PDA

View Full Version : Prachtig staaltje infrastructuur werken


Kay_
11 december 2009, 10:17
Gisteren, na enkele weken nog eens richting Brussel gereden.
Op de E314 richting Leuven kom je dan voorbij Holsbeek. En daar is kilometerslang geen vangrail langs de snelweg. Extreem gevaarlijke situatie, zeker als je weet dat daar op enkele meters van de snelweg bomen staan en een gracht is.

Nu heeft ons prachtig Belgisch bestuur eindelijk verandering aangebracht. Nee, ze hebben er geen vangrails gezet. Ze hebben wel een deel van de betonblokken in de middenberm vervangen. Dit om zo plaats te maken om hun flitsauto's te zetten. De alombefaamde groene borden om hun auto's achter te verbergen hebben ze ook al aangebracht.

Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt. :thumbsup:

the_dude
11 december 2009, 16:12
eerst de centen, dan de rest

maddox
13 december 2009, 10:04
Niet diekt in te passen in "infrastructuurwerken" maar in Vilvoorde hebben ze ook een kloterijtje gevonden.
Het stadsbestuur heeft een paar reinigingswagens gekocht, en die worden redelijk intensief gebruikt. 1 keer per maand zal elke straat zijn beurt hebben gehad.

Dus 1 keer per maand worden er tijdelijk parkeerverbodsborden gezet. Tot vorige maand was het van 6 tot 10 niet parkeren. Na meer dan een jaar veranderen ze dat dus van 5 tot 10, en om exact 5 uur zijn er 2 agenten beginnen bonnen te schrijven. Ik gok dat deze kleine verandering toch wel een €2500 in't zakje gaat brengen. (50 wagens a ratio van €50 per minnelijke schikking). Als dat over heel Vilvoorde gedaan is, zie ik wel een zeer rendabele krijtschrijven op die tijdelijke verbodsborden.

nihao
23 december 2009, 09:38
Ja, bomen zijn heel gevaarlijke verkeersdeelnemers !!! Ik heb er al eerder voor gepleit om ze te verplichten een fluohesje te dragen bij verminderde zichtbaarheid...

(En nu even ernstig : als we het erover eens geraken dat het redelijk is om verkeersgedrag waarbij je aan hoge snelheid meters ver van de weg beland in de aanleg van de infrastructuur in te calculeren moeten we de situatie in Gentbrugge en Vilvoorde eens grondig herbekijken. En het is ook het ultieme argument tegen de Lange Wapper.)

LeMmOnN
23 december 2009, 11:38
...Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt. :thumbsup:

:twisted::twisted::twisted:

Dronkoers
23 december 2009, 13:33
Ik vraag me nog steeds af hoe zulke flitsauto's op een legale manier in dat "hoekje" parkeren...

Weezer
23 december 2009, 14:07
Niet diekt in te passen in "infrastructuurwerken" maar in Vilvoorde hebben ze ook een kloterijtje gevonden.
Het stadsbestuur heeft een paar reinigingswagens gekocht, en die worden redelijk intensief gebruikt. 1 keer per maand zal elke straat zijn beurt hebben gehad.

Dus 1 keer per maand worden er tijdelijk parkeerverbodsborden gezet. Tot vorige maand was het van 6 tot 10 niet parkeren. Na meer dan een jaar veranderen ze dat dus van 5 tot 10, en om exact 5 uur zijn er 2 agenten beginnen bonnen te schrijven. Ik gok dat deze kleine verandering toch wel een €2500 in't zakje gaat brengen. (50 wagens a ratio van €50 per minnelijke schikking). Als dat over heel Vilvoorde gedaan is, zie ik wel een zeer rendabele krijtschrijven op die tijdelijke verbodsborden.

Wat een etters zeg, niet te geloven...

Henri1
23 december 2009, 14:21
Altijd dat zelfde gezever dat de Federale Overheid onze wegen niet goed gemaakt heeft.....

Ik stel voor dat we eerst eens gaan kijken wie dat betreffende tracé gemaakt heeft, stel je voor dat het een Vlomse aannemer was.....

Misschien kan de Overheid in het vervolg haar lastenboek wat beter opstellen, dan gaan de wegen niet met een paar graden vorst stuk.

delcom
2 januari 2010, 14:31
Gisteren, na enkele weken nog eens richting Brussel gereden.
Op de E314 richting Leuven kom je dan voorbij Holsbeek. En daar is kilometerslang geen vangrail langs de snelweg. Extreem gevaarlijke situatie, zeker als je weet dat daar op enkele meters van de snelweg bomen staan en een gracht is.

Nu heeft ons prachtig Belgisch bestuur eindelijk verandering aangebracht. Nee, ze hebben er geen vangrails gezet. Ze hebben wel een deel van de betonblokken in de middenberm vervangen. Dit om zo plaats te maken om hun flitsauto's te zetten. De alombefaamde groene borden om hun auto's achter te verbergen hebben ze ook al aangebracht.

Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt. :thumbsup:

en het zijn de vangrails die de wegen veiliger maken??????

een tiental jaar geleden had mijn vader een ernstig ongeval op de E314 richting brussel en tiental km voorbij de laatste parking (de laatste parking voor Brussel), wegens een black-out botste mijn vader tegen een snelheid van 120 km/u tegen de vangrail op het derde rijvak. wanneer je een vangrail raakt (tegen welke snelheid dan ook als je je aan de minimumsnelheid houd tenminste) word uw voertuig gekatapulteerd en weet je niet waar je uit komt. mijn vader had het geluk dat er aan de rechter kant van de autostrade geen vangrails stonden (en dit slechts over een afstand van een tietal meter, echt een goede engelbewaarder) of zowel hij als zijn vier inzittenden hadden het er nooit levend van af gebracht.

ik wil nu niet beweren dat vanrails de szituatie onveiliger maken doch het ontbreken van vangrails doen dat zeker ook niet, je moet trouwens op de weg blijven en niet ernaast.

Tavek
2 januari 2010, 15:40
Een brede zachte berm lijkt me het meeste aangewezen ? Maar helaas niet overal mogelijk.

maddox
3 januari 2010, 10:51
Een brede zachte berm lijkt me het meeste aangewezen ? Maar helaas niet overal mogelijk.

Ideaal, een grindbak zoals in de Formule 1. Je auto ziet wel af dan, maar op zijn minst blijf je zelf heel.

Zeno!
5 januari 2010, 17:16
Ik stel voor dat we eerst eens gaan kijken wie dat betreffende tracé gemaakt heeft, stel je voor dat het een Vlomse aannemer was.....



En is een 'Vlomse' aannemer ook automatisch geen 'Belgische'? Of situeert u Vlaanderen al buiten Belgie? :cheer:

Renesse
5 januari 2010, 18:02
eerst de centen, dan de rest

De centen? Als het om de centen te doen was, dan vraag ik mij af waarom er niet meer controles gebeuren achter die groene borden (ik heb nog maar eenmaal geweten dat er een voiture achter staat) en zit er niet in elke flitspaal een camera?

Henri1
5 januari 2010, 18:09
En is een 'Vlomse' aannemer ook automatisch geen 'Belgische'? Of situeert u Vlaanderen al buiten Belgie? :cheer:

Nope, als een waal dat tracé gebouwd had kon je er donder op zeggen dat er hier weer volop gekakt werd.
Dat was mijn punt.

NoTuma
5 januari 2010, 18:16
Voor motoren is zo'n vangrail ook niet aan te raden, laat mij maar gewoon schuiven...

Bobke
5 januari 2010, 18:39
Wat is gevaarlijker, een gracht of een vangrail ?