PDA

View Full Version : Rode Duivels op weg naar het EK


Sjaax
3 september 2010, 15:33
Wordt het nog wat met onze duvels, of wordt het mort subite?

Tegen Duitsland mag je verliezen. Maar op zijn minst moet de potentie doorschemeren.

In de aanval is Eden Hazard een klasse apart. Moussa Dembele speelde een geweldige wedstrijd afgelopen week bij Fulham. Hij komt weer terug.
Op het middenveld is Marouane Fellaini een speler van wereldklasse. Als breker ijzersterk en kan aanvallend koppend ook nog het nodige brengen.
In de verdediging hebben de duivels Thomas Vermaelen als sterkhouder bij Arsenal. Hij kan de verdediging uitstekend leiden.
Naast de genoemde zijn er Vincent Kompany, Axel Witsel, en Steven Defour als meer dan gemiddelde krachten. Dan is er nog Romelu Lukaku als aanstormend talent, maar nog niet rijp genoeg.
Met de genoemde basis zou België toch verder moeten kunnen komen dan smadelijke nederlagen tegen voetbalontwikkelingslanden.

Ik houd hoop.

Johan Bollen
3 september 2010, 15:37
Succesvolle rode duivels beginnen een politieke noodzaak te worden in België.

backfire
3 september 2010, 15:58
Ik hoop dat de Vlaamse nationale ploeg zich kan kwalificeren voor het eerstkomende WK.

Sjaax
3 september 2010, 23:40
Naar behoren gespeeld. Jammer van het verlies.

Van Buyten moet buiten!

Nr.10
6 september 2010, 01:44
Naar behoren gespeeld. Jammer van het verlies.

Van Buyten moet buiten!
Von Blunder bedoel je ;-)

Jammer, zo een mooie wedstrijd.

fb718882
7 september 2010, 13:35
Er is nog niks verloren want vanavond winnen ze in Turkije met 0-3 , of met 1-3 als Van Buyten opgesteld wordt .

Anna List
7 september 2010, 13:43
Er is nog niks verloren want vanavond winnen ze in Turkije met 0-3 , of met 1-3 als Van Buyten opgesteld wordt .

:lol:

De Prodigy
7 september 2010, 13:52
Raar, maar was Van Buyten niet de éénige Waalse speler tegen Duitsland ??

Sjaax
7 september 2010, 16:18
Er is nog niks verloren want vanavond winnen ze in Turkije met 0-3 , of met 1-3 als Van Buyten opgesteld wordt .Ik hoop het. We kunnen buiten Van Buyten. Ik hoop op een Dembélé die een duivel voor de Turken is.

Maar, itt wat vaak wordt beweerd, zijn de Turken niet achterlijk. Ze hebben zelfs een Nederlandse coach om net wat extra te kunnen brengen.

Sjaax
7 september 2010, 23:21
Wat is dat nu met de Duivels? Nemen ze hun bijnaam te letterlijk en benadelen ze hun eigen team om de beurt. Ging eerder al tegen Duitsland Van Buyten in de fout, dit keer was het Kompany die zo dom was 2x geel te ontvangen. En dat is niet de eerste keer Vincent!

Van Buyten mag weer naar binnen dankzij zijn twee goals. Kompany moet op de strafbank totdat hij geleerd heeft minder geel te pakken.

Spinoza
8 september 2010, 08:25
Ja jongens, dat wordt weer supporteren voor Holland op het EK. :twisted:

Zwartengeel
8 september 2010, 08:44
Ja jongens, dat wordt weer supporteren voor Holland op het EK. :twisted:

:cheer: Hup Holland Hup :cheer:

fb718882
8 september 2010, 09:21
Nog is alles niet verloren ! We hebben nog altijd evenveel punten als die twee andere voetbalreuzen Azerbeidzjan en Kazachstan !

Anna List
8 september 2010, 09:25
Ja jongens, dat wordt weer supporteren voor Holland op het EK. :twisted:

:cheer: Holland !!! :cheer:

Anna List
8 september 2010, 09:26
Nog is alles niet verloren ! We hebben nog altijd evenveel punten als die twee andere voetbalreuzen Azerbeidzjan en Kazachstan !

er gaan wel maar 2 ploegen uit de groep door : Duitsland en Turkije

duveltje382
8 september 2010, 09:28
't is gedaan voor de rode duivels,men gaat moeten na denken over de Vlaamse leeuwen

fb718882
8 september 2010, 09:37
er gaan wel maar 2 ploegen uit de groep door : Duitsland en Turkije

Dat stond eigenlijk al vast op de dag dat de loting gebeurde . De vraag was alleen , denk ik , wie er als derde zou eindigen .

Anna List
8 september 2010, 09:39
Dat stond eigenlijk al vast op de dag dat de loting gebeurde . De vraag was alleen , denk ik , wie er als derde zou eindigen .

die vraag is even relevant voor het EK als de vraag wie er vijfde van de groep wordt ...

Sjaax
9 oktober 2010, 16:24
De Rode Duivels slaagden erin te winnen van de Kazachen. Overtuigend was het niet. Maar geluk wil ook wel eens helpen. Een strafschop tegen België na hands van Van Buyten werd niet gefloten en een zuiver doelpunt in eigen goal van Alderweireld telde wegens onduidelijke redenen niet. Voorts was een Kazach zo dom om zich na alle tegenslag te laten gaan en die kreeg een rode kaart. Met tien tegenstanders hadden de Duivels geen moeite.

Een aantal vreemde beslissingen van de keuzeheer deed zeker geen goed aan het spel.
Jan Vertonghen, wekelijks uitblinker bij Ajax, mocht op de bank zitten ten faveure van anti-technicus Jelle van Damme. Het aantal onbestemde ballen van zijn voet richting Kazachs doel was al spoedig niet meer te tellen.
Van Buyten toont iedere wedstrijd weer dat hij niet meer mee kan op dit niveau. Te traag en ongelukkige balbehandelingen (evt. hands) kenmerken zijn spel. Toch speelt hij nog steeds.
Olivier Deschacht is een aardige speler op clubniveau. Niet meer dan dat. Probeer in zo'n duel met Kazachstan Dedryck Boyata eens uit. Manchester City is toch niet de eerste de beste club. En Boyata zit daar tegen een regelmatig optreden aan.

Er waren ook pluspunten. Jelle Vossen verraste in positieve zin door zijn doelgerichte spel. Marvin Ogunjimi, de invaller voor de maanden met zijn vorm kampende Lukaku, scoorde twee attente goals. En met zijn snelheid kan hij altijd verwarring stichten.

Helaas kon een van de uitblinkers van de Nederlandse competitie, Dries Mertens, zijn debuut wegens een blessure niet maken. Ik had hem graag eens in een interland aan het werk gezien.

moser
9 oktober 2010, 16:47
De Rode Duivels slaagden erin te winnen van de Kazachen. Overtuigend was het niet. Maar geluk wil ook wel eens helpen. Een strafschop tegen België na hands van Van Buyten werd niet gefloten en een zuiver doelpunt in eigen goal van Alderweireld telde wegens onduidelijke redenen niet. Voorts was een Kazach zo dom om zich na alle tegenslag te laten gaan en die kreeg een rode kaart. Met tien tegenstanders hadden de Duivels geen moeite.

Een aantal vreemde beslissingen van de keuzeheer deed zeker geen goed aan het spel.
Jan Vertonghen, wekelijks uitblinker bij Ajax, mocht op de bank zitten ten faveure van anti-technicus Jelle van Damme. Het aantal onbestemde ballen van zijn voet richting Kazachs doel was al spoedig niet meer te tellen.
Van Buyten toont iedere wedstrijd weer dat hij niet meer mee kan op dit niveau. Te traag en ongelukkige balbehandelingen (evt. hands) kenmerken zijn spel. Toch speelt hij nog steeds.
Olivier Deschacht is een aardige speler op clubniveau. Niet meer dan dat. Probeer in zo'n duel met Kazachstan Dedryck Boyata eens uit. Manchester City is toch niet de eerste de beste club. En Boyata zit daar tegen een regelmatig optreden aan.

Er waren ook pluspunten. Jelle Vossen verraste in positieve zin door zijn doelgerichte spel. Marvin Ogunjimi, de invaller voor de maanden met zijn vorm kampende Lukaku, scoorde twee attente goals. En met zijn snelheid kan hij altijd verwarring stichten.

Helaas kon een van de uitblinkers van de Nederlandse competitie, Dries Mertens, zijn debuut wegens een blessure niet maken. Ik had hem graag eens in een interland aan het werk gezien.
Vrij goede analyse. Het deed wel wat zeer aan de ogen gisteren, de ene lange bal na de andere richting Fellaini en duimen dat ie goed valt. Alsof de tegenstander daar niet kan op inspelen.

De opdracht blijft toch aartsmoeilijk. Daar verandert deze uitzege niet bijzonder veel aan.

Steve_M
12 oktober 2010, 22:00
Straf: 4 doelpunten tegen van Oostenrijk, waarvan 2 uit hoekschoppen en 1 terwijl de Oostenrijkers nog met 10 speelden. Spannende wedstrijd, maar ze zijn er toch in geslaagd het te verknoeien in de extra tijd. Tot zover de EK-campagne.

Zwakke verdediging, keeper zonder enig vertrouwen, aanval die er niet in slaagt de kansen te verzilveren.

Den Duisteren Duikboot
12 oktober 2010, 22:22
Wel een leuke wedstrijd. Zelfs ik ben blijven kijken.

Adam Smith
12 oktober 2010, 23:40
Wel een leuke wedstrijd. Zelfs ik ben blijven kijken.

Leuk is niet genoeg als plaatsen voor een EK je doelstelling is. Die gelijkmaker mag je gewoon niet meer weggeven in de extra speeltijd (hoewel een goed Nederland vanavond na één tegendoelpunt ook even de weg kwijt was). Kortom misschien vermakelijk, maar niemand kan tevreden zijn over het eindresultaat.

moser
13 oktober 2010, 00:20
Wat een krankzinnige wedstrijd. Je voelde wel wat aan dat ze het hoe dan ook gingen verkloten, zelfs na die 4-3. Met 5 man voor de bal blijven hangen, terwijl je nog een minuutje te spelen hebt tegen 10 man en je net een achterstand hebt weggepoetst. Ridicuul eigenlijk.

Sjaax
13 oktober 2010, 12:42
Wat een krankzinnige wedstrijd. Je voelde wel wat aan dat ze het hoe dan ook gingen verkloten, zelfs na die 4-3. Met 5 man voor de bal blijven hangen, terwijl je nog een minuutje te spelen hebt tegen 10 man en je net een achterstand hebt weggepoetst. Ridicuul eigenlijk.Dom, dom, dat 4e Oostenrijkse doelpunt. Het heeft imho met ervaring te maken. In principe zijn de Belgische verdedigers goede voetballers, maar de ploeg miste op dat moment een gelouterde man.

Gelukkig deden Van Buyten en Deschacht wegens verschillende redenen niet mee. De goede voetballers Vertonghen en Kompany speelden in hun plaats. Dat was een verbetering. Waarom dan toch vier doelpunten tegen? Pech zeker, maar ook dat de Rode Duivels op momenten de controle over de wedstrijd verloren. Ze werden bij tijden op hun eigen helft gedrukt. Dat was onnodig. In die perioden scoorden de Oostenrijkers drie doelpunten - op het ongelukkige laatste na. Het is vooral een kwestie van de ganse wedstrijd geconcentreerd blijven.

Boyata maakte een ongelukkig debuut. Na de wedstrijd tegen Kazachstan pleitte ik nog voor een kans voor hem. Die kwam. Het was beter geweest hem te laten debuteren tegen een gemakkelijker tegenstander. Nu stond er veel druk op. Waarom Alderweireld er af moest? Geen idee. Hij speelde niet slecht.

In het algemeen ben ik toch niet ontevreden, wel ontgoocheld. De Duivels lieten bij tijd en wijle goed voetbal zien. Ze creëerden vele kansen, alleen het afmaken wilde niet erg lukken. Het is nu een kwestie van dat goede voetbal als het kan een hele wedstrijd vol te houden en niet slechts bij vlagen te tonen.

fox
13 oktober 2010, 16:24
Bailly moet mij eens uitleggen waarom hij het nodig vond om met 2 minuten op de klok de bal op te rapen en zo snel mogelijk terug in het spel te brengen. Elke normaal denkende mens houdt die bal bij zich tot iedereen min of meer terug in positie staat. Neen hij hervat het spel zo snel mogelijk en dan heb je die andere pipo, Eden Hazard, die het nodig vindt om nog even een technisch hoogstandje uit te proberen dat natuurlijk tot mislukken gedoemd was. Daarna komt de tegenaanval op hang en in plaats van zijn fout recht te zetten laat die Bailly hem dan nog klungelig door zijn benen ook.

Steve_M
13 oktober 2010, 16:28
Bailly moet mij eens uitleggen waarom hij het nodig vond om met 2 minuten op de klok de bal op te rapen en zo snel mogelijk terug in het spel te brengen. Elke normaal denkende mens houdt die bal bij zich tot iedereen min of meer terug in positie staat. Neen hij hervat het spel zo snel mogelijk en dan heb je die andere pipo, Eden Hazard, die het nodig vindt om nog even een technisch hoogstandje uit te proberen dat natuurlijk tot mislukken gedoemd was. Daarna komt de tegenaanval op hang en in plaats van zijn fout recht te zetten laat die Bailly hem dan nog klungelig door zijn benen ook.

4-3 met nog drie minuten te gaan en dan aanvallend gaan spelen. Je verzint dat toch niet.

Sjaax
15 november 2010, 21:16
Het is maar een oefeninterland tegen Rusland. Maar oefen dan met beloften, die er misschien nog niet helemaal zijn, maar kunnen laten zien wat ze vermogen. Desnoods alleen op training.
Daarom is het spijtig dat Dedryck Boyata niet is geselecteerd. Oké, hij speelde ongelukkig tegen Oostenrijk, maar zo'n jonge gast moet je niet meteen afvoeren na een mindere prestatie.
Het ontbreken van Dries Mertens is eveneens jammer. Hij is net wat minder in vorm dan een paar maanden geleden. Maar wie weet, misschien zou zo'n selectie hem een boost geven.

De selectie bestond uit:
Doel: Proto (Anderlecht), Gillet (Bari), Mignolet (Sunderland)

Verdediging: Alderweireld (Ajax), Ciman (Standard), Kompany (Manchester City), Lombaerts (Zenit), Van Buyten (Bayern München), Pocognoli (Standard)

Middenveld: Fellaini (Everton), Defour (Standard), Odjidja (Club), Vertonghen (Ajax), Witsel (Standard), Legear (Anderlecht), Simons (Nürnberg)

Aanval: Dembele (Fulham), Hazard (Rijsel), Lukaku (Anderlecht), Mirallas (Olympiakos), Ogunjimi (RC Genk), Vleminckx (NEC), Vossen (RC Genk)

Inmiddels zijn Witsel en Mirallas afgevallen wegens blessures.

Leekens roept geen vervangers op. Een minder gelukkig besluit (lees: dom). Zoals ik in het begin al stelde, is zo'n oefeninterland vooral geschikt om een aantal nieuwe en beloftevolle spelers eens met elkaar aan het werk te zien.

Sjaax
18 november 2010, 00:50
De Duivels versloegen de Russen met 2-0.

Een goed resultaat lijkt het. In ieder geval scoorde Lukaku, en wel tweemaal. Dat is belangrijk voor het zelfvertrouwen. Een jonge speler moet niet twijfelen of hij ook op het hoogste niveau kan scoren, hij moet ervan overtuigd zijn.
Voorts is de overwinning voor het hele team belangrijk. De spelers krijgen het idee dat er meer inzit dan de ongelukkige prestaties tot nog toe in de EK-campagne.

Aan de andere kant is het een oefeninterland. Rusland leek het wat minder serieus te nemen. En een oefeninterland is om te oefenen, vooral met nieuwe spelers. Odjidja kwam in de 90e minuut op het veld. Ietwat laat, en dan nog omdat helaas Dembélé naar het schijnt vrij zwaar geblesseerd het veld moest verlaten. Gelukkig deed Hazard weer mee, maar dat was meer toeval dan gepland wegens een blessure van Legear.

Niet te conservatief Leekens! Over het niet selecteren van Boyata en Mertens schreef ik hiervoor al.

moser
18 november 2010, 01:59
De Duivels versloegen de Russen met 2-0.

Een goed resultaat lijkt het. In ieder geval scoorde Lukaku, en wel tweemaal. Dat is belangrijk voor het zelfvertrouwen. Een jonge speler moet niet twijfelen of hij ook op het hoogste niveau kan scoren, hij moet ervan overtuigd zijn.
Voorts is de overwinning voor het hele team belangrijk. De spelers krijgen het idee dat er meer inzit dan de ongelukkige prestaties tot nog toe in de EK-campagne.

Aan de andere kant is het een oefeninterland. Rusland leek het wat minder serieus te nemen. En een oefeninterland is om te oefenen, vooral met nieuwe spelers. Odjidja kwam in de 90e minuut op het veld. Ietwat laat, en dan nog omdat helaas Dembélé naar het schijnt vrij zwaar geblesseerd het veld moest verlaten. Gelukkig deed Hazard weer mee, maar dat was meer toeval dan gepland wegens een blessure van Legear.

Niet te conservatief Leekens! Over het niet selecteren van Boyata en Mertens schreef ik hiervoor al. Uitstekend resultaat, ook al was het maar een vriendschappelijke wedstrijd. Plus het was tegen Dickie en dat maakt het toch nog iets leuker.

Eén ding lijkt me nu wel duidelijk: Gillet moet eigenlijk altijd in doel staan. Lijkt mij erg betrouwbaar, ook op hoge ballen.

De rechtsback daarentegen blijft toch echt wel een probleem. Ciman was niet slecht, maar is toch niet van hetzelfde kaliber als de andere spelers in het elftal. Er lijkt ook niet echt een beter alternatief. Centrale verdedigers daar posteren vind ik sowieso eerder een noodoplossing. De andere Gillet misschien? Hoewel dat van nature ook meer een middenvelder is.

De drie vooraan waren goed, maar met een fitte Legear zou er m.i. nog meer dreiging van uitgaan. Jammer dat die jongen zo blessuregevoelig is.

Eigenlijk is dit gewoon een heel goede lichting, hopelijk komt het er eens uit als het om de knikkers gaat.

fox
18 november 2010, 10:55
Tgo ja, al het niet voor echt is dan kunnen onze rooie kuifels zo nu en dan eens een deftige prestatie voorleggen. Van zodra het om de knikkers gaat zullen ze wel weer door het ijs zakken.

nihao
18 november 2010, 11:21
On topic : Wil je a u b vermelden welk EK je bedoelt ?

Dat van 2050 of nog later ?

Mitgard
18 november 2010, 13:37
België, kampioen van de vriendschappelijke interlands. :-)

Nick_
18 november 2010, 18:36
2 goals van Lukaku. De eerste mocht er nooit geweest zijn, wat een blunder van de doelman. De tweede moest volgens mij afgekeurd zijn; de schouderduw was er toch wat over. Hopelijk worden de Belgen niet té euforisch na deze zege. Rusland heeft toch ook een en ander laten liggen.

Van Poppel
18 november 2010, 19:08
Tja...als het straks om de knikkers gaat, dan zal dat hautaine belgenvolk wel weer op hun arrogante bek gaan. Dat belgenvolk gaat zich nooit meer plaatsen voor eindronde. :D

Den Ardennees
18 november 2010, 21:13
Tgo ja, al het niet voor echt is dan kunnen onze rooie kuifels zo nu en dan eens een deftige prestatie voorleggen. Van zodra het om de knikkers gaat zullen ze wel weer door het ijs zakken.

De Russen weten alleszins voor welke matchen ze zich moeten inzetten, en voor welke ze het rustig aan kunnen doen.

Zwartengeel
18 november 2010, 22:07
De Russen weten alleszins voor welke matchen ze zich moeten inzetten, en voor welke ze het rustig aan kunnen doen.

In de jaren zestig was het naar verluidt zelfs zo erg dat België toen smalend 'de wereldkampioen van de vriendschappelijke duels' genoemd werd. Uit die tijd dateert ook een historische 5-1 zege tegen de toenmalige wereldkampioen Brazilië op de Heizel. Toen het echter menens werd, waren de Rode Duivels echter in geen velden of wegen te bekennen. Geen WK's en geen EK's in dat decennium.

Niets nieuws onder de zon dus.

daiwa
18 november 2010, 22:41
In de jaren zestig was het naar verluidt zelfs zo erg dat België toen smalend 'de wereldkampioen van de vriendschappelijke duels' genoemd werd. Uit die tijd dateert ook een historische 5-1 zege tegen de toenmalige wereldkampioen Brazilië op de Heizel. Toen het echter menens werd, waren de Rode Duivels echter in geen velden of wegen te bekennen. Geen WK's en geen EK's in dat decennium.

Niets nieuws onder de zon dus.


Inderdaad!

Mitgard
18 november 2010, 23:28
Die heiligverklaring van Lukaku door de media kan natuurlijk weer niet op. 2 goaltjes vriendenwedstrijdje.
Vossen 14 goals in de competitie, Lukaku 7.
Eens benieuwd wie de gouden schoen wint.

fox
19 november 2010, 11:14
Die heiligverklaring van Lukaku door de media kan natuurlijk weer niet op. 2 goaltjes vriendenwedstrijdje.
Vossen 14 goals in de competitie, Lukaku 7.
Eens benieuwd wie de gouden schoen wint.

De gouden schoen gaat over het volledige jaar 2010. Daarin heeft Lukaku wel wat meer potten gemaakt dan Jelle Vossen en de laatste weken is het trouwens duidelijk dat hij weer op dreef begint te komen. Hij is gewoon heel erg goed.

vlijmscherp
19 november 2010, 11:18
De Russen weten alleszins voor welke matchen ze zich moeten inzetten, en voor welke ze het rustig aan kunnen doen.

wel, ik denk dat de moeilijke verplaatsing er voor iets tussen zat. Niets beter om een groep te motiveren dan ze te benadelen.

Sjaax
19 november 2010, 20:16
wel, ik denk dat de moeilijke verplaatsing er voor iets tussen zat. Niets beter om een groep te motiveren dan ze te benadelen.Dat noemt men psychologie van de koude grond. Desalniettemin wil ik mijn eigen kouwe psychologie er nog wel aan toevoegen: de spelers kunnen alleen nog maar boven verwachting presteren. Doen ze het slecht, is dat niet hun schuld, maar die van de beroerde omstandigheden bij de verplaatsing.

Sjaax
9 februari 2011, 17:09
Nacer Chadli kiest voor België; Mehdi Carcela verkiest Marokko. Het is maar waar de spelers het meeste perspectief zien. Carcela is waarschijnlijk niet goed genoeg voor de Duivels. Als aanvallende buitenspeler zijn de vooruitzichten van Chadli in een talentvolle lichting van Belgische spelers wel hoopvol.

Wat betreft de oefeninterland tegen Finland. Ach, het is een oefeninterland. Soms zie je leuke dingen, maar vaker zie je niets gebeuren.

Johan Bollen
9 februari 2011, 18:14
Misschien vindt Europa het wel belangrijk dat België eens wint. :-)

Anselmo
9 februari 2011, 23:56
Zelfs tegen de toch wel erg zwakke Finnen konden de RD niet winnen en het ging bovendien om een oefenmatch op eigen bodem.
1 - 1 en in feite was het 1 - 2 (kopbal achter de lijn door Proto gepakt)
Soms was het zelfs akelig stil in het stadium.

Sjaax
10 februari 2011, 12:29
Zelfs tegen de toch wel erg zwakke Finnen konden de RD niet winnen en het ging bovendien om een oefenmatch op eigen bodem.
1 - 1 en in feite was het 1 - 2 (kopbal achter de lijn door Proto gepakt)
Soms was het zelfs akelig stil in het stadium.De achterhoede speelde als een vergiet. Het gaat niet alleen om het doelpunt - Nederland kreeg tegen Oostenrijk ook een goal tegen - maar het aantal kansen voor de idd zwakke Finnen lag veel te hoog.

fox
10 februari 2011, 12:31
Nacer Chadli kiest voor België; Mehdi Carcela verkiest Marokko. Het is maar waar de spelers het meeste perspectief zien. Carcela is waarschijnlijk niet goed genoeg voor de Duivels. Als aanvallende buitenspeler zijn de vooruitzichten van Chadli in een talentvolle lichting van Belgische spelers wel hoopvol.

Wat betreft de oefeninterland tegen Finland. Ach, het is een oefeninterland. Soms zie je leuke dingen, maar vaker zie je niets gebeuren.


Lol, als Carcela niet goed genoeg is voor de Duivels dan is hij zeker niet goed genoeg voor Marokko.

Den Ardennees
15 februari 2011, 19:56
Lol, als Carcela niet goed genoeg is voor de Duivels dan is hij zeker niet goed genoeg voor Marokko.

hij is wel één van de weinigen die Lukaku in toom kan houden

Sjaax
25 maart 2011, 23:10
Nette overwinning van de Duivels op Oostenrijk.

Witsel is als Samson. Hoe langer z'n haar, des te sterker speelt hij.

Sjaax
28 maart 2011, 16:55
Witsel is als Samson. Hoe langer z'n haar, des te sterker speelt hij.Ter illustratie:
Topclubs laten oogje vallen op Witsel
De knappe prestaties van Axel Witsel zijn niet aan de ogen van de topscouts ontsnapt. Chelsea, Manchester United en Bayern München zouden de Belgische middenvelder op de korrel hebben.
Bron: http://www.soccernews.nl/news/118137/Topclubs_laten_oogje_vallen_op_Witsel

Sjaax
3 juni 2011, 21:50
Jammer, maar helaas.

Het is alsof de duivel met de duivels speelt. Beter spelen, maar een penalty missen.

Het is niet alleen deze wedstrijd die bijzonder schmielig misloopt. In andere wedstrijden was België ook beter, maar vonden de duivels het nodig in de achterhoede te blunderen.

Van Poppel
3 juni 2011, 22:02
Ze hadden zo veel zelfvertrouwen, ze gingen kebab van de Turken maken...

Mooi dat de misselijkmakende arrogantie van de Belgen is afgestraft.

born2bewild
4 juni 2011, 09:01
2

BigF
4 juni 2011, 10:00
Na de euforie van de laatste paar matchen is dit effe goed terug voeten op de grond.
De Belgen speelden niet slecht, maar lang niet goed genoeg om de Turken te overklassen.
De Turken kregen slechts 1 kans, zegt u? Inderdaad, maar dat was niet meer dan nodig.
Vanaf de gelijkmaker hoefde het voor de Turken niet meer en dat hebben ze goed volgehouden. Ze tikten de Belgen op het middenveld gewoon verloren en echt reuzekansen hebben ze niet weggegeven. Tekenend hiervoor zijn de vele afstandsschoten van de Belgen.

De Turken kwamen om een puntje te halen en wat de Belgen ook deden; ze kregen niks voor mekaar.

Wie nu nog gelooft dat ze iets kunnen gaan doen in Duitsland heeft het nog niet helemaal begrepen.

Frost
4 juni 2011, 11:08
Winnen in Duitsland acht ik niet mogelijk. Jammer van die penalty. In zo'n situatie MOET je die gewoon binnentrappen.

donzigschaap
4 juni 2011, 13:36
Vossen zou die erin getrapt hebben... :D

Henri1
4 juni 2011, 13:49
:cheer: :cheer: DE :cheer: RODE :cheer: DUIVELS :cheer: :cheer:

Frost
5 juni 2011, 09:58
Zelfs al moest Witsel hem wat lager in het kader hebben getrapt dan had Demirel hem gepakt. Zijn sprong was goed. Soit, uitstekende speler Witsel al moet je zo'n kans zonder twijfel binnentrappen. Het gebrek aan ervaring en de immense druk speelt hier ook een rol.

Nr.10
6 juni 2011, 13:59
Met deze trainer gaat het niet lukken.

Michel Preud'homme lijkt ondertussen op weg om bondscoach te worden van Saoudi-Arabië.

born2bewild
6 juni 2011, 21:25
het belangrijkste is dat ze op hun doos zijn gegaan
we zijn weer gerust voor 2 jaar

Sjaax
7 juni 2011, 20:25
Met deze trainer gaat het niet lukken.

Michel Preud'homme lijkt ondertussen op weg om bondscoach te worden van Saoedi-Arabië.Is er iets mis met Leekens?

Ik had bijvoorbeeld de oude Simons vervangen door Vermaelen en Vertonghen op het middenveld geposteerd. Vertonghen heeft daar vroeger al vaker gespeeld. En hij heeft een sterk schot in de benen.

Van Poppel
7 juni 2011, 23:21
Nu zijn ze weer zeker dat ze de wereldtitel gaan winnen...er is geen arroganter ras dan het belgenras.

Nr.10
7 juni 2011, 23:27
Drie maal hebben jullie een wereldbekerfinale gespeeld. Drie maal heeft het poldervolk verloren.

:lol:

Van Poppel
7 juni 2011, 23:32
Drie maal hebben jullie een wereldbekerfinale gespeeld. Drie maal heeft het poldervolk verloren.

:lol:
Wij hebben brullen in tegenstelling tot jullie soort niet wat dat we wel ff wereldkampioen worden...er is geen arroganter ras dan het Belgische ras!!!

fox
8 juni 2011, 13:12
Wij hebben brullen in tegenstelling tot jullie soort niet wat dat we wel ff wereldkampioen worden...er is geen arroganter ras dan het Belgische ras!!!

Ben jij je typetje nog steeds niet beu?

Lavox
18 juni 2011, 20:55
Wij hebben brullen in tegenstelling tot jullie soort niet wat dat we wel ff wereldkampioen worden...er is geen arroganter ras dan het Belgische ras!!!

Juist ja, Nederland heeft het WK al gewonnen als ze nog in de groepsfase zitten.

Sjaax
2 september 2011, 19:03
Te slecht voor woorden. Azerbeidzjan - België: 1- 1.

Met hakjes proberen te winnen is volkomen misplaatste arrogantie. Onprofessioneel. Er kan altijd een toevallige goal vallen. Zeker met een Belgisch defensie die patent lijkt te hebben op ongelukkige goals.

born2bewild
2 september 2011, 20:04
oef

Inno
2 september 2011, 20:06
Triestige bende. Spelers van Chelsea, Everton, Man City, PSV, .. tegen boertjes die wss niet full time voetballers zijn. Hoe is het toch mogelijk.

Ke Nan
2 september 2011, 20:21
Gniffel gniffel...

Jeroenm
3 september 2011, 05:13
Belgie verloor omdat leekens sommige mensen op een totaal verkeerde positie zette.

SDG
3 september 2011, 08:12
Belgie verloor omdat leekens sommige mensen op een totaal verkeerde positie zette.

Hoezo, 'België verloor'? De uitslag was toch 1-1? Nu snap ik echt helemaal niets meer van dat voetbal, hoor...

Lavox
3 september 2011, 12:47
Goed resultaat, zo heeft het Belgenvolk niets meer om trots op te zijn en is het argument voetbal er geen meer na de zoveelste teleurstelling.

Jeroenm
4 september 2011, 06:00
Hoezo, 'België verloor'? De uitslag was toch 1-1? Nu snap ik echt helemaal niets meer van dat voetbal, hoor...

1-1 tegen azerbeidjan is voor mij verliezen ;-) zeker dat als we de 3 punten hard nodig hadden.

SDG
4 september 2011, 11:13
1-1 tegen azerbeidjan is voor mij verliezen ;-) zeker dat als we de 3 punten hard nodig hadden.

'We'? Op welke positie speel jij, mischien? :-D

Txiki
4 september 2011, 11:18
:cheer: proficiat aan de Rode Duivels :cheer:

ze hebben toch hun best gedaan :rofl:


oef zeg, weer een jaar zonder opgeblazen belgitude.

Txiki
4 september 2011, 11:18
Belgie verloor omdat leekens sommige mensen op een totaal verkeerde positie zette.

Da's dan zeer goed van Leekens :cheer:

SDG
4 september 2011, 11:20
:cheer: proficiat aan de Rode Duivels :cheer:

ze hebben toch hun best gedaan :rofl:


oef zeg, weer een jaar zonder opgeblazen belgitude.

Pas op, er is altijd nog 'de koers', he. Je weet wel, van die mannen met geschoren benen die op een fiets zitten. ;-)

Txiki
4 september 2011, 11:24
Pas op, er is altijd nog 'de koers', he. Je weet wel, van die mannen met geschoren benen die op een fiets zitten. ;-)

Die kletsen wel tegen de grond.

Weezer
4 september 2011, 11:29
Die kletsen wel tegen de grond.

Dat is niet exclusief aan Belgen voorbehouden...

Jeroenm
4 september 2011, 15:35
'We'? Op welke positie speel jij, mischien? :-D

Ik ben een voetbalfreak, dus zolang er niks bestaat als "Vlaamse leeuwen" supporter ik voor de duivels..

Jeroenm
4 september 2011, 15:36
Da's dan zeer goed van Leekens :cheer:

WTF is er daar goed aan?

We hebben echt veel talent en dat wordt weer verknoeit door een trainer die niks durft..

Txiki
4 september 2011, 15:36
Ik ben een voetbalfreak, dus zolang er niks bestaat als "Vlaamse leeuwen" supporter ik voor de duivels..

Je supportert voor de duivels? Dan kan je geen voetbalfreak zijn. Onmogelijk.

Txiki
4 september 2011, 15:37
WTF is er daar goed aan?

We hebben echt veel talent en dat wordt weer verknoeit door een trainer die niks durft..

Des te beter. Dan zijn we weer een paar jaar gerust.

Jeroenm
4 september 2011, 15:42
Je supportert voor de duivels? Dan kan je geen voetbalfreak zijn. Onmogelijk.

En waarom niet?

Txiki
4 september 2011, 16:41
En waarom niet?

Jongen, moet u alles uitgelegd worden? Ne voetbalfreak hoopt net dat de duiveltjes er NIET bij gaan zijn, zodat de kans op voetbal te kunnen zien, groter wordt.

Jeroenm
4 september 2011, 16:43
Jongen, moet u alles uitgelegd worden? Ne voetbalfreak hoopt net dat de duiveltjes er NIET bij gaan zijn, zodat de kans op voetbal te kunnen zien, groter wordt.


duiveltjes, spelen elk stuk voor stuk bij topclubs.. maar ja met zo'n stronttrainer...

Txiki
4 september 2011, 16:45
duiveltjes, spelen elk stuk voor stuk bij topclubs.. maar ja met zo'n stronttrainer...

Zolang ze als ploeg maar de mist in gaan, is het goed.

Jeroenm
4 september 2011, 16:47
Zolang ze als ploeg maar de mist in gaan, is het goed.

zielig om zo te denken..

SDG
4 september 2011, 16:52
Ik ben een voetbalfreak, dus zolang er niks bestaat als "Vlaamse leeuwen" supporter ik voor de duivels..

Nationalisme in de sport interesseert mij eigenlijk eerlijk gezegd geen zak. Ik heb geen link met 'België', 'Vlaanderen' of wat dan ook nodig om van een sportprestatie te kunnen genieten. Mij is het gewoon om het even wat er precies op sporters hun identiteitskaart staat, zolang ik maar plezier beleefd heb aan de wedstrijd. Dat emotionele onderbuiknationalisme, die supporters die allemaal zo achter 'hun' land staan, het is gewoon aan mij niet besteed.

Txiki
4 september 2011, 16:52
zielig om zo te denken..

Geen probleem, hoor. Het bespaart ons Belgisch gezever.

Steve_M
4 september 2011, 16:54
WTF is er daar goed aan?

We hebben echt veel talent en dat wordt weer verknoeit door een trainer die niks durft..

Ow, ben jij er zo ene?

Jeroenm
4 september 2011, 17:00
Ow, ben jij er zo ene?

hoe ene?

Steve_M
4 september 2011, 17:08
hoe ene?

Zo ene die constant zit te zeveren over de trainer. Laat dat nu net het grote probleem zijn van de Rode Duivels: de bereidheid van de fans om altijd maar excuses te zoeken voor zwakke prestaties. En nu is het weer niet anders: de trainer is niet goed genoeg, ze waren toch dominant op het veld, ze hebben toch meer kans gecreëerd, noem het maar op. De realiteit is dat de laatste kwalificatie van een groot toernooi dateert van 2002 (voor het EK hebben de RD zich al niet meer weten te kwalificeren sinds 1984, alsjeblieft). Hoeveel bondscoaches zijn er intussen al de revue gepasseerd? Individueel geen slechte spelers (en dan nog), als ploeg waardeloos. Heeft Leekens hen misschien gedwongen om al die hakjes naar nergens te geven of zo?

Jeroenm
4 september 2011, 17:10
Zo ene die constant zit te zeveren over de trainer. Laat dat nu net het grote probleem zijn van de Rode Duivels: de bereidheid van de fans om altijd maar excuses te zoeken voor zwakke prestaties. En nu is het weer niet anders: de trainer is niet goed genoeg, ze waren toch dominant op het veld, ze hebben toch meer kans gecreëerd, noem het maar op. De realiteit is dat de laatste kwalificatie van een groot toernooi dateert van 2002 (voor het EK hebben de RD zich al niet meer weten te kwalificeren sinds 1984, alsjeblieft). Hoeveel bondscoaches zijn er intussen al de revue gepasseerd? Individueel geen slechte spelers (en dan nog), als ploeg waardeloos. Heeft Leekens hen misschien gedwongen om al die hakjes naar nergens te geven of zo?

om een voorbeeld te geven.
Tegen azerbeidjan moet je winnen en leekens speelt met 1 spits.

Steve_M
4 september 2011, 18:14
om een voorbeeld te geven.
Tegen azerbeidjan moet je winnen en leekens speelt met 1 spits.

Als je tegen Azerbeidjan niet kan winnen met een spits, dan ben je niets verloren op het EK/WK. Trouwens, als ze dan toch moesten winnen, waarom dan al die onnozele (en mislukte) hakjes i.p.v. deftige kansen te creëren? Is dat ook Leekens zijn schuld?

vlijmscherp
4 september 2011, 18:38
Als je tegen Azerbeidjan niet kan winnen met een spits, dan ben je niets verloren op het EK/WK. Trouwens, als ze dan toch moesten winnen, waarom dan al die onnozele (en mislukte) hakjes i.p.v. deftige kansen te creëren? Is dat ook Leekens zijn schuld?

In gelijk welke sport geldt 1 regel: bij verlies is het de schuld van de ref en/of de coach.

Txiki
4 september 2011, 18:41
Het speelt allemaal geen rol. Het belangrijkste is dat ze thuis moeten blijven.

:cheer: bespaard van rode duivel-gezeik :cheer:

Jeroenm
5 september 2011, 05:01
Als je tegen Azerbeidjan niet kan winnen met een spits, dan ben je niets verloren op het EK/WK. Trouwens, als ze dan toch moesten winnen, waarom dan al die onnozele (en mislukte) hakjes i.p.v. deftige kansen te creëren? Is dat ook Leekens zijn schuld?


ik heb maar een keer een hakje gezien bij een echte kans en dat was die van fellaini en als je de beelden goed bekijkt had hij weinig andere keuze.

En je weet dat azerbeidjan nauwelijks naar voren gaat voetballen dan heb je echt iemand nodig naast lukaku om voor meer dreiging te zorgen...

Txiki
5 september 2011, 06:41
ik heb maar een keer een hakje gezien bij een echte kans en dat was die van fellaini en als je de beelden goed bekijkt had hij weinig andere keuze.

En je weet dat azerbeidjan nauwelijks naar voren gaat voetballen dan heb je echt iemand nodig naast lukaku om voor meer dreiging te zorgen...

Wanneer dien je je kandidatuur in?

Derk de Tweede
5 september 2011, 14:36
http://www.srvbus.com/wp-content/uploads/2009/12/oranje_engel_159553h.jpg

Txiki
5 september 2011, 20:16
http://www.srvbus.com/wp-content/uploads/2009/12/oranje_engel_159553h.jpg

Dat is vals spelen, he. We zien niet eens haar tenen.

Svennies
6 september 2011, 01:54
Dat is vals spelen, he. We zien niet eens haar tenen.

Maar dat balkon mag er anders wel wezen...

Zet die maar iets naast het doel aan de achterlijn,en de spitsen van de tegenpartij zijn gelijk afgeleid...:twisted:

daiwa
6 september 2011, 20:12
ik heb maar een keer een hakje gezien bij een echte kans en dat was die van fellaini en als je de beelden goed bekijkt had hij weinig andere keuze.


Toch wel hoor.
Als hij direct met volle overtuiging naar die bal naartoe gegaan was ( het eerste dat ze je leren bij de miniemen) kon hij hem er zo intrappen.
Maar door vrijwillig te blijven staan om alzo te proberen een ''wereldgoal'' te maken verprutste hij die kans.

donzigschaap
6 september 2011, 20:16
Er stond dus een bende omhooggevallen amateurs op het veld. En die zijn daar gezet door Leekens.

Sjaax
7 september 2011, 20:18
Er stond dus een bende omhooggevallen amateurs op het veld. En die zijn daar gezet door Leekens.Het grootste verwijt aan Leekens is dat hij Lukaku opstelt, terwijl de jongen totaal uit vorm is. Dat kan gebeuren bij jonge gasten, dat overkomt veel talenten. Maar de Rode Duivels zijn niet het podium om iemand weer vertrouwen op te laten doen.

Het is de taak van een bondscoach om te zien wanneer iemand goed in zijn vel zit en wanneer het niet gaat. Zo'n coach hoeft in tegenstelling tot een clubtrainer de voetballers niet beter te leren voetballen. Dat moeten ze al kunnen als ze bij het nationale team komen.

Mitgard
7 september 2011, 20:33
Het grootste verwijt aan Leekens is dat hij Lukaku opstelt, terwijl de jongen totaal uit vorm is.

Er gaapt een diepe kloof tussen hoe hij unisono door de media gehypet werd en wat hij werkelijk waard is.

daiwa
7 september 2011, 21:24
Het grootste verwijt aan Leekens is dat hij Lukaku opstelt, terwijl de jongen totaal uit vorm is..

Klopt!
De zware trainingen bij zijn ploeg zullen daar misschien ook veel mee te maken hebben.

Nr.10
8 september 2011, 03:33
Het grootste verwijt aan Leekens is dat hij Lukaku opstelt, terwijl de jongen totaal uit vorm is. Dat kan gebeuren bij jonge gasten, dat overkomt veel talenten. Maar de Rode Duivels zijn niet het podium om iemand weer vertrouwen op te laten doen.

Het is de taak van een bondscoach om te zien wanneer iemand goed in zijn vel zit en wanneer het niet gaat. Zo'n coach hoeft in tegenstelling tot een clubtrainer de voetballers niet beter te leren voetballen. Dat moeten ze al kunnen als ze bij het nationale team komen.
Het is genoeg met Leekens. Hij is onbekwaam.

Voor 500.000 euro per jaar.

Dan kunnen we beter een trainer nemen die halftijds gaat werken op de bank.

Derk de Tweede
14 september 2011, 19:30
Begin met het aanstellen van een goede trainer.

Adam Smith
18 september 2011, 02:49
Het grootste verwijt aan Leekens is dat hij Lukaku opstelt, terwijl de jongen totaal uit vorm is. Dat kan gebeuren bij jonge gasten, dat overkomt veel talenten. Maar de Rode Duivels zijn niet het podium om iemand weer vertrouwen op te laten doen.

Het is de taak van een bondscoach om te zien wanneer iemand goed in zijn vel zit en wanneer het niet gaat. Zo'n coach hoeft in tegenstelling tot een clubtrainer de voetballers niet beter te leren voetballen. Dat moeten ze al kunnen als ze bij het nationale team komen.

Mwah nu Derijck en Mertens bij PSV zitten, vindt Leekens hen ook opeens meer waardig van een selectie.

Sjaax
7 oktober 2011, 21:53
Een reguliere en vrij gemakkelijke overwinning van de Duivels op Kazachstan met 4-1.

Vooral de kabouters bevielen me, ik bedoel daarmee dus Mertens en Hazard.

Gelukkig kreeg Van Buyten een gele kaart, zodat hij tegen Duitsland niet mee kan spelen. Ik ben geen fan van die houten Klaas, die bovendien met de dag trager wordt.

Another Jack
7 oktober 2011, 22:23
Het is sinds 1910 geleden dat België ginder gewonnen heeft...

Het heeft lang genoeg geduurd!

Lavox
7 oktober 2011, 22:25
Trotse Belg :belgievl:

SDG
8 oktober 2011, 10:20
Ach, was er gisteren voetbal misschien? Bon, dat weten we dan ook weeral, zeker? ;-)

Ke Nan
9 oktober 2011, 07:37
Duizend bommen en granaten! :evil:

Frost
11 oktober 2011, 17:47
Ik zie België enkel winnen in Duitsland als de Duitsers er niet voluit voor gaan. België heeft veel kwaliteit maar een Duitsland op toerental is niet te onderschatten ;). Jammer dat Igor De Camargo er niet bij kan zijn. Misschien geen vlot scorende spits, maar De Camargo zorgt altijd voor pressing door zijn kopbal sterkte. Maar goed Ogunjimi is ook een goed alternatief ;).

bgf324
11 oktober 2011, 18:01
Trotse Belg :belgievl:

:snipersm:

bgf324
11 oktober 2011, 18:03
Het is sinds 1910 geleden dat België ginder gewonnen heeft...

Het heeft lang genoeg geduurd!

Ook in 1918 en 1945 heeft het Belgische regime gewonnen.

bgf324
11 oktober 2011, 18:17
Ik hoop alleszins dat ze er niet door geraken. De voetbalbond is kei Belgicistisch, en een oprichting van een BENELUX-team kan de Nederlanden eens en voor altijd op de voetbalkaart zetten.

SDG
11 oktober 2011, 18:23
Ik hoop alleszins dat ze er niet door geraken. De voetbalbond is kei Belgicistisch, en een oprichting van een BENELUX-team kan de Nederlanden eens en voor altijd op de voetbalkaart zetten.

Voetbal kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten.

Zimerman
11 oktober 2011, 18:31
1-0

bgf324
11 oktober 2011, 18:31
1-0

:cheer:

Quorn
11 oktober 2011, 18:33
2-0

Zimerman
11 oktober 2011, 18:33
2-0

Wel een mooie actie van de Duitsers.

bgf324
11 oktober 2011, 18:33
2-0

:cheer:

Steve_M
11 oktober 2011, 18:47
:cheer:

Wat een verrassing: Nijntje supportert voor de mof.

Mitgard
11 oktober 2011, 18:50
Wat een komedie, jaja iedereen was 'hoopvol gestemd'.
Om de kijkcijfers op te krikken ja.
As if ever...

Steve_M
11 oktober 2011, 18:53
Wat een komedie, jaja iedereen was 'hoopvol gestemd'.
Om de kijkcijfers op te krikken ja.
As if ever...

Inderdaad. Zitten ze al een hele week te zeiken over hoe 'het er nog in zat' terwijl ze niet eens kunnen winnen van landen als Oostenrijk of Azerbeidzjan (eerste keer).

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20111011_004

Quorn
11 oktober 2011, 19:04
3-0

bgf324
11 oktober 2011, 19:04
:cheer:

bgf324
11 oktober 2011, 19:05
Wat een verrassing: Nijntje supportert voor de mof.

Er is geeneen ploeg die ik niet zou aanmoedigen als ze tegen de Rode duivels spelen.

Pelgrim
11 oktober 2011, 19:07
:cheer: Deutschland :cheer:

Ke Nan
11 oktober 2011, 19:16
:cheer: Danke schön, Doschland! :cheer:

bgf324
11 oktober 2011, 19:23
Blitzkrieg door de Belgische linies :cheer:

Ke Nan
11 oktober 2011, 19:29
Turkei-Aserbaidschan: Einz zu Null! :cheer:

bgf324
11 oktober 2011, 19:45
Pff, weer nen franstaligen.

Lavox
11 oktober 2011, 19:54
België had zich nooit mogen afscheuren, kijk maar naar de gevolgen!

Txiki
11 oktober 2011, 19:56
Goed zo

Adam Smith
11 oktober 2011, 20:20
Jammer want een buurland op een EK is altijd leuk, maar de Rode Duivels hebben het uiteindelijk vooral laten liggen tegen de zwakkere landen in de poule.

Txiki
11 oktober 2011, 20:22
Jammer want een buurland op een EK is altijd leuk, maar de Rode Duivels hebben het uiteindelijk vooral laten liggen tegen de zwakkere landen in de poule.

Dat is goed.

Sjaax
11 oktober 2011, 21:54
Jammer want een buurland op een EK is altijd leuk, maar de Rode Duivels hebben het uiteindelijk vooral laten liggen tegen de zwakkere landen in de poule.
Kansloze nederlaag. De Belgen hebben het inderdaad laten liggen in eerdere matches. Geen Duivels EK dus.

Om toch een positief aspect eruit te pikken: Lukaku leek iets van vorm te etaleren. Het ging beter dan de laatste keer tegen Azerbeidzjan. Toen stuiterden alle ballen van z'n schoenen af.

Txiki
11 oktober 2011, 21:59
Kansloze nederlaag. De Belgen hebben het inderdaad laten liggen in eerdere matches. Geen Duivels EK dus.

Om toch een positief aspect eruit te pikken: Lukaku leek iets van vorm te etaleren. Het ging beter dan de laatste keer tegen Azerbeidzjan. Toen stuiterden alle ballen van z'n schoenen af.

Dat is goed.

Lavox
11 oktober 2011, 22:40
Belgien über alles :belgievl:

Txiki
11 oktober 2011, 23:02
Belgien über alles :belgievl:

Kom maar op dan. 8-)

Lavox
11 oktober 2011, 23:10
Kom maar op dan. 8-)

Iedereen voelt zich Belg :belg:

Txiki
11 oktober 2011, 23:13
Iedereen voelt zich Belg :belg:

Ik ben niet iedereen :cheer:

Lavox
11 oktober 2011, 23:14
Ik ben niet iedereen :cheer:

:-(

Pelgrim
11 oktober 2011, 23:14
Gebelgd voel ik me wel een beetje ja.

Txiki
11 oktober 2011, 23:17
:-(

:cheer:

Txiki
11 oktober 2011, 23:18
Gebelgd voel ik me wel een beetje ja.

vowa? toch ni om dieje sjotbal?

Anselmo
11 oktober 2011, 23:28
De zogenaamde rode duivels werden kansloos uitgeschakeld door een tegenstander , die in feite een oefenmatch speelde.
Het met veel poeha aangekondigde "wonder" liep af met een geweldige sisser.
Deze ploeg heeft bewezen, dat ze op een Europees kampioenschap niets te zoeken heeft, laat staan op het volgende Wereldkampioenschap.
m.i. zal De Wever eerder door Albert II tot eerste minister benoemd worden dan dat Kompany en Co door eender welke officiële kwalificatie raakt.

Frost
12 oktober 2011, 08:16
De zogenaamde rode duivels werden kansloos uitgeschakeld door een tegenstander , die in feite een oefenmatch speelde.
Het met veel poeha aangekondigde "wonder" liep af met een geweldige sisser.
Deze ploeg heeft bewezen, dat ze op een Europees kampioenschap niets te zoeken heeft, laat staan op het volgende Wereldkampioenschap.
m.i. zal De Wever eerder door Albert II tot eerste minister benoemd worden dan dat Kompany en Co door eender welke officiële kwalificatie raakt.

Daar ga ik niet mee akkoord. Een tegenstander als Duitsland is te hoog gegrepen, maar België moet zeker een land als Turkije aankunnen. Het is enkel het gebrek aan motivatie en gemakzucht dat de Belgen de das heeft omgedaan. Tegen Kazachstan, Oostenrijk, Azerbeidzjan. Tegen Turkije moet je zeker thuis punten kunnen pakken en eventueel op verplaatsing hopen op een draw. Als België zich niet plaatst voor WK 2014 weet ik het ook niet meer. Servië en Kroatië zijn niet meer de gevreesde elftallen van vroeger. Macedonië, Schotland en Wales zonder twijfel allemaal haalbare kaart. Het eerste wat de bond moet doen is Georges Leekens ontslaan. Hij toonde zich gisteren toch een beetje tevreden .. :roll:.

Pelgrim
12 oktober 2011, 09:56
vowa? toch ni om dieje sjotbal?

Zijde zot?


:cheer: Deutschland Deutschland :cheer:

eno2
12 oktober 2011, 10:02
Iedereen voelt zich Belg :belg:
Ik niet.
Ik wil Vlaamse Leeuwen Voetbalploeg..

Pelgrim
12 oktober 2011, 10:19
Geef mij maar gewoon het Nederlands elftal hoor.

eno2
12 oktober 2011, 10:25
Geef mij maar gewoon het Nederlands elftal hoor.

Niet slecht. Als ze tegen Spanje spelen, kijk ik wel eens.

vlijmscherp
12 oktober 2011, 10:29
het blijft maar voetbal hoor.

eno2
12 oktober 2011, 10:44
het blijft maar voetbal hoor.
't Is tenminste geen Belgisch voetbal

Frost
12 oktober 2011, 12:14
Duitsland is één van de grote favorieten voor het EK. Al denk ik dat de titel weeral naar Spanje zal gaan dat tik-tak voetbal ongelofelijk!

Sjaax
12 oktober 2011, 22:23
dat Kompany en Co door eender welke officiële kwalificatie raakt.Ik houd vertrouwen in Kompany & Co (leuk gevonden).

Ik kan mijn topic startend bericht bijna herhalen (behalve de zin over Dembélé):

Tegen Duitsland mag je verliezen. Maar op zijn minst moet de potentie doorschemeren.

In de aanval is Eden Hazard een klasse apart. Moussa Dembele speelde een geweldige wedstrijd afgelopen week bij Fulham. Hij komt weer terug.
Op het middenveld is Marouane Fellaini een speler van wereldklasse. Als breker ijzersterk en kan aanvallend koppend ook nog het nodige brengen.
In de verdediging hebben de duivels Thomas Vermaelen als sterkhouder bij Arsenal. Hij kan de verdediging uitstekend leiden.
Naast de genoemde zijn er Vincent Kompany, Axel Witsel, en Steven Defour als meer dan gemiddelde krachten. Dan is er nog Romelu Lukaku als aanstormend talent, maar nog niet rijp genoeg.
Met de genoemde basis zou België toch verder moeten kunnen komen dan smadelijke nederlagen tegen voetbalontwikkelingslanden.

Ik houd hoop.Nu maar hopen op het WK.

Weezer
13 oktober 2011, 09:16
Duitsland is één van de grote favorieten voor het EK. Al denk ik dat de titel weeral naar Spanje zal gaan dat tik-tak voetbal ongelofelijk!

Idd, het zal m.i. tussen (in willekeurige volgorde) Nederland, Duitsland en Spanje gaan. Van de rest van de landen ben ik geenszins onder de indruk...

Lavox
13 oktober 2011, 16:26
Ik denk niet de Nederland zal winnen, al hoop ik van wel.
Ik gok op Duitsland.

Ke Nan
13 oktober 2011, 17:06
Jullie hebben het allemaal mis.

http://www.sporx.com/img/3/2010-2/turkiye-taraftar3.jpg

Steve_M
13 oktober 2011, 17:09
Jullie hebben het allemaal mis.

http://www.sporx.com/img/3/2010-2/turkiye-taraftar3.jpg

Turkije geraakt nooit door de barrages. Bron: mijn Turkse buurman. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Ke Nan
13 oktober 2011, 17:12
Turkije geraakt nooit door de barrages. Bron: mijn Turkse buurman. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Ze voetballen de laatste tijd inderdaad niet zoals ik zou willen. Maar voetbal is soms onvoorspelbaar. Ik ga voor dat sprankeltje hoop op geluk en daarna veel getoeter.

Weezer
15 oktober 2011, 13:15
Turkije geraakt nooit door de barrages. Bron: mijn Turkse buurman. Ik denk dat hij gelijk heeft.

²

(Mijn buurman dan, niet de jouwe ;))