PDA

View Full Version : inburgering


Stefanie
6 januari 2003, 22:35
Daarnet vernam ik in 't nieuws op de NOS dat die moslimkleuterleidsters hun sluier niet willen afdoen! :roll: Je kon alleen hun ogen zien! Wel, ze studeerden nog voor kleuterleidster.

chr.wouters
6 januari 2003, 23:46
Daarnet vernam ik in 't nieuws op de NOS dat die moslimkleuterleidsters hun sluier niet willen afdoen! :roll: Je kon alleen hun ogen zien! Wel, ze studeerden nog voor kleuterleidster.

Ach,ach...dat a°2003 volwassen mensen nog zo verblind zijn dat ze voorschriften van primitieve stammen a° 625 als leidraad beschouwen, dat gaat elk gezond verstand te boven.Als parabel of mythe kunnen die"wijsheden"nog wel bestudeerd worden maar in een rationeel-geordende samenleving mag bijgeloof geen plaats hebben.

circe
7 januari 2003, 11:50
Men zal hier toch eens een komaf mee moeten gaan maken!

Ten eerste staat er nergens in hun godsdienstvoorschriften dat ze een hoofddoek/sluier/tent moeten dragen.
Ten tweede staat er wel ergens in dat ze niet buiten mogen komen zonder echtgenoot, dat ze geen andere mannen mogen aankijken en ze zeker geen hand geven.

Dat ze dan die tweede bepaling eens gaan volgen en gewoon binnenblijven !

In feite is het gewoon puberaal gedrag dat men "verplicht" wil laten gedogen "omdat" het onder godsdienstvrijheid zou horen!

Ik zou het volledig grappig gevonden hebben moest ze "snit en naad" gevolgd hebben! (naaimachine en alles mee naar huis, wegens vastgestikt misschien?)

Ik wordt volgeling van die vroegere Kretenzische godsdienst, waarbij de vrouwen met ontblote borsten rondlopen (het is hier natuurlijk wel een beetje frisjes, maar dat nemen we erbij).

En voor degenen die zich zouden verkneukelen: op mijn leeftijd weet ik niet of je daar nog zoveel aan zal beleven :cry:

Enige mannen die graag met een peniskoker willen gaan werken? Superstaaf? laat het me weten hé!

Bob
7 januari 2003, 15:02
Wel Circe, als ik van u was, dan zou ik in de zomer die kretenzische godsdienst, en in de winter, den islam belijden.

circe
7 januari 2003, 15:05
Ja, teute gij! kan ik elke zes maanden een nieuwe pasfoto laten maken! Als ik de lente overleef natuurlijk, van die islam geraakt ge niet zo snel van af heb ik horen zeggen!

Nom@d
8 januari 2003, 01:34
[quote]

wouters schreef/

Ach,ach...dat a°2003 volwassen mensen nog zo verblind zijn dat ze voorschriften van primitieve stammen a° 625 als leidraad beschouwen, dat gaat elk gezond verstand te boven.Als parabel of mythe kunnen die"wijsheden"nog wel bestudeerd worden maar in een rationeel-geordende samenleving mag bijgeloof geen plaats hebben.[code]




[code]


vind jij dan dat wij belgen in een rationeel geordende maatschaapij leven?
zijn wij ook niet verblind door primitieve voorschriften?
de katolieken (één van de grootste godsdiensten) is niet van het jaar 652
maar hij begint in het jaar 1[/code]

Nom@d
8 januari 2003, 01:36
[quote]

wouters schreef/

Ach,ach...dat a°2003 volwassen mensen nog zo verblind zijn dat ze voorschriften van primitieve stammen a° 625 als leidraad beschouwen, dat gaat elk gezond verstand te boven.Als parabel of mythe kunnen die"wijsheden"nog wel bestudeerd worden maar in een rationeel-geordende samenleving mag bijgeloof geen plaats hebben.[code]







vind jij dan dat wij belgen in een rationeel geordende maatschaapij leven?
zijn wij ook niet verblind door primitieve voorschriften?
de katolieken (één van de grootste godsdiensten) is niet van het jaar 652
maar hij begint in het jaar 1

chr.wouters
8 januari 2003, 13:36
vind jij dan dat wij belgen in een rationeel geordende maatschaapij leven?
zijn wij ook niet verblind door primitieve voorschriften?
de katolieken (één van de grootste godsdiensten) is niet van het jaar 652
maar hij begint in het jaar 1[/code]

Ik heb iets tegen ALLE godsdiensten. Maar het is wel zo dat degenen die zich hier nog katholiek noemen dat alleen nog maar als folklore beoefenen.Een stap vooruit dus op weg naar het totale agnosticisme.
P.S.Dat opgestoken middelvingertje komt nogal puberaal over. Kunt ge beter wegdoen.

Stefanie
9 januari 2003, 22:13
Daarnet was ik aan 't zappen en zag ik op Ned. 3 een gesluierde vrouw zitten. Die andere vrouw droeg alleen maar een hoofddoek.