PDA

View Full Version : Wie wint het WK-Voetbal 2010?


Weezer
10 mei 2010, 17:31
Over 30 dagen is het zover, dan begint het WK! Nu we toch bezig zijn gelijk maar een polletje erbij... Vraag lijkt me duidelijk.
Omdat je 'maar' 20 opties hebt, heb ik me beperkt tot de eerste 19 favorieten volgens de bookmakers (http://www.world-cup-bet.co.uk/odds.html). Heb je toch een afwijkende mening, vink je 'anders, namelijk.' aan.

Zwartengeel
10 mei 2010, 18:48
Geen idee, ik volg het voetbal eigenlijk niet zo. Ik ga maar gewoon voor Oranje supporteren en we zien wel hoever ze geraken en of ze niet weer zichzelf overschat hebben. ;-)

fox
11 mei 2010, 09:22
Ik denk dat Engeland eindelijk nog eens zal stunten, ze hebben er het potentieel voor maar ze zullen volgens mij een zware dobber hebben aan Spanje.

Bovenbuur
11 mei 2010, 10:18
Brazilië heeft al een tijdje niet meer gestunt, dus die winnen de finale tegen Duitsland. Italië en Zuid-Afrika worden in de halve finales uitgeschakeld.

Bieselke
11 mei 2010, 13:31
Spanje gaat het volgens mij nog maken dit keer, Duitsland zal he took wel goed doen
@Bovenbuur: volgens mij worden Italie en Zuid-Afrika (samen met Argentinie) de teleurstellingen van dit WK
Ik hoop dat Nederland het goed doet (altijd gezellig om de grens over te gaan): ofwel keihard meefeesten ofwel leedvermaak (hypocrisie ftw)

Anna List
11 mei 2010, 13:40
:cheer: hup Holland :cheer:

forzaflandria
11 mei 2010, 17:15
Spanje was goed in Europa 2 jaar terug, dus hoop ik/denk ik dat ze het nu ook nog eens kunnen.

bgf324
11 mei 2010, 20:34
Club Brugge

Weezer
12 mei 2010, 09:34
Club Brugge

Ik ga op uw muil slaan.

nihao
12 mei 2010, 09:48
Hoe kan je dat nu weten ? De chinezen moeten nog beginnen aan die weddenschap !

Weezer
12 mei 2010, 10:05
Hoe kan je dat nu weten ? De chinezen moeten nog beginnen aan die weddenschap !

Het is niet mijn gewoonte om hier zomaar GeenStijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/hou_maar_op_winnaar_wk_2010_al.html) links neer te plempen, maar nu kan ik het toch even niet laten... :D

fb718882
13 mei 2010, 11:39
.........En op het laatst wint altijd Deutschland . Allé , met voetbal toch .

Weezer
14 mei 2010, 18:52
:cheer: hup Holland :cheer:

Dat sowieso 8-) Maar de kwartfinale lijkt me het eindstation. De verdediging is en blijft nét niet...

Bertie
20 mei 2010, 18:35
Oranje is kansloos. Zelfs Spanje (volgens de bookmakers favoriet) heeft geen schijn van kans: buiten Europa is een WK nog nooit door een Europees land gewonnen.

En het zal nu ook zo blijven........... Brazillië ofwel Argentinië wordt de winnaar dus

En aangezien de "Argies" Diego als trainer hebben gun ik ze wel - maar tegelijkertijd heb ik een hekel aan dat irritante dwerg (Messi) dus Brazillië mag het ook worden wat mij betreft
.

Zwartengeel
20 mei 2010, 20:04
Oranje is kansloos. Zelfs Spanje (volgens de bookmakers favoriet) heeft geen schijn van kans: buiten Europa is een WK nog nooit door een Europees land gewonnen.

En het zal nu ook zo blijven........... Brazillië ofwel Argentinië wordt de winnaar dus.

Bwa, voor alles is er een eerste keer. Tot voor 2000 was het ook een vaste traditie dat het gastland op een EK of WK tenminste de groepsfase overleefde, niet? :mrgreen:

Everytime
20 mei 2010, 20:08
Shakira!
http://www.youtube.com/watch?v=-qmB4ZZF_uA

;-)

LiberaalNL
22 mei 2010, 18:11
De verdediging van Nederland is de achilleshiel. De basisspelers van de verdediging hebben nog een aardig niveau, maar de reserves hebben een te laag niveau om het WK mee te winnen. Ons middenveld en onze aanval zijn zonder meer van wereldkwaliteit. Oranje kan in ieder geval wereldkampioen worden. Ik zie geen enkel land zo maar van ons winnen. Nederland speelt waarschijnlijk zo:
Stekelenburg

van der Wiel Heitinga Matthijsen van Bronkhorst

van Bommel de Jong

Robben Sneijder van der Vaart

van Persie

Bertie
22 mei 2010, 18:20
De verdediging van Nederland is de achilleshiel.Precies - met de "grote vier" alleen (Robben, Sneijder, VP, VdV) word je niet wereldkampioen.

LiberaalNL
22 mei 2010, 18:26
Precies - met de "grote vier" alleen (Robben, Sneijder, VP, VdV) word je niet wereldkampioen.
Dat kan wel degelijk. Nederland moet op balbezit spelen en voetballen op de helft van de tegenstander. De aanval is immers de beste verdediging. Als Nederland telkens druk kan zetten, wordt oranje wereldkampioen. Anders is de kans aanwezig dat het fout gaat. Zo verloren onze jongens van Rusland in 2008, omdat het middenveld overlopen werd en we daardoor te veel moest verdedigen.

Bertie
22 mei 2010, 18:46
Dat kan wel degelijk. Nederland moet op balbezit spelen en voetballen op de helft van de tegenstander. De aanval is immers de beste verdediging.Er is een reden waarom de persoon die jij daar woord-voor-woord na-aapte niet de winnaar maar de loser werd in 1974.

Brazilië van 1982 idem dito: de meest aanvallende en meest spectaculaire team in voetbal geschiedenis werd "maar" vijfde (gewipt door, jawel, het land waar verdedigen tot kunst is verheven)

Adam Smith
22 mei 2010, 23:13
Ik hoop uiteraard Nederland, maar ik denk dat Spanje het ook wel eens kan gaan redden. Daarbij Bertie heeft LiberaalNL in zoverre wel gelijk, dat je van je kracht uit zal moeten gaan (daar is Nederland nu eenmaal goed in, sterker als Nederland in iedere linie zo goed zou zijn geweest, dan had Nederland uiteraard een nog betere kans de titel), alleen verder in het toernooi wordt dat lastiger, dat zag je vanavond wel bij Bayern tegen Inter (hoewel Bayern met Ribery en Robben, wel veel gevaarlijker zou zijn geweest).

Nr.10
23 mei 2010, 10:59
Ik zal voor Argentinië supporteren.

Johan Bollen
23 mei 2010, 13:19
Ik zal voor Argentinië supporteren.2

Maar ik gok dat Nigeria wint...vraag me niet waarom. Ik ga mischien niet eens kunnen kijken.

Euh...Nigeria doet toch mee?

Zwartengeel
23 mei 2010, 13:37
2

Maar ik gok dat Nigeria wint...vraag me niet waarom. Ik ga mischien niet eens kunnen kijken.

Euh...Nigeria doet toch mee?

Jawel, speelt in groep B. Samen met Griekenland, Zuid-Korea en... Argentinië. ;-)

Johan Bollen
23 mei 2010, 14:24
Jawel, speelt in groep B. Samen met Griekenland, Zuid-Korea en... Argentinië. ;-)Dan krijgen we in de finale een heruitgave van een eerder gespeelde wedstrijd ;-)

Vigilante VL
23 mei 2010, 15:01
Zoals het een echte Vlaming betaamt, supporter ik voor de kleintjes, de underdogs en onze Noorderburen.
Nederland maakt, zoals altijd, best wel een mooie kans als ze maar weer niet te nerveus worden naar het einde van het toernooi toe.

Doe mij dan maar:

-Nederland
-Denemarken
-Honduras
& Nieuw-Zeeland

Dronkoers
23 mei 2010, 15:59
De Maagdeneilanden

MaGNiFiCaT
23 mei 2010, 22:46
Ik gok Spanje, is het niet Spânje dan wordt het Italië en is het niet Italië dan wordt het Frankrijk.


Ik hoop Frankrijk.

LiberaalNL
24 mei 2010, 14:08
Er is een reden waarom de persoon die jij daar woord-voor-woord na-aapte niet de winnaar maar de loser werd in 1974.

Brazilië van 1982 idem dito: de meest aanvallende en meest spectaculaire team in voetbal geschiedenis werd "maar" vijfde (gewipt door, jawel, het land waar verdedigen tot kunst is verheven)
Nederland heeft Italie (de wereldkampioen!) en Frankrijk tijdens het EK van 2008 met 3-0 en 4-1 verslagen. Dat deed Oranje met aanvallend spel.

Weezer
24 mei 2010, 17:44
Nederland heeft Italie (de wereldkampioen!) en Frankrijk tijdens het EK van 2008 met 3-0 en 4-1 verslagen. Dat deed Oranje met aanvallend spel.

... maar werden geen kampioen en dat is (denk ik) net zijn punt.

LiberaalNL
24 mei 2010, 18:56
... maar werden geen kampioen en dat is (denk ik) net zijn punt.
Maar mijn punt was dat we toen te verdedigend speelden.

sacha
26 mei 2010, 21:02
volgens mij wordt het Engeland of argentinie, of wie weet als verassing Portugal of Servie

Aequitas
27 mei 2010, 15:53
De out-siders worden Uruguay en Australië imo

Sjaax
27 mei 2010, 22:02
Oranje is kansloos. Zelfs Spanje (volgens de bookmakers favoriet) heeft geen schijn van kans: buiten Europa is een WK nog nooit door een Europees land gewonnen.

En het zal nu ook zo blijven........... Brazillië ofwel Argentinië wordt de winnaar dus

En aangezien de "Argies" Diego als trainer hebben gun ik ze wel - maar tegelijkertijd heb ik een hekel aan dat irritante dwerg (Messi) dus Brazillië mag het ook worden wat mij betreft.Argentinië heeft de beste spelers. Puike verdedigers, redelijk middenveld en fantastische aanvallers. Naast de beste voetballer ter wereld - Lionel Messi - hebben ze in de aanval nog de keuze uit Diego Milito, Carlos Tévez, Gonzalo Higuain en Kun Agüero.

Het grootste minpunt is de coach natuurlijk. Met een gek aan de leiding is het moeilijk een team te smeden. Diego Maradona besloot in zijn stupide wijsheid Javier Zanetti - algemeen erkend als een van de beste verdedigers ter wereld - en Esteban Cambiasso thuis te laten. Maar zelfs Maradona kan niet om Messi heen, en voor de rest heeft hij niet meer de keuze uit honderden spelers, maar slechts uit 22. Daar moet een sterk en ingespeeld team uit kunnen komen.

Flashheart
28 mei 2010, 08:58
Argentinië heeft de beste spelers. Puike verdedigers, redelijk middenveld en fantastische aanvallers. Naast de beste voetballer ter wereld - Lionel Messi - hebben ze in de aanval nog de keuze uit Diego Milito, Carlos Tévez, Gonzalo Higuain en Kun Agüero.

Het grootste minpunt is de coach natuurlijk. Met een gek aan de leiding is het moeilijk een team te smeden. Diego Maradona besloot in zijn stupide wijsheid Javier Zanetti - algemeen erkend als een van de beste verdedigers ter wereld - en Esteban Cambiasso thuis te laten. Maar zelfs Maradona kan niet om Messi heen, en voor de rest heeft hij niet meer de keuze uit honderden spelers, maar slechts uit 22. Daar moet een sterk en ingespeeld team uit kunnen komen.

Sjaax = Louis Van Gaal?

Sjaax
28 mei 2010, 21:29
Sjaax = Louis Van Gaal?:lol: Dat vind ik een leuke.

Je hebt me door dat het eigenlijk een open sollicitatie als bondscoach van de Argentijnen was.

lombas
28 mei 2010, 21:33
Ik supporter voor:

A: Zuid-Afrika
B: Griekenland
C: Verenigde Staten
D: Ghana
E: Kameroen
F: Paraguay
G: Noord-Korea
H: Spanje

Sjaax
1 juni 2010, 23:38
Nederland won met 4-1 van Ghana. Eerder hadden ze Mexico met 2-1 verslagen. De uitslagen zeggen niet zo veel, wel het vertoonde spel. Nederland heeft erg veel offensieve kwaliteit. Van Persie, Sneijder, Robben en van der Vaart kunnen het verschil maken.

De defensie is zwak. Van Bronckhorst had al met pensioen moeten zijn. Van der Wiel blinkt uit in naast de bal trappen. Heitinga is vooral goed in het omver kegelen van tegenstanders. En koppen kennen ze niet, laat staan kunnen. Daarom is Nederland geen kanshebber voor de titel. Maar na ze te hebben zien spelen, denk ik dat ze toch ver komen.

Weezer
2 juni 2010, 12:33
Ik supporter voor:

A: Zuid-Afrika
B: Griekenland
C: Verenigde Staten
D: Ghana
E: Kameroen
F: Paraguay
G: Noord-Korea
H: Spanje

Zomaar, of zit er ook een reden achter?

forzaflandria
2 juni 2010, 16:54
Spanje zie ik als de sterkste kandidaat.

De andere Latijnse landen (vooral Argentinie, Brazilie, Italie) zie ik ook sterk, al zal Italie om verschillende redenen wel geen 2e keer winnen.
Duitsland? Altijd sterk. Portugal met Cristiano Ronaldo? Misschien ook. Andere landen dan de hierbovengenoemden zie ik moeilijk tot de finale doorstoten.
Maar dat is de pracht van dergelijke kampioenschappen: er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Weezer
2 juni 2010, 17:34
Spanje zie ik als de sterkste kandidaat.

De andere Latijnse landen (vooral Argentinie, Brazilie, Italie) zie ik ook sterk, al zal Italie om verschillende redenen wel geen 2e keer winnen.
Duitsland? Altijd sterk. Portugal met Cristiano Ronaldo? Misschien ook. Andere landen dan de hierbovengenoemden zie ik moeilijk tot de finale doorstoten.
Maar dat is de pracht van dergelijke kampioenschappen: er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Ik hoop dat ze de poulefase niet overleven. De flikkers... :evil:

Adam Smith
3 juni 2010, 12:36
Ik hoop dat ze de poulefase niet overleven. De flikkers... :evil:

Nog oud zeer van die helemaal uit de klauwen gelopen wedstrijd (Nederland-Portugal) op het wk in 2006 en die kwalificatiewedstrijd in 2002 (Portugal-Nederland). Hoe dan ook Portugal is inderdaad de laatste jaren wel een 'Angstgegner' voor Nederland.

Flashheart
3 juni 2010, 12:49
Ik hoop dat ze de poulefase niet overleven. De flikkers... :evil:

Ik zie Portugal niet ver komen, de tijden van hun gouden generatie met Couto-Figo-Rui Costa-... zijn echt wel voorbij.

Sjaax
4 juni 2010, 07:54
Ik zie Portugal niet ver komen, de tijden van hun gouden generatie met Couto-Figo-Rui Costa-... zijn echt wel voorbij.Portugal zit in groep G, de lastigste groep. Ik vermoed dat deze keer de traditionele grote ploeg van Brazilië wel eens niet door de kwalificaties kan komen. Brazilië heeft alleen goede verdedigers in de selectie. Het middenveld en de aanval zijn slechts redelijk.

Ivoorkust kan met Drogba en Salomon Kalou voor een verrassing zorgen. Hoewel ze op de Afrika-cup niet presteerden als verwacht. De opbouw was niet verzorgd, vaak leek het op een amateurteam met lange ballen naar voren.

Portugal heeft een goed team met in de aanval Christiano Ronaldo, Nani en goaltjesdief Liedson. In de defensie staan Ricardo Carvalho en Pepe garant voor sterk verdedigen. Het middenveld is echter van mindere kwaliteit, met alleen Raul Meireles als klassespeler. Toch bij elkaar wel genoeg om de groep te winnen.

forzaflandria
4 juni 2010, 16:57
Ik hoor juist dat Didier Drogba en Rio Ferdinand in de problemen zitten.
Nog niet zeker of ze kunnen spelen of niet, maar als het nieuws slecht is, zijn dat zware opdoffers.

Stel ik me dat maar voor of zijn er veel meer spelers gekwetst in de aanloop tot deze Wereldbeker dan vorige keren? Beckham, Ballack, Rooney had ook een probleem ...

Sjaax
5 juni 2010, 23:11
Ik hoor juist dat Didier Drogba en Rio Ferdinand in de problemen zitten.
Nog niet zeker of ze kunnen spelen of niet, maar als het nieuws slecht is, zijn dat zware opdoffers.

Stel ik me dat maar voor of zijn er veel meer spelers gekwetst in de aanloop tot deze Wereldbeker dan vorige keren? Beckham, Ballack, Rooney had ook een probleem ...Bijzonder spijtig van Drogba en Ferdinand.

Ook de man van kristalglas, Arjen Robben, zit in problemen. Een hakballetje werd hem fataal.

Beidh ár lá linn
6 juni 2010, 13:54
Bijzonder spijtig van Drogba en Ferdinand.

Ook de man van kristalglas, Arjen Robben, zit in problemen. Een hakballetje werd hem fataal.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat spelers als Robben, Drogba en andere Ferdinands het WK halen. Nu ja, Ferdinand is er al zeker niet bij (volgens Sporza), Ballack al evenmin. Hetzelfde geldt voor John Obi Mikel...

Stuk voor stuk belangrijke pionnen voor hun nationale elftal :|. Stuk voor stuk spelers die voor mooie momenten zouden zorgen. Heel spijtig allemaal.

Om me nu aan het topic te houden: ik hoop Nederland of Engeland. Beide landen overtuigden al in voorbereidingswedstrijden en beide landen kijken er al zolang naar uit!

Johan217
7 juni 2010, 14:43
:cheer: Holland :cheer:

Nr.10
7 juni 2010, 20:40
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat spelers als Robben, Drogba en andere Ferdinands het WK halen. Nu ja, Ferdinand is er al zeker niet bij (volgens Sporza), Ballack al evenmin. Hetzelfde geldt voor John Obi Mikel...

Stuk voor stuk belangrijke pionnen voor hun nationale elftal :|. Stuk voor stuk spelers die voor mooie momenten zouden zorgen. Heel spijtig allemaal.

Om me nu aan het topic te houden: ik hoop Nederland of Engeland. Beide landen overtuigden al in voorbereidingswedstrijden en beide landen kijken er al zolang naar uit!
Het blijft een spijtige zaak dat we er zelf niet bijzijn.

Met spelers als een Hazard, een Witsel, een Defour, een Lukaku, een Kompany, een Van Buyten, een Boyata, een Dembele, een Vertongen, een Vermaelen, een Mertens, een Fellaini, ...

In het verdedigende compartiment waren we bij de beste van het toernooi geweest en in de andere compartimenten beslist boven gemiddeld.

Sjaax
7 juni 2010, 23:25
Het blijft een spijtige zaak dat we er zelf niet bijzijn.

Met spelers als een Hazard, een Witsel, een Defour, een Lukaku, een Kompany, een Van Buyten, een Boyata, een Dembele, een Vertongen, een Vermaelen, een Mertens, een Fellaini, ...

In het verdedigende compartiment waren we bij de beste van het toernooi geweest en in de andere compartimenten beslist boven gemiddeld.Jammer, maar ze moeten nog wat rijper worden. Nederland is pas een serieuze outsider voor de titel geworden nu de sterspelers als Robben, Sneijder, Van Persie zo rond de 26, 27 jaar zijn.

Eden Hazard maakt kans op een echt grote te worden in het mondiale voetballand.

Sjaax
9 juni 2010, 19:34
Portugal heeft een goed team met in de aanval Christiano Ronaldo, Nani en goaltjesdief Liedson. In de defensie staan Ricardo Carvalho en Pepe garant voor sterk verdedigen. Het middenveld is echter van mindere kwaliteit, met alleen Raul Meireles als klassespeler. Toch bij elkaar wel genoeg om de groep te winnen.Nani doet niet mee. Dat is heel vervelend. Maar een geluksfactor, dan wel pechfactor speelt natuurlijk een grote rol. Portugal verzwakt danig.

Zwartengeel
10 juni 2010, 13:23
Ik supporter voor:

A: Zuid-Afrika
B: Griekenland
C: Verenigde Staten
D: Ghana
E: Kameroen
F: Paraguay
G: Noord-Korea
H: Spanje

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100609_039&kanaalid=1232

Ik kwam overigens bij Nederland uit, voor Honduras en Frankrijk. ;-)

Adam Smith
10 juni 2010, 13:56
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100609_039&kanaalid=1232

Ik kwam overigens bij Nederland uit, voor Honduras en Frankrijk. ;-)

Nederland, voor Mexico en Honduras;-).

lombas
10 juni 2010, 15:47
Zuid-Afrika


Mexico


Verenigde Staten

Johan Bollen
10 juni 2010, 15:56
Wat is dat met Honduras? Lijkt me toch een klasse minder als verschillende andere landen in Latijns Amerika. Ik heb ook geen zin te suporteren voor een dictatuur ook al krijgt ze een voorkeursbehandeling in de westerse media.

Weezer
10 juni 2010, 17:36
Noord-Korea
Mexico
Nigeria

:?

Sjaax
11 juni 2010, 07:56
Vandaag Zuid-Afrika - Mexico
en Frankrijk - Uruguay.

Mexico wint. Zuid-Afrika is zwak met veel spelers die in de thuiscompetitie spelen.
Frankrijk - Uruguay wordt een gelijkspel. De Fransen zijn sterker, maar scoren kennen ze niet meer.

Anna List
11 juni 2010, 08:13
Nederland

Nederland ooo Nederland, jij wordt nooit kampioen. Ook nog: hup Holland Hup, de Leeuw zal weer eens in zijn hempie staan. Maar niettemin: wie van voetbal houdt, houdt van Oranje


Nederland
Italie
Frankrijk

volgens die site :-)

in t echt

Nederland Spanje Argentinie

stropdrager
11 juni 2010, 09:29
Zuid-Afrika- Mexico 1-3
Uruguay- Frankrijk 2-1

Sjaax
12 juni 2010, 07:57
Vandaag Zuid-Afrika - Mexico
en Frankrijk - Uruguay.

Mexico wint. Zuid-Afrika is zwak met veel spelers die in de thuiscompetitie spelen.
Frankrijk - Uruguay wordt een gelijkspel. De Fransen zijn sterker, maar scoren kennen ze niet meer.Zuid-Afrika verraste me positief. Veel beter dan ik ze inschatte. Een prachtige goal van Tshabalala.
Frankrijk - Uruguay had ik goed voorspeld.

Vandaag
Zuid-Korea - Griekenland
Nigeria - Argentinië
Engeland - VSA

Het duel tussen Zuid-Korea en Griekenland wordt een gelijkspel. Twee relatief zwakke landen die ieder een lucky goal scoren.
Argentinië is mijn favoriet. Ze zouden moeten winnen dus. Maar het is de eerste wedstrijd, een aftastend duel meestal. Geen nederlaag is ook oké. Toch heeft Argentinië zoveel klasse dat het team wint.
Engeland is the home of football en heeft de sterkste competitie ter wereld. De Engelsen zijn beter dan opkomend land VSA, hoewel de Amerikanen zeker niet slecht zijn. Engeland wint.

Sjaax
13 juni 2010, 08:06
Het duel tussen Zuid-Korea en Griekenland wordt een gelijkspel. Twee relatief zwakke landen die ieder een lucky goal scoren.
Argentinië is mijn favoriet. Ze zouden moeten winnen dus. Maar het is de eerste wedstrijd, een aftastend duel meestal. Geen nederlaag is ook oké. Toch heeft Argentinië zoveel klasse dat het team wint.
Engeland is the home of football en heeft de sterkste competitie ter wereld. De Engelsen zijn beter dan opkomend land VSA, hoewel de Amerikanen zeker niet slecht zijn. Engeland wint.Zuid-Korea was een stuk druistiger dan de slome grieken. Terechte overwinning. Ook Nigeria gaat het lastig krijgen tegen de Zuid-Koreaanse muggen.
Argentinië was te sterk, ondanks de maffe opstelling in defensief opzicht van Maradonna.
Engeland viel zwaar tegen. Maar ze hadden het geluk dat ze niet persé hoefden te winnen in hun zwakke groep.

Vandaag
Algerije - Slovenië
Servië - Ghana
Duitsland - Australië

Van Algerije weet ik niets. Daarom gok ik op een overwinning voor Slovenië.
Ghana mist net als Nigeria aanvallend killersinstinct. Qua voetbal zullen de twee landen ongeveer gelijk opgaan. Maar Servië kan scoren. Een overwinning voor Servië.
Duitsland is zwakker dan in de laatste edities. Het team is eigenlijk te jong. Maar nog altijd te sterk voor een wat ouder Australisch team.

lombas
13 juni 2010, 09:31
Algerije-Slovenië: 0-0 of 0-1

Servië-Ghana: 3-1 of 3-2, ik ruik een mogelijkheid tot een explosieve match

Duitsland-Australië: kans om te stunten tegen een nog niet eens zo slecht Australisch team, ik geef het 2-0 of zelfs 3-0

Sjaax
14 juni 2010, 07:03
Van Algerije weet ik niets. Daarom gok ik op een overwinning voor Slovenië.
Ghana mist net als Nigeria aanvallend killersinstinct. Qua voetbal zullen de twee landen ongeveer gelijk opgaan. Maar Servië kan scoren. Een overwinning voor Servië.
Duitsland is zwakker dan in de laatste edities. Het team is eigenlijk te jong. Maar nog altijd te sterk voor een wat ouder Australisch team.
Gelukkige overwinning van Slovenië door een keepersfout.
De Serviërs verloren hun hoofd. Eerst een domme rode kaart voor Lukovic door onnodig armklemmen op het middenveld. Dan was er eigenlijk nog niet zoveel aan de hand. Ghana was onmachtig. Maar daarna een nog dommere handsbal van Kuzmanovic in het strafschopgebied.
Duitsland is ondanks het jeugdige team sterker dan ik dacht.

Vandaag
Nederland - Denemarken
Japan - Kameroen
Italië - Paraguay

Nederland wint van Denemarken. Nederland is aanvallend te goed, ondanks dat ze ws de lompe zeebonk Kuyt zullen opstellen op de plaats van de betreurde Robben.
Japan, hoewel Honda klasse is, redt het niet tegen Kameroen. Kameroen is één van de weinige Afrikaanse ploegen met wel een redelijk scorend vermogen.
Italië is geen schim meer van de wereldkampioen van vier jaar geleden. Paraguay heeft een degelijk elftal. Gelijkspel.

Weezer
14 juni 2010, 07:55
Na gisteren vraag ik me alleen af of Duitsland nu zo sterk was of Australië zo zwak. En verder natuurlijk in spanning afwachten tot vanmiddag...

Cdude
14 juni 2010, 08:12
Voor de freaks

http://wkstreams.punt.nl/

Weezer
14 juni 2010, 08:17
Voor de freaks

http://wkstreams.punt.nl/

Ze verwachten vanmiddag een massale internetfail in Nederland... :mrgreen:

Anon
14 juni 2010, 12:15
68624

Zwartengeel
14 juni 2010, 12:29
Ze verwachten vanmiddag een massale internetfail in Nederland... :mrgreen:

Ik kijk momenteel op Sporza.be. ;-)

Johan217
14 juni 2010, 12:32
Ik kijk momenteel op Sporza.be. ;-)
Idem, maar met commentaar via NOS Radio 1 8-)

lantjes
14 juni 2010, 13:27
Op de NOS klinkt de vulvazela minder door, het chauvinisme neem je er dan maar bij.

Johan217
14 juni 2010, 13:51
het chauvinisme neem je er dan maar bij.Daar doen we het net voor 8-) Met Jack van Gelder wordt zelfs Liechtenstein-Andorra een feest.

Adam Smith
14 juni 2010, 14:24
2 - 0 (waarvan één Deens eigen doelpunt); het spel viel niet mee, maar de kop is er af.

Weezer
14 juni 2010, 14:43
2 - 0 (waarvan één Deens eigen doelpunt); het spel viel niet mee, maar de kop is er af.

Ik heb alleen de 2e helft kunnen zien (:() Verdedigend gaf Oranje niets weg, dat onthoud ik alvast...

Sjaax
15 juni 2010, 07:21
Nederland wint van Denemarken. Nederland is aanvallend te goed, ondanks dat ze ws de lompe zeebonk Kuyt zullen opstellen op de plaats van de betreurde Robben.
Japan, hoewel Honda klasse is, redt het niet tegen Kameroen. Kameroen is één van de weinige Afrikaanse ploegen met wel een redelijk scorend vermogen.
Italië is geen schim meer van de wereldkampioen van vier jaar geleden. Paraguay heeft een degelijk elftal. Gelijkspel.Nederland viel tegen. Er was aanvallend te weinig diepgang. Pas na het inbrengen van Elia kwam er wat schwung. Sneijder en Van der Vaart moeten wel mensen hebben om op te passen, zelf zijn ze traag en te klein om diep te gaan. Bij de eerste goal had Van Persie als naar de zijkant uitgeweken spits weinig mensen voor het doel. De Denen waren zo vriendelijk om dan maar zelf af te ronden in eigen goal.
Japan won. Honda toonde zijn klasse en zijn slimheid. Daar hadden de Kameroense, met weinig overleg spelende krachtmensen niet van terug.
Paraguay en Italië gingen inderdaad gelijk op.

Vandaag
Nieuw-Zeeland - Slowakije
Ivoorkust - Portugal
Brazilië - Noord-Korea

Nieuw-Zeeland is het allerzwakste broertje in de wereldbeker. Een overwinning voor Slowakije derhalve.
Ivoorkust - Portugal is een interessante wedstrijd. Portugal was de laatste wedstrijden niet overtuigend. Maar ik heb zo'n gevoel dat Christiano Ronaldo uit is op revanche en een goede wedstrijd speelt. Overwinning voor Portugal.
Brazilië wint simpel van Noord-Korea. Van Noord-Korea weet ik nog minder dan dat ik van Algerije wist, maar een verrassing is uitgesloten.

lombas
15 juni 2010, 12:27
Nieuw-Zeeland sleept volgens mij een gelijkspel uit de brand, met bij tijden interessant voetbal. 1-1

Ivoorkust-Portugal wordt volgens mij ook een leuke wedstrijd. Beiden hebben aanvallend talent en een sterk middenveld. 2-3

Brazilië-Noord-Korea wordt waarschijnlijk weinig aangenaam. Jong Tae Se kan echter voor een verrassing zorgen. 4-1

Sjaax
16 juni 2010, 07:34
Nieuw-Zeeland is het allerzwakste broertje in de wereldbeker. Een overwinning voor Slowakije derhalve.
Ivoorkust - Portugal is een interessante wedstrijd. Portugal was de laatste wedstrijden niet overtuigend. Maar ik heb zo'n gevoel dat Christiano Ronaldo uit is op revanche en een goede wedstrijd speelt. Overwinning voor Portugal.
Brazilië wint simpel van Noord-Korea. Van Noord-Korea weet ik nog minder dan dat ik van Algerije wist, maar een verrassing is uitgesloten.

Terecht gelijkspel van Nieuw-Zeeland. Niet dat het team goed speelde, maar de Slowaken waren zo sloom en slap dat het afgestraft moest worden. Dappere Lombas had het onvoorziene voorzien:
Nieuw-Zeeland sleept volgens mij een gelijkspel uit de brand, met bij tijden interessant voetbal. 1-1
Christiano Ronaldo was vrijwel onzichtbaar, helaas. Eén fantastische knal had eigenlijk een doelpunt moeten opleveren, maar de paal stond op de verkeerde plek. Ivoorkust speelde goed georganiseerd en sterk, maar was zonder Drogba machteloos.
Noord-Korea voetbalde geweldig fanatiek en vooral in het begin uitstekend in de organisatie. Een fantastische actie en schot van Maicon brak het ijs. En Brazilië ging door na de 1-0. Prima. Er kan altijd een toevallige tegengoal vallen, wat inderdaad deze keer ook gebeurde.

Vandaag
Honduras - Chili
Spanje - Zwitserland
Zuid-Afrika - Uruguay

Honduras kan verrassen, maar toch een overwinning voor Chili.
Spanje is naast Argentinië de grote favoriet. Ze winnen, maar niet met grote cijfers. Daarvoor zijn de Spanjaarden te berekenend. Er moeten nog meer potten worden gespeeld. Hoogstens 2-0.
Zuid-Afrika en Uruguay spelen al hun tweede wedstrijd. Dan kan je je niet meer verschuilen en hopen dat de volgende wedstrijd beter gaat. Luis Suarez zal zich willen laten zien tegen Zuid-Afrika. Uruguay wint.

lombas
16 juni 2010, 11:26
Honduras-Chili: ik gun Chili in alle mogelijke manieren de overwinning, ze hebben een jong, leuk, dynamisch team dat mooi voetbal aflevert. Honduras verrast niet. 0-2

Spanje-Zwitserland: volgens mij is Spanje de enige topper die in deze eerste wedstrijden een leuke wedstrijd kan afleveren. De Zwitsers zijn echter niet van gisteren. 3-1

Zuid-Afrika-Uruguay: als het wordt zoals de eerste wedstrijden belooft dit veel. Zuid-Afrika geeft alles, maar Uruguay wint nipt op klasse, of speelt gelijk. 1-2 of 2-2

All in all denk ik dat we een mooie dag voor de boeg hebben...

Derk de Tweede
16 juni 2010, 21:36
Spanje was erg zwak, Brazilië viet ook tegen.
Ik maak me meer zorgen om "Die Manschaft".

Steve_M
16 juni 2010, 21:41
Honduras-Chili: ik gun Chili in alle mogelijke manieren de overwinning, ze hebben een jong, leuk, dynamisch team dat mooi voetbal aflevert. Honduras verrast niet. 0-2

Spanje-Zwitserland: volgens mij is Spanje de enige topper die in deze eerste wedstrijden een leuke wedstrijd kan afleveren. De Zwitsers zijn echter niet van gisteren. 3-1

Zuid-Afrika-Uruguay: als het wordt zoals de eerste wedstrijden belooft dit veel. Zuid-Afrika geeft alles, maar Uruguay wint nipt op klasse, of speelt gelijk. 1-2 of 2-2

All in all denk ik dat we een mooie dag voor de boeg hebben...

Viel dat even tegen. Alleen Chili heeft me op aangename wijze verrast. Het was wel mooi weer vandaag, dus in dat opzicht heb je gelijk.

Weezer
16 juni 2010, 21:47
Spanje was erg zwak, Brazilië viet ook tegen.
Ik maak me meer zorgen om "Die Manschaft".

'Duitsland voetbalt als Nederland, dus vliegt er roemloos uit' (dixit Hugo Borst)

Steve_M
16 juni 2010, 21:51
'Duitsland voetbalt als Nederland, dus vliegt er roemloos uit' (dixit Hugo Borst)

Heeft Borst dat gezegd tijdens dit WK? Want de Nederlandse ploeg die ik heb zien spelen schopte nog geen deuk in een pakje boter, in tegenstelling tot de Duitse ploeg. Het grappigste tijdens de eerste match van de Nederlanders was de commentator op NOS, die droog meldde dat het goed was dat de Nederlanders zo belabberd speelden, omdat "iedereen dan niet meer naar hen keek als de grote topfavoriet". Hybris rocks!

lombas
16 juni 2010, 22:21
Viel dat even tegen. Alleen Chili heeft me op aangename wijze verrast. Het was wel mooi weer vandaag, dus in dat opzicht heb je gelijk.

Chili is inderdaad een verfrissing. Eén van de mooiere staaltjes op dit WK tot nu toe... Zwitserland had volgens mij wel wat in zijn mars, maar Spanje weigerde af te maken. Teleurstellend voetbal - Torres of Villa werden nauwelijks vernoemd; en als je op Xabi Alonso moet rekenen om het af te maken...

Uruguay overklaste, zoals ik voorzag, inderdaad Zuid-Afrika.

Ik vond het, alles bij elkaar, toch één van de betere voetbaldagen. Maar enkel Chili en Uruguay leken in de verste verte op WK-niveau te spelen...

Voor morgen:

Agentinië-Zuid-Korea: 2-1
Griekenland-Nigeria: 0-0 of 1-1
Frankrijk-Mexico: 0-2

Sjaax
17 juni 2010, 10:58
Honduras kan verrassen, maar toch een overwinning voor Chili.
Spanje is naast Argentinië de grote favoriet. Ze winnen, maar niet met grote cijfers. Daarvoor zijn de Spanjaarden te berekenend. Er moeten nog meer potten worden gespeeld. Hoogstens 2-0.
Zuid-Afrika en Uruguay spelen al hun tweede wedstrijd. Dan kan je je niet meer verschuilen en hopen dat de volgende wedstrijd beter gaat. Luis Suarez zal zich willen laten zien tegen Zuid-Afrika. Uruguay wint.Chili speelde attractief, maar Honduras liet het ook toe. De Hondurese dekking was niet straf.
De nederlaag van Spanje is naast het gelijkspel van Nieuw-Zeeland de grote verrassing van het toernooi tot nog toe. Spanje was misschien wat arrogant, tikte om te tikken en niet altijd om effectief iemand in scoringspositie te brengen. De Spanjaarden hadden ook wel enig misfortuin met schoten.
Suarez liet zich inderdaad zien. Niet altijd op sympathieke wijze evenwel. Hij is een straatvechter en als het niet mooi kan, dan maar geniepig. Ik vermoed zelfs dat de strafschop perfect versierd was, zodanig dat de meeste commentatoren oordeelden dat die terecht was toegekend. Het assist-lobje waaruit de laatste goal voortkwam, was echter klasse.

Vandaag
Argentinië - Zuid-Korea
Griekenland - Nigeria
Frankrijk - Mexico

De Koreanen zijn onvermoeibare lopers, lastig om te verslaan. 1 - 0 overwinning voor Argentinië. Messi is te veel voor de nijvere bijen.
Zowel Griekenland al Nigeria ontbeert het aan scorend vermogen. 0 - 0 is het meest waarschijnlijk. Als er al gescoord wordt, is dat met een lucky afstandsknal.
Frankrijk moet winnen en doet dat ook. Desnoods pakt Henry de bal als een rugbyspeler en druk hem over de lijn, terwijl de arbiters onder toeziend oog van baasje Platini een oogje dichtknijpen. Ik bedoel dat niet vreemd moet worden opgekeken van enig voordeel voor Frankrijk in scheidsrechterlijke beslissingen. De Franse trots kan niet zomaar verloren gaan, ondanks alle vermoeienissen van de Bart de Zevers in deze wereld.

Steve_M
17 juni 2010, 11:09
Agentinië-Zuid-Korea: 2-1
Griekenland-Nigeria: 0-0 of 1-1
Frankrijk-Mexico: 0-2

Je uitslag voor Frankrijk-Mexico is volgens mij een beetje wishful thinking. Mijn prono:
Argentinië-Zuid-Korea: 3-1
Griekenland-Nigeria: 1-2
Frankrijk-Mexico: 1-1

Herr Oberst
17 juni 2010, 21:32
Je uitslag voor Frankrijk-Mexico is volgens mij een beetje wishful thinking.

Blijkbaar niet :-)

Steve_M
17 juni 2010, 21:54
Blijkbaar niet :-)

Inderdaad. Dat de Fransen er weinig van bakten wist ik al, maar dat het zo dramatisch zou zijn als vanavond had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

lombas
17 juni 2010, 22:00
Ik zat er redelijk goed bij!

Voor morgen:

Duitsland-Servië: 3-1/0
Slovenië-VS: 1-2
Engeland-Algerije: 2-0

Sjaax
18 juni 2010, 08:19
De Koreanen zijn onvermoeibare lopers, lastig om te verslaan. 1 - 0 overwinning voor Argentinië. Messi is te veel voor de nijvere bijen.
Zowel Griekenland al Nigeria ontbeert het aan scorend vermogen. 0 - 0 is het meest waarschijnlijk. Als er al gescoord wordt, is dat met een lucky afstandsknal.
Frankrijk moet winnen en doet dat ook. Desnoods pakt Henry de bal als een rugbyspeler en druk hem over de lijn, terwijl de arbiters onder toeziend oog van baasje Platini een oogje dichtknijpen. Ik bedoel dat niet vreemd moet worden opgekeken van enig voordeel voor Frankrijk in scheidsrechterlijke beslissingen. De Franse trots kan niet zomaar verloren gaan, ondanks alle vermoeienissen van de Bart de Zevers in deze wereld.Slechte voorspellingen had ik. Lombas had beter gegokt met de 2-0 voor Mexico.
De Argentijnen waren een maatje te groot voor de Koreanen. Messi was bij tijd en wijle onnavolgbaar.
Het was inderdaad een lucky afstandsschot waarmee Nigeria de score opende. Maar na de domme natrapbeweging van Sani Kaita en daaropvolgende uitsluiting ging de Nigeriaanse ploeg ten onder.
Het meest teleurstellend was het optreden van Frankrijk. Mexico heeft een redelijke ploeg, niet slecht maar evenmin top. Doch de Franse sterren ontbeerden teamgeest en vertikten het voor elkaar te lopen. France finie.

Vandaag
Duitsland - Servië
Slovenië - Verenigde Staten
Engeland - Algerije

Duitsland heeft in de eerste wedstrijd veel indruk gemaakt. Het blijft afwachten of ze hun gecreëerde verwachtingen tegen Servië kunnen waarmaken. Niet ruim, denk ik, maar ze winnen wel van Servië.
De VSA zijn beter dan de meesten denken. De door ons gekende verdediger Oguchi Onyewu is van grote klasse. Zege voor de VSA derhalve.
Engeland wint van Algerije. Engeland heeft een beetje het probleem van Frankrijk, sterren maar ook onbegrijpelijk zwakke plekken. Wright-Phillips is de Engelse Govou, raakt geen bal goed. Engelsen zijn echter meer bereid te strijden dan Fransen.

Johan217
18 juni 2010, 13:08
Ik verwachtte wel dat Duitsland-Servië een wedstijd ging worden met veel kaarten (vooral voor Servië dan). Maar dit gaat toch wel ver...

En lap, Klose eruit en Servië scoort.

Johan217
18 juni 2010, 15:11
Benieuwd hoe Buffalo (Ljubijankic) het gaat doen tegen USA.

Sjaax
19 juni 2010, 07:49
Duitsland heeft in de eerste wedstrijd veel indruk gemaakt. Het blijft afwachten of ze hun gecreëerde verwachtingen tegen Servië kunnen waarmaken. Niet ruim, denk ik, maar ze winnen wel van Servië.
De VSA zijn beter dan de meesten denken. De door ons gekende verdediger Oguchi Onyewu is van grote klasse. Zege voor de VSA derhalve.
Engeland wint van Algerije. Engeland heeft een beetje het probleem van Frankrijk, sterren maar ook onbegrijpelijk zwakke plekken. Wright-Phillips is de Engelse Govou, raakt geen bal goed. Engelsen zijn echter meer bereid te strijden dan Fransen.Duitsland presteerde ruim onder de verwachtingen. De ploeg had pech met de uitsluiting van Klose.
Amerika was sterk. Terugkomen van een 2-0 achterstand zie ik weinig teams doen. Eigenlijk hadden ze moeten winnen wegens het onterecht afgekeurde doelpunt.
Engeland toonde aan dat het Frankrijk in het klein is. Sterren, maar geen idee hoe je als team moet spelen. Ik kan er meer noemen, maar vooral de reus Heskey was een aanfluiting voor voetbal op niveau.

Vandaag
Nederland - Japan
Ghana - Australië
Kameroen - Denemarken

Als supporter van Nederland hoop ik dat Van Marwijk niet te lang wacht met het inbrengen van Elia, anders wordt het niks met de Nederlandse aanval. Als voorspelling geef ik Nederland toch het voordeel van de twijfel: zege dus.
Ghana en Australië spelen gelijk. Ghana kan niet scoren, tenzij uit een strafschop, en Australië is als team te zwak.
De strijd tussen Kameroen en Denemarken vind ik moeilijk in te schatten. De Kameroeners zijn atletisch sterk, maar missen tactisch vernuft. De Denen zijn slim, maar voetbaltechnisch vooral beperkt. Ik gok dat de slimheid wint: Denemarken.

Anna List
19 juni 2010, 07:57
:cheer: Holland ! :cheer:

Adam Smith
19 juni 2010, 16:23
pfff met 1 - 0 gewonnen van Japan, Nederland is nog niet echt overtuigend, maar Oranje heeft anderzijds nu wel 6 punten.

Sjaax
20 juni 2010, 08:24
Als supporter van Nederland hoop ik dat Van Marwijk niet te lang wacht met het inbrengen van Elia, anders wordt het niks met de Nederlandse aanval. Als voorspelling geef ik Nederland toch het voordeel van de twijfel: zege dus.
Ghana en Australië spelen gelijk. Ghana kan niet scoren, tenzij uit een strafschop, en Australië is als team te zwak.
De strijd tussen Kameroen en Denemarken vind ik moeilijk in te schatten. De Kameroeners zijn atletisch sterk, maar missen tactisch vernuft. De Denen zijn slim, maar voetbaltechnisch vooral beperkt. Ik gok dat de slimheid wint: Denemarken.Nederland had net als in de eerste wedstrijd tegen Denemarken mazzel. De Japanse keeper blunderde. Daarna drong Nederland niet meer echt aan.
Het gelijkspel van Ghana en Australië had ik eerder als een 0-0 gezien, maar Ghana scoorde uit een strafschop en Australië had wat geluk bij het doelpunt. Ondanks de uitsluiting van Harry Kewell kon Ghana verder niet meer scoren.
De Denen profiteerden slim van de zwakke stee bij Kameroen. De snelle Denis Rommedahl was verschillende malen gevaarlijk bij Kameroens linksback Benoit Assou-Ekotto die meer aanvaller dan verdediger was.

Vandaag
Slowakije - Paraguay
Italië - Nieuw-Zeeland
Brazilië - Ivoorkust

Slowakije heeft niet de minste indruk gemaakt tegen Nieuw-Zeeland. Paraguay wint.
Italië kan nog wel zegevieren tegen de zwakste broeder Nieuw-Zeeland.
Jammer voor een sterk Ivoorkust, hoewel Brazilië een minder team heeft dan op voorgaande wk's, is het toch te goed voor de Afrikanen.

lombas
20 juni 2010, 11:38
Slowakije-Paraguay: 0-2
Paraguay heeft gewoon een lekker team. Ze spelen twee, drie klasses hoger dan Slowakije. Het wordt volgens mij eenrichtingsverkeer.

Italië-Nieuw-Zeeland: 1-1
Italië heeft gewoon een foute tactiek voor voorrondes. Ze spelen niet resultaatgericht en puur op vertrouwen. Smeltz en Fallon kunnen best scoren, daar ligt het probleem niet. Nieuw-Zeeland heeft ook geen al te misse verdediging. Een klassedoelpunt van Italië, maar een counter van de All Whites (gek dat die bijnaam niet harder onder vuur ligt).

Brazilië-Ivoorkust: 1-1/2-2
Brazilië gaat dit wereldkampioenschap niet winnen. Ze spelen op hun sloffen en hebben zoveel "goede" spelers dat ze een amalgaam opstellen van mensen die eigenlijk liever de match zelf op hun 102" hadden gezien.

paaldanseresje
20 juni 2010, 16:57
Slowakije-Paraguay: 0-2
Italië-Nieuw-Zeeland: 1-1
kan ik je inhuren voor het invullen van mijn lottoformulier?

lombas
20 juni 2010, 21:41
kan ik je inhuren voor het invullen van mijn lottoformulier?

Niet voor Brazilië...

;-)

Sjaax
21 juni 2010, 07:27
Slowakije heeft niet de minste indruk gemaakt tegen Nieuw-Zeeland. Paraguay wint.
Italië kan nog wel zegevieren tegen de zwakste broeder Nieuw-Zeeland.
Jammer voor een sterk Ivoorkust, hoewel Brazilië een minder team heeft dan op voorgaande wk's, is het toch te goed voor de Afrikanen.Paraguay voetbalde, Slowakije sparde. Een klasse verschil.
Heeft Lombas een engeltje in zijn oor zitten met de goed voorspelde 1-1? Wat een afgang voor de Azzuri!
Brazilië zwijnde enigszins met de arm van god van Luis Fabiano, maar was duidelijk beter dan Ivoorkust. Wat een waardeloze scheidsrechter, met afstand de allerslechtste. Hij had zelfs minstens één van de twee armballen van Luis Fabiano gezien, maar durfde de goal niet af te keuren. Alle Fransen lijken compleet de kluts kwijt.

Vandaag
Portugal - Noord-Korea
Chili - Zwitserland
Spanje - Honduras

Portugal zal het lastig hebben tegen Noord-Korea. Ze zijn te afhankelijk van een enkele bevlieging van Christiano Ronaldo. Toch winst.
Chili tegen Zwitserland wordt de interessantste partij van de dag. Ondanks de winst van de Zwitsers, hebben ze nauwelijks goed gevoetbald tegen Spanje. Winst voor Chili derhalve.
Honduras is voor Spanje de kans om het zelfvertrouwen weer wat op te vijzelen. Het wordt een ruime winst met minstens vier doelpunten.

Anna List
21 juni 2010, 07:35
nog altijd

:cheer: Holland :cheer:

Dexterecus
21 juni 2010, 07:44
:cheer: Hup Chili Hup :cheer:

vlijmscherp
21 juni 2010, 08:06
nog altijd

:cheer: Holland :cheer:

mja, ze zullen dan toch wat beter moeten spelen.

ma goed, Robben zou weerkeren!

fox
21 juni 2010, 11:31
Jongens, het wordt gewoon Engeland :?

Derk de Tweede
21 juni 2010, 12:36
Jongens, het wordt gewoon Engeland :?




http://www.spitsnieuws.nl/archives/wk/2010/06/geen_crisismeeting_engeland.html

Anna List
21 juni 2010, 12:39
mja, ze zullen dan toch wat beter moeten spelen.

ma goed, Robben zou weerkeren!

neenee,

tot nu toe was het altijd briljant spelen en niet verder raken in t wk

nu is het resultaatfoetbal ... en het wk binnenhalen !

:cheer: Oranje :cheer:

LiberaalNL
21 juni 2010, 13:31
mja, ze zullen dan toch wat beter moeten spelen.

ma goed, Robben zou weerkeren!
Een ware wereldkampioen wint ook zijn mindere wedstrijden.:cheer:Hup Holland Hup:cheer:

Sjaax
22 juni 2010, 07:15
Portugal zal het lastig hebben tegen Noord-Korea. Ze zijn te afhankelijk van een enkele bevlieging van Christiano Ronaldo. Toch winst.
Chili tegen Zwitserland wordt de interessantste partij van de dag. Ondanks de winst van de Zwitsers, hebben ze nauwelijks goed gevoetbald tegen Spanje. Winst voor Chili derhalve.
Honduras is voor Spanje de kans om het zelfvertrouwen weer wat op te vijzelen. Het wordt een ruime winst met minstens vier doelpunten.
In de wedstrijdvoorspellingen over Portugal en Spanje zat ik ernaast. Een krappe zege voor Portugal en een ruime voor Spanje bleken andersom uit te pakken.
Soms valt de bal goed en dat was gisteren het geval voor Portugal. Het voorbeeld bij uitstek was de 'onmogelijke' circusgoal van Ronaldo.
Spanje miste finesse in de afwerking. Torres is nog niet op niveau. Bovendien volstaat de 2-0 om met het kleinst mogelijk verschil in de volgende wedstrijd van Chili te winnen om zeker door te gaan naar de volgende ronde.
Chili kon winnen van Zwitserland, maar de 1-0 score is te laag. Het wordt moeilijk in de laatste groepswedstrijd voor de Chilenen.

Vandaag
Mexico - Uruguay
Frankrijk - Zuid-Afrika
Nigeria - Zuid-Korea
Griekenland - Argentinië

Mexico en Uruguay spelen gelijk. Dat verzekert hen beide van een plaats in de volgende ronde. Slechts als één van de twee teams zich duidelijk de betere zou achten dan de andere, dan zou men risico's willen lopen met aanvallend voetbal.
De wedstrijd tussen Frankrijk en Zuid-Afrika is totaal onvoorspelbaar. Normaal gesproken zou Frankrijk winnen, maar door de interne strubbelingen in de Franse selectie is hun motivatie nul. Zuid-Afrika profiteert waarschijnlijk met een overwinning.
De Zuid-Koreanen hebben waarschijnlijk genoeg aan een gelijkspel om de volgende ronde te bereiken. Als koele pokeraars spelen ze daar ook op.
Argentinië is al gekwalificeerd, ze hoeven dus niet zo nodig. Maar het klasseverschil met de Grieken is zo groot dat ze gewoon vrijuit voetballen en met enkele flitsen duidelijk zullen winnen.

Johan217
22 juni 2010, 10:31
Wat ik mij afvraag: indien de Franse spelers zouden staken voor de volgende wedstrijd, verliezen ze dan met 5-0? Da's dan toch niet eerlijk voor de Noord Koreanen :lol:

stropdrager
22 juni 2010, 17:37
Wat een rotslechte ploeg, dat Frankrijk.

Derk de Tweede
22 juni 2010, 18:48
Le jour du départ de la France est arrivé.

Sjaax
23 juni 2010, 07:31
Mexico en Uruguay spelen gelijk. Dat verzekert hen beide van een plaats in de volgende ronde. Slechts als één van de twee teams zich duidelijk de betere zou achten dan de andere, dan zou men risico's willen lopen met aanvallend voetbal.
De wedstrijd tussen Frankrijk en Zuid-Afrika is totaal onvoorspelbaar. Normaal gesproken zou Frankrijk winnen, maar door de interne strubbelingen in de Franse selectie is hun motivatie nul. Zuid-Afrika profiteert waarschijnlijk met een overwinning.
De Zuid-Koreanen hebben waarschijnlijk genoeg aan een gelijkspel om de volgende ronde te bereiken. Als koele pokeraars spelen ze daar ook op.
Argentinië is al gekwalificeerd, ze hoeven dus niet zo nodig. Maar het klasseverschil met de Grieken is zo groot dat ze gewoon vrijuit voetballen en met enkele flitsen duidelijk zullen winnen.Luis Suarez hield zich niet aan de stilzwijgende afspraak. Hij heeft het geluk dat Mexico ook verdergaat, anders had hij bezoek kunnen verwachten van de Mexicaanse maffia.
Ik had niet het idee dat Frankrijk al een idee had hoe ze moesten voetballen. Het is aan Laurent Blanc om grote kuis te houden. Kansen voor Karim Benzema en Samir Nasri om wat te laten zien.
De Zuid-Koreanen speelden minder overtuigend dan ik verwachtte, maar ze sleepten er wel hun gelijkspel uit.
Argentinië-B was nog te sterk voor Griekenland. Droevig voor Griekenland.

Vandaag
Verenigde Staten - Algerije
Slovenië - Engeland
Australië - Servië
Ghana - Duitsland

De VSA winnen. Ze hebben een ontzettende drive. Een achterstand van twee goals wegwerken tegen Slovenië was al een geweldige prestatie.
Engeland speelt in een slecht systeem. Als Capello Emile Heskey nou eens met pensioen stuurt en Jermain Defoe en Joe Cole opstelt, heeft Engeland een kans. Ik gok dat Capello dat doet en Engeland wint.
De Australiërs blijven altijd volop strijden voor een overwinning. Servië is niet goed, maar leep. Gelijkspel.
Helaas voor Ghana en helaas voor Afrika, maar Duitsland wint. "Het voetbal is een simpel spelletje waar je met elf tegen elf speelt en tenslotte Duitsland wint", is een bekende regel van Gary Lineker. Die zal niet worden gebroken.

Dixie
23 juni 2010, 17:42
USA 1 Arabs 0

Sjaax
24 juni 2010, 06:30
De VSA winnen. Ze hebben een ontzettende drive. Een achterstand van twee goals wegwerken tegen Slovenië was al een geweldige prestatie.
Engeland speelt in een slecht systeem. Als Capello Emile Heskey nou eens met pensioen stuurt en Jermain Defoe en Joe Cole opstelt, heeft Engeland een kans. Ik gok dat Capello dat doet en Engeland wint.
De Australiërs blijven altijd volop strijden voor een overwinning. Servië is niet goed, maar leep. Gelijkspel.
Helaas voor Ghana en helaas voor Afrika, maar Duitsland wint. "Het voetbal is een simpel spelletje waar je met elf tegen elf speelt en tenslotte Duitsland wint", is een bekende regel van Gary Lineker. Die zal niet worden gebroken.De Amerikanen streden inderdaad tot het bittere einde. En in de extra tijd werden ze beloond.
Capello luisterde voor een keer naar mij (en vele anderen) en stelde Defoe op. Die scoorde meteen. Bovendien was de aanval met hem een stuk dreigender. De late invaller Joe Cole stelde teleur. In plaats daarvan deed James Millner het goed, hij gaf ondermeer de assist.
De Aussies deden het beter dan ik had verwacht. Zoals bij de Amerikanen loonde de strijd.
Als gevolg van Australië - Servië: 2-0, profiteerde Ghana. 'Helaas voor Afrika' gaat niet op. Als credit voor Ghana mag worden gesteld dat ze hun huid duur verkochten. De 0-1 nederlaag was beter dan ik had gedacht. Scoren blijft echter een probleem voor de ploeg.

Vandaag
Paraguay - Nieuw-Zeeland
Slowakije - Italië
Kameroen - Nederland
Denemarken - Japan

Ik blijf het herhalen: Nieuw-Zeeland is zwak. Paraguay wint met minstens 2-0.
De Italianen refereren aan hun traditionele zwakke start. Alles komt goed volgens hen. Nou, ondanks alle poverheid in hun optreden winnen ze nog wel van het nog armetieriger Slowakije.
Voor Nederland staat er niet zoveel meer op het spel. Ze winnen met een klein verschil, 1-0 of zo, van Kameroen.
Voor Denemarken en Japan gaat het erom. De Denen scoorden een goal te weinig tegen Kameroen. Ze waren te blij de vroege achterstand ongedaan te hebben gemaakt. Nu moeten ze winnen van Japan. Ik heb geen vertrouwen in de Deense aanvalskracht vis-�*-vis de Japanse defensie. Gelijkspel derhalve.

Johan217
24 juni 2010, 15:54
De Italianen refereren aan hun traditionele zwakke start. Alles komt goed volgens hen. Nou, ondanks alle poverheid in hun optreden winnen ze nog wel van het nog armetieriger Slowakije.
Hup Slowakije hup! 8-)

Sjaax
25 juni 2010, 07:37
Ik blijf het herhalen: Nieuw-Zeeland is zwak. Paraguay wint met minstens 2-0.
De Italianen refereren aan hun traditionele zwakke start. Alles komt goed volgens hen. Nou, ondanks alle poverheid in hun optreden winnen ze nog wel van het nog armetieriger Slowakije.
Voor Nederland staat er niet zoveel meer op het spel. Ze winnen met een klein verschil, 1-0 of zo, van Kameroen.
Voor Denemarken en Japan gaat het erom. De Denen scoorden een goal te weinig tegen Kameroen. Ze waren te blij de vroege achterstand ongedaan te hebben gemaakt. Nu moeten ze winnen van Japan. Ik heb geen vertrouwen in de Deense aanvalskracht vis-�*-vis de Japanse defensie. Gelijkspel derhalve.Bar en boos waren de voorspellingen! In de laatste groepswedstrijden spelen meer zaken mee dan alleen het voetbalkundige deel.
Paraguay leek nogal wat pech in de afwerking te hebben. Kan gebeuren. Toch altijd gevaarlijk. In de laatste minuut kan de tegenstander nog een onverwachte goal scoren.
De Italianen waren slecht, een kopie van de Fransen: ongeconcentreerd en weinig inzet. De eerste Slowaakse goal ontstond door een foute pass in het centrum van de verdediging. Bij de junioren leer je al niet door het centrum uit te verdedigen. De derde goal kwam tot stand direct na een inworp. Na een inworp! Hoe is het mogelijk?
Nederland speelde met de handrem. Als het nodig was, scoorden ze. Als Robben een langere speeltijd kan meedoen, kan het nog wat worden. Meteen na zijn invalbeurt bleek wat een dreiging een echte voetballer oplevert in plaats van de goedwillende sukkelaar Kuyt.
Het zou moeilijk worden tegen de Japanse verdediging. Dat bleek. Japan profiteerde met in eerste instantie twee vrije trappen. De versierde strafschop door de Denen mocht niet meeer baten.

Vandaag
Noord-Korea - Ivoorkust
Portugal - Brazilië
Chili -Spanje
Zwitserland - Honduras

Noord-Korea en Ivoorkust zijn al uitgeschakeld, spelen alleen om de eer. En ze zullen ervoor gaan. Beide zullen met volle inzet strijden. Dan toch een overwinning voor Ivoorkust.
Portugal en Brazilië spelen om de eerste plek in de groep. Brazilië zal zich niet laten verrassen. Het vermijden van gele kaarten zal een belangrijk aspect van het spel vormen. Gelijkspel.
Spanje moet winnen. Tot nog toe was Spanje de bovenliggende ploeg in beide wedstrijden die het speelde. Dat zal ook zo tegen Chili zijn. 1-0 voor Spanje.
Zwitserland krijgt het moeilijk tegen Honduras. Verdedigen kunnen de Zwitsers wel, maar op de aanval spelen hebben ze nog niet gedaan. Nu ze als favoriet de wedstrijd ingaan, kunnen ze dat niet waarmaken. Gelijkspel.

Felix (be)
25 juni 2010, 10:43
...De Italianen waren slecht, een kopie van de Fransen: ongeconcentreerd en weinig inzet. De eerste Slowaakse goal ontstond door een foute pass in het centrum van de verdediging. Bij de junioren leer je al niet door het centrum uit te verdedigen. De derde goal kwam tot stand direct na een inworp. Na een inworp! Hoe is het mogelijk?
...
Normaal gesproken ben ik fan van de Italianen,
dit keer in drie wedstrijden slechts vijftien minuten "echt Italiaans" voetbal.
Vééél te weinig, hun vertrek is geen verlies voor dit WK.
De tweede goal van Italië was pure kunst.
Maar als zelfs de (oude) Italiaanse verdediging aan alle kanten begint te rammelen... :x

Mijn favo's dit keer in willekeurige volgorde (niet origineel, maar there you go):
Brazilië, Spanje en in mindere mate Argentinië.
Argentinië heeft de beste spelers, maar is achteraan het meest kwetsbaar.
Outsiders: Portugal & Nederland.

Spanje moet winnen. Tot nog toe was Spanje de bovenliggende ploeg in beide wedstrijden die het speelde. Dat zal ook zo tegen Chili zijn. 1-0 voor Spanje.
Zwitserland krijgt het moeilijk tegen Honduras. Verdedigen kunnen de Zwitsers wel, maar op de aanval spelen hebben ze nog niet gedaan. Nu ze als favoriet de wedstrijd ingaan, kunnen ze dat niet waarmaken. Gelijkspel.
Chili laat net als de andere Zuid-Amerikaanse teams schitterende dingen zien.
Vanuit Europees-chauvinistisch standpunt
(Servië eruit :cry: , Slovenië er in de laatste minuut uit :cry: , maar de Amerikanen verdienen het natuurlijk dik)
hoop ik dat Spanje met minstens twee doelpunten verschil wint van Chili
en dat Zwitserland Honduras verslaat.
Vanuit voetbalistiek standpunt zou een niet-qualificatie van Chili natuurlijk wel een verlies zijn.

In het algemeen doen de Zuid-Amerikaanse ploegen het geweldig,
Zuid-Korea en Japan blijken zeer volwassen teams te zijn geworden
en kunnen nu op (minstens) gelijke voet met de Europese sub-top strijden.
Europa en vooral Afrika vallen mij lelijk tegen.
De Afrikaanse ploegen hebben stuk voor stuk schitterende spelers,
maar het ontbreekt hen nog steeds tactische discipline.

lombas
25 juni 2010, 13:22
Noord-Korea-Ivoorkust: 1-1
Beide teams zijn uitgeschakeld maar hebben bewezen wel te kunnen scoren en kansen te creëren. Ik denk dat de Noord-Koreanen alles gaan geven. Sappig detail: beide teams worden gesteund door ingehuurde fans.

Portugal-Brazilië: 2-2
Portugal moet winnen als het niet wil uitkomen tegen Spanje, tenzij Chili stunt vanavond door niet te verliezen tegen Spanje (wat ik denk). Ze geven alles, maar gaan toch ten onder. Brazilië heeft weinig te verliezen en speelt op klasse. Ergerlijk, maar de Portugezen komen er niet voorbij.

Zwitserland-Honduras: 1-0
Zwitserland is de betere ploeg op papier en speelt geen al te slecht WK. Ze kunnen Honduras af. Misschien stunten ze door Spanje opzij te schuiven.

Chili-Spanje: 1-1
Spanje moet winnen om zeker te zijn van kwalificatie, en dan nog met een voordeliger doelsaldo dan Chili, dat na zo goed zeker is van kwalificatie als het niet verliest met een te groot doelsaldo. Dit wordt spannend... Moreel supporter ik in deze match voor Chili, maar ik heb een zwak voor alle Latijnse landen (buiten Brazilië en Honduras). Ik kan dus alvast niet verliezen... :)

Derk de Tweede
25 juni 2010, 21:15
Spelers Noord-Korea gaan de mijnen in.

http://www.demorgen.be/dm/nl/7136/WK-voetbal-2010/article/detail/1124938/2010/06/25/Groot-huis-voor-Noord-Koreanen-of-steenkoolmijn-in.dhtml

forzaflandria
26 juni 2010, 03:56
Dus is Noord-Korea straks op zoek naar een nieuwe trainer. Domenech kan zijn sollicitatiebrief beginnen schrijven.

Ondertussen zit Spanje weer op de goede weg.
Portugal-Spanje wordt wel moeilijk, maar ik kijk ook uit naar Duitsland-Engeland morgen. Ik had beide ploegen verder willen zien gaan, maar in elk geval hoop ik op spetterend voetbal.

Sjaax
26 juni 2010, 07:44
Noord-Korea en Ivoorkust zijn al uitgeschakeld, spelen alleen om de eer. En ze zullen ervoor gaan. Beide zullen met volle inzet strijden. Dan toch een overwinning voor Ivoorkust.
Portugal en Brazilië spelen om de eerste plek in de groep. Brazilië zal zich niet laten verrassen. Het vermijden van gele kaarten zal een belangrijk aspect van het spel vormen. Gelijkspel.
Spanje moet winnen. Tot nog toe was Spanje de bovenliggende ploeg in beide wedstrijden die het speelde. Dat zal ook zo tegen Chili zijn. 1-0 voor Spanje.
Zwitserland krijgt het moeilijk tegen Honduras. Verdedigen kunnen de Zwitsers wel, maar op de aanval spelen hebben ze nog niet gedaan. Nu ze als favoriet de wedstrijd ingaan, kunnen ze dat niet waarmaken. Gelijkspel.'t kan verkeren. Vrij goede voorspellingen deze keer.
Ivoorkust was uiteindelijk te sterk voor Noord-Korea. Ik hoop op alle goeds voor de Noord-Koreaanse voetballers bij thuiskomst.
Het voelde aan dat er nogal wat rivaliteit tussen Brazilië en Portugal zat. Het grote aantal gele kaarten had ik niet verwacht.
Jammer van de uitsluiting van de Chileen Marco Estrada. Daardoor kon Spanje de zege makkelijk vasthouden. 2-1 was een gunstige score voor beide ploegen, zelfs al had Zwitserland éénmaal gescoord tegen Honduras, dan nog waren beide doorgegaan. Fernando Torres mist nog steeds wedstrijdritme. Ik hoop dat het snel komt.
Zwitsers en maken van doelpunten is geen gelukkige combinatie. Blaise Nkufo behandelde bvb een prima voorzet dom door niet te koppen maar op zijn borst op te vangen. Te veel spanning?

De groepsfase is klaar. Ik wil spelers opnoemen die mij opvielen. Voor de keepers is dat lastig, omdat sommigen zo goed als niets te doen kregen. Maar Itumeleng Khune van Zuid-Afrika vond ik goed keepen, voordat hij door de schwalbe van Luis Suarez van het veld werd gestuurd. Verder redde Diego Benaglio de Zwitsers een paar keer, keepte eigenlijk foutloos.
Van de verdedigers ben ik gecharmeerd van de Amerikaan Oguchi Onyewu. Groot, sterk en snel. Een complete verdediger die misschien tactisch nog iets beter moet worden.
Keishuke Honda als middenvelder beviel me goed. Slim, technisch goed, prima schot en een neusje voor goals.
Aanvaller Lionel Messi steekt boven alle spelers uit. Hij werd weliswaar al gekend als beste voetballer, maar maak het maar eens waar op zo'n wk. Veel grote namen faalden. Messi niet. Nog een paar goals jongen!

Vandaag
Uruguay - Zuid-Korea
Verenigde Staten - Ghana

Zuid-Korea speelt goed georganiseerd. Maar dat doet Uruguay ook. En Uruguay heeft een paar aanvallers die het verschil kunnen maken. Diego Forlan heeft maar een klein gaatje nodig om een kans te benutten. Luis Suarez is een provocateur en rommelaar die iedere verdediger tot fouten verleidt. Winst voor Uruguay.
Ghana heeft een probleem waar meer Afrikaanse teams mee kampen: gebrek aan scorend vermogen. De twee Ghanese doelpunten ontstonden uit strafschoppen. De VSA hebben evenmin echte goalgetters, maar zij hebben het vermogen tot het gaatje te gaan. In hun jacht op een goal kan iedereen scoren onder aanvoering van de toch wel klassevoetballer Landon Donovan. Zege voor de VSA.

lombas
26 juni 2010, 07:50
Ik tip hetzelfde: winst voor Uruguay en de Verenigde Staten.

Scores:

Ur-Z-Kor: 1-1
VS-Ghan: 2-0

Weezer
26 juni 2010, 09:22
Ik tip hetzelfde: winst voor Uruguay en de Verenigde Staten.

Scores:

Ur-Z-Kor: 1-1
VS-Ghan: 2-0

Uruguay - Zuid Korea zou misschien nog wel eens doelpuntrijk kunnen worden. Ik zeg 3-2 voor Uruguay. VS - Ghana 2-0 zou zomaar eens kunnen.

Eberhard Leclerc
26 juni 2010, 09:43
René's take:

http://www.youtube.com/watch?v=KC_kS89a8lA
Vi Oranje

Sjaax
27 juni 2010, 07:41
Zuid-Korea speelt goed georganiseerd. Maar dat doet Uruguay ook. En Uruguay heeft een paar aanvallers die het verschil kunnen maken. Diego Forlan heeft maar een klein gaatje nodig om een kans te benutten. Luis Suarez is een provocateur en rommelaar die iedere verdediger tot fouten verleidt. Winst voor Uruguay.
Ghana heeft een probleem waar meer Afrikaanse teams mee kampen: gebrek aan scorend vermogen. De twee Ghanese doelpunten ontstonden uit strafschoppen. De VSA hebben evenmin echte goalgetters, maar zij hebben het vermogen tot het gaatje te gaan. In hun jacht op een goal kan iedereen scoren onder aanvoering van de toch wel klassevoetballer Landon Donovan. Zege voor de VSA.Luis Suarez maakte het verschil. Afgezien van de twee goals, ontstond er altijd dreiging als hij aan de bal kwam. Voorts was het knap van Uruguay hoe ze konden omschakelen na de tegengoal. Vaak gebeurt het dat een ploeg in de verdediging niet snel meer van spelopvatting kan veranderen als dat nodig is. Uruguay kon dat wel.
Wat ik hierboven schreef over de knappe verandering van spelopvatting was mooi te zien bij de wedstrijd VSA - Ghana. Daar zag je dat de spelopvatting pas veranderde na rust, na ingrijpen en een tactisch overleg van de coaches. De in de eerste helft onderliggende ploeg van de VSA domineerde in de tweede. In de verlenging, na de korte stop, kon Ghana zich pas weer aan de Amerikaanse druk ontworstelen. De Ghanezen scoorden wonderwel twee keer uit het niets. Vooral de tweede goal van Asamoah Gyan was mooi afgerond onder druk.

Vandaag
Duitsland - Engeland
Argentinië - Mexico

Engeland speelde tot nu toe niet overtuigend. Maar de Duitsers zijn statisch in het centrale verdedigingsdeel. Wayne Rooney en Jermain Defoe zijn te wendbaar voor Per Mertesacker en Arne Friedrich. Overwinning voor Engeland.
Mexico - Messi & co. Van de bijna naamgenoten geeft de laatste ploeg, ook wel bekend onder de naam Argentinië, de Mexicanen geen schijn van kans.

lombas
27 juni 2010, 12:43
Duitsland
Argentinië

Sjaax
28 juni 2010, 08:05
Engeland speelde tot nu toe niet overtuigend. Maar de Duitsers zijn statisch in het centrale verdedigingsdeel. Wayne Rooney en Jermain Defoe zijn te wendbaar voor Per Mertesacker en Arne Friedrich. Overwinning voor Engeland.
Mexico - Messi & co. Van de bijna naamgenoten geeft de laatste ploeg, ook wel bekend onder de naam Argentinië, de Mexicanen geen schijn van kans.
De speeldag 27/6/10 stond in het teken van de grote arbitrale blunders. Eerst een niet toegekend doelpunt van Lampard, terwijl de bal een halve meter over de doellijn was in de wedstrijd Duitsland - Engeland en vervolgens een wel toegekende goal van de zeker een meter buitenspel staande Tévez in het duel Argentinië - Mexico. Deze fouten beïnvloedden de wedstrijden waarschijnlijk beslissend. Helaas. Ik hoop dat dit de druppels waren die de levende fossielen van Blatter en trawanten kunnen forceren elektronische hulpmiddelen toe te staan bij grote matches en zeker op een wk.

Vandaag
Nederland - Slowakije
Brazilië - Chili

Nederland speelt efficiënt, weinig spectaculair voetbal. Het lijkt niet veel, maar is wel doeltreffend. Slowakije zal er niet tegenop kunnen met hun op fysiek gebaseerde voetbal.
Chili speelde attractief, maar kan zich niet meten met de ervaren Brazilianen. In iedere linie heeft Brazilië meer kwaliteit dan Chili. Jammer voor de Chilenen.

Weezer
28 juni 2010, 17:02
:cheer: kwartfinale :cheer:

:cheer:beschonken zijn :cheer:

Zwartengeel
28 juni 2010, 19:02
:cheer: kwartfinale :cheer:

:cheer:beschonken zijn :cheer:

Voor wat het waard is. De match van deze namiddag heeft me niet echt kunnen overtuigen. Tegen Slovakije was dat nog goed voor een overwinning met de hakken over de sloot, maar ik vrees dat op deze manier het avontuur zal eindigen in de kwartfinale.

vlijmscherp
29 juni 2010, 07:24
Voor wat het waard is. De match van deze namiddag heeft me niet echt kunnen overtuigen. Tegen Slovakije was dat nog goed voor een overwinning met de hakken over de sloot, maar ik vrees dat op deze manier het avontuur zal eindigen in de kwartfinale.

en tegen een dodelijk effeciënt Brazilië dat echt als een machine speelt, gaan ze het zeer moeilijk krijgen.

spijtig, maar hier eindigt het.

Sjaax
29 juni 2010, 07:55
Nederland speelt efficiënt, weinig spectaculair voetbal. Het lijkt niet veel, maar is wel doeltreffend. Slowakije zal er niet tegenop kunnen met hun op fysiek gebaseerde voetbal.
Chili speelde attractief, maar kan zich niet meten met de ervaren Brazilianen. In iedere linie heeft Brazilië meer kwaliteit dan Chili. Jammer voor de Chilenen.Saai versus nog saaier past bij de match Nederland - Slowakije. Nederland had de betere spelers. Dat resulteerde echter niet in passievol voetbal, maar in uiterst klinisch rondschuiven van de bal totdat er ergens een gaatje ontstond in de Slowaakse defensie, waarna snel werd geprobeerd toe te slaan. Nederland was toch weer succesvol in die tactiek. Passief ipv met passie karakteriseert jammer genoeg het Nederlandse team. Een pluspunt was uiteraard het optreden van Arjen Robben. Hij steekt met kop en schouders boven zijn teammaten uit.
Brazilië was op voorhand de grote favoriet. De niet ingespeelde centrale verdedigingslinie, samen met de geringe lengte van de verdedigers waren nog extra handicaps voor de Chilenen. Bijna op z'n Nederlands, maar met geacheveerder voetbal maakte Brazilië het karwei ook klinisch af.

Vandaag
Paraguay - Japan
Spanje - Portugal

Paraguay heeft zonder grote sterren tot nu toe uitstekend gepresteerd. Japan is matig, slechts Keishuke Honda heeft extra klasse. Als Honda wordt geneutraliseerd, heeft Paraguay geen kind aan Japan. Paraguay wint.
Het treffen tussen Spanje en Portugal is een klassieke derby met de nodige emoties. Spanje zal de slag op het middenveld winnen en daardoor genoeg druk kunnen ontwikkelen om minstens één kansje te benutten. Het lot dat Spanje trof tegen Zwitserland, toen het veel sterker was, maar een ongelukkige klutsgoal tegen kreeg, valt niet nog eens.

Sjaax
30 juni 2010, 20:06
Paraguay heeft zonder grote sterren tot nu toe uitstekend gepresteerd. Japan is matig, slechts Keishuke Honda heeft extra klasse. Als Honda wordt geneutraliseerd, heeft Paraguay geen kind aan Japan. Paraguay wint.
Het treffen tussen Spanje en Portugal is een klassieke derby met de nodige emoties. Spanje zal de slag op het middenveld winnen en daardoor genoeg druk kunnen ontwikkelen om minstens één kansje te benutten. Het lot dat Spanje trof tegen Zwitserland, toen het veel sterker was, maar een ongelukkige klutsgoal tegen kreeg, valt niet nog eens.Gisteren gebruikte ik de woorden saai en saaier bij de match Nederland - Slowakije. Hoe ik dan de wedstrijd tussen Paraguay en Japan moet omschrijven, weet ik niet. Niets tegen nog minder of zoiets? Paraguay was de gelukkige winnaar en toch wel verdiend. Ze deden iets meer dan Japan.
Spanje benutte idd één kansje na prachtig combinatiespel. Dat de goal in een minimale buitenspelsituatie tot stand kwam, zie ik dan tot mijn eigen verrassing graag door de vingers. Teleurstellend was Christiano Ronaldo, ook tot zijn eigen teleurstelling. Hij werd een parodie op zichzelf.

Pas vrijdag weer matches. Dat is afkicken.

Sjaax
2 juli 2010, 06:15
Vandaag
Nederland - Brazilië
Uruguay - Ghana

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. In die categorie valt Nederland - Brazilië. Brazilië is de huizenhoge favoriet. Maar Nederland heeft Arjen Robben. Als door de inbreng van Robben - hij staat tegenover de zwakste schakel van Brazilie: Michel Bastos - de Nederlandse aanval enkele gelukkige impulsen kan krijgen, is een verrassing mogelijk. De Nederlandse verdediging is echter zwak. Zelfs de voetbaltechnisch zwakke Slowaken kregen kansjes. Laat staan wat er gebeurd tegenover Luis Fabiano. Ik zet mijn geld dus op Brazilië.
In de confrontatie tussen Uruguay en Ghana zullen de Uruguayaanse aanvallers de beslissing brengen. Luis Suárez lijkt helemaal los. En anders is er nog de gevaarlijke schutter Diego Forlán. Ghana daarentegen is zwak in de afwerking. De twee goals in de vorige ontmoeting tegen de VSA vielen gelukkig. Uruguay wint.

lombas
2 juli 2010, 11:29
Nederland
Uruguay

Zwartengeel
2 juli 2010, 16:51
:cheer: Hup Holland Hup :cheer:

Derk de Tweede
2 juli 2010, 16:59
http://www.managersonline.nl/img/nieuws/7193/oranje-full.jpg

Antman
2 juli 2010, 18:04
Nu dat Brazilië eruit ligt: Duitsland of Spanje.

Sjaax
3 juli 2010, 06:42
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. In die categorie valt Nederland - Brazilië. Brazilië is de huizenhoge favoriet. Maar Nederland heeft Arjen Robben. Als door de inbreng van Robben - hij staat tegenover de zwakste schakel van Brazilie: Michel Bastos - de Nederlandse aanval enkele gelukkige impulsen kan krijgen, is een verrassing mogelijk. De Nederlandse verdediging is echter zwak. Zelfs de voetbaltechnisch zwakke Slowaken kregen kansjes. Laat staan wat er gebeurd tegenover Luis Fabiano. Ik zet mijn geld dus op Brazilië.
In de confrontatie tussen Uruguay en Ghana zullen de Uruguayaanse aanvallers de beslissing brengen. Luis Suárez lijkt helemaal los. En anders is er nog de gevaarlijke schutter Diego Forlán. Ghana daarentegen is zwak in de afwerking. De twee goals in de vorige ontmoeting tegen de VSA vielen gelukkig. Uruguay wint.Een wonder in oranje gekleurd zag ik gebeuren. Had god een slechte dag en strafte hij daarom de seleção? De eerste Nederlandse goal op de trap van Sneijder was een grote misser van Júlio César. En de tweede goal, een kopbal op een hoekschop door de kleinste man van het veld, was verbazingwekkend. Maar het zou onterecht zijn de overwinning van Nederland aan het toeval toe te schrijven. Holland was in de tweede helft ruim de bovenliggende ploeg. Robben was iig erg belangrijk. Zijn voortdurende struikelingen leverden talloze vrije trappen op, waardoor Nederland telkens weer in balbezit kwam.
Diego Forlán deed zijn naam van schutter eer aan. Een onberekenbare curve in de bal verraste de Ghanese doelman. En Luis Suárez was ook belangrijk. Hoewel op een andere manier dan iemand in zijn wildste dromen had kunnen voorstellen. Overigens hoorde ik dat Luis bij Ajax op de training graag een tijdje in het doel staat. Niet voor niks. Hij deed het beter dan Jorge Fucile die een fractie van een seconde eerder naast de bal sloeg. De ontknoping was uiteindelijk echt dramatisch voor Ghana.

Vandaag
Argentinië - Duitsland
Paraguay - Spanje

Argentinië is vanaf het begin mijn grote favoriet. Ze winnen van Duitsland. De aanvalskracht met Lionel Messi, Gonzalo Higua�*n en Carlos Tévez is niet te houden voor de Germanen.
Voor Paraguay is het toernooi het grootste succes uit hun voetbalgeschiedenis. Proficiat. Maar nu is het tijd om naar huis te gaan tegen het mooist voetballende team van het wk. Paraguay wordt weggespeeld.

Felix (be)
3 juli 2010, 11:13
Nu dat Brazilië eruit ligt: Duitsland of Spanje.
Ik ga voor een finale Nederland-Spanje.

Spanje heeft het sterkste team,
maar Nederland heeft met Sneijder de slimste speler van het toernooi.
Hij legde op voorhand uit wat de zwaktes waren van zijn Braziliaanse teamgenoten bij Inter,
en buitte die vervolgens perfect uit.

:cheer: Hup Holland Hup :cheer:

lombas
3 juli 2010, 13:04
Argentinië
Spanje

Antman
3 juli 2010, 14:32
Ik ga voor een finale Nederland-Spanje.

Spanje heeft het sterkste team,
maar Nederland heeft met Sneijder de slimste speler van het toernooi.
Hij legde op voorhand uit wat de zwaktes waren van zijn Braziliaanse teamgenoten bij Inter,
en buitte die vervolgens perfect uit.

:cheer: Hup Holland Hup :cheer:

Wanneer heeft Sneijder die zwaktes dan uitgebuit? In de 1ste helft was hij zo goed als onzichtbaar. :roll:

Hertog van Gelre
3 juli 2010, 17:30
Wanneer heeft Sneijder die zwaktes dan uitgebuit? In de 1ste helft was hij zo goed als onzichtbaar. :roll:

Een beetje meer inzicht tonen, antman.

suqar_7loe
3 juli 2010, 17:42
Spanje of Duitsland

groentje
3 juli 2010, 21:32
Zou het kunnen dat Spanje zonet gewonnen heeft? Er passeerde hier zonet een wagen met wapperende rood-geel-rood vlag.

Scarabaeida
3 juli 2010, 21:33
Ja dat klopt. Ik heb het zelf evenmin bekeken.

Bovenbuur
3 juli 2010, 22:47
Spanje of Duitsland

Of Nederland of Uruguay.

[/mijn geld is veilig]

suqar_7loe
3 juli 2010, 22:53
Of Nederland of Uruguay.

[/mijn geld is veilig]

Bah Nederland is best wel goe maar kdenk dat de duitsers beter spelen (vond ze vandaag echt geweldig). Van mij mag NL gerust winnen :-D

forzaflandria
4 juli 2010, 03:21
Voor de wedstrijden had ik nooit gedacht dat Nederland en Duitsland tegen die Latijnsamerikanen konden winnen, maar man, was dat prachtig.

Ik heb voor Spanje gestemd, nu staan ze bij de laatste vier, maar gebaseerd op de laatste dagen zie ik Duitsland en Nederland sterker spelen.
Niets tegen Uruguay, maar met hun spelers ben ik niet zo vertrouwd, en als Brazilie en Argentinie in de pan gehakt kunnen worden, dan Uruguay ook.

Sjaax
4 juli 2010, 06:46
Argentinië is vanaf het begin mijn grote favoriet. Ze winnen van Duitsland. De aanvalskracht met Lionel Messi, Gonzalo Higua�*n en Carlos Tévez is niet te houden voor de Germanen.
Voor Paraguay is het toernooi het grootste succes uit hun voetbalgeschiedenis. Proficiat. Maar nu is het tijd om naar huis te gaan tegen het mooist voetballende team van het wk. Paraguay wordt weggespeeld.De uitschakeling van Argentinië is voor mij de grootste verrassing, groter dan de overwinning van Nederland op Brazilië. Argentinië had zijn dag niet. De schoten op de Duitse goal waren rollertjes of misten ruimschoots doel. Dat je dan ruim in de tweede helft bij poging tot forcering in de val van de tegenaanval loopt, is all in the game. Maradonna valt te verwijten dat hij Javier Zanetti en Esteban Cambiasso niet in zijn selectie had en wel veel zwakkere schakels als Nicolás Otamendi en Jonás Gutiérrez.
Het grootste minpunt is de coach natuurlijk. Met een gek aan de leiding is het moeilijk een team te smeden. Diego Maradona besloot in zijn stupide wijsheid Javier Zanetti - algemeen erkend als een van de beste verdedigers ter wereld - en Esteban Cambiasso thuis te laten.Spanje had onverwacht veel moeite met Paraguay. Na de bloedeloze vertoning van Paraguay tegen Japan, had ik weinig fiducie in dat team. Ws was bij de Iberiërs ook onbewust sprake van onderschatting. De opeenvolging van vier (vermeende) strafschoppen was bizar en zorgde voor het nodige pit in de wedstrijd. Spanje ging overigens terecht door.

Felix (be)
4 juli 2010, 09:09
Wanneer heeft Sneijder die zwaktes dan uitgebuit? In de 1ste helft was hij zo goed als onzichtbaar. :roll:
Iedereen was zeer lovend over de Braziliaanse defensie én over de keeper.
Sneijder beweerde dat verdedigers & keeper kwetsbaar waren op hoge voorzetten van op de flank,
en dat de keeper wat dat betreft "geen held" was.
Sneijders punt lijkt me duidelijk bij beide doelpunten.

Ik ben geschrokken van wat ik gisteren gezien heb:
ik nam de Duitsers nog steeds niet echt aux sérieux,
maar hun organisatie en voetballend vermogen waren te machtig
voor "de sterkste aanval" van dit WK.
Ik zeg het niet graag, maar van alle teams heeft Duitsland op dit WK
de meeste doelpunten gescoord.
Het heeft er zelfs drie keer vier gemaakt.

De finale zou wel eens Duitsland-Nederland ipv Spanje-Nederland kunnen worden.
Spanje oogde gisteren helemaal niet fris, in tegenstelling tot Duitsland
en in mindere mate Nederland.

Henri1
4 juli 2010, 09:14
N-va.

fb718882
4 juli 2010, 12:50
De finale wordt Nederland-Deutschland , en dan hebben de Hollanders geen schijn van kans om te winnen . Zeker weten !

Kallikles
4 juli 2010, 13:00
De finale wordt Duitsland-Uruguay. De Nederlanders gaan in de "kleine finale" weer beteuterd doen van: het hoeft niet meer voor ons, en dus winnen de Spanjaarden die.

vlijmscherp
5 juli 2010, 07:47
N-va.

je bent echt wel gefrustreerd hé?

alles zit tegen voor jou, de Vlaams-nationalisten die de verkiezingen winnen, Nederland die in de halve finale zitten, ja het leven kan hard zijn!

on topic:

finale Nederland-Duitsland, met Duitsland als verdiende winnaar. 1974 all over again.

Felix (be)
5 juli 2010, 08:39
N-va.
Boh,
het kan altijd beter,
maar met drie van de vier halvefinalisten uit de Europese Unie denk ik dat BDW&co redelijk tevreden zijn. 8-)

Anna List
5 juli 2010, 09:33
De finale wordt Nederland-Deutschland , en dan hebben de Hollanders geen schijn van kans om te winnen . Zeker weten !

eerst zien dat ze Uruguay voorbijraken , iedereen heeft het nu over de finale, maar daar zijn ze nog niet hoor ...

heel gevaarlijk.

bij de laatste 4 zijn geen zwakke ploegen. en dan tegen een zogenaamde underdog moeten ... zeer verraderlijk.

Zwartengeel
5 juli 2010, 10:16
je bent echt wel gefrustreerd hé?

alles zit tegen voor jou, de Vlaams-nationalisten die de verkiezingen winnen, Nederland die in de halve finale zitten, ja het leven kan hard zijn!

on topic:

finale Nederland-Duitsland, met Duitsland als verdiende winnaar. 1974 all over again.

Moet Henri niet met de Neue Kameraden uit Eupen (Liège!) gaan verbroederen om tegen de Ollanders te supporteren?

fox
5 juli 2010, 10:18
N-va.


Maar enfin zeg, je doet zelfs al de moeite niet meer om een van de pot gerukt verband te zoeken. Ik zou echt wel hulp beginnen zoeken.

Johan217
5 juli 2010, 12:19
finale Nederland-Duitsland, met Duitsland als verdiende winnaar. 1974 all over again.
Sèg! Ze hebben al Eurosong mogen winnen, da's meer dan genoeg! :-D

fb718882
5 juli 2010, 17:22
eerst zien dat ze Uruguay voorbijraken , iedereen heeft het nu over de finale, maar daar zijn ze nog niet hoor ...

heel gevaarlijk.

bij de laatste 4 zijn geen zwakke ploegen. en dan tegen een zogenaamde underdog moeten ... zeer verraderlijk.

Natuurlijk ! Vandaag toevallig op de radio (Nederland 1) gehoord dat Nederland en Uruguay 4 keer tegen mekaar hebben gevoetbald en dat Uruguay 3 keer gewonnen heeft .
Dat houdt dan wel in dat Nederland morgenavond eigenlijk de underdog is .

Maar ik hoop toch op een finale Nederland-Duitsland , en dan mag van mij de Deutsche degelijkheid het winnen van de Hollandse dikkenekkerij .

Sjaax
6 juli 2010, 06:07
Vandaag
Uruguay - Nederland

Zonder Luis Suárez speelt Uruguay. Nederland hoeft alleen maar Diego Forlán is de gaten te houden. Eigenlijk kan het niet misgaan voor Nederland tegen de mensen van de 'rivier van de geschilderde vogels'. Twee gevaren liggen voor Oranje op de loer: onderschatting en pech.
Ik denk niet dat Nederland Uruguay onderschat. Nederland heeft in voorgaande ek's en wk's leergeld betaald en dat betaalt zich nu uit.
Zwitserland maakte een onvoorstelbare klutsgoal tegen Spanje. Was Uruguay niet ooit het Zwitserland van Zuid-Amerika? Van pech valt niet te winnen. Om dat toch te voorkomen is het voor Oranje zaak zo snel mogelijk twee doelpunten verschil te maken.

Sjaax
7 juli 2010, 06:03
Vandaag
Uruguay - Nederland

Zonder Luis Suárez speelt Uruguay. Nederland hoeft alleen maar Diego Forlán is de gaten te houden. Eigenlijk kan het niet misgaan voor Nederland tegen de mensen van de 'rivier van de geschilderde vogels'. Twee gevaren liggen voor Oranje op de loer: onderschatting en pech.
Ik denk niet dat Nederland Uruguay onderschat. Nederland heeft in voorgaande ek's en wk's leergeld betaald en dat betaalt zich nu uit.
Zwitserland maakte een onvoorstelbare klutsgoal tegen Spanje. Was Uruguay niet ooit het Zwitserland van Zuid-Amerika? Van pech valt niet te winnen. Om dat toch te voorkomen is het voor Oranje zaak zo snel mogelijk twee doelpunten verschil te maken.Pfoehh... Als supporter van de Batavieren schrijf ik dat. Het begon als een ontspannend avondje voetbal kijken waarbij de Oranje sterren de overgebleven Uruguayanen, na de schorsing van de halve aanval van Uruguay in de persoon van Luis Suárez en daarnaast nog een paar nobody's, kalm doch vastberaden in de pan zouden hakken. Het eindigde in een zenuwinzinking nabij brengend schouwspel, waarbij Nederland de mensen van de 'rivier van de geverfde vogels' alsnog vleugels wilde geven, terwijl ze eigenlijk al gekortwiekt waren.
Kwam Nederland op voorsprong door een magnifieke goal van Gio, bedacht Maarten Stekelenburg maar eens te blunderen. Konden de leeuwen een riante voorsprong nemen, bracht een knappe inzet op een slimme vrije trap Uruguay in een ultiem moment naderbij. In de laatste drie minuten, die er vijf duurden, creëerde Hollands roem alsnog de ene paniek brengende slotaktie na de andere. Pfoehh dus.

Vandaag
Duitsland - Spanje

Spanje wint van Duitsland. Tegen Argentinië kregen de Germanen op het middenveld zeeën van ruimte. Daarentegen heeft Spanje dé middenlinie van het toernooi. En als de basisopstelling nog niet genoeg is, dan wisselt Del Bosque gewoon een aanvaller (Fernando Torres) voor nog een middenvelder (Cesc F�*bregas).

Johan217
7 juli 2010, 06:57
Waarom werd Forlan gewisseld? Stel je voor wat hij nog had kunnen doen in die laatste minuten...


Spanje wint van Duitsland.
Niks van. Duitsland is sneller en heeft meer uithoudingsvermogen. Volgens mij zal Spanje ook de pech hebben dat de bal er niet in wil. En ik wil Duitsland in de finale tegen Nederland :-D

yassine
7 juli 2010, 09:51
Ik gok op Duitsland. Letterlijk.

Anna List
7 juli 2010, 09:57
Waarom werd Forlan gewisseld? Stel je voor wat hij nog had kunnen doen in die laatste minuten...


Niks van. Duitsland is sneller en heeft meer uithoudingsvermogen. Volgens mij zal Spanje ook de pech hebben dat de bal er niet in wil. En ik wil Duitsland in de finale tegen Nederland :-D

Forlan was geblesseerd.

fox
7 juli 2010, 10:05
Pfoehh... Als supporter van de Batavieren schrijf ik dat. Het begon als een ontspannend avondje voetbal kijken waarbij de Oranje sterren de overgebleven Uruguayanen, na de schorsing van de halve aanval van Uruguay in de persoon van Luis Suárez en daarnaast nog een paar nobody's, kalm doch vastberaden in de pan zouden hakken. Het eindigde in een zenuwinzinking nabij brengend schouwspel, waarbij Nederland de mensen van de 'rivier van de geverfde vogels' alsnog vleugels wilde geven, terwijl ze eigenlijk al gekortwiekt waren.
Kwam Nederland op voorsprong door een magnifieke goal van Gio, bedacht Maarten Stekelenburg maar eens te blunderen. Konden de leeuwen een riante voorsprong nemen, bracht een knappe inzet op een slimme vrije trap Uruguay in een ultiem moment naderbij. In de laatste drie minuten, die er vijf duurden, creëerde Hollands roem alsnog de ene paniek brengende slotaktie na de andere. Pfoehh dus.

Vandaag
Duitsland - Spanje

Spanje wint van Duitsland. Tegen Argentinië kregen de Germanen op het middenveld zeeën van ruimte. Daarentegen heeft Spanje dé middenlinie van het toernooi. En als de basisopstelling nog niet genoeg is, dan wisselt Del Bosque gewoon een aanvaller (Fernando Torres) voor nog een middenvelder (Cesc F�*bregas).


Spanje raakt niet door de ijzeren verdediging en zal koud gepakt worden door de Duitse counter. Hun omschakeling is fenomenaal en daar hebben de spanjaarden enorme problemen mee.

Duitsland wordt wereldkampioen.

Zwartengeel
7 juli 2010, 21:20
Het wordt dus zondag een finale Nederland - Spanje.

Johan217
7 juli 2010, 21:25
Scheisse :-(

Maar wel dik verdiend door Spanje.

Everytime
7 juli 2010, 21:30
Het wordt dus zondag een finale Nederland - Spanje.

Ik was 100% voor Duitsland!:roll:

Derk de Tweede
7 juli 2010, 21:31
Das ist Scheisse.....

fb718882
7 juli 2010, 21:41
Der Deutsche Mannschaft werd von der sechs nor de neigen gerammeld . Het wordt dus een finale Nederland-Spanje . En dan wint Spanje . Gemakkelijk .


Heb ik trouwens altijd al gedacht . :oops:

fox
7 juli 2010, 21:41
Spanje raakt niet door de ijzeren verdediging en zal koud gepakt worden door de Duitse counter. Hun omschakeling is fenomenaal en daar hebben de spanjaarden enorme problemen mee.

Duitsland wordt wereldkampioen.

Hiermee wordt mij voetbalkennis nog maar eens onderstreept...

Ik denk trouwens dat Nederland wereldkampioen zal worden. Dat is dus voornamelijk goed nieuws voor de Spanje en anti-nederland supporters.

Sjaax
8 juli 2010, 06:44
Spanje wint van Duitsland. Tegen Argentinië kregen de Germanen op het middenveld zeeën van ruimte. Daarentegen heeft Spanje dé middenlinie van het toernooi. En als de basisopstelling nog niet genoeg is, dan wisselt Del Bosque gewoon een aanvaller (Fernando Torres) voor nog een middenvelder (Cesc F�*bregas).Spanje was nog dominanter dan ik had gedacht. Het tikkende middenveld met Xavi en vooral Andrés Iniesta speelde weergaloos. Het nadeel van deze manier van opereren is dat scorend vermogen wordt ingeleverd ten gunste van voetballers die de bal kunnen rondspelen. Op een bepaald moment moet je koelbloedig voor de goal kunnen zijn. Eén doelpunt volstaat echter meestal. In dit geval viel het doelpunt na een standaardsituatie, na een hoekschop. De tiktak combinaties waren qua score umsonst - kan gebeuren.

nubian
8 juli 2010, 07:19
Het wordt dus zondag een finale Nederland - Spanje.

Ik ga voor mijn eigen volk supporteren!:mrgreen:

Zwartengeel
8 juli 2010, 08:31
Ik ga voor mijn eigen volk supporteren!:mrgreen:

Ben jij van Spaanse origine?

vlijmscherp
8 juli 2010, 08:33
Ik was 100% voor Duitsland!:roll:

bwa, de meesten die het WK volgen, dachten dat hé.

nubian
8 juli 2010, 08:34
Ben jij van Spaanse origine?

deels Spaans

Zwartengeel
8 juli 2010, 08:35
deels Spaans

Verdorie, ik had altijd gedacht dat jij Afrikaanse roots had...

nubian
8 juli 2010, 08:37
Verdorie, ik had altijd gedacht dat jij Afrikaanse roots had...

deels ;-)

Sjaax
10 juli 2010, 06:35
Vandaag
Uruguay - Duitsland

Bij de strijd om het brons gaat het niet alleen om het voetbaltechnische aspect. Motivatie speelt een belangrijke rol. Na de teleurstelling van het missen van de finale kan een team soms niet meer de kracht opbrengen er vol voor te gaan. Zo verloor Nederland op de wk van '98 van Kroatië het duel om de derde plek, vooral omdat ze voor de troostprijs niet meer datgene brachten van eerder in het toernooi.
Het hangt ook van de verwachtingen af. Duitsland heeft een jonge ploeg. Ze presteerden beter dan iedereen had verwacht, in het bijzonder na het wegvallen van Michael Ballack. Voor zo'n team is de deceptie toch minder groot. Ze zullen graag willen winnen. Uruguay presteerde ook boven verwachting na de kwalificatie met de hakken over de sloot in Zuid-Amerika. En vooral Luis Suárez zal nog wat willen laten zien op voetbalgebied in plaats van op het vlak van handbal.
Beide teams schat ik gemotiveerd in. Dan wint Duitsland op grond van zijn voetbalkwaliteiten.

Adam Smith
11 juli 2010, 00:38
Deutschland, ehh ik bedoel Duitsland;-), is nog derde geworden, eerlijkheidshalve wil ik wel bekennen dat het Duitse voetbal mij dit WK het meest bekoord heeft...

Sjaax
11 juli 2010, 06:27
Bij de strijd om het brons gaat het niet alleen om het voetbaltechnische aspect. Motivatie speelt een belangrijke rol. Na de teleurstelling van het missen van de finale kan een team soms niet meer de kracht opbrengen er vol voor te gaan. Zo verloor Nederland op de wk van '98 van Kroatië het duel om de derde plek, vooral omdat ze voor de troostprijs niet meer datgene brachten van eerder in het toernooi.
Het hangt ook van de verwachtingen af. Duitsland heeft een jonge ploeg. Ze presteerden beter dan iedereen had verwacht, in het bijzonder na het wegvallen van Michael Ballack. Voor zo'n team is de deceptie toch minder groot. Ze zullen graag willen winnen. Uruguay presteerde ook boven verwachting na de kwalificatie met de hakken over de sloot in Zuid-Amerika. En vooral Luis Suárez zal nog wat willen laten zien op voetbalgebied in plaats van op het vlak van handbal.
Beide teams schat ik gemotiveerd in. Dan wint Duitsland op grond van zijn voetbalkwaliteiten.
Uruguay was in het tweede deel van de eerste helft en in het begin van de tweede helft verrassend sterker dan Duitsland. Maar de tweede fout van keeper Fernando Muslera, waarbij hij mistastte op een hoge voorzet, na eerder al de fout in te zijn gegaan bij een schot van Bastian Schweinsteiger dat hij voor de voeten van Thomas Müller bokste, brak het verzet van de Uruguayanen. Zij werden defensief angstig en dat speelde de Duitsers in de kaart. De derde treffer van de Mannschaft zat er aan te komen en viel dan ook.
Luis Suárez was dreigend maar niet scherp genoeg voor de goal. Soms speelde hij ook weer te egoïstisch, hoewel de assist bij de eerste goal van la Celeste klasse was.

Vandaag
Nederland - Spanje

Spanje is de grote favoriet. De rest van de wereld en zelfs Cruyff denkt aan een zege voor de Iberiërs.
Maar Holland heeft het geluk dit toernooi aan zijn kont hangen. Een eigen doelpunt, een half naast de bal tasten van de keeper, een bal die via de benen van twee verdedigers in het hoekje van het doel klutste, een kopbal van de kleinste man van het veld op een hoekschop, et cetera, hielpen een handje.
Kunde en geluk heffen mekaar op. Het wordt 1-1. Nederland maakt weer een lucky treffer en Spanje produceeert er een via een prachtige combinatie. Tenslotte brengen penalties de beslissing. Oktopus Paul voorspelde Spanje als winnaar. Laat ik me daar maar bij aansluiten. Bovendien zijn de Nederlanders notoir slecht in het nemen van een strafschoppenserie.

nubian
11 juli 2010, 18:46
Ik ben benieuwd........

Sjaax
12 juli 2010, 08:54
Spanje is de grote favoriet. De rest van de wereld en zelfs Cruyff denkt aan een zege voor de Iberiërs.
Maar Holland heeft het geluk dit toernooi aan zijn kont hangen. Een eigen doelpunt, een half naast de bal tasten van de keeper, een bal die via de benen van twee verdedigers in het hoekje van het doel klutste, een kopbal van de kleinste man van het veld op een hoekschop, et cetera, hielpen een handje.
Kunde en geluk heffen mekaar op. Het wordt 1-1. Nederland maakt weer een lucky treffer en Spanje produceeert er een via een prachtige combinatie. Tenslotte brengen penalties de beslissing. Oktopus Paul voorspelde Spanje als winnaar. Laat ik me daar maar bij aansluiten. Bovendien zijn de Nederlanders notoir slecht in het nemen van een strafschoppenserie.Volgens voetbaldeskundigen en ook volgens Bert van Marwijk had de beste ploeg gewonnen. Qua kansen in de reguliere speeltijd had Oranje moeten winnen. Tweemaal ging Arjen Robben op de keeper af. Met name de eerste keer was een 100% kans. De tweede keer kon Carles Puyol in laatste instantie Robben zodanig uit z'n evenwicht brengen dat de kans een stuk moeilijker te benutten werd. Hollands geluk was blijkbaar net uitgeput.

Proficiat voor Bieselke, borgerhout, De Sint, forzaflandria, Johnny Blaze, lombas, MaGNiFiCaT, SDX, stropdrager en Weezer die de kampioen voor aanvang aanwezen.

Als het niveau op het wk wordt beschouwd, gloort er hoop voor het Belgische voetbal. Er komt een lichting jonge voetballers aan die het verschil kunnen maken, die boven het maaiveld uitsteken. Eden Hazard is nu al twee maal tot grootste talent in de Franse competitie gekozen. Romelu Lukaku kan zich ontwikkelen tot een tweede Didier Drogba. Moussa Dembélé staat wat stil in zijn ontwikkeling, maar is niet van de bal af te krijgen en kan door die eigenschap nog steeds uitgroeien tot een topper. Marouane Fellaini is de sterke verdedigende middenvelder die iedere ploeg nodig heeft; bovendien is hij aanvallend gevaarlijk wegens zijn kopkracht. Thomas Vermaelen is nu al de leider van de defensie van Arsenal.

Belgiek trof het niet bij de loting van het ek. Het zit in de moeilijkste groep. Turkije is ook sterk en Duitsland is één van de Europese toplanden. Als de Rode Duivels er door komen, zitten ze voor wat betreft de grote toernooien voor jaren goed.

bgf324
13 juli 2010, 00:18
Ik denk Nederland

Johan217
14 juli 2010, 13:54
Wel een paar dagen leuk kunnen feesten. Bedankt Oranje :)

Zwartengeel
27 juli 2010, 05:06
Er is momenteel overigens alweer een nieuw WK voetbal aan de gang in Duitsland: dat voor vrouwen jonger dan 20 jaar. ;-)

http://www.fifa.com/u20womensworldcup/index.html

Weezer
27 juli 2010, 12:12
Er is momenteel overigens alweer een nieuw WK voetbal aan de gang in Duitsland: dat voor vrouwen jonger dan 20 jaar. ;-)

http://www.fifa.com/u20womensworldcup/index.html

Ik vroeg me al af waarom deze draad weer omhoog getrapt werd...

Zwartengeel
27 juli 2010, 12:54
Ik vroeg me al af waarom deze draad weer omhoog getrapt werd...

Tja, waarom doet iemand zoiets, he...? :mrgreen:


70622