PDA

View Full Version : Vlaams-regionale partij


rode krijger
5 mei 2004, 10:24
Beste Carl,

ik zou graag weten wat je van het volgende idee vindt. De CD&V is aan het herbronnen, omdat het katholieke discours niet meer aanslaat. De NVA is te klein en weet geen vorm te geven aan het vlaams-nationalisme als opvolger van de VU.

Misschien kan het vlaams kartel hier verandering in brengen. Het kartel zou kunnen uitgroeien tot een volwaardige vlaams-regionale partij. De CD&V zou in deze partij het politiek talent, beleidservaring en een centrumkoers kunnen inbrengen. De NVA daarentegen kan de vlaams-nationale traditie op de voorgrond brengen. Het vlaams kartel zou dan radicaal voor Vlaanderen moeten kiezen. Ze zou de nieuwe en uitgebreide VU worden in het federale België. In Vlaanderen is er een grote nood aan deze partij. Binnen de CD&V en de NVA zijn er genoeg mensen met een vlaamse reflex aanwezig.

Wat vindt U van dit voorstel tot heroriëntatie van het vlaams kartel ?

kwelduvel
5 mei 2004, 12:06
Dé Vlaams Nationalistische partij is het Vlaams Blok, geen nepkartels zoals CD&V - NVA

Patriot!
5 mei 2004, 13:07
Beste Carl,

ik zou graag weten wat je van het volgende idee vindt. De CD&V is aan het herbronnen, omdat het katholieke discours niet meer aanslaat. De NVA is te klein en weet geen vorm te geven aan het vlaams-nationalisme als opvolger van de VU.

Misschien kan het vlaams kartel hier verandering in brengen. Het kartel zou kunnen uitgroeien tot een volwaardige vlaams-regionale partij. De CD&V zou in deze partij het politiek talent, beleidservaring en een centrumkoers kunnen inbrengen. De NVA daarentegen kan de vlaams-nationale traditie op de voorgrond brengen. Het vlaams kartel zou dan radicaal voor Vlaanderen moeten kiezen. Ze zou de nieuwe en uitgebreide VU worden in het federale België. In Vlaanderen is er een grote nood aan deze partij.

Wat is dat voor zever. Als er één ding is waar we genoeg van hebben is het Vlaams-radicale partijen. We hebben al: Vlaams Blok, N-VA, CD&V, VLD, SP.A, Liberale Appel,... :roll:

Jasper
5 mei 2004, 13:14
Gelukkig is er nog B U B om deze boze partijtjes in te tomen.

zorroaster
6 mei 2004, 15:43
Beste Carl,

ik zou graag weten wat je van het volgende idee vindt. De CD&V is aan het herbronnen, omdat het katholieke discours niet meer aanslaat. De NVA is te klein en weet geen vorm te geven aan het vlaams-nationalisme als opvolger van de VU.

Misschien kan het vlaams kartel hier verandering in brengen. Het kartel zou kunnen uitgroeien tot een volwaardige vlaams-regionale partij. De CD&V zou in deze partij het politiek talent, beleidservaring en een centrumkoers kunnen inbrengen. De NVA daarentegen kan de vlaams-nationale traditie op de voorgrond brengen. Het vlaams kartel zou dan radicaal voor Vlaanderen moeten kiezen. Ze zou de nieuwe en uitgebreide VU worden in het federale België. In Vlaanderen is er een grote nood aan deze partij.

Wat is dat voor zever. Als er één ding is waar we genoeg van hebben is het Vlaams-radicale partijen. We hebben al: Vlaams Blok, N-VA, CD&V, VLD, SP.A, Liberale Appel,... :roll:

In dat geval was Vlaanderen al lang onafhankelijk. Was dat maar waar...

kwelduvel
6 mei 2004, 20:07
CD&V -N-VA de nieuwe Vlaams Regionale partij? :lol: :lol: :lol:

Wat zei Leterme nu ook weer tegen de franstaligen in Le Soir?

"Je t'aime"...

Gelukkig dat zijn vrouw er niet bij was :wink:

Wolbeer
7 mei 2004, 09:05
Dé Vlaams Nationalistische partij is het Vlaams Blok, geen nepkartels zoals CD&V - NVA

Die het Vlaams-Nationalisme stigmatiseert door het andere luik van hun programma. Die extreme thema's staan het Vlaams-nationale luik zwaar is de weg.

U moet mij trouwens eens uitleggen wat het verschil is tussen een nepkartel en een echt kartel, want dat is me in uw bericht toch niet helemaal duidelijk.

kwelduvel
7 mei 2004, 20:50
U moet mij trouwens eens uitleggen wat het verschil is tussen een nepkartel en een echt kartel, want dat is me in uw bericht toch niet helemaal duidelijk.

Een nep-huwelijk, dus alleen met de bedoeling om in de regering te breken.

giserke
7 mei 2004, 20:51
U moet mij trouwens eens uitleggen wat het verschil is tussen een nepkartel en een echt kartel, want dat is me in uw bericht toch niet helemaal duidelijk.

Een nep-huwelijk, dus alleen met de bedoeling om in de regering te breken.
endan?