PDA

View Full Version : Overlopers


De gemuilkorfde
5 juni 2010, 11:07
Met het electoraal succes dat de N-VA te wachten staat (minstens 22 volgens deze peiling (foutmarge)), is de vraag : hoeveel gaan er de maanden na de verkiezingen overlopen ?
Wie ziet u naar de N-VA overstappen ?

dominatrix
5 juni 2010, 11:11
Er zullen nog wel wat overlopers volgen, zot van glorie, U weet wel. Succes trekt aan... electoraal succes... uiteraard... realisaties... dat is wat anders... die zijn er vooralsnog niet te veel. Sterker nog, de vrees mag vandaag terecht geuit worden dat ze er waarschijnlijk na 13 juni nog niet zijn.

toccata
5 juni 2010, 11:14
Met het electoraal succes dat de N-VA te wachten staat (minstens 22 volgens deze peiling (foutmarge)), is de vraag : hoeveel gaan er de maanden na de verkiezingen overlopen ?
Wie ziet u naar de N-VA overstappen ?

Op lange termijn zouden die overlopers een goede zaak zijn voor het VB, alle opportunisten deruit, kunnen ze eindelijk +- orde op zaken stellen, gaat wel nog pijnlijk worden maar dat is niet onoverkomelijk, Groen! heeft zo'n situatie ook gekend.

EddyBal
5 juni 2010, 11:22
In zowat elke partij zitten mensen die zich Vlaming voelen, maar zich voegen naar de partij, en daar al tranen voor gelaten hebben. Ofwel gaan ze nu hun slag thuishalen binnen de eigen partij wegens de duidelijkheid van de kiezer: wij willen meer Vlaamse macht, ofwel gaan die hun valiezen pakken en komen kloppen bij Bartje. Ik weet wel zeker dat er al enkelen aan het polsen zijn.
Bij de VRT is de "omslag" ook duidelijk... OEI die gaat de sterkste man van Vlaanderen worden... BELEEFD ZIJN NU! Nog nooit zulke POSITIEVE commentaar gehoord over NVA dan gisteren bij de Pharao. Dat Ivan de Vadder zware winst voor N-VA met een glimlach over zijn lippen zou krijgen, had ik nooit durven dromen. Hij geeft zelfs een voorzet van: ze kunnen op de verkiezingsdag nog groter worden.
Als er al mensen twijfelden, zijn die nu wel overgehaald om N-VA te stemmen..
Raar... De VRT pro-Vlaams... wat gaan we nog allemaal meemaken?

dominatrix
5 juni 2010, 11:28
Op lange termijn zouden die overlopers een goede zaak zijn voor het VB, alle opportunisten deruit, kunnen ze eindelijk +- orde op zaken stellen, gaat wel nog pijnlijk worden maar dat is niet onoverkomelijk, Groen! heeft zo'n situatie ook gekend.

Van mij mogen opportunisten gerust overboord. Geen probleem mee. Maar denken, of insinueren dat deze enkele van ons zouden komen is me toch wat kort door de bocht. Ook al is politiek jammer genoeg tegenwoordig vooral een zaak van steekvlammen en golfbewegingen.

dominatrix
5 juni 2010, 11:32
In zowat elke partij zitten mensen die zich Vlaming voelen, maar zich voegen naar de partij, en daar al tranen voor gelaten hebben. Ofwel gaan ze nu hun slag thuishalen binnen de eigen partij wegens de duidelijkheid van de kiezer: wij willen meer Vlaamse macht, ofwel gaan die hun valiezen pakken en komen kloppen bij Bartje. Ik weet wel zeker dat er al enkelen aan het polsen zijn.
Bij de VRT is de "omslag" ook duidelijk... OEI die gaat de sterkste man van Vlaanderen worden... BELEEFD ZIJN NU! Nog nooit zulke POSITIEVE commentaar gehoord over NVA dan gisteren bij de Pharao. Dat Ivan de Vadder zware winst voor N-VA met een glimlach over zijn lippen zou krijgen, had ik nooit durven dromen. Hij geeft zelfs een voorzet van: ze kunnen op de verkiezingsdag nog groter worden.
Als er al mensen twijfelden, zijn die nu wel overgehaald om N-VA te stemmen..
Raar... De VRT pro-Vlaams... wat gaan we nog allemaal meemaken?

Natuurlijk zitten er in alle partijen mensen die zich vooral Vlaming voelen. En maar goed ook. In de vvb afdelingen vind je mensen van allerlei politieke slag. Ik kom trouwens zelf goed overeen met meervoud mensen en heb zelfs een abbo.

Jullie zitten in een hype. Het is jullie moment, zoals ik al zo vaak vertelde. Maak er wat van... En dan bedoel ik niet electoraal. Het VRT gedoe pro nva is duidelijk, ze kunnen het vb electoraal treffen omdat ze weten dat ze ons toch nooit ideologisch kunnen treffen. Ze doen maar; de honden blaffen de karavaan trekt verder. Een karavan die op verkiezingsdag zelf al terug kan staan daar waar ze in 2007 begon: Bij een niet vormbare regering die men toch zal vormen. Misschien zelfs met de nva... Misschien zelfs met Dewever. Zonder broek wel te verstaan. Want daar gaat het deze verkiezingen om: De broek van Dewever.

Jazeker
5 juni 2010, 11:35
Op lange termijn zouden die overlopers een goede zaak zijn voor het VB, alle opportunisten deruit, kunnen ze eindelijk +- orde op zaken stellen, gaat wel nog pijnlijk worden maar dat is niet onoverkomelijk, Groen! heeft zo'n situatie ook gekend.

Vraag is of duidelijke opportunisten überhaupt welkom zullen zijn bij de N-VA. Ik kan me inbeelden dat Marie-Rose Morel wel spijt heeft, al moet die het alvast niet doen voor het geld. Haar zag ik alvast graag terug keren en hoewel hij een aanwinst zou zijn, vrees ik dat het ego van Frank Vanhecke iets te groot is om een overstap te wagen. Hij is weliswaar altijd een consensusfiguur geweest binnen het Vlaams Belang met zijn ontelbare kamertjes, maar zulks vergt een ijzeren hand en dat zou kunnen botsen met Bart De Wever.

EddyBal
5 juni 2010, 11:43
in de eerste plaats zullen bekwame mensen van LDD trachten over te stappen. LDD zal niet lang meer leven. Ik HOOP echter dat ze deze verkiezingen overal de drempel halen. Kwestie van niet teveel Vlaamse stemmen te laten verloren gaan. Namen kan iedereen wel bedenken.

Half de VU heeft een overstap gemaakt naar de VLD, en daar zitten er zeker nog enkele die hun Vlaamse roots nog niet vergeten zijn, en de slag die Verafstoot hen gaf, nog niet vergeten zijn. Siegfried Bracke gaf het aan: in de sporen van de VU, maar ze blijken ze zelfs ongelooflijk te overtreffen. Zelfs met het gedeelte VB naast zich, dat toch standhoudt op 10% en misschien meer, want velen willen niet toegeven dat ze daar op stemmen. Ex -VUers zullen in ieder geval zware kriebels voelen... vooral omdat de partij nog maar eens een duik maakt.

Van de SPa zie ik niet echt mensen overkomen. Zelfs niet Vandenbroecke. Als Carolientje nog enkele meubels wil redden, zet ze die gauw in de Vlaamse regering als minister... anders liggen ze er na 13 juni misschien wel uit.

Van de CD&V mandatarissen zullen er zeker enkelen het voelen kriebelen in hun sokken en zijn hun tenen al op en neer aan het gaan. Naargelang de lijn die de partij zal volgen na 13 juni (nieuwe voorzitter ed) kunnen er wel enkele bekwame mensen of het touw in handen nemen en Bart volgen, OF, CD&V laten vallen, en de overstap maken. Wegens de sterke verankering in de maatschappij was het steeds moeilijk voor CD&V om uit zulke grote familie weg te trekken, maar na de huidige stand van zaken te hebben geanaliseerd, zullen er toch wel pogingen komen. Hun burgemeesters uit de rand voelen niet echt veel bescherming van hun partij, dus dat zijn al mogelijke kandidaten.

De kieskring BHV wordt een slachthuis. NVA zal daar van alle partijen de stemmen afsnoepen (en mogelijk mandatarissen), en de grootse worden met bijna niemand achter zich. De Vlamingen daar zien nu wel duidelijk van wie hun bescherming kan komen. En wees maar zeker dat zelfs enkele Franstaligen het niet eens zijn met de harde standpunten die door hun partijen worden uitgedragen, en ook durven overwegen om N-VA te stemmen.

13 juni 2010 : Het zal een Vlaams Nationale Feestdag worden.

Jazeker
5 juni 2010, 12:20
Natuurlijk zitten er in alle partijen mensen die zich vooral Vlaming voelen. En maar goed ook. In de vvb afdelingen vind je mensen van allerlei politieke slag. Ik kom trouwens zelf goed overeen met meervoud mensen en heb zelfs een abbo.

Het siert je dat je niet vastgeroest zit in het grote gelijk. Daarom is het eerste woordje van je volgende zin nogal jammer.

Jullie zitten in een hype. Het is jullie moment, zoals ik al zo vaak vertelde. Maak er wat van... En dan bedoel ik niet electoraal. Het VRT gedoe pro nva is duidelijk, ze kunnen het vb electoraal treffen omdat ze weten dat ze ons toch nooit ideologisch kunnen treffen.

Verder stoor ik me wel aan "Het VRT gedoe pro nva is duidelijk". Het is weer het zij-wij spelletje. De keren dat ik mensen van de N-VA al op de VRT zag, werd het hen niet makkelijk gemaakt. Dat Bart De Wever een uitstekend debater is, maakt dat hij zich uit de slag kan trekken. En ja, hij mocht eens optreden in De Slimste Mens, maar dat effect moet intussen toch reeds lang zijn uitgespeeld. In die zin zou ik eerder stellen dat de VRT geen pro N-VA houding hanteert maar zoals sinds 2000 reeds gedocumenteerd, een anti Vlaams Belang houding.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GO8E71J8&word=VRT+Vlaams+blok
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GAHBL581&word=VRT+Vlaams+blok
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMA28012005_006
http://www.blokwatch.be/media/2004StaepelsVRT.PDF
http://www.blokwatch.be/images/FILES/2001VRTdemocratischesamenleving.PDF

Zowel de redacties van VTM en VRT hebben overigens toegegeven dat ze het debat in hun politieke programma's zouden beperken omdat indertijd Filip Dewinter er steeds te sterk uit zou komen.

Leo Hellemans, destijds hoofdredacteur voor de VRT nieuwsdienst meldt het als volgt:

“We moeten uitzonderlijk goed opletten als we het VB uitnodigen in rechtstreekse debatten. Want op dat vlak zijn het meesters in het vak. Net
daarom hebben we een aantal programma’s bijgestuurd. In het politiek magazine ‘Villa Politica’ zit er veel minder debat
dan vroeger, en ook in ‘De Zevende Dag’ vermijden we de debatten over de
politiek om de politiek.”
De bron is partijdig, maar ik heb die zaken in die tijd met mijn twee ogen gelezen in de kranten en niet enkel in een blok-pdfje. Ik ben enkel even zonder abbonement. (http://vlaamsbelanglebbeke.org/files/2005nr2_lebbeke.pdf)

En nu gaan we ons afvragen waarom De Zevende Dag een theekransje is geworden in plaats van een debat programma op de spits zoals het 10 jaar terug nog was. Vraag het aan Leo Hellemans. Zeg wel dat je van de SP.a of Groen! bent. Anders krijg je waarschijnlijk geen antwoord.

Jazeker
5 juni 2010, 12:24
in de eerste plaats zullen bekwame mensen van LDD trachten over te stappen.

Woehaa! :rofl:

Hoewel ik zijn ultra-liberale mening niet deel, is Boudewijn Bouckaert de enige met wat intellectuele bagage daar. De dag dat Anneke den Bats wordt toegelaten tot de N-VA, wil ik die partij niet meer kennen.

EddyBal
5 juni 2010, 12:41
Woehaa! :rofl:

Hoewel ik zijn ultra-liberale mening niet deel, is Boudewijn Bouckaert de enige met wat intellectuele bagage daar. De dag dat Anneke den Bats wordt toegelaten tot de N-VA, wil ik die partij niet meer kennen.

Ik sprak over bekwame mensen. Niet over weekbladensterren. Daar kan niemand iets mee aanvangen. Dat is overduidelijk bewezen.

Bekwame mensen zitten er misschien ook in de gemeenteraden en zo. Ik ken lang niet iedereen.

Renesse
5 juni 2010, 12:43
Waarom begint iedereen nu te zweven?

EddyBal
5 juni 2010, 13:03
Waarom begint iedereen nu te zweven?

Kweetni? Goe weer? Ozon in de lucht? Pollen in de lucht van Marie Huana? Of lid geworden van LSD? :lol:

Wiley E Coyote
5 juni 2010, 13:24
Met het electoraal succes dat de N-VA te wachten staat (minstens 22 volgens deze peiling (foutmarge)), is de vraag : hoeveel gaan er de maanden na de verkiezingen overlopen ?
Wie ziet u naar de N-VA overstappen ?

een paar parlementaire fossielen van LDD en VB misschien?

fonne
5 juni 2010, 21:10
Er zullen nog wel wat overlopers volgen, zot van glorie, U weet wel. Succes trekt aan... electoraal succes... uiteraard... realisaties... dat is wat anders... die zijn er vooralsnog niet te veel. Sterker nog, de vrees mag vandaag terecht geuit worden dat ze er waarschijnlijk na 13 juni nog niet zijn.

Er zal heel veel nieuw personeel nodig zijn bij de N-VA zo tegen de gemeenteraadsverkiezingen. En daar gaan heel wat LDDers op afkomen natuurlijk, dat was tenslotte de reden waarom ze op den trein van Zjaan-Mari zijn gesprongen. LDD is dan een lege doos (wat ze inhoudelijk altijd geweest is trouwens). En N-VA krijgt zijn lijsten gevuld.

Daarnaast is er de splitsing van de CD&V in een Vlaamse vleugel die aansluiting zoekt bij N-VA en zo de opvolger wordt van de kartels van 2006, en een linkse arbeidersvleugel die met Groen wijsvingertje zal samengaan.

Alleen voor de Vlaams Belangers wordt het moeilijk. Misschien dat Marie-Rooske nog ooit terugkeert naar haar N-VA wortels. Maar de rest van dat volk heeft zich overal zo onpopulair gemaakt dat ze voor elke partij een electorale minwaarde zijn. Ze zullen na de hevige doodstrijd die volgt in het VB als parias vluchten in de anonimiteit.

djimi
5 juni 2010, 21:14
In zowat elke partij zitten mensen die zich Vlaming voelen, maar zich voegen naar de partij, en daar al tranen voor gelaten hebben. Ofwel gaan ze nu hun slag thuishalen binnen de eigen partij wegens de duidelijkheid van de kiezer: wij willen meer Vlaamse macht, ofwel gaan die hun valiezen pakken en komen kloppen bij Bartje. Ik weet wel zeker dat er al enkelen aan het polsen zijn.
Bij de VRT is de "omslag" ook duidelijk... OEI die gaat de sterkste man van Vlaanderen worden... BELEEFD ZIJN NU! Nog nooit zulke POSITIEVE commentaar gehoord over NVA dan gisteren bij de Pharao. Dat Ivan de Vadder zware winst voor N-VA met een glimlach over zijn lippen zou krijgen, had ik nooit durven dromen. Hij geeft zelfs een voorzet van: ze kunnen op de verkiezingsdag nog groter worden.
Als er al mensen twijfelden, zijn die nu wel overgehaald om N-VA te stemmen..
Raar... De VRT pro-Vlaams... wat gaan we nog allemaal meemaken?

Hé, ik had ook al de indruk dat De Vadder zat te glunderen.

Op een bepaald moment kreeg hij zijn enthousiasme nog nauwelijks onder controle, en lijkt dat enkele seconden een beetje gegeneerd ook te beseffen :lol:

Zou Ivan De Vadder ook bekeerd zijn? ;-)

EddyBal
5 juni 2010, 21:18
Hé, ik had ook al de indruk dat De Vadder zat te glunderen.

Op een bepaald moment kreeg hij zijn enthousiasme nog nauwelijks onder controle, en lijkt dat enkele seconden een beetje gegeneerd ook te beseffen :lol:

Zou Ivan De Vadder ook bekeerd zijn? ;-)

Of nen verdoken Vlaamse, zoals Siegfried... iedereen daar maar doen alsof ze sos zijn, en in de realiteit allemaal VLOMS :lol:

Zwartengeel
5 juni 2010, 21:23
Natuurlijk zitten er in alle partijen mensen die zich vooral Vlaming voelen. En maar goed ook. In de vvb afdelingen vind je mensen van allerlei politieke slag. Ik kom trouwens zelf goed overeen met meervoud mensen en heb zelfs een abbo.

Jullie zitten in een hype. Het is jullie moment, zoals ik al zo vaak vertelde. Maak er wat van... En dan bedoel ik niet electoraal. Het VRT gedoe pro nva is duidelijk, ze kunnen het vb electoraal treffen omdat ze weten dat ze ons toch nooit ideologisch kunnen treffen. Ze doen maar; de honden blaffen de karavaan trekt verder. Een karavan die op verkiezingsdag zelf al terug kan staan daar waar ze in 2007 begon: Bij een niet vormbare regering die men toch zal vormen. Misschien zelfs met de nva... Misschien zelfs met Dewever. Zonder broek wel te verstaan. Want daar gaat het deze verkiezingen om: De broek van Dewever.

Mwa, als er één persoon is die weet dat het succes van het VB omgekeerd evenredig is met de mate waarin de N-VA zich principieel opstelt, is het volgens mij toch wel Dewever, hoor.

Txiki
5 juni 2010, 21:26
Er kan nog een andere vraag gesteld worden: wie ziet u uit de N-VA weggaan?

EddyBal
5 juni 2010, 21:57
Er kan nog een andere vraag gesteld worden: wie ziet u uit de N-VA weggaan?

Flauw.:roll:

Txiki
5 juni 2010, 22:00
Flauw.:roll:

Wat is daar nu flauw aan? Alsof iedereen in de N-VA even "content" is met de gang van zaken in de partij... Laat staan als er een horde overlopers binnen gehaald zou worden. Iets waarvoor de voorzitter meer dan eens gewaarschuwd heeft.

Kallikles
5 juni 2010, 22:03
Of nen verdoken Vlaamse, zoals Siegfried... iedereen daar maar doen alsof ze sos zijn, en in de realiteit allemaal VLOMS :lol:

Waarom zou dat tegengesteld zijn?

Txiki
5 juni 2010, 22:04
Waarom zou dat tegengesteld zijn?

Zeer goede vraag.