PDA

View Full Version : media-manipulatie


stijn
12 mei 2004, 00:26
Geachte heer Vanhecke,

Ik had graag uw houding geweten tov de constante leugen-en haatcampagne die tegen uw partij gevoerd wordt door bijna de voltallige pers.

1) Als overtuigd democraat moet ik bekennen dat ik er gewoonweg van walg!
Het valt mij op (als u dan tóch eens op de tv mag verschijnen) dat u steeds zeer rustig blijft, zelfs onder de meest laag-bij-de-grondse aanvallen.
Hoe doet u dit???

2) Er wordt steeds beweerd -ook binnen PC-kringen- dat de hetze tegen 't Blok deze partij nog vooruit helpt.
Persoonlijk denk ik van niet. Ik ken immers voldoende mensen die vertrouwen op de Morgen of De Standaard en de VRT voor hun informatie en bijgevolg een hartsgrondige haat koesteren tegen iedereen die nog maar van ver met het VB te maken heeft.

Gaat u er ook van uit dat de media-hetze eerder in het voordeel dan wel in het nadeel van 't blok speelt???

VEEL SUCCES met de verkiezingen!!!!!!!!!

Rr00ttt
12 mei 2004, 00:51
Mbt punt 2 ben ik het haast volledig met u eens. Hierbij dient in acht gehouden te worden dat er binnen de media (naast carrières) soms ook heel wat ego's op het spel staan. Of zie je Desmet al publiekelijk een mea culpa slaan? :/ Het enige voordeel dat het VB bij de mediamanipulatie heeft is dat die de laatste tijd zo grotesk is geworden dat een groeiend aantal mensen er geen geloof meer aan hecht. Maar een heel aantal mensen spijtig genoeg nog wel...

stijn
12 mei 2004, 01:09
voorbeeld:
Een jongedame die haar beklag aan't doen was over de traditionele partijen. Ze waren immers incompetent en leugenacjtig. Zij wist dus echt niet meer op wie te stemmen.
Het Vlaams Blok was voor haar geen optie aangezien deze partij "tegen invaliden was" (sic) (en zij werkte met mindervaliden).

Toen ik haar vroeg of zij dacht dat het VB alle andersvaliden in een grote put ging gooien, antwoordde zij beamend. (!!!!!!!)

Ik heb de discussie niet verder gezet, er was immers niets redelijks mee aan te vangen.

Deze waanzin is te danken aan die media-campagne...