PDA

View Full Version : wat vind u van het wansmakelijk toneelstuk van A E L?


benji
12 mei 2004, 15:35
De Dossinkazerne is in Mechelen een begrip. Tijdens wereldoorlog II werd het gebouw gebruikt als deportatiekamp voor Joden. Honderden, zoniet duizenden Joden werden hier opgeborgen in afwachting van een definitieve deportatie naar de u welbekende concentratiekampen. Vandaag vind je er een Joods museum en een Joods herdenkingsmonument.

Vertegenwoordigers van de AEL hadden er niet beter op gevonden dan bij het monument een wansmakelijk en luguber toneelstuk op te voeren:

Bekijk hier de foto reportage .....
http://www.arabeuropean.org/AEL-BE/Foto's/actiemuseam.html

bron :FFI Nederlands forum

Kan dit zomaar in ons land ?

tool2kil
12 mei 2004, 15:46
Ik denk niet dat een partij die voorstander is van een verregaande vrije meningsuiting -zoals het Blok- hier tegen kan zijn.

Puur Vlaams
12 mei 2004, 16:12
Ik denk niet dat een partij die voorstander is van een verregaande vrije meningsuiting -zoals het Blok- hier tegen kan zijn.

Het Blok zal zich nooit verlagen om tot dergelijke acties te komen. Weeral provoceerd de AEL de Joodse gemeenschap, weeral wordt het Blok vergeleken met de AEL. Het Blok zou dergelijke wansmakelijke toestanden nooit goedkeuren.
Wat er gebeurd is in de WOII is verschrikkelijk, het Blok zou dergelijke monumenten nooit onrespectvol behandelen. De Joodse gemeenschap bezorgt ons, in tegenstelling tot de Islamitische gemeenschap, geen extra zorgen.

tool2kil
12 mei 2004, 16:23
De vraag was: kan dit zomaar in ons land? M.a.w. moet hier niet tegen opgetreden worden (verbieden bijv.)?
Wel ik kan me niet voorstellen dat het Blok voorstander is van acties tegen dergelijke "toneeltjes". Ze zijn immers voorstander van een verregaande vrije meningsuiting. Of vergis ik me?

alain26100
12 mei 2004, 19:17
Het Blok zal zich nooit verlagen om tot dergelijke acties te komen. Weeral provoceerd de AEL de Joodse gemeenschap, weeral wordt het Blok vergeleken met de AEL. Het Blok zou dergelijke wansmakelijke toestanden nooit goedkeuren.
Wat er gebeurd is in de WOII is verschrikkelijk, het Blok zou dergelijke monumenten nooit onrespectvol behandelen. De Joodse gemeenschap bezorgt ons, in tegenstelling tot de Islamitische gemeenschap, geen extra zorgen.

de actie aan het standbeeld van Lieven Gevaert kwam anders dicht in de buurt...