PDA

View Full Version : Hedendaagse generatie wielrenners = strandjeanetten


Den Ardennees
28 februari 2010, 19:58
Ik ben te oud aan het worden om het "moderne" wielrennen te volgen. 26 renners hebben Kuurne-Brussel-Kuurne uitgereden, alle toppers opgegeven, en de VRT die zit te bazelen over een koers die in feite geannuleerd moest zijn wegens het noodweer. What the hell: vroeger reden ALLE renners hier gewoon door. Trouwens: ondergetekende was vandaag toevallig in Kuurne, en zo extreem was dat weer nu toch ook weer niet.

Een willekeurig voorbeeld ter vergelijking: de Ronde van Vlaanderen van Eric Vanderaerden:

http://www.garagetv.com/video-gallery/djvensterke/Ronde_van_Vlaanderen_1985.aspx

Zwartengeel
1 maart 2010, 09:39
Nog eentje uit 1985: Parijs-Roubaix. Let op de moddergezichten na de aankomst.

http://www.youtube.com/watch?v=QvAdfqo43s0

Zwartengeel
1 maart 2010, 09:43
Of deze hier: Luik-Bastenaken-Luik 1980. Misschien wel de meest extreme wielerklassieker ooit gereden.

http://www.youtube.com/watch?v=mm34WAjIDsA

nihao
1 maart 2010, 16:36
Ja, je kunt ze toch niet allemaal doen voetballen, hé !

BigF
1 maart 2010, 19:44
Kuurne-Brussel-Kuurne is nu ook niet Parijs-Roubaix of Luik-Bastenaken-Luik eh.
Die coureurs zijn ook niet zot.

Geertje
2 maart 2010, 09:52
Ik ben te oud aan het worden om het "moderne" wielrennen te volgen. 26 renners hebben Kuurne-Brussel-Kuurne uitgereden, alle toppers opgegeven, en de VRT die zit te bazelen over een koers die in feite geannuleerd moest zijn wegens het noodweer. What the hell: vroeger reden ALLE renners hier gewoon door. Trouwens: ondergetekende was vandaag toevallig in Kuurne, en zo extreem was dat weer nu toch ook weer niet.

Een willekeurig voorbeeld ter vergelijking: de Ronde van Vlaanderen van Eric Vanderaerden:

http://www.garagetv.com/video-gallery/djvensterke/Ronde_van_Vlaanderen_1985.aspx

Iedereen wacht op jouw intrede in het peleton. Een echte (ardenese) wielrenner willen we wel eens zien. ;-)

Den Ardennees
2 maart 2010, 12:46
Iedereen wacht op jouw intrede in het peleton. Een echte (ardenese) wielrenner willen we wel eens zien. ;-)

Mijn rug wil niet meer zo goed mee. Toen ik 19 was reed ik vrij gemakkelijk de Ardense hellingen op, maar dat zou nu niet zo goed meer lukken:-(

fox
2 maart 2010, 16:39
Ik ben te oud aan het worden om het "moderne" wielrennen te volgen. 26 renners hebben Kuurne-Brussel-Kuurne uitgereden, alle toppers opgegeven, en de VRT die zit te bazelen over een koers die in feite geannuleerd moest zijn wegens het noodweer. What the hell: vroeger reden ALLE renners hier gewoon door. Trouwens: ondergetekende was vandaag toevallig in Kuurne, en zo extreem was dat weer nu toch ook weer niet.

Een willekeurig voorbeeld ter vergelijking: de Ronde van Vlaanderen van Eric Vanderaerden:

http://www.garagetv.com/video-gallery/djvensterke/Ronde_van_Vlaanderen_1985.aspx

Je denkt toch niet dat Tom Boonen zou afgestapt zijn moest dit de RVV of Parijs Roubaix zijn. Uiteraard niet, dan rijdt hij voorop en zal hij stoempen gelijk de beesten. Maar je kan het een topper toch moeilijk kwalijk nemen dat hij afstapt in een koers waar hij in een verloren positie rondrijdt die helemaal niet zo belangrijk is voor hem.

walkermore
6 juli 2010, 08:33
sounds good to me :-o

fox
6 juli 2010, 15:59
Man toch, die Schlecks kunnen toch echt niet met de fiets rijden zeg. Vandaag ligt er alweer eentje tegen de grond. Die laten echt hun vel overal achter.

MaGNiFiCaT
6 juli 2010, 17:59
Wat Cancellara gisteren deed kan ik helemaal niet goedkeuren. Het is duidelijk dat achter de zogenaamde 'solidariteit' het redden van de Schleck's van veel groter belang was, maw Cancellara handelde in belang van zijn ploeg en dus in eigen belang. Hij is in mijn achting gedaald.

Het vallen, de moeilijke parcours, dat hoort gewoon bij het wielrennen. Dit hoort bij de risico's. Wie dit niet wilt aanvaarden moet maar niet participeren aan de Tour.

alsmith_a
3 november 2011, 16:11
Ik denk dat andere fiets sharing systemen evolueren naar operationele overhead kosten te verlagen, evenals Zoek naar andere bronnen van financiering. Het eerste systeem van deze 'generatie' was van Kopenhagen Bycyklen København of City Bikes, gelanceerd in 1995. Copenhagen City Bikes was het eerste grootschalige stedelijke bike te delen programma met speciaal ontworpen fietsen met onderdelen die niet konden worden gebruikt op andere fietsen. Voor het verkrijgen van een fiets, ruiters te betalen een borg bij een van de 100 speciale vergrendeling fiets staat, en hebben onbeperkt gebruik van de fiets binnen een bepaalde 'stadsfiets zone'