikteren hoe en waar we onze vuilnis gaan buitenzetten.

Herman Desmedt ©HD
9 mei 2004, 14:22
Ik vind dat niet alleen de islam een gevaarlijk en misleidend boek inhoud,..de bijbel is dit evenzeer,....
Godsdienst is niks anders dan vergif en vernietiging dat mensen vijandig maakt en opzet tegen elkaar,...

Scarlet

Volledig akkoord ! Het merendeel van de heilige boeken verkondigd onverdraagzaamheid tegenover andere levensovertuigingen.
Daarvan zou ik graag een vaststelling zien door de rechtbank en op basis daarvan zou ik graag zien dat er geen belastingsgeld meer zou gaan naar religies.

jorisjeroen
9 mei 2004, 17:55
Zwak, zeer zwak, en diene rechter, politiek benoemd, frankofoon en geselecteerd na jaren zoeken door de pckes en hun Centum voor Autochtone Vervolging kan mij alleen maar doen besluiten dat Groen! zeker niet meer vandoen is. Geen Joske Stalin Gheysels, de hypocriete azijnpisser van dienst, die ons met zijn verzuurd smoel gaat dikteren hoe en waar we onze vuilnis gaan buitenzetten.
ik begrijp je haat niet erg goed, maar toch even dit:


Wat betreft het proces tegen de drie ondersteunende vzw's van het VB heb ik hier onlangs een leuk hersenspinsel op nagehouden: een kleine vergelijking:
reclamemakers die reclame maken maar waar een fout, een onwaarheid of een leugen zit, kunnen worden veroordeeld, meestal door middel van een boete en/of een rechtzetting.
Het Vlaams Blok heeft haat opgewekt jegens allochtonen, meer in het bijzonder islamieten door pertinente onwaarheden te verkondigen zoals daar zijn dat ze stinken, dat ze geen morele waarden hebben,... (er stonden nog enkele voorbeelden in het arrest)
daarom zou het VB alleen al hiervoor veroordeeld kunnen worden.

Er is een verschil met de pijnpunten en de problematiek aanduiden in het debat van integratie en samenleving en meteen mensen uitschelden.

Het is juist dat het VB deze pijnpunten aanduidt, maar het gaat er véééél te ver in en zoekt naar een zondebok voor alle problemen in plaats van constructieve oplossingen te bieden.

Daarom vind ik het geen slechte zaak dat de vzw's veroordeeld zijn, al vind ik ook dat andere organisaties die aanzetten tot haat, moeten veroordeeld worden, van welke overtuiging dan ook.

Racisme lost niets op, dat is de conclusie.

wat betreft religie: extremisme is nooit goed, een geloof op een verstandige manier uitoefenen (dwz kritisch, niet alles letterlijk nemen etc) kan volgens mij en kan een persoon steun geven wanneer hij die nodig heeft.
ikzelf ben agnost, laat gelovigen (welke dan ook) in hun waarde.

athena
15 mei 2004, 09:44
Goe bezig!

Over het VB had je anders rap genoeg een oordeel klaar. Heb je dan alle VB-publicaties gelezen misschien?

Antwoord:
noch de Islam, noch het VB beoordeel ik louter op basis van één boek. En wat het VB betreft, daar hoef ik persoonlijk niet alle publicaties over te hebben gelezen. Dat heeft de rechter gedaan en die zijn oordeel is duidelijk.
Eloi Glorieux Wij vragen u ook niet om de islam te veroordelen, wij vragen uw opinie over 2 citaten uit het boek de weg van de moslim, 2 zeer onverdraagzame citaten waar u ter eer en glorie van de multiculturele samenleving geen afstand kan of wil van nemen.
Een dergelijke houding duidt op een zeer vergaande vorm van hypocrisie.