PDA

View Full Version : Opel wil verkoop opkrikken met "levenslange garantie"


Cdude
4 augustus 2010, 21:27
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100804_076

Levenslang = tot je hem verkoopt dus :roll:

filosoof
4 augustus 2010, 21:31
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100804_076

Levenslang = tot je hem verkoopt dus :roll:Ik zou graag de kleine lettertjes van die garantie lezen.:twisted:

Cdude
4 augustus 2010, 22:14
Ik zou graag de kleine lettertjes van die garantie lezen.:twisted:
² (iets in de trend van max 60.000km of zo iets.)

Jantje
5 augustus 2010, 05:29
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100804_076

Levenslang = tot je hem verkoopt dus :roll:

Ik wil wel eens zien dat Opel na 30 jaar een wagen nog gaat herstellen onder garantie. Want er zjn weldegelijk mensen die een auto langer dan 7 jaar gebruiken en in hun bezit houden.

Mambo
5 augustus 2010, 08:23
Destijds gaf Peugeot ook een redelijke garantie op roest terwijl ze aan het roesten waren terwijl je er op stond te kijken. Dat ging idd met een contract dat de eigenaar zodanig veel verplichtingen gaf dat de garantie verviel terwijl ze er op stonden te kijken.

vlijmscherp
5 augustus 2010, 08:24
Ik zou graag de kleine lettertjes van die garantie lezen.:twisted:

zal zoiets zijn als: "indien men nog geen km's gereden heeft, geldt de garantie".

Anna List
5 augustus 2010, 08:29
jongens wat voor nen azijndraad is dit

niemand kent de feiten

maar toch 6 negatieve opmerkingen :roll:


zuurpruimen !

vlijmscherp
5 augustus 2010, 08:38
jongens wat voor nen azijndraad is dit

niemand kent de feiten

maar toch 6 negatieve opmerkingen :roll:


zuurpruimen !

niets is gratis, anna, toch?

allé, geloof jij dat nu?

hurricane
5 augustus 2010, 08:38
Indertijd was de 5 jaar garantie van Toyota ook ongezien en ongeloofwaardig.
Mijn Toyoya heeft me nog nooit in de steek gelaten, buiten een stilstand van de motor na een vergissing van mezelf. (Op een zware helling vooruit bollen en ondertussen koppeling los laten terwijl hij in z'n achteruit stond).
De motor wou niet meer starten en ik zat in Duitsland.
Een telefoontje naar het noodnummer was een verademing.
Kwartiertje wachten en terug starten. Als het niet lukte, zou men binnen het uur voor een vervangwagen zorgen.
Ongelooflijke service.
Hij startte na een kwartiertje zonder problemen. Gelukkig. Blijkbaar was een veiligheid geactiveerd door mijn stomme fout.

hurricane
5 augustus 2010, 08:39
niets is gratis, anna, toch?

allé, geloof jij dat nu?

Het is dan ook niet gratis.
Je betaald toch genoeg voor die wagen ?

Herr Flick
5 augustus 2010, 09:02
Ik wil wel eens zien dat Opel na 30 jaar een wagen nog gaat herstellen onder garantie. Want er zjn weldegelijk mensen die een auto langer dan 7 jaar gebruiken en in hun bezit houden.

Alleen al de kost voor stokage van spare parts, dan moet je er nog geen enkel moeten monteren is enorm.

roodhaar
5 augustus 2010, 11:39
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100804_076

Levenslang = tot je hem verkoopt dus :roll:

en slaat levenslang wel op de gebruiker of op de gemiddelde "levensduur" van een auto ?

garantie op wat juist ?
ook bewegende delen (lees onderhevig aan slijtage), electronica of alleen op het chassis en carosserie (doorroesten).



op doorroesten moet dat wel te doen zijn. De rest lijkt me niet kost efficient.

Andy
5 augustus 2010, 11:42
Het is dan ook niet gratis.
Je betaald toch genoeg voor die wagen ?
Je betaalt nu al voor die wagen zonder garantie. Als je die garantie erbij krijgt, en die garantie stelt iets voor, dan zal de prijs van zo'n wagen stijgen.

Henri1
5 augustus 2010, 13:24
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100804_076

Levenslang = tot je hem verkoopt dus :roll:

Levenslang = tot je dood bent......

Anna List
5 augustus 2010, 13:26
die kost lijkt me niet vanzelfsprekend bij de koper of Opel te liggen ... ik zie die eerder bij de onderaannemer vallen ...

Henri1
5 augustus 2010, 13:33
Opel is de auto van gepensioneerden.

Ze hebben goed levenslange garantie te geven....
Die gepensioneerden zijn immers na drie dagen vergeten dat ze levenslange garantie hebben.

chris k
6 augustus 2010, 20:06
Is reeds bekent >>>>enkel voor Duitsland en Engeland en max. 100.000km en alleen voor de eerste eigenaar (staat op auto motor und sport.)

filosoof
6 augustus 2010, 20:50
Ik wil wel eens zien dat Opel na 30 jaar een wagen nog gaat herstellen onder garantie. Want er zjn weldegelijk mensen die een auto langer dan 7 jaar gebruiken en in hun bezit houden.De onze hier wordt 10 jaar tegen het einde vh jaar. (geen Opel, maar daar heb ik ook ooit mee gereden)

Mambo
6 augustus 2010, 22:29
De onze hier wordt 10 jaar tegen het einde vh jaar. (geen Opel, maar daar heb ik ook ooit mee gereden)

Ik heb een paar jaar bij Opel garage gewerkt als plaatslager.
Best wel een goede wagen.

filosoof
6 augustus 2010, 22:35
Ik heb een paar jaar bij Opel garage gewerkt als plaatslager.
Best wel een goede wagen.Toen was de Record een stevige bak. De Kadett ook. Primitieve wegligging toen, dat wel.
Ik weet niet wat de Astra en Corsa-kwaliteit is thans.

Micele
6 augustus 2010, 22:59
Ik ben eens benieuwd hoe Opel dat financieel gaat lappen, in de regel worden originele wisselstukken maar 15 jaar lang na het stoppen vd serieproduktie in stock gehouden...
En bij werksgarantie gebruikt men zeker originele wisselstukken neem ik aan...

Link Volkswagen:
Lieferfähigkeit
Damit Sie auch mit einem älteren Modell immer zuverlässig versorgt werden können, haben wir ca. 13.000 Austausch Produkte auf Lager. Volkswagen Original Teile® und Volkswagen Original Austausch Teile® sichern die Mobilität bis zu 15 Jahre nach Serienende.

Mijn BMW is in moment 21 jaar en die kan zeker nog eens 21 jaar mee... :?

Micele
6 augustus 2010, 23:24
vervolg, "levenslange" garantie Opel is een dikke fabel...

http://www.opel.de/service/opelservices/guarantee/lebenslange-garantie/content.act

- enkel voor eerste eigenaar geldig, enkel nieuwe wagen.
- tot 160.000 km maximum (ook in het kleingedrukte);
- en na 3 jaar jaarlijks 11,90 € activatiekost
- en vanaf 50.000 km vallen ook al *extra materiaalkosten aan voor de eigenaar... en die stijgen per 10.000 gereden kilometers meer.
Loonkosten blijven 100% voor Opel tot 160.000 km.

*grafisch:
http://www.opel.de/res/img/content/service/opelservices/guarantee/lebenslange-garantie/kostenmatrix_garantie.jpg
vanaf 50.000- 60.000 km 10% zelf
...
vanaf 90.000 km -100.000 km 50% zelf betalen...
vanaf 100.000 - 160.000 km 60% zelf betalen...

- en de garantiekosten zijn gelimiteerd tot de waarde van het voertuig op dat ogenblik.

http://www.opel.de/service/opelservices/guarantee/lebenslange-garantie/content.act

Der Kauf eines neuen Opel ist immer eine gute Entscheidung, denn alle Opel Modelle zeichnen sich durch hohe Qualität und Zuverlässigkeit aus – das beweisen nicht nur die vielen Auszeichnungen, die Opel in den letzten Jahren erhalten hat, sondern auch die vielen Menschen, die begeistert Opel fahren.

Jetzt lohnt es sich umso mehr einen Opel zu fahren. Denn nun gibt es für alle Opel Fahrer zusätzlich zur zweijährigen Opel Herstellergarantie die lebenslange Anschlussgarantie1 auf ihren Opel PKW. Diese Garantie gilt ein Autoleben lang und solange das Fahrzeug auf den Ersthalter zugelassen ist.

Die lebenslange Garantie1 auf einen Blick:

•europaweite Gültigkeit
•hohe Planungssicherheit
•Liquiditätssicherung im Reparaturfall
•umfassender Reparaturkostenschutz mit wertgemäßer Kostenbeteiligung
•ab dem 36. Monat nach Erstzulassung fällt eine jährliche Aktivierungsgebühr von 11,90 € an
•gestaffelte Kostenbeteiligung bei den Materialkosten nach Laufleistung

•gültig für alle neuen Opel Agila, Opel Corsa, Opel Meriva, Opel Astra, Opel Zafira, Opel Insignia und Opel Antara bis maximal 160.000 km Laufleistung

•der Garantieanspruch ist auf den Zeitwert des Fahrzeuges zum Eintritt des Garantiefalles begrenzt

Ihre lebenslange Garantie1 deckt bei garantiepflichtigen Reparaturen die vollen Lohn- und Materialkosten, selbstverständlich auch dann, wenn Ihr Opel mehrfach Schäden erleidet. Erst ab einer Gesamtlaufleistung von mehr als 50.000 km leisten Sie – nur bei den Materialkosten – einen wertgerechten, nach den tatsächlich gefahrenen Kilometern gestaffelten Eigenanteil:

Nutzen Sie die einmalige Gelegenheit und sichern Sie sich jetzt die lebenslange Garantie 1) auf Ihren Opel – es lohnt sich!

1) Die PKW Anschlussgarantie für Ersthalter nach den Bedingungen der CG Car Garantie bis max. 160.000 km. Bei allen teilnehmenden Opel Partnern.

Zo zal dat wel lukken ja tot amper 160.000 km...

Micele
7 augustus 2010, 00:00
vervolg, de details stonden ook in de krant:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GPP2TNAKG

Thomas-
7 augustus 2010, 12:07
Ik vond het eerst wel interessant maar het blijkt dus voornamelijk een reclamestunt te zijn. De meerwaarde tegenover bv de 5 jaar garantie van Toyota is beperkt, tenzij je zeer weinig kilometers doet.

Micele
7 augustus 2010, 13:09
Ik vond het eerst wel interessant maar het blijkt dus voornamelijk een reclamestunt te zijn. De meerwaarde tegenover bv de 5 jaar garantie van Toyota is beperkt, tenzij je zeer weinig kilometers doet.

Idd, en naast Toyota gaat Kia nog verder met 7 jaar of 150.000 km.

http://www.carnews.be/nl/kia/de-rechten-die-de-7-jaar-garantie-van-kia-biedt/article

Raven
7 augustus 2010, 15:23
Misschien als men eens de productie in Belgie zou opdrijven, in plaats van globaliseren, dat de verkoop terug zou aantrekken.

Ik geef toe, ik koop geen Opel meer hoewel dit goeie wagens zijn, na hun Antwerpen-gate.

Henri1
7 augustus 2010, 18:00
Ik heb een paar jaar bij Opel garage gewerkt als plaatslager.
Best wel een goede wagen.

Je bedoeld carrossier ?

Mambo
7 augustus 2010, 20:29
Je bedoeld carrossier ?

Carrossier ja, plaatslager of ook wel ouderwets koetswerk hersteller genoemd.

Mambo
7 augustus 2010, 20:39
Toen was de Record een stevige bak. De Kadett ook. Primitieve wegligging toen, dat wel.
Ik weet niet wat de Astra en Corsa-kwaliteit is thans.

De kwaliteit van alle opels is goed.

Ik heb ook een tijd voor peugeot gewerkt en een tijd voor britisch leyland met hun jaguars en rovers en zo.
Opel was veel beter in alle opzichten.

Bobke
7 augustus 2010, 21:05
jongens wat voor nen azijndraad is dit

niemand kent de feiten

maar toch 6 negatieve opmerkingen :roll:


zuurpruimen !
Omdat ze niet in sprookjes geloven ?