PDA

View Full Version : slechte oude fietspaden en idioot bedachte nieuwe fietspaden


slegie
27 augustus 2010, 14:18
ik woon in het zalige fietsparadijs limburg, meer bepaalde midden in de haspengouwse parel maar ondanks de vele leuke fietspaden zijn er minstens evenveel slechte oude en nieuwe fietspaden.

Aan de oude fietspaden kun je gewoonweg niet veel doen, gewoon wachten dat men ooit eens geld heeft om ze te herstellen maar aan de nieuwe fietspaden daar zijn toch dikwijls idioten bezig.

Hoeveel gemeentes ik nieuwe fietspaden met klinkers zie leggen is onvoorstelbaar. Na 2 jaar liggen al heel wat van die klinkers krom en scheef en na 5 jaar kun je makkelijker fietsen op de kassei stroken van parijs -roubaix dan op deze fietspaden. die liggen er dan levensgevaarlijk bij.
of hoeveel nieuwe fietspaden worden er niet met dat leuk rood grind gemaakt, fijn om te weten waar het fietspad ligt en op te lopen maar voor menig fietsers een bangelijke strook om plat op te rijden

De enige nieuwe fietspaden die wel leuk zijn voor elke recreatie fietser zijn die rode beton fietspaden maar helaas ligt hier op heel veel plaatsen zoveel grind en vuiligheid op dat fietsen hierop niet leuk is

Waarom kan men gewoonweg niet asfalt leggen zoals waar de auto's op rijden??

op asfalt rijden is tevens voor iedere fietser makkelijker en plezanter dus niet enkel voor de wielertoerist met dunne bandjes.
We ergeren ons altijd hier aan die wielertoeristen die op de weg rijden maar vraag u toch eens af waarom ze dat meestal doen?

in de eerste plaats rij je met die dunne bandjes veel makkelijker lek dus elk fietspad met grind, vuil en losse of scheve klinkers is echt fietsonvriendelijk
de meeste koersfietsen kosten een bom geld en met een dure wagen ga je ook niet op een veldweg rijden, het zelfde voor menig wielertoerist

ten 2de rijd asfalt veel makkelijker en veiliger wat voor iedere fietser belangrijk is.

laat de gemeenten en de overheid toch eens een fietsvriendelijk fietspad leggen in plaats van fietspaden die enkel mooi ogen maar in werkelijkheid fietsonvriendelijk zijn.

kameleon
27 augustus 2010, 14:23
Op de gewone asfalt ligt toch ook veel grind en vuiligheid ?
Nu ja je hebt wel gelijk, zelf wielertoerist zijnde weet ik dat er aan fietsers helemaal niet gedacht wordt.

gehuigert
27 augustus 2010, 22:47
Ik weiger te rijden op fietspaden met gaten. Ik rijd wel op de gewone weg.

Ik vraag mij af wat er gebeurd is met dat grote fietspadenonderzoek van enkele jaren geleden van Het Nieuwsblad... Die minister toen zei dat men er zeker en vast rekening mee zou houden... Nochtans geen verbetering op alle slechte paden in mijn streek :|

duveltje382
27 augustus 2010, 22:55
ff reageren hier op,ik kan nu ff geen fiets kopen,maar ik wil dat ook niet.Zo kwaad dat ik ben op de overheid die al de voetpaden die er vroeger waren in fietspaden hebben omgevormd,met alle gevolgen vandien,ik als voetganger heb geen enkel recht meer want ik wandel op het fietspad+ dat fietsers een verkeersreglementen moeten na komen

kelt
28 augustus 2010, 07:44
Enkel fietspaden in toeristische gebieden (kust,Limburg),en fietspaden die deel uitmaken van het fietsnetwerk zullen goed onderhouden worden,desnoods heraangelegd,op kosten van de Vlaamse overheid...Zodat de oude babyboomers hun pre-pensioen okra-fietstochtjes tenminsten zonder nierschuddingen en knakende knoken kunnen vervolbrengen.

De rest van de fietspaden ,die onder armlastige gemeentelijke bevoegdheid vallen,zullen kaduuk blijven...Dat zijn de fietspaden waarop mensen als kelt naar hun werk fietsen.....


zo is het leven :?

slegie
28 augustus 2010, 07:50
ff reageren hier op,ik kan nu ff geen fiets kopen,maar ik wil dat ook niet.Zo kwaad dat ik ben op de overheid die al de voetpaden die er vroeger waren in fietspaden hebben omgevormd,met alle gevolgen vandien,ik als voetganger heb geen enkel recht meer want ik wandel op het fietspad+ dat fietsers een verkeersreglementen moeten na komen

het probleem is dat men overal wel geld heeft voor parkjes, bloementuintjes, standbeelden enz... waar nota bene bijna nooit een kat zit maar van een degelijk beleid voor zowel fietser als voetganger is niks te zien.
Er zijn inderdaad heel wat oude voetpaden die nu voor dubbelgebruik dienen enkel en alleen omdat de kostprijs voor zowel een voetpad als fietspad te duur zijn.

slegie
28 augustus 2010, 07:53
Op de gewone asfalt ligt toch ook veel grind en vuiligheid ?
Nu ja je hebt wel gelijk, zelf wielertoerist zijnde weet ik dat er aan fietsers helemaal niet gedacht wordt.

Er ligt inderdaad ook veel vuil en grind op geasfalteerde wegen en vooral fietspaden omdat de vuiligheid altijd opzij terecht komt op de strook van de fietsers en dan zijn ze verwonderd dat vooral wielertoeristen het midden van de wegstrook verkiezen

slegie
28 augustus 2010, 07:57
Enkel fietspaden in toeristische gebieden (kust,Limburg),en fietspaden die deel uitmaken van het fietsnetwerk zullen goed onderhouden worden,desnoods heraangelegd,op kosten van de Vlaamse overheid...Zodat de oude babyboomers hun pre-pensioen okra-fietstochtjes tenminsten zonder nierschuddingen en knakende knoken kunnen vervolbrengen.

De rest van de fietspaden ,die onder armlastige gemeentelijke bevoegdheid vallen,zullen kaduuk blijven...Dat zijn de fietspaden waarop mensen als kelt naar hun werk fietsen.....


zo is het leven :?

troost u dat de gekende fietspaden(blauwe borden) hier in limburg er ook niet altijd mooi bijliggen. heel veel van die fietspaden hebben een dubbel gebruik met tractoren en u kunt wel bedenken dat er regelmatig heel wat modder op die fietspaden ligt en als het regen is dit even glad als ijs en als het droog is is die modder steenhard en ideaal om eens op plat te rijden want dikwijls zitten hier ook nog eens stenen in.

Trouwens heel wat blauwe borden fietspaden hier zijn heel wat stukken in waar je enkel met MTB doorkunt omdat je anders plat rijd.

maar buiten al deze route vind je erbarmelijke fietspaden of idiote fietspaden en de personen die de fiets ook gebruiken voor naar het werk zijn dus de pineut

Stef Leeuwenhart
31 augustus 2010, 14:11
Niet alleen is het wegdek van de fietspaden in slechte staat maar bij drukke wegen zou een groene afscheiding tussen autoweg en fietspad regel horen te zijn. Gescheiden fietspaden zouden de veiligheid aanzienelijk verhogen.