PDA

View Full Version : Ook pvda+ kiest voor naambekendheid wit konijn


De schoofzak
11 mei 2010, 16:12
Wederzijdse verwijten ... gewoonweg plat voor de naambekendheid, zelfs hopen op vergissingen van oudere mensen die denken dat ze op grote broer stemmen ...

Ze zijn geen haar beter.

Mijn enige vraag: stop met anderen te verwijten met die witte konijnen, het is nutteloos en noopt enkel tot herhaling van 'en jullie doen het ook'.

titel: Tine Van Rompuy trekt senaatslijst PVDA+

link: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100511_058

beetje tekst:


Tine Van Rompuy, zus van Herman, trekt de senaatslijst van PVDA+ bij de federale verkiezingen. Dat heeft de partij dinsdag bekendgemaakt. Voorzitter Peter Mertens trekt de kamerlijst in de provincie Antwerpen.

Tine Van Rompuy werkt bij het UZ Gasthuisberg en is al jaren syndicaal actief. Vorig jaar kwam ze op als verruimingskandidate bij de Europese en Vlaamse verkiezingen, maar ze is vooral bekend als zus van voorzitter van de Europese Raad Herman Van Rompuy.

Bij de Franstalige vleugel PTB+ is Marco Van Hees lijsttrekker voor de Senaat. Hij werkt bij het ministerie van Financiën en trekt regelmatig van leer tegen MR-vicepremier Didier Reynders.

PVDA+/PTB+ verzamelden de voorbije weken de 15.000 handtekeningen die nodig zijn om kandidatenlijsten voor de verkiezingen van 13 juni te kunnen indienen.

Henri1
11 mei 2010, 16:14
Die gaat potten breken, let maar op. ;-)

Wisord
11 mei 2010, 16:15
Die gaat potten breken, let maar op. ;-)

ambiance :-D

Tejokus
11 mei 2010, 16:18
Die gaat potten breken, let maar op. ;-)

Ja, in haar keuken thuis....
Maar ze heeft het recht om te doen of te laten wat zij wil, wij bepalen dat niet.

solidarnosc
11 mei 2010, 16:27
Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.

Henri1
11 mei 2010, 16:29
Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.

Schoofzakste heeft de dame gepromeveerd tot wit konijn.

Op het matje Schoofzak !

De schoofzak
11 mei 2010, 16:32
Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.


Liegt de Standaard, dan lieg ik ook.

Zie de kwoot uit de openingspost, ik kwoot hier enkel de zin die ik bedoel nogmaals:

Vorig jaar kwam ze op als verruimingskandidate bij de Europese en Vlaamse verkiezingen, maar ze is vooral bekend als zus van voorzitter van de Europese Raad Herman Van Rompuy.

forzaflandria
11 mei 2010, 16:51
Een wit konijn is ze dus niet, wel iemand met een bekende naam. Ik denk niet dat er zich veel mensen gaan vergissen als ze bovenaan 'PVDA+' zien staan. Veel zal het allemaal niet helpen.

Mr. Orange
11 mei 2010, 19:10
Die gaat potten breken, let maar op. ;-)

Stemmen minder voor de SPA/Groen

Boduo
12 mei 2010, 14:19
Een wit konijn is ze dus niet, wel iemand met een bekende naam. Ik denk niet dat er zich veel mensen gaan vergissen als ze bovenaan 'PVDA+' zien staan. Veel zal het allemaal niet helpen.

Na 13(!) juni is ze het zwart schaap.

Wisord
12 mei 2010, 19:59
Na 13(!) juni is ze het zwart schaap.



En jij piet piraat .....

born2bewild
12 mei 2010, 20:00
Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.


dat is evident heuh

Pol
13 mei 2010, 00:07
Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.

Tine Van Rompuy was bij vorige verkiezingen al een boegbeeld van PVDA en heeft haar lijsttrekkersplaats zeker niet alleen aan haar familienaam te danken. Het is een dame die een waardige inbreng zou doen in het parlementair debat en een bekwame volksvertegenwoordiger zou zijnals verdedigster van de belangen van een aanzienlijke groep Belgen (loontrekkenden en laagste inkomens, die telkens weer uit de boot vallen omdat andere partijen andere (rijkere) groepen bevoordeligen).

giserke
13 mei 2010, 00:35
Wel ik moet bekennen dat ik dat madamke goede resultaten wens. :-)

Inno
13 mei 2010, 00:36
Vorig jaar zag ik de pvda'ers met een clownneus in de Leie varen in Kortrijk. Gaan ze deze keer ook zo opvallend zijn?

giserke
13 mei 2010, 00:38
Vorig jaar zag ik de pvda'ers met een clownneus in de Leie varen in Kortrijk. Gaan ze deze keer ook zo opvallend zijn?

Ik ga alleszinds met clownneus stemmen. :-P

Vlaanderen Boven
13 mei 2010, 00:56
Vorig jaar zag ik de pvda'ers met een clownneus in de Leie varen in Kortrijk. Gaan ze deze keer ook zo opvallend zijn?

Het probleem met de PVDA is dat ze ongeveer evenveel militanten als kiezers hebben. Leuke acties en zo, maar extreem-links is voor bijna niemand een serieuze optie, hoezeer de kleinlinkse partijen ook doen alsof er de laatste eeuw niets is gebeurd.

Inno
13 mei 2010, 00:58
Ik zou niet weten waarom ik voor hen zou moeten stemmen.

Vlaanderen Boven
13 mei 2010, 01:10
Ik zou niet weten waarom ik voor hen zou moeten stemmen.

Absoluut niemand heeft een 'objectieve' reden om voor een extreem-linkse partij te stemmen. Hun ideologie is gebaseerd op volledig achterhaalde en irrelevante maatschappijvisies en concepten waar ze weigeren van af te stappen. Het communisme in al zijn vormen vandaag is meer een soort religie dan een politieke beweging, een futiele theoretische oefening.

Dat neemt niet weg dat ze, net zoals anarchisten trouwens, zich op lokaal en vrijblijvend vlak kunnen inzetten voor bewonderenswaardige doelen, zoals het project Dokters voor het Volk. Maar geef ze in godsnaam niet de macht over een staatsapparaat, want we weten allemaal waar dat eindigt.

De schoofzak
13 mei 2010, 09:23
Tine Van Rompuy was bij vorige verkiezingen al een boegbeeld van PVDA en heeft haar lijsttrekkersplaats zeker niet alleen aan haar familienaam te danken. Het is een dame die een waardige inbreng zou doen in het parlementair debat en een bekwame volksvertegenwoordiger zou zijnals verdedigster van de belangen van een aanzienlijke groep Belgen (loontrekkenden en laagste inkomens, die telkens weer uit de boot vallen omdat andere partijen andere (rijkere) groepen bevoordeligen).

Is er één militant in jouw groepuskule, behalve jezelf, waarvoor je deze lofbetuigingen niet zoudt zeggen ?

subocaj
28 augustus 2011, 01:20
Is er één militant in jouw groepuskule, behalve jezelf, waarvoor je deze lofbetuigingen niet zoudt zeggen ?

Van haar kan je tenminste niet zeggen dat ze de ene keer tegen de Tsjeven gaat aanschurken en de andere keer bij de liberalen gaat bedelen om wat steun. En je kan moeilijk zeggen dat ze haar naambekendheid heeft van TV, want daar word de PVDA en trouwens alle echt linkse partijen vakkundig geweerd. Of had je dat nog niet gemerkt?:-D

De schoofzak
28 augustus 2011, 11:00
Van haar kan je tenminste niet zeggen dat ze de ene keer tegen de Tsjeven gaat aanschurken en de andere keer bij de liberalen gaat bedelen om wat steun. En je kan moeilijk zeggen dat ze haar naambekendheid heeft van TV, want daar word de PVDA en trouwens alle echt linkse partijen vakkundig geweerd. Of had je dat nog niet gemerkt?:-D

Toet !

Jullie schurken zonder de minste scrupules dan weer eens aan bij de sossenvakbond, dan bij de tsjevenvakbond en dan bij de groenen ...
(ik verwijt jullie dat niet eens; hoe kan je anders aan politiek doen ... wat meteen mij doet afvragen waarom jij dat in verwijtende toon de NVA aansmeert)

Verder heeft jullie wit konijn wel degelijk haar naambekendheid van televisie. Daar, en daar alleen, zijn een flink aantal Vlamingen te weten gekomen van welke twee planten zij de zus is.

En jullie worden helemaal niet geweerd uit de pers. Jullie krijgen zelfs meer aandacht dan jullie verdienen, als je dat tegen uw maatschappelijke relevantie (aantal leden, aantal stemmen ...) zet.
't Is natuurlijk wel heel moeilijk in jullie geval.
Neem een zeer onnozel voorbeeldje, maar een politieker komt al eens in de pers, als hij/zij ergens bij 'een van de groten der aarde' ontvangen wordt.
Steve Stunt ging op bezoek bij Fidel Castro ... het gras voor jullie voeten wegmaaien ...
Het Weverke mocht eens binnen in Downing Street, huis nr. 11 ..., zelfs al was hij geen (eerste) minister
Tsja, bij wie moeten jullie gaan ?? Bij Beirke Mugabe in Zimabwe??? Om te vernemen hoe ge een succesvolle boerderij van een blanke om zeep kunt helpen ????

guido 007
28 augustus 2011, 11:50
Wederzijdse verwijten ... gewoonweg plat voor de naambekendheid, zelfs hopen op vergissingen van oudere mensen die denken dat ze op grote broer stemmen ...

Ze zijn geen haar beter.

Mijn enige vraag: stop met anderen te verwijten met die witte konijnen, het is nutteloos en noopt enkel tot herhaling van 'en jullie doen het ook'.

titel: Tine Van Rompuy trekt senaatslijst PVDA+

link: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100511_058

beetje tekst:

Verdubbeling van stemmen.

respublica
28 augustus 2011, 11:56
Absoluut niemand heeft een 'objectieve' reden om voor een extreem-linkse partij te stemmen. Hun ideologie is gebaseerd op volledig achterhaalde en irrelevante maatschappijvisies en concepten waar ze weigeren van af te stappen. Het communisme in al zijn vormen vandaag is meer een soort religie dan een politieke beweging, een futiele theoretische oefening.

Dat neemt niet weg dat ze, net zoals anarchisten trouwens, zich op lokaal en vrijblijvend vlak kunnen inzetten voor bewonderenswaardige doelen, zoals het project Dokters voor het Volk. Maar geef ze in godsnaam niet de macht over een staatsapparaat, want we weten allemaal waar dat eindigt.
2
Het is ook de enige partij, die ik ken, die op haar website artikels heeft staan die Noord-Korea steunen in zijn strijd tegen 'de imperialistische VS.'

Albrecht
28 augustus 2011, 11:59
Ze hebben een aantal goede standpunten...

Perzik
28 augustus 2011, 12:04
Van haar kan je tenminste niet zeggen dat ze de ene keer tegen de Tsjeven gaat aanschurken en de andere keer bij de liberalen gaat bedelen om wat steun. En je kan moeilijk zeggen dat ze haar naambekendheid heeft van TV, want daar word de PVDA en trouwens alle echt linkse partijen vakkundig geweerd. Of had je dat nog niet gemerkt?:-D

Vakkundig geweerd? Ze stellen niets voor.:lol:

guido 007
28 augustus 2011, 12:07
Ja, in haar keuken thuis....
Maar ze heeft het recht om te doen of te laten wat zij wil, wij bepalen dat niet.

Inderdaad. Het is niet omdat ze de zus is van, dat ze niet voor haar eigen mening mag opkomen.