PDA

View Full Version : Wordt er wel campagne gevoerd?


liberalist_NL
23 mei 2010, 23:08
Hier vanuit Nederland merk ik weinig van de Belgische aankomende verkiezingen. Logisch, aangezien hier 5 dagen ervoor óók verkiezingen zijn. Maar zelfs als ik probeer te zoeken kan ik nauwelijks iets vinden over de Belgische verkiezingen. Waar zijn de grote one-liners en verkiezingseisen? Waar zijn de stemwijzers en polls?

EddyBal
23 mei 2010, 23:11
www.verkiezingssite.be ?

En de drukkers zijn pas klaar met hun pamfletten. Langzaamaan zie je de borden volgeraken...

Sidharta
24 mei 2010, 07:54
Hier vanuit Nederland merk ik weinig van de Belgische aankomende verkiezingen. Logisch, aangezien hier 5 dagen ervoor óók verkiezingen zijn. Maar zelfs als ik probeer te zoeken kan ik nauwelijks iets vinden over de Belgische verkiezingen. Waar zijn de grote one-liners en verkiezingseisen? Waar zijn de stemwijzers en polls?

Het gaat niet om one-liners en pamfletten .Het gaat om een visie op de toekomst van het land.
Nog een paar weken om dit in de media goed duidelijk te maken.

koe de poing
24 mei 2010, 09:04
ik ben toch volop begonnen aan de campagne nu, maar het klopt dat ze pas nu echt in gang is geschoten. Er lijkt ook bij de partijen zelf een zekere verkiezingsmoeheid opgetreden te zijn

omaplop
24 mei 2010, 09:12
Ik hoorde gisteren op de RTBF hetzelfde: weinig te merken van verkiezingskoorts.

Er was nl wel mise au point gisteren , maar geen zevende dag.

Hollander
24 mei 2010, 09:13
wel leuk dat we nu bijna gelijktijdig verkiezingen hebben. Het zal bruisen in de Lage Landen :)

Pelgrim
24 mei 2010, 09:19
Ik denk dat dat niet zo goed is, ieder gaat nu vooral met zichzelf bezig zijn. Moest er een half jaar tussen zitten zou er wellicht veel meer wederzijdse aandacht zijn.

koe de poing
24 mei 2010, 09:20
Ik denk dat dat niet zo goed is, ieder gaat nu vooral met zichzelf bezig zijn. Moest er een half jaar tussen zitten zou er wellicht veel meer wederzijdse aandacht zijn.

klopt

en als mensen hier de strapatsen van Geert wilders zouden zien, zouden ze misschien beter beseffen waar onderbuik-neofascisme voor staat

Felix (be)
24 mei 2010, 10:21
ik ben toch volop begonnen aan de campagne nu, maar het klopt dat ze pas nu echt in gang is geschoten. Er lijkt ook bij de partijen zelf een zekere verkiezingsmoeheid opgetreden te zijn
Mss is verkiezingsmoedeloosheid nog juister:
er moet een nieuw mandaat gevraagd worden na een decennialang wanbeleid.
De moedeloosheid neemt toe omdat ze merken dat een niet onbelangrijk deel van de kiezers
dat eindelijk in de gaten krijgt.

C uit W
24 mei 2010, 10:51
Het is in elk geval allemaal erg flauw, niemand wil verkiezingen.
In DS van dit weekend stond er een vergelijking van de verkiezingseisen. Ze willen gewoon allemaal hetzelfde/niks. Beetje gewauwel over minder kosten maken, meer niet. Het draait echt nergens om. Wat logisch is, je kan niks veranderen als je de Walen niet mee hebt, maar dat is gewoon een ander land.
Daartegenover staat dat de campagne van de V-partijen ook nergens is. Het VB eist niets, is redelijk stil en klassiek, de n-va wil verandering en zegt dat er een staatshervorming moet komen, maar is daar ook heel erg vaag in, er is geen battle-plan.

F.Lurk
24 mei 2010, 10:51
wel leuk dat we nu bijna gelijktijdig verkiezingen hebben. Het zal bruisen in de Lage Landen :)

Sjongejonge..... :roll:

Vlamingen kakken in het toilet en Hollanders allicht ook sinds enkele jaren. Als dat geen goede basis voor het Groot-Dietse Heel-Nederland!

fonne
24 mei 2010, 11:51
Hier vanuit Nederland merk ik weinig van de Belgische aankomende verkiezingen. Logisch, aangezien hier 5 dagen ervoor óók verkiezingen zijn. Maar zelfs als ik probeer te zoeken kan ik nauwelijks iets vinden over de Belgische verkiezingen. Waar zijn de grote one-liners en verkiezingseisen? Waar zijn de stemwijzers en polls?

Een nieuwe start maken met nooit opgeven van te beweren dat we nu eindelijk eens iets zullen durven veranderen, in Vlaanderen het eerst, omdat we weer vooruit moeten met de geit van Leterme, en zo van 13 Juni toch nog iets positief kunnen maken.

Maar waarmee we starten?
Wat we dan niet gaan opgeven?
In welke richting we willen veranderen?
In welke richting we moeten vooruitgaan?
Wat doen we met dat Vlaanderen?
En wat er dan positief zou zijn?

Ze weten het ook niet meer. Alle partijen weten dat deze verkiezingen gaan over het communautaire, maar behalve N-VA weten ze dat ze op dat thema niets te winnen hebben, omdat ze zichzelf compleet verbrand hebben. Dus proberen ze de aandacht wat af te leiden met vage slogans, maar geen enkele partij slaagt erin daar een concrete invulling aan te geven. Wetende dat elke belofte die ze doen hen na de verkiezingen gaat achtervolgen: er is geen geld om wat dan ook te realizeren, en geen wil bij de Franstaligen om communautair ook maar één haarbreed toe te geven. Alleen durft niemand daar de logische conclusie uit trekken: de stekker uit België trekken.

garfield
24 mei 2010, 13:25
Ze proppen die foldertjes toch weer in de bus.
Plots ontvang ik van zowat elke partij hun lokale nieuwsbrief, terwijl ik die in jaren niet gezien heb. toeval zeker :lol:

Sidharta
24 mei 2010, 13:52
Ik hoorde gisteren op de RTBF hetzelfde: weinig te merken van verkiezingskoorts.

Er was nl wel mise au point gisteren , maar geen zevende dag.

De politici vertrouwen de kiezers niet.
Dus een campagne vinden ze niet nodig.

grhluna
25 mei 2010, 10:57
ik kan mij al voorstellen bv dedecker die zijn campagne voert op café