PDA

View Full Version : Werkloze leerkrachten


pca
2 juni 2010, 07:54
In het verleden heeft mevrouw Marleen Vanderpoorten (open vld) als vorige minister van onderwijs de vervangingspool voor leerkrachten opgericht.

Minister Vandenbroecke heeft deze afgeschaft.

Nochtans was dit een mogelijkheid voor startende leerkrachten om te leren functioneren in een school of beter gezegd meerdere scholen.

Het systeem was niet perfect maar met wat bijsturing kan dit werkloze leerkrachten terug een het werk helpen.

Tick
2 juni 2010, 10:41
Gevraagde ervaring
http://vdab.be/trends/borcomp/htm/png/g1_00363.gif
Spreiding van de vraag
http://vdab.be/trends/borcomp/htm/png/g5_00363.gif

En zoals je ziet is de vraag in limburg het kleinst (10%), mijn vriendin is leerkracht en heeft nog nooit langer dan een week zonder werk gezeten. (en meestal zijn het dan vervangen van lange periode´s)

Trouwens in de leerkrachtenpool kregen de leerkrachten met het meeste ervaring voorrang op minder ervaren collega´s. En om er bij te vertellen dat vele van mijn vriendin haar collega´s zelfs niet gestudeerd hebben als leerkracht maar van een ander beroep komen. Zo groot is de vraag naar leerkrachten.

De schoofzak
2 juni 2010, 11:19
In het verleden heeft mevrouw Marleen Vanderpoorten (open vld) als vorige minister van onderwijs de vervangingspool voor leerkrachten opgericht.

Minister Vandenbroecke heeft deze afgeschaft.

Nochtans was dit een mogelijkheid voor startende leerkrachten om te leren functioneren in een school of beter gezegd meerdere scholen.

Het systeem was niet perfect maar met wat bijsturing kan dit werkloze leerkrachten terug een het werk helpen.

Heel grof gerekend en gezegd:

Het is omdat er 1000 kinderen zijn, dat er 50 onderwijzers (m/v) moeten zijn (en daarvoor betaald worden). (pak me niet op dit voorbeeld om te zeggen dat een klas van 20 te groot zou zijn, dat is een andere diskussie).

Het is niet omdat er dit schooljaar per toeval 60 onderwijzers afstuderen, dat er 60 moeten betaald worden.


(en ik kan het even niet laten:
het is - was, maar is nog steeds - alleen maar in de famille royale de Laeken, dat iedere kleine van Paola (niet van beirke) een levenslange jackpot wint, en dan nog gene kleine)



Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

pca
2 juni 2010, 12:51
dat de kinderen van immigranten die zich nestelen in Vlaanderen nu bij bepaalde scholen voor een overbevolking zorgen in de scholen.

Vlaanderen bouwt scholen voor deze immigrantenkinderen.

De omgekeerde wereld.

Torkilson
2 juni 2010, 13:35
Vlaanderen bouwt scholen voor deze immigrantenkinderen.

De omgekeerde wereld.

Immigrantenkinderen moeten scholen bouwen voor Vlaanderen? Dat lijkt mij geen redelijke stelling.

nomade
2 juni 2010, 21:08
In het verleden heeft mevrouw Marleen Vanderpoorten (open vld) als vorige minister van onderwijs de vervangingspool voor leerkrachten opgericht.

Minister Vandenbroecke heeft deze afgeschaft.

Nochtans was dit een mogelijkheid voor startende leerkrachten om te leren functioneren in een school of beter gezegd meerdere scholen.

Het systeem was niet perfect maar met wat bijsturing kan dit werkloze leerkrachten terug een het werk helpen.
Werkloze leerkrachten? U heeft het over een knelpuntberoep...