PDA

View Full Version : Vissen


From_Vlaanderen
26 juni 2010, 18:13
Het is weer zover, het seizoen is al reeds een tijdje open.
Wie trekt erop uit?
Ik ga de maandag wat bruinen aan de over met wat maden en voeder.;-)

MaGNiFiCaT
26 juni 2010, 19:42
Maar .... hoort dit bij sport? Vissen is geen sport tenzij vissen op zee.:-)

From_Vlaanderen
26 juni 2010, 22:34
Maar .... hoort dit bij sport? Vissen is geen sport tenzij vissen op zee.:-)

Deze avond nog snel mijn lijnen in orde gebracht:lol:

Bobke
26 juni 2010, 22:40
Maar .... hoort dit bij sport? Vissen is geen sport tenzij vissen op zee.:-)
Ik dacht dat het over bruinen ging en maden leren zwemmen.

daiwa
26 juni 2010, 23:54
Maar .... hoort dit bij sport? Vissen is geen sport tenzij vissen op zee.:-)

Ik ga dinsdag vissen op de Westerschelde.
Normaal ga ik minstens één keer per week maar nu met de wereldbeker staat dat even op een lager pitje.
Mijn zeeaas ga ik ook zelf steken in Tholen op de Oesterdam.

From_Vlaanderen
26 juni 2010, 23:59
Ik ga dinsdag vissen op de Westerschelde.
Normaal ga ik minstens één keer per week maar nu met de wereldbeker staat dat even op een lager pitje.
Mijn zeeaas ga ik ook zelf steken in Tholen op de Oesterdam.

Ikke aan brug .. op kanaal dessel schoten. Met een aantal maten. Ook nog allemaal mensen die niet gebonden zijn aan twee ronde dingen:lol:.

daiwa
27 juni 2010, 00:08
Ikke aan brug .. op kanaal dessel schoten. Met een aantal maten. Ook nog allemaal mensen die niet gebonden zijn aan twee ronde dingen:lol:.

Op wat vis je daar?

From_Vlaanderen
27 juni 2010, 00:12
Op wat vis je daar?

Ik vis met vaststok op prooivis en roofvis, de kleine rommel. Karpers daar doe ik niet aan mee.
Roofvis eet ik niet -ik ben iet zo'n voorstander van zware metalen in mijn lijf- prooivis wel, als ik zin heb om hem ter plekken te kuisen, anders gooi ik het terug.

Vissen is amusement voor mij, niet echt sport.

Zo zat ik eens in de -schiet-club verwikkeld in een gesprek met een hevige sportvisser, die juist een nieuwe visstok had gekocht, begon hij over de prijs van dat ding van 100g en 12m lang. Ah zei ik; zoveel heeft mijn luchtgeweerke ook gekost ongeveer. Puur amusement bij mij.
Als ik tijd heb elke week, als het goed weer is. :lol:


-brossem, witvis, baars, die dinges.

daiwa
27 juni 2010, 00:19
Ik vis met vaststok op prooivis en roofvis, de kleine rommel. Karpers daar doe ik niet aan mee.
Roofvis eet ik niet -ik ben iet zo'n voorstander van zware metalen in mijn lijf- prooivis wel, als ik zin heb om hem ter plekken te kuisen, anders gooi ik het terug.

Vissen is amusement voor mij, niet echt sport.

Zo zat ik eens in de -schiet-club verwikkeld in een gesprek met een hevige sportvisser, die juist een nieuwe visstok had gekocht, begon hij over de prijs van dat ding van 100g en 12m lang. Ah zei ik; zoveel heeft mijn luchtgeweerke ook gekost ongeveer. Puur amusement bij mij.
Als ik tijd heb elke week, als het goed weer is. :lol:


-brossem, witvis, baars, die dinges.

Ik ken dat, die mannen met hun duur materiaal.
Maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee ook meer vis vangen.

Hier op de Westerschelde is het in de zomer op bot, paling, tong en zeebaars.
In de winter op kabeljauw/gul en wijting.

From_Vlaanderen
27 juni 2010, 00:22
Ik ken dat, die mannen met hun duur materiaal.
Maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee ook meer vis vangen.

Hier op de Westerschelde is het in de zomer op bot, paling, tong en zeebaars.
In de winter op kabeljauw en wijting.

Die mens was kampioen, tot 130kg per match, zijn vrouw zat in de schietclub vandaar.:lol:.
Paling, in den ouden tijd kon je dat nog schieten met de 410 en gewoon opeten, da doe ik nu niet meer. Of het moest uit het albert kanaal komen;-).

Gerief doet bij mij wel wat-van schieten dan-. In de 80 of in de 90. :lol:.

daiwa
27 juni 2010, 00:26
Die mens was kampioen, tot 130kg per match, zijn vrouw zat in de schietclub vandaar.:lol:.
Paling, in den ouden tijd kon je dat nog schieten met de 410 en gewoon opeten, da doe ik nu niet meer. Of het moest uit het albert kanaal komen;-).

De paling op de Schelde is nog best te eten.
Alleen spijtig dat er veel minder zit dan vroeger, het water is te proper geworden en daarmee trekt hij verder het binnenland in.
Je kan hem nu al vangen op de Schelde tot voorbij Dendermonde.

Jaani_Dushman
27 juni 2010, 12:49
Maar .... hoort dit bij sport? Vissen is geen sport tenzij vissen op zee.:-)...enkel als je met een dolk tussen de tanden geklemd de zee induikt en een waterbeest te lijf gaat.

Cdude
27 juni 2010, 13:00
Die mens was kampioen, tot 130kg per match, zijn vrouw zat in de schietclub vandaar.:lol:.
Paling, in den ouden tijd kon je dat nog schieten met de 410 en gewoon opeten, da doe ik nu niet meer. Of het moest uit het albert kanaal komen;-).

Gerief doet bij mij wel wat-van schieten dan-. In de 80 of in de 90. :lol:.Dus eigenlijk ne pipo met goed materiaal schiet even goed als jij? :lol:

From_Vlaanderen
27 juni 2010, 14:19
Dus eigenlijk ne pipo met goed materiaal schiet even goed als jij? :lol:

Dat heb ik niet gezegd. Het is de combinatie.

MaGNiFiCaT
28 juni 2010, 22:31
...enkel als je met een dolk tussen de tanden geklemd de zee induikt en een waterbeest te lijf gaat.


Phff, ik vind dat wel redelijk arbeidsintensief hoor. En ik doe dit niet zo graag omdat ik me achteraf vies voel van dat vuile zeewater. Het pikt in mijn ogen enzo. Nee, laat de anderen maar vis vangen met de netten, ik heb andere en betere dingen te doen.;-)

From_Vlaanderen
28 juni 2010, 22:46
Ik had er toch 15.
De woensdag weer van dat + het café is dan wél open.

From_Vlaanderen
29 juni 2010, 21:32
Ik had er toch 15.
De woensdag weer van dat + het café is dan wél open.

Waar exclusieve houtse tripel te verkrijgen is.;-)

fb718882
30 juni 2010, 20:16
Het is weer zover, het seizoen is al reeds een tijdje open.
Wie trekt erop uit?
Ik ga de maandag wat bruinen aan de over met wat maden en voeder.;-)

Vissen met maden , is dat niet een beetje van de ouwen tijd ? Heel soms doe ik dat ook nog wel eens , maar ik vis toch liever met kemp en tarwe . Beter voor voorn denk ik , en ge hebt geen last van baarskes en zo . Wel van karper soms , op Schotenvaart toch . Zeker weten ! Verleden seizoen heb ik er een keer of 4 "alles kapot" gehad .

daiwa
30 juni 2010, 22:09
Ik ga dinsdag vissen op de Westerschelde.
.

Door omstandigheden maar vandaag kunnen gaan.
Het was gene vette, 14 botten, 5 palingen en drie tongen.

From_Vlaanderen
30 juni 2010, 22:51
Ik als complete visleek heb vandaag 7 baarzen met de lancet bovengevist. Op de vaststok heb ik geen 1 beetje gehad. Allez 1 keer maar toen was ik een vrouwelijke fietser aan het nakijken en was ik te laat om aan te slaan.

From_Vlaanderen
30 juni 2010, 22:52
Vissen met maden , is dat niet een beetje van de ouwen tijd ? Heel soms doe ik dat ook nog wel eens , maar ik vis toch liever met kemp en tarwe . Beter voor voorn denk ik , en ge hebt geen last van baarskes en zo . Wel van karper soms , op Schotenvaart toch . Zeker weten ! Verleden seizoen heb ik er een keer of 4 "alles kapot" gehad .

Ik vis het meeste op de schotenvaart. Maar ne pipo had de vaste visplek afgepakt. Verdorie.:evil:.
Als ge nu moet kiezen wat pakt ge dan? Kemp of tarwe? Voedert ge dan bij met gewone visvoeder voor gardons?

fb718882
1 juli 2010, 10:06
Ik vis het meeste op de schotenvaart. Maar ne pipo had de vaste visplek afgepakt. Verdorie.:evil:.
Als ge nu moet kiezen wat pakt ge dan? Kemp of tarwe? Voedert ge dan bij met gewone visvoeder voor gardons?

Als ge gaat vissen , en er zit ne pipo op je vaste stekkie , dan is het bij ons (Schotenvaart in Brecht / Sint Lenaarts / Rijkevorsel ) de gewoonte dat die pipo zijn spullen bijeenpakt , sorry zegt en het aftrapt . Dat is zo'n ongeschreven wet waar iedereen zich min of meer aan houdt .

Ik vis het liefst met kemp , maar met tarwe zijn de voorns die ge vangt in het algemeen wel groter . Met kemp een beetje boven de bodem , met tarwe een stuk over de bodem . Ligt er ook aan hoe sterk de stroming is . Voederbollen gebruik ik niet . Ik werp wel regelmatig een paar kempzaadjes rond de dobber , en daar moeten ze het maar mee doen . Met tarwe bijvoederen is niet aan te raden , want hoe meer tarwe je gooit , hoe meer last je kan krijgen van karper .

De laatste weken ben ik niet gaan vissen wegens tennis en voetbal op TV , maar wanneer de voetbal voorbij is , vlieg ik er terug in .

En goei vangst toegewenst !

From_Vlaanderen
1 juli 2010, 22:30
Als ge gaat vissen , en er zit ne pipo op je vaste stekkie , dan is het bij ons (Schotenvaart in Brecht / Sint Lenaarts / Rijkevorsel ) de gewoonte dat die pipo zijn spullen bijeenpakt , sorry zegt en het aftrapt . Dat is zo'n ongeschreven wet waar iedereen zich min of meer aan houdt .
Ik vis het liefst met kemp , maar met tarwe zijn de voorns die ge vangt in het algemeen wel groter . Met kemp een beetje boven de bodem , met tarwe een stuk over de bodem . Ligt er ook aan hoe sterk de stroming is . Voederbollen gebruik ik niet . Ik werp wel regelmatig een paar kempzaadjes rond de dobber , en daar moeten ze het maar mee doen . Met tarwe bijvoederen is niet aan te raden , want hoe meer tarwe je gooit , hoe meer last je kan krijgen van karper .
De laatste weken ben ik niet gaan vissen wegens tennis en voetbal op TV , maar wanneer de voetbal voorbij is , vlieg ik er terug in .
En goei vangst toegewenst !


Awel se, ik ga dat de zaterdag eens proberen.
Het is wel zo dat ik vorige week aan het knoeien was met de vaststok, zou dit aan teveel onderstroming kunnen liggen? Ik viste een 5tal cm boven de bodem.

De dikte van de visdraad is deze van groot belang want ik vis nu met een redelijk dikke draad: 0.20 en 0.22 mm

fb718882
2 juli 2010, 11:23
Awel se, ik ga dat de zaterdag eens proberen.
Het is wel zo dat ik vorige week aan het knoeien was met de vaststok, zou dit aan teveel onderstroming kunnen liggen? Ik viste een 5tal cm boven de bodem.

De dikte van de visdraad is deze van groot belang want ik vis nu met een redelijk dikke draad: 0.20 en 0.22 mm

De beste manier om met kemp succes te hebben is dat je dan best vanaf een paar dagen van tevoren elke avond een beetje kemp gaat voederen . 't Is absoluut geen garantie , maar het helpt zeker wel . (vandaar ook dat de pipo die op je vaste visplaats zit dient op te krassen) .

Ik denk niet dat het knoeiwerk ligt aan het feit dat je 5 cm boven de bodem vist , met veel onderstroom . In alle geval : als �*k aan 't knoeien ben , ligt het gewoonlijk aan iets anders :-)

Je vist wel met zeer zware draad . Volgens mij te zwaar voor voorn in elk geval . Mijn draad is 0.10 , ten hoogste 0.12 . Met een haak n° 18 , soms n° 16 . Perfect om "fijn" te vissen .

Maar laat je door mij niet al te veel beïnvloeden , want de laatste jaren heb ik nog weinig kunnen vangen . En het wordt alle jaren minder en minder . Het kanaal te westen van Turnhout is zwaar vervuild geweest . Niet zozeer het water , maar de bodem zat vol vuiligheid . Wij hebben daar zelfs gedurende een jaar of 4 , 5 de gevangen vis niet mogen bijhouden . Een leefnet was streng verboden ! Nu is het beter , maar nog lang niet goed . Het wordt nog steeds afgeraden om de vis te eten , ,en al zeker geen bodemvis , zoals paling . Er zijn sinds de jaren +/- 1990 veel nieuwe bedrijven bijgekomen langs de vaart en die loosden alle hun vuiligheid in het kanaal ....

En toch hou ik vol ! "Nooit opgeven" zei Marianne Thyssen . Zou die ook vissen ?

From_Vlaanderen
2 juli 2010, 23:15
De beste manier om met kemp succes te hebben is dat je dan best vanaf een paar dagen van tevoren elke avond een beetje kemp gaat voederen . 't Is absoluut geen garantie , maar het helpt zeker wel . (vandaar ook dat de pipo die op je vaste visplaats zit dient op te krassen) .

Ik denk niet dat het knoeiwerk ligt aan het feit dat je 5 cm boven de bodem vist , met veel onderstroom . In alle geval : als �*k aan 't knoeien ben , ligt het gewoonlijk aan iets anders :-)

Je vist wel met zeer zware draad . Volgens mij te zwaar voor voorn in elk geval . Mijn draad is 0.10 , ten hoogste 0.12 . Met een haak n° 18 , soms n° 16 . Perfect om "fijn" te vissen .

Maar laat je door mij niet al te veel beïnvloeden , want de laatste jaren heb ik nog weinig kunnen vangen . En het wordt alle jaren minder en minder . Het kanaal te westen van Turnhout is zwaar vervuild geweest . Niet zozeer het water , maar de bodem zat vol vuiligheid . Wij hebben daar zelfs gedurende een jaar of 4 , 5 de gevangen vis niet mogen bijhouden . Een leefnet was streng verboden ! Nu is het beter , maar nog lang niet goed . Het wordt nog steeds afgeraden om de vis te eten , ,en al zeker geen bodemvis , zoals paling . Er zijn sinds de jaren +/- 1990 veel nieuwe bedrijven bijgekomen langs de vaart en die loosden alle hun vuiligheid in het kanaal ....

En toch hou ik vol ! "Nooit opgeven" zei Marianne Thyssen . Zou die ook vissen ?

Het moet al de moeite zijn wil ik de vis niet teruggooien en dan moet ik ook nog eens goesting hebben om 'm te kuisen, want met die onnozel temperaturen hier.

Fredo
3 juli 2010, 12:43
Als ge gaat vissen , en er zit ne pipo op je vaste stekkie , dan is het bij ons (Schotenvaart in Brecht / Sint Lenaarts / Rijkevorsel ) de gewoonte dat die pipo zijn spullen bijeenpakt , sorry zegt en het aftrapt . Dat is zo'n ongeschreven wet waar iedereen zich min of meer aan houdt .



Dit vind ik dus echt een beetje belachelijk. Dat is immers niet 'uw' stekkie. In een vijver van een hengelclub langs de Schelde in het Gentse heb ik ook eens zo'n blaas gehad. Meneer wou de volgende nacht op karper vissen van de overkant van de vijver waar ik met mijn vaste lijn zat, dus eigenlijk ongeveer op dezelfde plek waar ik aan het vissen was op voorn. Begint hij daar te zagen dat hij niets meer gaat vangen als ik daar overdag vis. Sorry maar iedereen die lid is van de club mag toch vissen waar hij wil zeker? En in uw geval mag iedereen zich toch langs de vaart zetten waar hij wil zeker? Of staat er een bordje met uw naam bij die plaats misschien?

From_Vlaanderen
4 juli 2010, 00:32
Morgen vissen aan de E10put :D.

fb718882
4 juli 2010, 10:07
Dit vind ik dus echt een beetje belachelijk. Dat is immers niet 'uw' stekkie. In een vijver van een hengelclub langs de Schelde in het Gentse heb ik ook eens zo'n blaas gehad. Meneer wou de volgende nacht op karper vissen van de overkant van de vijver waar ik met mijn vaste lijn zat, dus eigenlijk ongeveer op dezelfde plek waar ik aan het vissen was op voorn. Begint hij daar te zagen dat hij niets meer gaat vangen als ik daar overdag vis. Sorry maar iedereen die lid is van de club mag toch vissen waar hij wil zeker? En in uw geval mag iedereen zich toch langs de vaart zetten waar hij wil zeker? Of staat er een bordje met uw naam bij die plaats misschien?

De vaart is van iedereen , en iedereen mag gaan zitten waar hij/zij wil . Ik kan alleen zeggen dat bij ons elke visser z'n eigen stekkie heeft , en dat iedereen dat weet en dat dan ook iedereen weet dat men niet gaat zitten op de visplaats van een collega-hengelsporter .
En wanneer men dat dan toch -onbewust- doet , men sportief genoeg is om op te krassen . Dat is daar zo al vele jaren de gewoonte , dat is traditie .
Er staan geen naambordjes op de dijk . Zoals ik al gezegd heb : het is een
ongeschreven wet , waar vrijwel alle vissers zich aan houden .
Veronderstel dat gij al jaren op dezelfde plaats vist , en jouw vrienden ook , allemaal op een paar tientallen meters van elkaar , dan zouden jullie het ook niet leuk vinden dat er ineens iemand anders op jullie vaste stekkie zat .

From_Vlaanderen
4 juli 2010, 20:40
De vaart is van iedereen , en iedereen mag gaan zitten waar hij/zij wil . Ik kan alleen zeggen dat bij ons elke visser z'n eigen stekkie heeft , en dat iedereen dat weet en dat dan ook iedereen weet dat men niet gaat zitten op de visplaats van een collega-hengelsporter .
En wanneer men dat dan toch -onbewust- doet , men sportief genoeg is om op te krassen . Dat is daar zo al vele jaren de gewoonte , dat is traditie .
Er staan geen naambordjes op de dijk . Zoals ik al gezegd heb : het is een
ongeschreven wet , waar vrijwel alle vissers zich aan houden .
Veronderstel dat gij al jaren op dezelfde plaats vist , en jouw vrienden ook , allemaal op een paar tientallen meters van elkaar , dan zouden jullie het ook niet leuk vinden dat er ineens iemand anders op jullie vaste stekkie zat .

Aan die brug, bij dat cafééke, bij die vaart met die mensen. Mja, dat heeft iedereen wel zekers:lol:.

fb718882
6 juli 2010, 16:51
Aan die brug, bij dat cafééke, bij die vaart met die mensen. Mja, dat heeft iedereen wel zekers:lol:.

Brug ? Caféke ? Mensen ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mijn dobber en mijne kemp en tarwe verkristalliseerd dat ik niks bemerk van wat er in een straal van 20 meter rondom mij gebeurt . ;-)

From_Vlaanderen
6 juli 2010, 23:52
Brug ? Caféke ? Mensen ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mijn dobber en mijne kemp en tarwe verkristalliseerd dat ik niks bemerk van wat er in een straal van 20 meter rondom mij gebeurt . ;-)

Dat noemen ze tunnel zicht en dat heb ik enkel wanneer ik een geweer vastpak. :lol:

fb718882
7 juli 2010, 09:00
Dat noemen ze tunnel zicht en dat heb ik enkel wanneer ik een geweer vastpak. :lol:

tunnel ? zicht ? geweer ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mjn dobber en ...........:-D

From_Vlaanderen
7 juli 2010, 23:15
Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mjn dobber en ...........:-D

Schoon vrouwen?

fb718882
8 juli 2010, 16:13
Schoon vrouwen?

Schoon vrouwen ?

als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur ........ HEY SEG :-D

From_Vlaanderen
11 juli 2010, 23:48
Schoon vrouwen ?

als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur ........ HEY SEG :-D

Ikke nu niet zo direct, vandaag ne vis of 6 op de vaart. En ne keer of 3 vergeten aan te slagen, ik was aan het shawelen:lol:.

From_Vlaanderen
18 juli 2010, 22:47
Dees weekend is het er niet van gekomen, maar neuste weekend zit ik zeker terug aan het kanaal.

Nog ergens een karper stok afgeluist :D:twisted:.

fb718882
19 juli 2010, 19:29
Dees weekend is het er niet van gekomen, maar neuste weekend zit ik zeker terug aan het kanaal.

Nog ergens een karper stok afgeluist :D:twisted:.

In Schotenvaart zijn plaatsen waar veel en grote karper zit ! Verleden seizoen heb ik er ene zien liggen in ondiep water , tegen de kant , en die was langer dan 1 meter . Zonder overdrijven , echt waar ! Ik zie er regelmatig een stuk of 3 , 4 voorbijzwemmen als ik zit te vissen . Ene is helemaal goudkleurig , is waarschijnlijk als klein goudviske in de vaart gegooid .

Ik kom regelmatig in Tsjechië , en daar wordt nogal wat karper gegeten . Zowat elk klein dorpke heeft in 't midden van het dorp een vijver die dient als bluswater als het brandt . En daar wordt dikwijls karper in gekweekt .
In Polen is karper de klassieke kerstmaaltijd , zoals hier de kalkoen . Lekker als ge hem kunt klaarmaken , ginder wordt karper in schijven gesneden en dan gefrituurd .

Allee , goei vangst !

From_Vlaanderen
19 juli 2010, 22:49
In Schotenvaart zijn plaatsen waar veel en grote karper zit ! Verleden seizoen heb ik er ene zien liggen in ondiep water , tegen de kant , en die was langer dan 1 meter . Zonder overdrijven , echt waar ! Ik zie er regelmatig een stuk of 3 , 4 voorbijzwemmen als ik zit te vissen . Ene is helemaal goudkleurig , is waarschijnlijk als klein goudviske in de vaart gegooid .

Ik kom regelmatig in Tsjechië , en daar wordt nogal wat karper gegeten . Zowat elk klein dorpke heeft in 't midden van het dorp een vijver die dient als bluswater als het brandt . En daar wordt dikwijls karper in gekweekt .
In Polen is karper de klassieke kerstmaaltijd , zoals hier de kalkoen . Lekker als ge hem kunt klaarmaken , ginder wordt karper in schijven gesneden en dan gefrituurd .

Allee , goei vangst !

Die moeite ga ik niet doen, als ik karper wil eten, dan haal ik die witte dingen wel uit de vijver van de buren.

bgf324
21 juli 2010, 17:21
Vandaag heel de betonnen onderlaag van de vijver beplakt samen met mijn pa.
Vijver ligt er al 28 jaar en was de laatste jaren zo lek als een vergiet.

Beton met daar op roofing. De roofing was snottevort en in de beton zaten barsten en gaten door wortelingen van waterplanten. Vroeger bestond vijverfolie immers niet.

Gisteren vissen in een kuip gestoken en roofing er uit gehaald. Vandaag beton herplakt.
Morgen de vijverfolie er in en water laten inlopen. Dan op temperatuur laten komen en vissen versteken tegen den avond.

Vrijdag niets doen.
En dan zaterdag die vijverfolie vastmaken langs de zijkanten. Langs 1 zijkant (rand met terras dat 1 m hoger is) een muurtje bouwen met natuursteen die mijn pa vrijdag in de ardennen gaat gaan zoeken.

Dan dien filterbak afwerken in de loop van volgende week.

BigF
22 juli 2010, 12:11
Morgen de vijverfolie er in en water laten inlopen. Dan op temperatuur laten komen en vissen versteken tegen den avond.


Hopelijk heeft uwe vijver een inhoud van een liter of 10 want anders gaat er van dat 'op temperatuur komen' op slechts 1 dag niet veel in huis komen vrees ik.

Anna List
22 juli 2010, 12:47
Vandaag heel de betonnen onderlaag van de vijver beplakt samen met mijn pa.
Vijver ligt er al 28 jaar en was de laatste jaren zo lek als een vergiet.

Beton met daar op roofing. De roofing was snottevort en in de beton zaten barsten en gaten door wortelingen van waterplanten. Vroeger bestond vijverfolie immers niet.

Gisteren vissen in een kuip gestoken en roofing er uit gehaald. Vandaag beton herplakt.
Morgen de vijverfolie er in en water laten inlopen. Dan op temperatuur laten komen en vissen versteken tegen den avond.

Vrijdag niets doen.
En dan zaterdag die vijverfolie vastmaken langs de zijkanten. Langs 1 zijkant (rand met terras dat 1 m hoger is) een muurtje bouwen met natuursteen die mijn pa vrijdag in de ardennen gaat gaan zoeken.

Dan dien filterbak afwerken in de loop van volgende week.

aan uw pa uitleggen dat anno 2010 vijverfolie wél bestaat en welke de eigenschappen en dus gevolgen zijn, had u nen hoop werk kunnen uitsparen ...

bgf324
22 juli 2010, 14:55
aan uw pa uitleggen dat anno 2010 vijverfolie wél bestaat en welke de eigenschappen en dus gevolgen zijn, had u nen hoop werk kunnen uitsparen ...

Maar de onderlaag is gewapend beton van 10 cm dik. Daaronder zitten dan nog bakstenen en steengruis. Mijn pa heeft geen goesting om dat gewapend beton open te breken. Beetje te vergelijken met die betonplaten op de straten.

Dus hebben we gewoon de barstjes en gaten in de bovenlaag opgevuld. Daar zat een klein laagje cement op. Hebben we nu opnieuw geplakt zodat het mooi rond is terug zonder uitstekend steentjes en hoeken.

Nu ligt er een folie in en de kraan is aant lopen.

bgf324
22 juli 2010, 19:44
Volgelopen :cheer:

From_Vlaanderen
22 juli 2010, 22:31
Wat gaat ge daar inzetten? Koi's?
Ik heb anders nog nen ongelooflijk goeie tip.

From_Vlaanderen
24 juli 2010, 00:29
Subiet ga ik aan de koeltorens in dessel zitten, met kemp nu.

From_Vlaanderen
24 juli 2010, 22:58
Subiet ga ik aan de koeltorens in dessel zitten, met kemp nu.

Kemp is rommel, met maden, 18 vissen bovengehaald.

From_Vlaanderen
25 juli 2010, 00:07
Kemp is rommel, met maden, 18 vissen bovengehaald.

Straks zit ik terug aan de vaart.

From_Vlaanderen
25 juli 2010, 22:17
Straks zit ik terug aan de vaart.

Het is de pomp geworden, den E19 put daar in Meer.
3 toch heel schoon brasemkes en dan nog een bliekske of 12 en een baars of 3.
:cheer:

fb718882
26 juli 2010, 02:19
Het is de pomp geworden, den E19 put daar in Meer.
3 toch heel schoon brasemkes en dan nog een bliekske of 12 en een baars of 3.
:cheer:

Ik ben nog bijna niet gaan vissen , dit seizoen . Weer aan 't sukkelen met de gezondheid , en van mijn dokter mocht ik niet buiten komen in die hitte van de voorbije weken . :cry:

bgf324
28 juli 2010, 23:19
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde-Dieren/article/detail/1138267/2010/07/28/Dam-in-Mekong-is-doodsvonnis-voor-reuzenvissen.dhtml

8O Hebt da es aan de lijn 8O Hoe haal je dat binnen

Hebt er minstens een harpoen voor nodig.

From_Vlaanderen
28 juli 2010, 23:24
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde-Dieren/article/detail/1138267/2010/07/28/Dam-in-Mekong-is-doodsvonnis-voor-reuzenvissen.dhtml

8O Hebt da es aan de lijn 8O Hoe haal je dat binnen

Hebt er minstens een harpoen voor nodig.

wa voor vissen gaat ge in uwe vijver zetten, voor mijne geweldige tip.

BigF
29 juli 2010, 11:29
Iemand "Monster Fish" op Nat Geo al gezien?
'k Zag er gisteren een opgenomen aflevering van, zocht daarnet een prentje van de gisteren besproken (en gevangen) vampire fish en kwam prompt op een pagina uit die over de betreffende aflevering gaat. Dat treft!!

Klikkerdeklik. (http://sports.espn.go.com/outdoors/fishing/news/story?id=4283604)

From_Vlaanderen
10 augustus 2010, 23:44
Mijne arca crusader 9.5m ligt bij de viswinkel ter reparatie, morgen is'm klaar :D.

fb718882
11 augustus 2010, 18:44
Verleden week heb ik een brasem gevangen van 48 cm lengte . En dat met mijn draadje van 0,10 mm en een haak nummer 18 . Dat is "goed gevist" , al zeg ik het zelf . Het heeft wel bijna een kwartier geduurd eer ik hem in het leefnet had .

Nynorsk
11 augustus 2010, 18:47
http://www.youtube.com/watch?v=AcPWySvSJws

:cheer:

Weezer
11 augustus 2010, 19:11
http://www.youtube.com/watch?v=AcPWySvSJws

:cheer:

:rofl:

Ik zou bijna denken dat jij écht van Hollandse hits houdt...

Nynorsk
11 augustus 2010, 19:14
:rofl:

Ik zou bijna denken dat jij écht van Hollandse hits houdt...



eeeeuuuuh....

hfjdksdf lkfdklm ,k fjdksljf jnjfd jkfdmsfp^reoiriof


Ik had als kind 2 cassetjes met "Carnavalskrakers" en ik kende die allemaal van buiten. Ik vrees dat ik die dingen nog steeds leuk vind :oops:

Weezer
11 augustus 2010, 19:15
eeeeuuuuh....

hfjdksdf lkfdklm ,k fjdksljf jnjfd jkfdmsfp^reoiriof


Ik had als kind 2 cassetjes met "Carnavalskrakers" en ik kende die allemaal van buiten. Ik vrees dat ik die dingen nog steeds leuk vind :oops:

:D

En nu even de code om die eerste regel te kraken graag?

Nynorsk
11 augustus 2010, 19:18
:D

En nu even de code om die eerste regel te kraken graag?

dat gaat u wat kosten hoor ;-)

Weezer
11 augustus 2010, 19:59
dat gaat u wat kosten hoor ;-)

Nóg een fles Schipperbitter? :-o