PDA

View Full Version : Langere bladzijden => minder pagina's


Spetsnaz
5 mei 2004, 21:18
Ik vind het vrij lastig als een topic over veel bladzijden wordt uitgestrekt.
Nu zijn er 15 posts/ bladzijde

ik zou dit graag verdubbeld zien tot 30

Jeroen
5 mei 2004, 21:22
Als we het verhogen tot 30 per pagina maken we het wel lastiger voor mensen met lage resoluties, die zullen veel meer moeten scrollen.
Ook zal het laden van een pagina relatief langer duren wat het lastiger maakt voor mensen die verbinding maken met het Internet via een inbelverbinding.

Spetsnaz
5 mei 2004, 21:28
Als we het verhogen tot 30 per pagina maken we het wel lastiger voor mensen met lage resoluties, die zullen veel meer moeten scrollen.
Ook zal het laden van een pagina relatief langer duren wat het lastiger maakt voor mensen die verbinding maken met het Internet via een inbelverbinding.

Bwa, ik denk dat het eerste best meevalt.

En wie nu nog een inbelverbinding heeft is sowieso gezien ;)

eigenlijk zou dit een userfeature moeten zijn: dat je zelf de lengte kan kiezen..

§tijn
6 mei 2004, 14:39
Als we het verhogen tot 30 per pagina maken we het wel lastiger voor mensen met lage resoluties, die zullen veel meer moeten scrollen.
Ook zal het laden van een pagina relatief langer duren wat het lastiger maakt voor mensen die verbinding maken met het Internet via een inbelverbinding.

Bwa, ik denk dat het eerste best meevalt.

En wie nu nog een inbelverbinding heeft is sowieso gezien ;)

eigenlijk zou dit een userfeature moeten zijn: dat je zelf de lengte kan kiezen..


En dat voor een communist! Ik dacht dat iedereen mee moet kunnen met de stroom....

Spetsnaz
6 mei 2004, 14:49
Bwa, ik denk dat het eerste best meevalt.

En wie nu nog een inbelverbinding heeft is sowieso gezien ;)

eigenlijk zou dit een userfeature moeten zijn: dat je zelf de lengte kan kiezen..


En dat voor een communist! Ik dacht dat iedereen mee moet kunnen met de stroom....

ik ben geen communist.

§tijn
6 mei 2004, 14:54
u bent toch lid van de PvdA als ik me niet vergiste

Spetsnaz
6 mei 2004, 14:57
u bent toch lid van de PvdA als ik me niet vergiste

zelfs dat niet

§tijn
6 mei 2004, 14:59
mijn excuses dan

Spetsnaz
6 mei 2004, 15:06
mijn excuses dan

geen probleem
jij bent toch een n-va'er, juist ? ;)

Griffin
6 mei 2004, 15:40
Als we het verhogen tot 30 per pagina maken we het wel lastiger voor mensen met lage resoluties, die zullen veel meer moeten scrollen.
Ook zal het laden van een pagina relatief langer duren wat het lastiger maakt voor mensen die verbinding maken met het Internet via een inbelverbinding.

Bwa, ik denk dat het eerste best meevalt.

En wie nu nog een inbelverbinding heeft is sowieso gezien ;)

eigenlijk zou dit een userfeature moeten zijn: dat je zelf de lengte kan kiezen..

Ik zal nog es vanuit Nederland op dit forum proberen te raken via mijn inbelverbinding daar :? :cry: :cry:
Dank u voor het medeleven! :( :( :(

§tijn
6 mei 2004, 16:49
mijn excuses dan

geen probleem
jij bent toch een n-va'er, juist ? ;)

ik ben mijn leven nog niet beu 8)

Maus
6 mei 2004, 22:30
Ik vind het vrij lastig als een topic over veel bladzijden wordt uitgestrekt.
Nu zijn er 15 posts/ bladzijde

ik zou dit graag verdubbeld zien tot 30

Waarom geen tussenoplossing: 20 of 25 ? Of is dit technisch gezien onmogelijk?

Hexa
6 mei 2004, 22:41
Als je de onderschriften nu is beperkt, dan kunnen er wel meer posts op één bladzijde.

The Paulus Experience
6 mei 2004, 22:43
Als je de onderschriften nu is beperkt, dan kunnen er wel meer posts op één bladzijde.

nee, dat maakt niets uit, maar het is wel een goed idee! !!!

!

!!!

Herman Desmedt ©HD
6 mei 2004, 22:58
25 moet zeker kunnen en is makkelijk rekenen.

Spetsnaz
7 mei 2004, 09:16
25 moet zeker kunnen en is makkelijk rekenen.

inderdaad

DaBlacky
7 mei 2004, 12:57
25 moet zeker kunnen en is makkelijk rekenen.

makkelijk rekenen??

Zoals spetsnaz wel weet (door zijn persoonlijk forumpje) is het simpelweg een instelling in het administratiepaneel om dit aan te passen.

Om dit per gebruiker in te stellen vereist echter wat programmeerwerk extra.

Jeroen
7 mei 2004, 13:32
25 moet zeker kunnen en is makkelijk rekenen.

makkelijk rekenen??

Zoals spetsnaz wel weet (door zijn persoonlijk forumpje) is het simpelweg een instelling in het administratiepaneel om dit aan te passen.

Om dit per gebruiker in te stellen vereist echter wat programmeerwerk extra.

Ik ben geen voorstander om dit voor iedereen te verhogen d.m.v. het administratiepanel, omdat er, zoals al gezegd, nog mensen zijn met een inbelverbinding, "trage" pc's, edm.

Maar als je een tiental minuutjes geduld hebt wordt het een per user setting ;)

Jeroen
7 mei 2004, 14:25
makkelijk rekenen??

Zoals spetsnaz wel weet (door zijn persoonlijk forumpje) is het simpelweg een instelling in het administratiepaneel om dit aan te passen.

Om dit per gebruiker in te stellen vereist echter wat programmeerwerk extra.

Ik ben geen voorstander om dit voor iedereen te verhogen d.m.v. het administratiepanel, omdat er, zoals al gezegd, nog mensen zijn met een inbelverbinding, "trage" pc's, edm.

Maar als je een tiental minuutjes geduld hebt wordt het een per user setting ;)

Nu kun je in je profiel opgeven hoeveel posts je per pagina wilt en hoeveel topics per pagina je wilt.

Spetsnaz
7 mei 2004, 17:35
Ik ben geen voorstander om dit voor iedereen te verhogen d.m.v. het administratiepanel, omdat er, zoals al gezegd, nog mensen zijn met een inbelverbinding, "trage" pc's, edm.

Maar als je een tiental minuutjes geduld hebt wordt het een per user setting ;)

Nu kun je in je profiel opgeven hoeveel posts je per pagina wilt en hoeveel topics per pagina je wilt.

amai, da is zalig gewoon ! :d
De forumquiz is nu nog maar 80 bladzijden.
Heb je dit zelf veranderd of door middel van een Mod ?

Jeroen
7 mei 2004, 17:43
Nu kun je in je profiel opgeven hoeveel posts je per pagina wilt en hoeveel topics per pagina je wilt.

amai, da is zalig gewoon ! :d
De forumquiz is nu nog maar 80 bladzijden.
Heb je dit zelf veranderd of door middel van een Mod ?

Ik vond er geen mod voor enkel een topic (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?p=892047&highlight=#892047) op phpbb waardoor ik de files wist waarin het allemaal moest komen :)

Spetsnaz
7 mei 2004, 17:46
echt goe gedaan 8)

Spetsnaz
7 mei 2004, 17:50
user_posts_per_page VARCHAR (5)

waarom varchar en geen unsigned smallint of zo ?

Jeroen
7 mei 2004, 17:56
user_posts_per_page VARCHAR (5)

waarom varchar en geen unsigned smallint of zo ?

Volgens mijn cursus databaseconsepten dit jaar mag je geen int, double, edm. nemen als er niet moet mee gerekend worden.
Dus mss dat ze het daarom ook niet hebben genomen in dat topic.

Herman Desmedt ©HD
7 mei 2004, 18:43
user_posts_per_page VARCHAR (5)

waarom varchar en geen unsigned smallint of zo ?

Volgens mijn cursus databaseconsepten dit jaar mag je geen int, double, edm. nemen als er niet moet mee gerekend worden.
Dus mss dat ze het daarom ook niet hebben genomen in dat topic.

Er moet juist wel mee gerekend worden: Hoeveel pagina's dat geeft, start elk pagina enz.
Ik zie wel een andere reden en dat is dat de ganse user-record gewoon in een char-record staat, inclusief de verwijzing naar avatar (staat elders) en de features in het onderschrift. Voor de inwendige flexibiliteit dus.
Misschien dat er zelfs andere mogelijkheden voorzien zijn met dat veldje ?

Spetsnaz
7 mei 2004, 18:44
Jullie gaan wel jullie datatrafiek zien stijgen nu :lol:

Jeroen
7 mei 2004, 18:57
Volgens mijn cursus databaseconsepten dit jaar mag je geen int, double, edm. nemen als er niet moet mee gerekend worden.
Dus mss dat ze het daarom ook niet hebben genomen in dat topic.

Er moet juist wel mee gerekend worden: Hoeveel pagina's dat geeft, start elk pagina enz.
Ik zie wel een andere reden en dat is dat de ganse user-record gewoon in een char-record staat, inclusief de verwijzing naar avatar (staat elders) en de features in het onderschrift. Voor de inwendige flexibiliteit dus.
Misschien dat er zelfs andere mogelijkheden voorzien zijn met dat veldje ?

De berekeningen vinden steeds plaats op php niveau, in de database zelf is het van geen tel.
Zover ik weet heeft dat veld geen andere betekenis, het bestond zelfs niet tot een paar uur terug ;)

Jeroen
7 mei 2004, 18:58
Jullie gaan wel jullie datatrafiek zien stijgen nu :lol:

Blijft gelijk als ik juist kan rekenen, of je nu 500 pagina's opent met 15 reacties of 250 pagina's met 30 reacties :p

Spetsnaz
7 mei 2004, 19:02
Jullie gaan wel jullie datatrafiek zien stijgen nu :lol:

Blijft gelijk als ik juist kan rekenen, of je nu 500 pagina's opent met 15 reacties of 250 pagina's met 30 reacties :p

De meeste mensen zullen nooit de moeite doen om véél pagina's te openen.
Voor de Forumquiz bv enkel de laatste. maar het maakt dan wel een verschil of er 250 of 15 reacties op staan he

Jeroen
7 mei 2004, 19:07
Blijft gelijk als ik juist kan rekenen, of je nu 500 pagina's opent met 15 reacties of 250 pagina's met 30 reacties :p

De meeste mensen zullen nooit de moeite doen om véél pagina's te openen.
Voor de Forumquiz bv enkel de laatste. maar het maakt dan wel een verschil of er 250 of 15 reacties op staan he

De meesten zullen het wschl laten staan (laat ons hopen :P), niet iedereen weet dat het aangepast is en wie wil er nu 250 reacties op een pagina 8O

Spetsnaz
7 mei 2004, 19:10
De meeste mensen zullen nooit de moeite doen om véél pagina's te openen.
Voor de Forumquiz bv enkel de laatste. maar het maakt dan wel een verschil of er 250 of 15 reacties op staan he

De meesten zullen het wschl laten staan (laat ons hopen :P), niet iedereen weet dat het aangepast is en wie wil er nu 250 reacties op een pagina 8O
:lol: :lol: 8)

Spetsnaz
7 mei 2004, 19:15
http://dump.spetsnaz.be/forumquiz.png

8)


999 gaat ook nog :)

Jeroen
7 mei 2004, 19:26
Meer gaat niet want het is beperkt tot 999 (3 karakters), maar mss moet ik het maar eens beperken tot 99 :twisted:

Spetsnaz
7 mei 2004, 19:32
Meer gaat niet want het is beperkt tot 999 (3 karakters), maar mss moet ik het maar eens beperken tot 99 :twisted:
doe eens 4 karakters, dan kan ik heel de forumquiz in 1 pagina zien.

The Paulus Experience
7 mei 2004, 22:09
ik heb het terug op 15 gezet.

Never change a winning horse :wink:

Hexa
7 mei 2004, 22:40
Als je de onderschriften nu is beperkt, dan kunnen er wel meer posts op één bladzijde.

nee, dat maakt niets uit, maar het is wel een goed idee! !!!

!

!!!

Als we het verhogen tot 30 per pagina maken we het wel lastiger voor mensen met lage resoluties, die zullen veel meer moeten scrollen.
Ook zal het laden van een pagina relatief langer duren wat het lastiger maakt voor mensen die verbinding maken met het Internet via een inbelverbinding.

minder onderschrift= minder scrollen :o