PDA

View Full Version : Breuk tussen Écolo en Groen! ?


De gemuilkorfde
18 mei 2010, 16:52
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1107154/2010/05/18/Ecolo-er-stapt-over-naar-FDF-omdat-hij-geen-banden-wil-met-Groen.dhtml
Bah, Groen!, al die extremisten ! :lol:

Zwartengeel
18 mei 2010, 17:00
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...

djimi
18 mei 2010, 17:13
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...

Wat zouden de politiekers van Franstalig België zonder hun 'gemeenschappelijke vijand' eigenlijk nog voor elkaar krijgen?

Ik kijk al uit naar de première van de film "Der ewige Flamand".

solidarnosc
18 mei 2010, 17:20
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...



Mochten ze zo dicht bij elkaar liggen dan zou de man geen reden hebben gehad om over te stappen.

EddyBal
18 mei 2010, 17:44
Mochten ze zo dicht bij elkaar liggen dan zou de man geen reden hebben gehad om over te stappen.

Ecolo heeft niks van zien met Groen! Het zijn gewoon hun spitsbroeders aan de andere kant. Als je kiest voor Groen! of Ecolo te zetelen, is dat om de milmieustandpunten. Als je dan naar FDF overstapt, zijn je milieustandpunten dan beter te verdedigen???

Rare jongen die romeinen... ehhh... walen

garfield
18 mei 2010, 18:31
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1107154/2010/05/18/Ecolo-er-stapt-over-naar-FDF-omdat-hij-geen-banden-wil-met-Groen.dhtml
Bah, Groen!, al die extremisten ! :lol:

En dan stapt die idioot over naar het FDF :lol:

Henri1
18 mei 2010, 18:54
Van een muis een olifant maken. Daar zijn de VN'ers wereldkampioen in.

Alsof het iets te betekenen heeft dat deze persoon die overstap maakt.
Alsof Mangain iets te betekenen zal hebben na 13 juni.

MR krijgt op zijne donder en speelt devolgende legislatuur niet meer mee.
Mangain dus geen faktor meer.

djimi
18 mei 2010, 19:02
Van een muis een olifant maken. Daar zijn de VN'ers wereldkampioen in.

Alsof het iets te betekenen heeft dat deze persoon die overstap maakt.
Alsof Mangain iets te betekenen zal hebben na 13 juni.

MR krijgt op zijne donder en speelt devolgende legislatuur niet meer mee.
Mangain dus geen faktor meer.

Kunnen we gemakshalve niet beter wachten op de verkiezingsuitslagen?

solidarnosc
18 mei 2010, 19:07
Ecolo heeft niks van zien met Groen! Het zijn gewoon hun spitsbroeders aan de andere kant. Als je kiest voor Groen! of Ecolo te zetelen, is dat om de milmieustandpunten. Als je dan naar FDF overstapt, zijn je milieustandpunten dan beter te verdedigen???

Rare jongen die romeinen... ehhh... walen

Doen alsof Groen! en Ecolo alleen maar een ecologische visie hebben klopt helemaal niet.

toccata
18 mei 2010, 19:51
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1107154/2010/05/18/Ecolo-er-stapt-over-naar-FDF-omdat-hij-geen-banden-wil-met-Groen.dhtml

Ik wou er er net een thread over openen:-(
maar:

:clapping:
Hoe meer van die Fransdolle idioten uit ecolo stappen hoe beter

Shadowke
18 mei 2010, 20:17
Ik wou er er net een thread over openen:-(
maar:

:clapping:
Hoe meer van die Fransdolle idioten uit ecolo stappen hoe beter

binnenkort zijn ze dus allemaal wel bij ecolo? ;)

Garry
18 mei 2010, 20:33
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...Eerste voorwaarde on de politiek is kunne een stoelendans doen

jevaly
18 mei 2010, 21:37
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1107154/2010/05/18/Ecolo-er-stapt-over-naar-FDF-omdat-hij-geen-banden-wil-met-Groen.dhtml
Bah, Groen!, al die extremisten ! :lol:

1) lid van de provincieraad van Namen...een waar zwaargewicht.
2) als je al niet meer als Franstalige met Groen! kan samenwerken, met welke Nederlandstalige partij kan je dat dan wel? Of hoopt het FDF op een volstrekte meerderheid in kamer en Senaat?

born2bewild
18 mei 2010, 21:42
Mochten ze zo dicht bij elkaar liggen dan zou de man geen reden hebben gehad om over te stappen.


toccata
18 mei 2010, 21:47


ik verwacht meer van jou

born2bewild
18 mei 2010, 21:48
ik verwacht meer van jou

€€

born2bewild
18 mei 2010, 21:50
of misschien is er onenigheid mbt de flippo's en/of chocoladecigaretten
kan ook

toccata
18 mei 2010, 21:56
of misschien is er onenigheid mbt de flippo's en/of chocoladecigaretten
kan ook

Ik hou van je http://img295.imageshack.us/img295/8889/pet.gif

Jaani_Dushman
18 mei 2010, 21:59
Ik hou van je http://img295.imageshack.us/img295/8889/pet.gif:lol:

EddyBal
18 mei 2010, 23:59
Doen alsof Groen! en Ecolo alleen maar een ecologische visie hebben klopt helemaal niet.

Doen alsof NVA een VB alleen maar Vlaams nationalistische punten hebben klopt ook niet. Maar het is wel hun core-business! Of moet je een tekeninkske hebben?

Xenophon
19 mei 2010, 00:12
Doen alsof Groen! en Ecolo alleen maar een ecologische visie hebben klopt helemaal niet.

Dat klopt, er is ook nog hun gezamelijke anti-Vlaamse visie.

Ere wie ere toekomt...

Henri1
19 mei 2010, 07:26
Kunnen we gemakshalve niet beter wachten op de verkiezingsuitslagen?

Komaan zeg.
Het moet ondertussen wel duidelijk zijn dat aan Frantalige kant er een meerdeheid zal komen van PS en Ecolo, eventueel samen met het CdH (die ondertussen meer dan verzoenende taal spreekt).

speurneus
19 mei 2010, 07:45
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...
Waarom niet, FDF is toch gematigd links.

Steben
19 mei 2010, 07:49
Van een muis een olifant maken. Daar zijn de VN'ers wereldkampioen in.

Klopt.
BUB daarentegen zal nooit zo groot worden.

Steben
19 mei 2010, 07:49
Waarom niet, FDF is toch gematigd links.

:rofl:

speurneus
19 mei 2010, 07:59
Van een muis een olifant maken. Daar zijn de VN'ers wereldkampioen in.

Alsof het iets te betekenen heeft dat deze persoon die overstap maakt.
Alsof Mangain iets te betekenen zal hebben na 13 juni.

MR krijgt op zijne donder en speelt devolgende legislatuur niet meer mee.
Mangain dus geen faktor meer.
Dit is koffiedik kijken hoor. Als we een legislatuur zonder sossen zouden krijgen speelt MR zeker nog mee, wat uiteraard ook weer koffiedik kijken is.
De houding van de Waalse bevolking die zich tot voor kort weinig inliet met het communautaire is sinds een paar jaar erg aan het verstrakken.
Als FDF bij de volgende regionale opkomt in Wallonie zouden de gevestigde Waalse partijen wel eens heel wat stemmen kunnen verliezen.

speurneus
19 mei 2010, 08:05
:rofl:
waarom maak jij jezelf belachelijk?

Henri1
19 mei 2010, 08:06
Dit is koffiedik kijken hoor. Als we een legislatuur zonder sossen zouden krijgen speelt MR zeker nog mee, wat uiteraard ook weer koffiedik kijken is.
De houding van de Waalse bevolking die zich tot voor kort weinig inliet met het communautaire is sinds een paar jaar erg aan het verstrakken.
Als FDF bij de volgende regionale opkomt in Wallonie zouden de gevestigde Waalse partijen wel eens heel wat stemmen kunnen verliezen.

We zullen zien.
MR gaat in ieder geval bergaf en de PS is aan een revival bezig.
Het wordt interessant aan Waalse zijde.

Steben
19 mei 2010, 08:08
waarom maak jij jezelf belachelijk?

Als ik zie wat de muurdecoratie is bij het FDF, en ik lees "gematigd links" moet ik denken aan de sovjetunie, dat komt het dichtst.

En "waarom" is voor fysici.

vlijmscherp
19 mei 2010, 08:26
Komaan zeg.
Het moet ondertussen wel duidelijk zijn dat aan Frantalige kant er een meerdeheid zal komen van PS en Ecolo, eventueel samen met het CdH (die ondertussen meer dan verzoenende taal spreekt).

wat zou betekenen dat er weer geen staatshervorming komt.

baja, ik zie CD&V-OVLD-SPa-Groen! daarmee nog instemmen ook hoor.

Henri1
19 mei 2010, 08:29
wat zou betekenen dat er weer geen staatshervorming komt.

baja, ik zie CD&V-OVLD-SPa-Groen! daarmee nog instemmen ook hoor.

Ook Di Rupo is er ondertussen wel zeker van dat er een staatshervorming moet komen.

Hij zal evenwel niet doen zoals Leterme & CD&V gedaan heeft.
Voor de verkiezingen beloftes maken die je niet kon waarmaken.

vlijmscherp
19 mei 2010, 08:35
Ook Di Rupo is er ondertussen wel zeker van dat er een staatshervorming moet komen.

Hij zal evenwel niet doen zoals Leterme & CD&V gedaan heeft.
Voor de verkiezingen beloftes maken die je niet kon waarmaken.

Zonder MR ga je nooit aan je 2/3e meerderheid geraken.

Txiki
19 mei 2010, 09:26
Het wordt tijd dat dit circus ophoudt. Opdoeken die handel.

De schoofzak
19 mei 2010, 09:37
We zullen zien.
MR gaat in ieder geval bergaf en de PS is aan een revival bezig.
Het wordt interessant aan Waalse zijde.

In mijn glazen bol, zie ik ook zoiets.
Inderdaad aan Waalse zijde.

Maar in Brussel wonen veel mensen en staat de fdf sterk ..

EddyBal
19 mei 2010, 10:02
Komaan zeg.
Het moet ondertussen wel duidelijk zijn dat aan Frantalige kant er een meerdeheid zal komen van PS en Ecolo, eventueel samen met het CdH (die ondertussen meer dan verzoenende taal spreekt).

Dat is waar Henri, maar hangt toch af van hoe de kaarten geschud worden. Als NVA NIET in de regering stappen zonder eerst een akkoord over BHV en een staatshervorming (en dat hebben ze gisteren nogmaals bevestigd) zou het wel eens kunnen dat we een tripartite krijgen CD&V/SPa/OVLD lang Vlaamse kant, "om het Land te redden"...

Ecolo, net als Groen! willen de kernenergie AFbouwen, de anderen willen de centrales langer openhouden. Economisch hebben we die kerncentrales nodig. Ecolo en Groen zullen dus slechts in de regering mogen stappen als de andere partijen ze echt nodig hebben, en ik vrees dat de regering die komt, ZONDER eerst afspraken, geen lang leven beschoren is

Txiki
19 mei 2010, 10:03
De N-VA zou een dikke idioot zijn indien er zelfs maar één seconde zou over denken om wel in een federale regering te stappen.

EddyBal
19 mei 2010, 10:35
Zonder MR ga je nooit aan je 2/3e meerderheid geraken.

Jawel, MAAR...

Er zal géén staatshervorming komen, en BHV zal ook niet gesplitst geraken, en nee, we zullen geen samenvallende verkiezingen hebben, want ook de volgende regering is van korte(re) duur.

Wie aan Franstalige kant zal BHV willen splitsen zonder uitbreiding Brussel? Of wat zou de prijs kunnen zijn die ze wél accepteren, en die de Vlamingen bereid zijn te geven? Want geen enkele Vlaamse partij (buiten OVLD) zal Brussel laten uitbreiden. Weeral meer gebetoneerde geldstromen?

Inplaats van de stekker uit de regering te trekken de volgende keer, beter de stekker uit België trekken, en DAN gaan klappen over eventuele samenwerking. DAN pas zal het gaan om ONZE eisen, en liggen ze aan de andere kant op hun knieën.

nihao
19 mei 2010, 10:50
Zo ver liggen de verschillende politieke strekkingen in Franstalig België op communautair vlak dus blijkbaar uit elkaar, dat iemand zomaar Ecolo kan inwisselen voor FDF...

Zo zie je maar : er zijn ook voordelen aan een uitkeringseconomie. Eensgezindheid bijvoorbeeld. Geen wonder dat het Centre de la Haine net d�*t tot campagnethema heeft uitgeroepen. ;)

Anna List
19 mei 2010, 11:07
Dat klopt, er is ook nog hun gezamelijke anti-Vlaamse visie.

Ere wie ere toekomt...

en toch ben ik blij dat Geert Lambert daar beland is, zij het door omstandigheden waarin hij naar mijn bescheiden mening weinig invloed op had.

backfire
19 mei 2010, 11:19
Ook Di Rupo is er ondertussen wel zeker van dat er een staatshervorming moet komen.

Hij zal evenwel niet doen zoals Leterme & CD&V gedaan heeft.
Voor de verkiezingen beloftes maken die je niet kon waarmaken.

Het wordt ondertussen wel duidelijk waar jouw stem naartoe gaat daar in Luik.

fonne
19 mei 2010, 11:39
Zonder MR ga je nooit aan je 2/3e meerderheid geraken.

PS + Ecolo + CDH + N-VA + CD&V + SP.A + Groen! heeft wel degelijk een tweederde meerderheid van de zetels in het volgende parlement. Misschien nipt niet in stemmenpercentage. Maar vergeet niet dat zeker in Wallonie, stemmen voor een kleine partij betekent dat je op de grootste stemt. In mini-kieskringen als Waals-Brabant, Luxemburg en Namen is er een effectieve kiesdrempel van 10 a 25% ! In het huidige Waalse parlement heb je met 65% van de stemmen, 75% van de zetels.

vlijmscherp
19 mei 2010, 11:54
PS + Ecolo + CDH + N-VA + CD&V + SP.A + Groen! heeft wel degelijk een tweederde meerderheid van de zetels in het volgende parlement. Misschien nipt niet in stemmenpercentage. Maar vergeet niet dat zeker in Wallonie, stemmen voor een kleine partij betekent dat je op de grootste stemt. In mini-kieskringen als Waals-Brabant, Luxemburg en Namen is er een effectieve kiesdrempel van 10 a 25% ! In het huidige Waalse parlement heb je met 65% van de stemmen, 75% van de zetels.

NVA gaan ze echt niet meenemen hoor.

op dit moment kan je met iemand van CDh chatten op de site van la dernière heure. die zegt zeer duidelijk dat er met de NVA niet zal gepraat worden.

vlijmscherp
19 mei 2010, 11:57
en oja, mocht er iemand betwijfelen dat Brussel zal uitbreiden als de traditionele partijen in Vlaanderen een meerderheid kunnen halen:

Comment From peter
vous pensez qu'il y a des partis flamands qui sont d'accord avec un élargissement de Bruxelles? Wednesday


12:55 Benoît Cerexhe: @ Peter. Vous pensez qu'il y a des partis francophones favorables �* scission de l'arrondissement BHV ?

fonne
19 mei 2010, 12:01
Ook Di Rupo is er ondertussen wel zeker van dat er een staatshervorming moet komen.

Hij zal evenwel niet doen zoals Leterme & CD&V gedaan heeft.
Voor de verkiezingen beloftes maken die je niet kon waarmaken.

Lees het verkiezingsprogramma (http://www.ps.be/_iusr/programme_2010_version_finale.pdf) van de PS: 90% van wat daarin staat zijn geregionalizeerde materies. Het is dus duidelijk waar ze op aan sturen: het uithollen van het federalisme!
En voor de rest gaan ze de crisis oplossen met virtueel geld: de zogezegde 20 miljard fiscale fraude, daar zoeken ze nu verdomme al 40 jaar naar en elk jaar zetten ze dat in de begroting. En toch vinden ze die niet, hoe zou dat toch komen? En nog wat meer vreemdelingen binnenhalen (een "humaner" immigratiebeleid, kan je je voorstellen?) en de homo-prostitutie legalizeren (het blijft Di Rupo nietwaar).

Aan de staatshervorming gaan 3 bladzijden van de 160 op.

L’enlisement ne permettra pas d’obtenir des avancées au profit des francophones de la périphérie. En l’absence d’un dialogue institutionnel concluant, leur situation s’est déj�* dégradée ces dernières années.

Goed gelezen: de rechten van de franstaligen in de periferie. De PS gaat er net zoals alle andere rexistische partijen vanuit dat de Franstalige Gemeenschap RECHTEN heeft op stukken van Vlaanderen.


Le PS tient aussi �* rappeler que la position commune adoptée le 14 janvier 2005 par l’ensemble des Présidents de partis démocratiques francophones et relative aux communes �* facilités est plus que jamais d’actualité.

Goed gelezen: er is geen iota veranderd aan het radicalisme van de PS, net zomin als aan het radicalisme van de andere partijen.


un Etat fédéral garant ... redistribution notamment �* travers la solidarité interpersonnelle

Goed gelezen: betonnering van de transfers


une autonomie et des responsabilités accrues pour les Régions ...

Goed gelezen: En de Gemeenschappen, bestaan die dan niet meer? Niet in de ogen van de franstalige radicalen!

Ce fédéralisme de prospérité suppose le renforcement de la Région bruxelloise placée sur pied d’égalité avec les deux autres Régions.

Goed gelezen: meer geld en macht voor het falend gewest Brussel.


la modernisation de la législation linguistique applicable aux institutions régionales, bicommunautaires et locales bruxelloises, afin de mieux répondre aux besoins des gens

Goed gelezen: uitholling van de tweetaligheidsvereisten in Brussel en in de federale instellingen.


Hoe ging dat nu weer, dat van die Vos en die PaSSie?

fonne
19 mei 2010, 12:14
En dan stapt die idioot over naar het FDF :lol:

Eigen Volk Eerst, he jongen.

Xenophon
19 mei 2010, 12:20
Als ik zie wat de muurdecoratie is bij het FDF, en ik lees "gematigd links" moet ik denken aan de sovjetunie, dat komt het dichtst.

En "waarom" is voor fysici.

Ik denk dat het "hoe" eerder voor fisici is, het "waarom" zal voor filosofen zijn.

Vlaanderen Boven
19 mei 2010, 15:22
en toch ben ik blij dat Geert Lambert daar beland is, zij het door omstandigheden waarin hij naar mijn bescheiden mening weinig invloed op had.

Weldra zal 100 % van de politiekers ex-VU zijn.

Xenophon
19 mei 2010, 15:23
Weldra zal 100 % van de politiekers ex-VU zijn.

:D

Geert C
20 mei 2010, 00:59
Ik hou van je http://img295.imageshack.us/img295/8889/pet.gif
Gij probeert mij gewoon jaloers te maken, gij! 8-)

NOEKIE
20 mei 2010, 09:55
Waarom niet, FDF is toch gematigd links.

Behalve voor de vlamingen. Boem door de mand met deze opmerking.

Jaani_Dushman
24 mei 2010, 15:06
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1107154/2010/05/18/Ecolo-er-stapt-over-naar-FDF-omdat-hij-geen-banden-wil-met-Groen.dhtml
Bah, Groen!, al die extremisten ! :lol:Mag ik er even aan herinneren dat Ecolo niet alleen een fractie vormt met (gruwel, oh gruwel, voor André Pierard) Groen!, maar tevens met N-VA?

Isabelle Durant en Philppe Lamberts zetelen in één Europese fractie met N-VA'ster Frieda Brepoels en ex-Volksunieër Bart Staes.

EddyBal
24 mei 2010, 16:25
NVA gaan ze echt niet meenemen hoor.

op dit moment kan je met iemand van CDh chatten op de site van la dernière heure. die zegt zeer duidelijk dat er met de NVA niet zal gepraat worden.

Wat zal het stil worden in de wetstraat op 13 juni :lol: