PDA

View Full Version : Multikultureel Europa


Leo
12 mei 2004, 08:41
Frank,

Lees miijn bijdrage in de debatklub op deze webstek: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=473499

Daar ben ik mee bezig en daar wil ik naartoe. En jij?

Frank Vanhecke
12 mei 2004, 14:06
Ah, het Europa der Volkeren of het Europa der Culturen... Het is een ideaal dat ook veel Vlaams-nationalisten koesteren. Men moet echter niet naïef zijn: de kans dat gans Europa ooit hertekend zal worden volgens culturele lijnen, is eerder klein.

Laten wij alvast beginnen met België op te doeken, zodat Vlaanderen als lidstaat tenminste kan meespreken op het Europese forum. Dat daarna de banden met Nederland nauwer moeten aangehaald worden, is evident. Twintig miljoen Nederlandstaligen trekken in een heleboel kwesties best aan één zeel.

Voor het overige zijn wij van mening dat Europa zich met culturele zaken best niet bemoeit. Dat kan alleen maar tot eenheidsworst leiden, en tot dominantie van het Engels, zoals wij bij het hoger onderwijs (Bologna) nu al zien. Het heeft geen zin dat Vlaanderen België achter zich laat om te belanden in een nog grotere nachtmerrie. Vandaar dat wij het federale Europa afwijzen en kiezen voor een losser confederaal model.

leentje20
12 mei 2004, 14:13
toch raar dat frank enkel antwoord op positieve vragen over het blok...shame on you!

abramis brama
12 mei 2004, 14:33
toch raar dat frank enkel antwoord op positieve vragen over het blok...shame on you!

Toch raar dat u wél kan typen, maar niet kan lezen... :?

leentje20
12 mei 2004, 14:37
oh maar ik kan heel goed lezen, vooral het onderscheid tussen waarhedenen pertinente leugens

abramis brama
12 mei 2004, 15:32
oh maar ik kan heel goed lezen, vooral het onderscheid tussen waarhedenen pertinente leugens

Waarom probeert u het dan niet eens ? Kan erg verhelderend werken, weet je wel ? :?