PDA

View Full Version : Wie waagt een gokje?


S.
28 december 2002, 23:14
Binnen een paar jaar gaan ze waarschijnlijk met ons lachen als ze horen dat wij media-aandacht hebben gegeven aan een bedrijf dat zei dat het een baby jad gekloond zonder enig bewijs. Een bedrijf dat banden heeft met een sekte die denkt dat we allemaal klonen zijn. Dat bedrijf krijgt nu dus alle aandacht. Ook de 'wetenschapster' die het nieuws aankondigde, zag er héél geloofwaardig uit!

Anyway, binnen enige tijd weten we het dus. Wie waagt een gokje?

DNB
9 januari 2003, 20:46
Clonaid heeft misschien wel een kloon gemaakt, maar ik geloof er niks van. Ze kans is sowieso klein, maar ze liegen er op los. Ze beweren de eerste clown - euh, koon - ter wereld te hebben gebracht, maar dat klopt niet: de eerste klonen zijn 45000 jaar geleden gemaakt door aliens! :wink:

Dit bericht komt er per uitzondering toch anoniem op hè? :lol:

Nom@d
9 januari 2003, 23:27
ik persoonlijk denk dat ze het wel gedaan hebben
volgens mij wachten ze gewoon af of er niets ergs met dat kind gaat gebeuren. om dan als fiere helden te verkondigen waartoe zij in staat zijn.

ze hebben het gedaan....zeker van , in deze tijd zijn de grenzen van de menselijkheid verlegd men heef geen vaste waarden of normen waar men zich aan kan houden.alles kan in hun ogen en alles moet

DNB
10 januari 2003, 00:38
ik persoonlijk denk dat ze het wel gedaan hebben
volgens mij wachten ze gewoon af of er niets ergs met dat kind gaat gebeuren. om dan als fiere helden te verkondigen waartoe zij in staat zijn.

ze hebben het gedaan....zeker van , in deze tijd zijn de grenzen van de menselijkheid verlegd men heef geen vaste waarden of normen waar men zich aan kan houden.alles kan in hun ogen en alles moet

Het gaat hier niet om normen, daar twijfelt niemand aan dat die mensen normeloos zijn. Het tegenargument zijn niet de normen, maar gewoon het wetenschappelijk feit dat bij een schaap maar één op 300 pogingen lukt, en bij Clonaid zou zogezegd het zogezegd keer op keer lukken. Allez, toch twee keer op zeer korte termijn.

Knuppel
10 januari 2003, 00:48
Wie weet hoe vaak ze het écht probeerden.
Wat mij doet twijfelen is dat ze niet laten zien wat ze zouden gedaan hebben.
Als je er zo'n tamtam mee maakt wil je er toch ook graag mee pronken?

DNB
10 januari 2003, 16:24
Wie weet hoe vaak ze het écht probeerden.
Wat mij doet twijfelen is dat ze niet laten zien wat ze zouden gedaan hebben.
Als je er zo'n tamtam mee maakt wil je er toch ook graag mee pronken?


Dat is het 'em juist: als ze nu de geboorte van maar één kloon hadden aangekondigd, dan zou het misschien wel mogelijk geweest zijn.
Maar: twee kinderen op twee weken tijd, dat betekent dat ze negen maanden tevoren op eenzelfde tijdspanne van twee weken het bij honderden personen moeten hebben geprobeerd.
Waar zijn al die anderen die niet in blijde verwachting zijn geraakt of zelfs een ongelukkige verwachting hebben meegemaakt? Dat de "gelukkige" moeders van die twee nu liever anoniem blijven met al die heisa, is begrijpelijk, maar de grootste heisa zou ik niet van jan modaal verwachten, maar van die honderden "ongelukkigen". Er moet toch één iemand onder hen zijn die met zijn verhaal naar buiten komt?

Knuppel
10 januari 2003, 17:12
Ik denk dat je de macht van de kopstukken van dergelijke sektes op hun leden onderschat.

Bovendien vermoed ik dat zij zich meer zorgen maken over de bewijzen van hun grootspraak dan over de gevoelens van hun kloonmachines.

DNB
11 januari 2003, 00:43
Misschien. Over een een paar jaar zullen we het alleszins zeker te weten komen: als het kind sprekend op de moeder lijkt, toen ze dezelfde leeftijd had, zal dat wel opgemerkt worden door familie en zo zeker? Ah nee, bij die schapen was er toch sprake van versnelde veroudering he? Dan zal IEDEREEN het wel merken, als er één plots artrose heeft op haar vierde en dan al op haar moeder lijkt, zoals die er op dat moment uitziet!

Kikki
14 januari 2003, 19:55
Ondertussen hebben ze nog steeds geen bewijzen geleverd.
Ik neem aan dat het dus grootspraak is en daar ben ik heel blij om.

Frolic
14 januari 2003, 20:00
Ik heb de test eens gedaan en ik heb ontdekt dat mijn linkerarm een kloon is van mij rechterarm, of omgekeerd. Die revolutionaire wetenschappelijke vondst moet toch wereldkundig worden gemaakt. Ik denk dat ik morgen eens een persconferentie ga geven, met inkomprijzen!!!

S.
14 januari 2003, 20:01
Ondertussen hebben ze nog steeds geen bewijzen geleverd.
Ik neem aan dat het dus grootspraak is en daar ben ik heel blij om.

Ach ja, Clonaid en de sekte hebben toch maar eens mooi reclame kunnen maken hé!

Supe®Staaf
15 januari 2003, 08:08
Ik hou van gokken.
Maar in dit geval weet ik véél te weinig (niks dus) over wat clonen écht inhoudt, over de échte mogelijkheden, over de omstandigheden, de financiering, de mensnen die pretenderen het te doen.
Om verantwoord te gokken heb je kennis van zaken nodig, en ik vrees dat wij die ontberen.
Ik houd mijn poen dus op zak, en gok niet.

Vito
5 juli 2012, 08:20
Binnen een paar jaar gaan ze waarschijnlijk met ons lachen als ze horen dat wij media-aandacht hebben gegeven aan een bedrijf dat zei dat het een baby jad gekloond zonder enig bewijs. Een bedrijf dat banden heeft met een sekte die denkt dat we allemaal klonen zijn. Dat bedrijf krijgt nu dus alle aandacht. Ook de 'wetenschapster' die het nieuws aankondigde, zag er héél geloofwaardig uit!

Anyway, binnen enige tijd weten we het dus. Wie waagt een gokje?

En? Lachen we?

Neen, we zijn het vergeten...